{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

nøj jeg blev gal ( gå tur med nicki ) {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været på morgen tur med Nicki, og så møder vi en anden hund ( en hvalp ) med dens ejer og ejerens to unger ( alder 2-4 år vil jeg tro ).
Hundene løber og leger, og de to unger løber efter dem. Kan se på Nicki han ikke synes der sjovt de løber efter ham, så jeg beder dem stoppe med at løbe efter dem. Pludselig ser jeg den ene ( undskyld mit udtryk ) snot unge stå og sparke ud efter deres egen hund, og bagefter ud efter Nicki. Jeg siger i en meget høj tone om han godt vil lade vær' med at sparke ud efter hundene. Heldigvis ser moren det også og drengen for skæld ud. Da helt utroligt de ikke har lært deres unger hvordan man omgås hunde, sådanne noget pisser mig fuldstændig af. overreagere jeg?

// Bolette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nøj jeg blev gal ( gå tur med nicki )
  • #1   11. feb 2007 Nej, du overeagerede ikke. Jeg ville også have talt med meget store bogstaver i den situation.

• #2   11. feb 2007 nej kan udemærket godt følge dig!!

• #3   11. feb 2007 Nu er det jo sådan at selvom børn har fået ting at vide 1000 gange vil de ofte blive ved da de gør det i lej og bliver kåde i gernings øjeblikket

• #4   11. feb 2007 Du overreagere ikke. Noget tilsvarende skete for mig i sommers.
    Vi var til grill halløg hos min mormor og min onkels kærestes søn var med. Tyson og min fætters hund Fie render og leger i have om hygger sig.
    Lige pludselig hører jeg bare Tyson gø rigtig højt og jeg vender mig og kigger.
    Kan ike se hvad der er sket, men det gjorde min kæreste. Min onkels kærestes søn, havde i flere min gået og nibbet tyson i siden og slået ham, hver gang vi vendte ryggen til. Det resulterede i at tyson fik nok og markederede. Nøj jeg blev også gal og skældte den møgunge ud....

• #5   11. feb 2007 Nej du overreagerer absolut ikke
    Havde selv råbt af dem, og har selv skældt min søsters børn ud når de er gået over stregen overfor Dina.

• #6   11. feb 2007 Overreagerede ikke... Ungerne lærer jo ikke af at man siger "så søde nu skal det lige huske at sådan noget det må du altså ikke.. vil du have is?" De er sikkert blevet forskrækket over tonen og så husker de det nok til en anden gang!... Man må jo også huske på at det ikke er alle hunde der finder sig i det, og der er da nogen hvor det pludselig siger haps - så havde ungen nok værdsat at den bare havde lært det den gang...

• #7   11. feb 2007 Typisk børn...de skal lige prøve grænserne af...

Selvfølgelig overreagerede du ikke... :o)

• #8   11. feb 2007 Børn og hunde er af og til en farlig cocktail, hvis børnene ikke har lært, hvordan de skal opføre sig overfor hunde. Jeg synes det er meget mærkelig, at hvis man selv har både hund og børn ikke har lært dem hvordan man opfører sig overfor en hund og at man skal passe på meg at overskride hundens grænser. Det gør naturligvis ondt på hunden at blive sparket og det skal børnene lære, men man risikerer også, at man overskrider hundens grænse ved det, og at den, efter min mening forståelig nok i nogle tilfælde, bider! Der er også børn, der går hen til den labrador, der står bundet udenfor Superbrugsen og vil give den et knus fordi den ser så sød ud, men hvor hunden bider, fordi den føler sig angrebet og kan ikke komme væk. Jeg mener ikke det er hundens fejl, men forældrene, som ikke har lært at respektere hunde.

• #9   11. feb 2007 tænker også på den stakkels hvalp der bor sammen med de unger, kunne forstille mig den skal finde sig i meget.

• #10   11. feb 2007 Hvis det er en hvalp de har, er de vel også kun igang med at lære børnene hvordan man omgåes hunde.
    Det kan jo være deres første hund, (børnenes) og Rom blev jo ikke bygget på én dag.

