17. jul 2006 Følger: 35 Følgere: 967 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.477
Sorg hos kat {{forumTopicSubject}}
Vi mistede vores elskede Babymis i går. I Torsdags fik hun det pludselig voldsomt skidt, hun blev indlagt på Dyrehospitalet og lagt i drop og med blodprøve udtag osv. Nyresvigt.
Vi fik hende hjem i går fordi de ikke kunne få hende til at spise.. vi kæmpede men vi vandt desværre ikke kampen. I går kl. 19 fik hun hjælp fra dyrlægen til at komme herfra. Hun fik fred i sin elskede have på et tæppe med solnedgangen som baggrund i armene på sin familie der elskede hende højt ...
Men hendes plejemor som fik hende i pleje da hun var under 4 uger gammel har vi stadig. Hun fik lov at se hende men hvæsede og ville ikke have noget med det at gøre.. nu er hun stille, ligger sig på dørmåtten udenfor kattelemmen eller klistre på os.
Hvad skal vi dog gøre for at hjælpe hende ?
Maxi er 17+ år ..
Skal tilføjes at vi har en kat mere på matriklen. En genudsætningskat på 4 år. Han havde et tæt forhold til Baby ikke så tæt med Maxi (hvad vi har observeret). Vi kan ikke komme tæt på ham. Afhensyn til ham har vi ladet tæppet ligge i haven så han har kunnet snuse og derved få vished. Men han har jo ikke adgang til huset, kun til sin plads i stalden hvor de andre 2 (nu kun Maxi) ikke kommer...
Hvordan ville i takle hendes sorg ? Ved vi skal se tiden an, det er trods alt under 24 timer siden og alle er jo kede af det nu.. men de 2 har jo været sammen altid.
Skal siges de er meget forskellige. Var.. vi har egen mose og Baby kunne godt finde på at bruge nogen dage dernede og så komme hjem, Maxi er en hyggemås der helst ikke forlader terrassen. Så de har været fra hinanden men stadig med et tæt bånd...
Hvordan ville i gribe det her an?
(har haft lagt dette på Kattegalleri-men fik ikke rigtig svar -så håber nogen her har lidt erfaring )
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 967 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.477
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Jeg har ikke set dine tråde før nu.
Desværre ved jeg kun meget lidt om katte, selv om jeg har haft kat i mange år, kan jeg af en eller anden grund ikke helt greje dem.
Jeg tror ikke du kan gøre så meget andet end at lade den sørgede misser klæbe, og give den al den ekstra omsorg den søger.
Jeg har kun oplevet en kat miste en "ven" en enkelt gang, og jeg tror ikke den var specielt ked af det. De boede sammen, men havde ikke et tæt forhold. Så det var kun forandringen fra altid at være 2, og aldrig være alene, til pludselig at skulle være alene, og forholde sig til verden på en ny måde.
Det kan ikke sammenlignes med den sorg din kat skal igennem.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.963
normalt tager det fire dage ca. ekstra opmærksomhed eventuelt kalm i en uges tid. lidt god mad og så skal man helst ikke sidde og græde ned i pelsen på den der er tilbage da det er sensitive dyr
vores elskede Toulouse kom sig ikke men blev tiltagende trist og tyk igen. et miljøskifte håber vi kan gøre forskellen plus der er hans gamle venner i det hjem. de tog imod med åbne arme i går. rørende at se dem genkende efter så mange år. Han er anderledes forbi han er bobtail som danner flokke ala løver
de øvrige herhjemme er kommet sig på et par dage via ovenstående
jeg savner Toulouse men det ser ud til at jeg gjorde det rette. selvom det betyder at jeg nu har mistet begge de sorte drenge.
Det gør mig ondt med jeres kat
Sorg hos kat