{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

Hund / Kat {{forumTopicSubject}}

Pepsi har jo fået en katte lillebror som er blevet MEGET kælen. Han har boet hos os 4 uger nu og de er som udgangspunkt rigtig gode venner. Altså de putter sammen i sofaen og det hele, men så nogen gange synes jeg de "leger" lidt voldsomt.
Jeg ved ikke om pepsi er for voldsom ved missen.
Missen ligger sig om på ryggen og Pepsi står op, så tager Pepsi hele gabet omkring missen mens den "slår" han i hovedet med potterne og nogen gange bider den Pepsi i ørene imens.

Men Katten har ikke kløerne ude, den hvæser ikke og den rejser ikke pels eller noget.

Hvis jeg siger nej til Pepsi lader han den være, men ligeså snart han vender rygen til, overfalder katten hans ene ben eller hale eller noget.

Kan jeg godt gå udfra at katten ville slå rigtigt med kløerne, hvis det gjorde ondt? Nogen gange miaver den lidt underligt når de leger....

Hvad er normalt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund / Kat
  • #1   30. jul 2009 De leger bare.. og hvor er det skønt at de kan lege sammen!!

katte kan godt være lidt voldsomme i deres leg, og kan skam også lege med kløerne ude..

Hvis den ikke ville hunden er jeg sikker på at du ville vide det!..
    Katte er gode til at sige fra, og jeg er sikker på at hunde får det at føle hvis den overskrider hundens grænser..!

Min egen hund leger også tit med den ene af kattene, men hvis katten ikke er i legehumør, tør hunden ikke gå forbi..

• #2   30. jul 2009 Nej jeg tænkte også at den nok ville sige fra eller hvæse eller så man kunne se den ikke kan li det, men selv når pepsi går fra den, bliver den jo bare ligende der.... Så ville den vil stikke af hvis den er bange? De første par uger løb den nemli ind under sofaen når den blev utryg. Den er skide sød og rigtig kælen, så jeg var bange for om Pepsi var for voldsom.

• #3   30. jul 2009 Vi fik en killing for halvanden uge siden og jeg tænker lidt på det samme. Nu ser Disen godt nok ud til at være noget mindre end Pepsi og hun tager ikke hele hans hoved i munden, men hun "bider" ham i hovedet, sætter sig på det osv.

Han kan så godt finde på at hvæse af hende, men jeg går ud fra, at hvis det virkelig gjorde ondt på ham, ville han smutte. Her er masser af steder, hvor han, men ikke Disen kan komme op. Han går også ofte selv hen til hende, hvilket jeg ikke tror, han ville gøre, hvis han følte sig mishandlet (so to say :D)

• #4   30. jul 2009 Jens & Marianne: jamen det er det samme og nogen gange hvis jeg synes Pepsi er voldsom, og siger nej til ham, så for jeg dårlig samvittighed, for pepsi vender sig om og kigger på mig når jeg siger nej, så logrer han lige en gang og vupti, så sidder katten i halen.... så er det også svært at skælde ham ud ik...

• #5   30. jul 2009 Ja, jeg kommer også til at stoppe Disen af og til, når jeg synes, det virker for voldsomt. Heldigvis for hende har hun stort set ingen hale, men så har hun sådan noget dejlig lang pels bag på benene som bare hænger der og venter på en lille mis, der kan sætte kløerne i det smiley

Min generelle erfaring med katte er, at uanset hvor søde og tålmodige de ellers virker, skal de nok sætte tingene på plads, hvis de ikke gider, så jeg tror virkelig ikke, der er grund til bekymring, men det kan bare se så voldsomt ud smiley

• #6   30. jul 2009 Altså, hvis hunden overskrider kattens grænser, får den at føle...

hvis katten ikke gider hunden kan I tydeligt se det på hundens snude..

så længe katten har et fristed hunden ikke kan nå, som f.eks kradsebrættet..

• #7   30. jul 2009 Ok jamen jeg lader dem lege så - er jo også glad for at de er blevet så gode venner. jeg var bange for Pepsis reaktion lige da vi fik missen - han havde aldrig mødt en. Men vi fik den kort efter vi ikke havde vores anden hund mere, så tror bare han synes selskabet er skønt.
    Og her siden i mandags har missen været udenfor, mens vi har været på job og om eftermiddagen, bliver de bare SÅ glade for at se hinanden...

Kommentér på:
Hund / Kat

Annonce