• #11   11. feb 2007 herregud 2 børn på 2 0g 4 år,. enig med helle og man siger generalt at børn først rigtigt forstår opførelse overfor dyr når de er omkring 6 år, nogle er hurtigere og andre langsommere... men fortæl stille og roligt, det har bedre effekt

• #12   11. feb 2007 Hej igen Bolette.

Det jeg mente, men mit indlæg lige før var at sige, at jeg synes det var helt rigtig at reagere både for hundens og for børnenes skyld. Men er enig i, at man overfor 2-4-årige børn skal være lidt mere "pædagogisk" end at stå og råbe ad dem, det lærer de ikke ret meget af.

• #13   11. feb 2007 Synes det er noget pjat .... Har sgu altid fået at vide at jeg skal omgås dyr med fornuft og vi fik først hund da jeg var 8 år eller noget i den stil, så før det kunne jeg da osse omgås dyr. Nok nærmere fordi forældre i dag er for trætte til at opdrage deres afkom eller ikke lige er opmærksomme på dem, med 60 timers arbejdsuge.
    Godt man ikke er forældre og skal tage det ansvar endnu + at skule køre sig selv så hårdt med arbejde/fritd/børn.
    Synd for både forældre og børn.

• #14   11. feb 2007 Man kan da saktens have hund, selv om man har små børn, men er enig i, at det kræver lidt ekstra overskud. (Det undrer mig i øvrigt, hvor mange der har hund i Danmark, som ikke har tænkt på, at det kræver altså noget, at anskaffe sig hund.)

• #15   11. feb 2007 øhhh ligesom at hunde er forskellige så er børn det altså også.... nogen fatter når man siger det til dem første gang og andre er da så pisse ligeglade.... også selvom de kun er 2 og 4 år.....

• #16   11. feb 2007 du overreagerte ikke...
    når phoco var lille å var det 2 drenge og moren, drenge på 2 og 4 år klappet phoco.. efter en tund løber phoco vækk og snuser på noget.. så løber den ene dreng og sparker phoco... jeg løb til ham, satt mig ned til drengen og skjelde ham ud . moren kom og skjelde ud på deres språg da kan skulle lære det sagde hun....
    efter det holdt vi os langt unna de knægte...

• #17   11. feb 2007 Jeg vil godt nok påstå at der er stor forskel på om man er 6-8 år eller 2-4 år. Det tager altså et par år for de fleste børn at forstå konsekvensen af sine handlinger. Det er noget de skal lære. Og drengebørn har en lille tendens til at være hårdere i deres metoder, det betyder ikke nødvendigvis at deres hensigt er ond.

• #18   11. feb 2007 men phoco var kun et par måneder og jeg vil ikke at han skal være bange for børn.... ved om mange børn på 2 år om ikke slår/ sparker hunde...
    jeg så senere at de drenge sparket og slo efter andre hunde også...

• #19   11. feb 2007 Bolette jeg ville være blevet tosset hvis der var børn der sparkede efter min hund og så er jeg bedøvende med hvor gamle de er, kan forældrene ikke holde styr på dem ja så må de sku blive hjemme...

• #20   11. feb 2007 Hmm...syn's jeg skimter en rød tråd om hvem der har børn, hvem der ikke har børn, og hvem der ABSOLUT ikke VIL ha' børn. :o)

• #21   11. feb 2007 Nu kan jeg jo kun tale for min egen familie, men jeg har en lillebror på 2 år, som er UTROLIGT optaget af alle dyr, og han har altså allerede lært at man ikke river, flår eller noget andet i dyr. nej man siger "Ae, ae" og så nusser man dem. Man bærer ikke rundt på dem osv. Men han får skam heller ikke lov til at være alene med dyr endnu. Overhovedet ikke. Det kan han slet ikke administrere.. men det er en start at han lærer at aflæse dyret, og han ved skam hvornår sarah (familiens kat) siger stop smiley

Kommentér på:
nøj jeg blev gal ( gå tur med nicki )

Annonce