Depression/sorg hos hunde. Hvordan? {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige kommet hjem fra det mest nervepirrende dyrlæge besøg, jeg længe har haft.
Baby har de sidste 3-4 uger ændret adfærd, i en negativ retning. Han er gået fra, at være 100% velfungerende, lydig og nem, til et nervevrag, der ikke vil hverken luftes, leges med, eller noget som helst. Den anden dag, stak han halen mellem benene og stak af fra min moster. Han ville HJEM!
Inden han tog denne ændring, passede vi en lille puddeltæve i en uge, og i den uge, blev min mosters kat, Buller, også aflivet.
Og siden da, er Baby's "angst" blevet værre og værre.
Vi frygtede det var noget med synet, så idag tog vi til dyrlægen.
Baby fik lyst øjne, de er tip top, han er i tip top form, han har ikke ondt, eller noget som helst. Det eneste han kunne sætte finger på, var hans vægt. Han skal tabe 1 kg endnu.
Dyrlægen mener simpelthen, at Baby er ked af, at han ikke har noget selskab mere. Så jeg har fået noget Zylkene, og et adaptil halsbånd. Dyrlægen mente, at det ville virke umiddelbart, med det samme.
Spørgsmålet er så, hvordan hjælper jeg Baby bedst, igennem det her? Skal jeg bare give det tid, og lade vær' med at presse ham ud på gåture, osv.
Skal jeg søge flere legekamerater til ham? Eller er vi helt ude i, at få en hund, eller en kat, som ven til ham?
Er super ked af, at han har ændret sig så meget, på så kort tid. Det er næsten ikke til at holde ud, at se ham sådan..
Indtil han får det bedre, kommer han med mig på arbejde, og vi starter alene hjemme trænig forfra, igen, igen, igen...
På forhånd tak!
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
Men alene hjemme problemet, er ikke det gennerelle problem...
mar 2008
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 967 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.477
mar 2008
mar 2008
Men det tangere nærmest til dyrplagerig, at gå fra ham... Når jeg filmer, så sidder han bare og hyyyyler..
Jeg vil høre om vi kan få lov at passe enten Heidi, eller Harley igen, og se om det hjælper!
mar 2008
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.756
Når chili er sur over et eller andet, kan jeg næsten altid berolige hende med rolig tale. Skælder jeg derimod ud, holder hun måske kæft, men forbliver meget anspændt.
Forstår du, hvad jeg mener, eller blev det lidt vrøvlet. (har ikke fået mine 12 elefanter endnu )
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Da I passede den anden hund i en uge, kunne de da være alene?
mar 2008
Jeg syntes ikke jeg ynker ham overhovedet, vores dage er som de plejer, lige bortset fra vores gåture, og at han er med på arbejde.
Nu som, ja det gik meget bedre da de var 2. Der hylede han idet mindste ikke!
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
mar 2008
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.265
Men jeg tror godt jeg ved hvad jeg ville gøre, men det betyder jo ikke at det er det rigtige for dig eller andre. Kender jo heller ikke hele din situation.
Men hvis det hjalp at han fik selskab, ville jeg sørge for at det blev muligt at han fik det, og så få en hund mere. Jeg ved godt det er meget lettere sagt end gjort, men hvis det var det der kunne gøre at min hund var glad og velfungerende så var det det jeg gjorde.
Jeg håber dog, uanset hvad du gør, at i snart finder en god og holdbar løsning for jer begge, for det er da godt nok en trist og træls situation at stå i
mar 2008
Selvom det er et stort skridt at tage, kan jeg simpelthen ikke undværre Baby!
mar 2008
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.265
Men er sikker på i nok skal finde en løsning på det, på den ene eller anden måde. Der er aldrig noget værre end når ens lille skat har det skidt, uanset hvorfor.
