{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Hund mishandlet af indbrudstyve. {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/danmark/sallie-kom-hjem-til-indbrud-og-en-frygtelig-overraskelse-den-var-helt-gal

Ingen grimme billeder i artiklen:

Det må være frygteligt at komme hjem til en hund der er mishandlet, under et indbrud smiley smiley smiley
Èn af mine kollegaer har desværre oplevet det samme. Hunden er desværre aldrig blevet helt sig selv, efter at være blevet gennembanket af indbrudstyve smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund mishandlet af indbrudstyve.
  • #1   17. maj 2018 De kan tage alt hvad jeg ejer og har men at røre mine dyr... Orgh... Der er virkelig det værste.... Jeg forstår simpelthen ikke at folk kan være så onde...

• #2   17. maj 2018 Enig !! Det ville også være mit værste mareridt smiley

Jeg har heldigvis ingenting af værdi (udover mine dyr), så jeg satser på at indbrudstyve går ind til naboen smiley

• #3   18. maj 2018 Jeg håber ikke din nabo har dyr så....

• #4   18. maj 2018 Det har de desværre smiley
    Indbrudstyve er nogle skiderikker, som skal holde sig væk !!

• #5   18. maj 2018 Jeg plejer også at sige de kan ta alt hvad jeg ejer (intet af særlig værdi) men de skal huske at lukke døren så hunden ik løber væk og de skal OVERHOVEDET ikk røre hende!!! Det er seriøst også min værste skræk.. eller at de tager hende med sig (hun er jo desværre af en populær og dyr race) - er simpelthen frygteligt at de kan finde på at være sådan overfor dyrene smiley

Stakkels hund smiley Og stakkels familie - de må dælme også ha fået nogle psykiske men ligesom hunden smiley

• #6   18. maj 2018 Ja, der har jo desværre også været tilfælde hvor hunde er blevet stjålet, under indbrud smiley

Folk har ingen skam i livet smiley

• #7   18. maj 2018 Ja en ting er hunden er blevet slået (forstå mig ret) men at man bare slet ikk ved hvad der er sket med den eller nogensinde ser den igen må simpelthen være det ALLER værste!! Alle de tanker man må gøre sig om forfærdelige ting smiley

Har også hørt hvor de vil ha løsesum..

• #8   18. maj 2018 Godt at man aldrig har oplevet det !! For det må være vildt frygteligt smiley

• #9   18. maj 2018 Ja det!!

Der var nogle her i Randers der havde en fb der havde fået hvalpe - da de var 3uger (tror jeg nok det var) blev hvalpene og moren stjålet - efter noget tid fandt nogen tæven bundet til et træ (med næsten springende patter), men ingen hvalpe og hvalpene kunne på dette tidspunkt slet ikk klare sig uden deres mor (Både mht mælk, omsorg og at lære dem hunde adfærd) smiley

Men trods alt fik de da tæven tilbage.. Men stadigvæk!!

Da vi havde hvalpe var vi MEGET obs på folk der ville komme og se hvalpene (det var kort tid derefter) og en af os var altid hjemme og hvis ikk så var min mor der.. det ene par spurgte endda om vi havde alarm :s Vi sagde bare ja selvom vi ikk havde (tænkte hvorfor dog spørge og hvad pokker rager det dem!!)

• #10   18. maj 2018 Kan godt huske, at der har været flere sager, hvor hele hvalpekuld er forsvundet smiley Det må simpelthen bare være så frygteligt smiley

Tænker tit over det, når man ser annoncer på populære, og dyre racer, som er til salg, med info om hvor de bor.

• #11   18. maj 2018 Ja det må være skrækkeligt.. Men det værste for mig ville nu alligevel være tabet af tæven hvis hun også blev taget - hende kender man trods alt bedst - selvom det selvfølgelig i sin helhed er helt forfærdeligt!!

Folk er seriøst syge.. At man vil være det bekendt - det er altså levende væsner!! og folk anser dem jo for familiemedlemmer..

• #12   18. maj 2018 Forstår det heller ikke ! Men ok, jeg forstår i det hele taget ikke, at folk kan få sig selv til at begå indbrud smiley

• #13   18. maj 2018 smiley

• #15   18. maj 2018 Det er sjældent jeg tænker over det, men en gang i mellem er det lækkert at have den type racer vi har. At tæve dem er ikke noget man bare gør.

Jeg undrer mig dog over, at hunden både skulle være bedøvet og tævet. Det giver ikke rigtigt mening.

Indbrudstyve plejer ikke at holde fest, der hvor de bryder ind. De skal bare have fingrerne i værdierne og så videre.

Det må være nogen amatør tyve. Mon ikke at politiet hurtigt får fanget dem. smiley

• #16   18. maj 2018 Det håber jeg sandelig på at de gør. Der er desværre ikke en længere straf til dem..

• #17   18. maj 2018 Øv for pokker smiley Vi har nogle bekendte der var ude for det samme (det er mange år siden). Deres labrador var blevet gennembanket under et indbrud (slået med noget virkelig hårdt for der var store sår og hævelser). Dyrlægen fik lappet hunden sammen rent fysisk, men psykisk fik den det aldrig godt og efter et års tid kastede de håndklædet i ringen og fik den aflivet. Før episoden var det en helt normal velfungerende labrador han, der blev brugt til jagt. Den var glad for alt og alle og virkede som en meget ligevægtig hund. Den blev bange for høje lyde, bange for fremmede mennesker, bange for pludselige bevægelser osv. Jeg håber virkelig at hunden i artiklen får det godt igen.

• #18   18. maj 2018 Afstumpede idioter - stakkels lille hund.

Min (vores) går i hundegård når vi ikke er hjemme - den ene af dem slår folk ihjel hvis de kommer ind og så må jeg hellere passe på eventuelle tyve og flytte ham.

Hellere at huset er tømt, end at min hund får skader.

• #19   18. maj 2018 Lige sådanne indbrudstyves fulde id burde offentliggøres.. Derimod beskyttes sådanne indbrudstyve i den marxistiske superstat vi er underlagt.. Privatlivslove og alt muligt gør så at sådan en nasty person kun får en sølle straf... En af de ting "systemet" aldrig får mig indoktrineret til at acceptere.. Uretfærdigheder af den grad gør mig så harm.. Siger ikke vi skal have folk til at løbe rundt og straffe til højre og venstre, men som det står til nu så er der stort set ingen straf for at mishandle hunden og kun lidt for det man evt har stjålet/ødelagt x2... Fesent system. Personer som kan finde på den slags mishandling er farlige for offentligheden.. De er ikke bare indbrudstyve... Men de straffes bare sådan.. Stakkels dem, nus nus... Nus.

• #21   18. maj 2018 Ja, føj. Det må være noget af det værste at komme hjem til. Stakkels hund. Man kan kun håbe, de bliver fanget, men hvor stor er sandsynligheden for det.

• #25   18. maj 2018 Martin: Min kollega have hovawart, som absolut godt kunne finde ud af at passe på huset, og sig vov, indtil den så blev gennembanket af indbrudstyvene smiley
    Politiet mente, at de havde været 5-6 stykker (østeuropæisk tyvebande). Én distraherer hunden ved hoveddøren, mens resten bryder ind, og overrasker hunden, hvor de gennembanker den, indtil den ikke længere er en trussel smiley
    I meget lang tid efter, løb den ind under spisebordet og pissede af skræk, når der blev ringet/banket på døren smiley
    De havde rigtigt hygget sig, og taget sig tid til at sidde ved sofabordet og drikke min kollegas dyre whiskey, samt lavet hærværk flere steder i huset.
    Den slags psykopater, er fuldstændigt ligeglade med om man har stor hund, eller ej smiley

En anden kollega, har oplevet at begge hunde blev bedøvet, med kød med sovepiller, som blev smidt ind til hundene (schæfer og ?) igennem havedøren.

Håber ikke, at jeg nogensinde kommer ud for et indbrud, hvor det går ud over mine dyr. Det ville være frygteligt smiley

• #26   18. maj 2018 @Ann-Marie.
    Naturligvis kan en hund ikke forsvare mod så mange. Det må dog høre til sjældenhederne. De fleste indbrud udføres af en eller to.

Men det virker bare underligt at tyvene gider, det er meget nemmere at tage et hus hvor der ikke er hunde overhovedet.

• #28   18. maj 2018 Min tanke er også hvorfor besværer sig med mindre der er meget værdifulde ting..

• #29   18. maj 2018 Ved ikke hvorfor de lige valgte min kollegas hus ?
    Men nogle ondskabsfulde sataner var de sgu smiley

Én venindes kollega har oplevet det samme, bortset fra at hundene stod i hundegård. Her valgte tyvene så at afslutte indbruddet med at lukke hundene ud, og banke dem ? smiley Man regnede med at det var en bestilt opgave, da de havde en stor og værdifuld våbensamling smiley

• #30   18. maj 2018 Frygteligt at de oveni hatten skulle banke hunden selvom den slet ikk udgjorde en trussel - DET gir da slet ingen mening og er udelukkende ondskabsfuldt!!

• #31   18. maj 2018 Jep, det er en vanvittig verden vi lever i smiley

• #34   18. maj 2018 Kender også en men det er mange år siden.
    En Labrador og så en eller to mindre hunde.
    De blev banket og Labben blev aldrig sig selv igen.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #35   18. maj 2018 Loven er ikke meget værd i den henseende. Man kan kun håbe de en dag bliver taget på fersk gerning,af for dem,den forkerte.

• #36   18. maj 2018 Jeg så nogle billeder på Fb hvor de var brudt ind til den forkerte hund.
    Der var blod op og ned af væggene og i vindueskarmen hvor ruden var smadret og det var ikke hundens blod.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #37   18. maj 2018 Så er der da lidt retfærdighed til.

• #38   18. maj 2018 Ved ikke om folk er sarte men her er et af billederne, der findes flere.

profilbillede
  • #39   18. maj 2018 Lige min tanke Max!

Dyyyygtig vovse smiley

• #40   19. maj 2018 Hvis først tyvene er flere og bevæbnet med diverse køller og jernstænger og hvad man nu ellers hører om, er det nok ret begrænset, hvad selv en stor og skarp hund kan gøre. Men mon ikke også det mest sker, steder hvor indbrudstyvene ved, at der er værdier at komme efter.

Men for de indbrudstyve, der hurtigt og sikrest muligt skal have fat i nogle kontanter eller andre hurtigt omsættelige værdier, og så videre til næste sted, der tror jeg det gør en forskel at have en eller flere store hunde, der vil forsvare huset.

Hos mig må de nu også hellere tage alt andet end at skade hundene.

• #41   20. maj 2018 Tænker også, at de fleste indbrudstyve, fravælger huse med hunde, medmindre at de altså er sikre på at der findes meget værdifulde ting, for så går de ind, uanset hvad smiley smiley

Radar: Nej, heldigvis er alle de episoder, som jeg har kendskab til, ikke foregået på Lolland.
    De hunde der blev bedøvet, boede et sted i Nordsjælland (Humlebæk eller Espergærde).
    Min kollega, med hovawarten bor på Østsjælland.
    Og de gennebankede labradorer boede hernede på Lolland.

Kommentér på:
Hund mishandlet af indbrudstyve.

Annonce