Jeg havde heldigvis kun en uges tid, da vi fik Rosa hvor Lucky blev en skygge af sig selv, så trist og slet ikke sig selv, det var frygteligt
Men det gik heldigvis hurtigt over igen, og nu elsker han hende jo
Så kan slet ikke forestille mig hvor slemt det må være at have en hund der bare bliver ved med at være sådan, det gør så ondt i ens hjerte at se på, og man føler sig så magtesløs.
mar 2008
Han plejer at kunne gå uden snor, langt de fleste steder. Det får han ikke lov til, efter det stunt han lavede med min moster.
Håber snart han er på toppen igen. Det er gået alt for hurtigt, med at få det skidt!
nov 2013
Følger: 22 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 393
mar 2008
mar 2008
På toppen med os igen! Håber jeg!
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Stakkels hund
Håber for jer, at han snart er på toppen igen.
Har i trænet alene hjemme ihærdigt? Det er jo møg svært, at lære dem det, når de først har lært, at det at være alene hjemme, er det værste i verden.
mar 2008
Ja! Jeg træner som sagt med ham hver dag. Men han ryster allerede så snart jeg tager tøj på..! Har forsøgt med godbidder, forskellige tyggeting osv. Men han røre dem ikke, og dem han endelig vil have, forbinder han nu med at være alene hjemme. Så han vil fx ikke rigtig have leverpostej mere!
jan 2014
Følger: 10 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 83
Han var dog lidt nervøs anlagt inden overfaldet.
Vi fik ham aflivet, da han intet ville, og det endte ud at han skreg hver gang vi gik (han havde fra lille altid kunne være alene i hverdagen) og blev ved til vi kom hjem
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Men til den del ville jeg personligt få hjælp. De der adfærdsbehandlere er altså tit guld værd, når tingene kører i hårdknude.
Om det har en sammenhæng med resten ved jeg ikke.
Der kan ikke være noget fysisk med ham, som dyrlægen ikke sådan lige kan mærke?
Det er godt nok slemt, når en hund når derud hvor den ikke engang kan lokkes til at gå en tur.
mar 2008
Og burde det så ikke være kommet før? Har trods alt boet her i 6 måneder nu?
Tak in my mind. Som det er lige nu, så hyler Baby også indtil jeg kommer tilbage. Kan ikke holde at gå fra ham, i længere tid af gangen, som det er lige nu.
Min tidligere hund, blev også angst, efter et overfald fra en anden hund. Desværre ser jeg lidt samme symptomer hos Baby.
Kan det være mig der gør noget forkert? Tænker aktiverings mæssigt, socialt, træning? Syntes jo selv, at han har alt han kunne have brug for.
Han har 2 rigtig gode hundevenner, plus de 4 der er hos opdrætteren.
Han bliver luftet minimum 90 minutter om dagen (før han blev som han er nu)
Vi går til Rally en gang om ugen. Han bliver aktiveret med diverse spil og aktivitets ting. Han kommer med ud og opleve ting, og er tit med på stranden, i skoven, eller med på besøg hos andre.
jan 2014
Følger: 10 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 83
Det værste at gøre når man har det dårligt som menneske er at pakke sin ind derhjemme, det får man det ikke bedre af. Ved ikke om det er sådan med hunde. Jeg er ikke typen som giver hunde menneske egenskaber
mar 2008
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.057
Den anden udgave er vores mellemste,han blev mere og mere snakkende, højere og højere,madaggressiv overfor de andre hunde,men kunne ikke selv finde ud af at spise maden,så han måtte mades,hanhundeagressiv,kunne slet ikke være alene,end ikke i bur i bilen ved siden af passagersædet og så gik han rundt og udstrålede at han ikke trivedes..han var ikke glad,han så ud som om at livet var en byrde..Han startede på Clomicalm i september 2014 og det har helt afgjort hjulpet ham,han er stadig hanhundeagressiv,men spiser selv og snakker egentlig ikke ret meget,men han hader stadig at komme steder hen hvor han ikke er vant til at komme..men han er en glad hund nu.
Han begyndte
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Det går heldigvis en smule bedre nu, med halsbåndet og pillerne. Han er gladere, og er begyndt at ville lege lidt igen.
Han ryster stadig meget, og vil stadig ikke rigtig luftes.
Depression/sorg hos hunde. Hvordan?