{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

"De-er-dumme" tråde {{forumTopicSubject}}

Jeg oplever med jævne mellemrum at der bliver oprettet tråde hvor man udstiller andre menneskers "dumhed".....

Det kan være ved at fortælle om en episode man som hundeejer har oplevet (hvor "de andre" bare var så uansvarlige)........

Det er ofte vedrørende avl.......alder, racer, tavler kuldantal etc....

Det kan være om generelt kendskab til hunde.....

Jeg bliver irriteret over disse tråde der oser af at vi allesammen skal forarges i flok over et andet menneske......det går over mine grænser.....hvordan har I det med det?

P.S......denne tråd kan tolkes på samme måde, men det er ikke mit ærinde.....jeg vil blot gerne sætte focus på dette fænomen og høre om der er andre der har det som jeg....?
Hilsen Lise Ø

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "De-er-dumme" tråde
  • #1   25. jan 2007 Altså igår var der en tråd om indavl, hvor jeg skrev at min venindes 2 amerikanske bulldogs har fået hvalpe engang og de er brorb og søster.
    Jeg sagde ikke noget særligt til hende, forjeg vidste at det ville ende med vi kom op at diskuterer og det var til en fødselsdag.
    Nå, men min veninde siger så, at der ikke sker noget ved det, det var kun kritisk, hvis det var hvalpene fra hendes boro og søster, som sammen fik hvalpe.

Er det sådan en situation du tænker på?

I så fald, skrev jeg bare for at høre, hvad folk sagde til det med at hvalpene fra bror og søster fik hvalpe, altså hvor slemt det var.
    med andre ord, for at udvide min viden indefor sådant et emne, ikke for at stille andre folk i et dårligt lys.
    Hun er jo også anonym og er ikke bruger herinde, så synes det er ok, at jeg bruger hende som eksempel...

Er jeg meget slem? smiley

• #2   25. jan 2007 Jamen - Jamen jamen jamen - det er jo stilen herinde - at forherlige sig selv - sit forhold til sine hunde - og sine evner som hundeejer - og det gøres da bestemt nemmest ved at svine andre til -
    Det kan også benævnes som at LØFTE SIG PÅ ANDRES VEGNE - et MEGET moderne fænomen -

Desuden Lise - MÅ du da vide at det jo - størstedelen - er EKSPERTER på området der sidder herinde..

Hilsner fra Julie -

• #3   25. jan 2007 brorb=bror
    forjeg=for jeg
    ikke diskuterer, men diskutere
    boro=bror
    "...sådant et emne" = sådan et emne

Ja, kan så heller ikke stave idag.

• #5   25. jan 2007 Lars - Forstår ik dit "?"... forstår du ik hvad jeg skriver ????

Smiler... Nu har jeg ik set dig i så mange tråde - så kender ik til din ekspert viden - ss - men smid da gerne ud af den - så vi alle kan blive lidt klogere - ss -

• #6   25. jan 2007 Julie... Nej må du da lige tage dig sammen.... Jeg er selv 1000 % overbevist om at de som prøver at fortælle folk om etik/moral OSV. virkelig er EKSPERTER....... NOT........
    *gg*

• #7   25. jan 2007 Jeg sigter ikke mod en bestemt tråd......blot en generel måde at sige ting på.....

Julie & Company - !.........du har nok fat i noget der...!

• #8   25. jan 2007 Jamen - H og Fam - jeg er skam også TOTALT seriøs... de vriker rigtig kloge - fakkertalt -
    Specielt når man ser dem skifte mening og holdning til tingene - alt efter hvem de lige klappe ryg på i den give situation / diskussion - ss -

• #9   25. jan 2007 Julie.... Så tror jeg sq endu en bold er kastet i luften *GG*

Gad vide hvem der griber denne gang *GGG*

• #10   25. jan 2007 Nå . men denne snak ku ellers blive hyggelig tror jeg - men skal ned til en ægte ekspert... skal have alle mine hvalpe til 10 dages tjek nu her -

I må have en dejlig dag -

Jeg skal ned og tage nogle tunge beslutninger - Aldrig sjovt -

• #11   25. jan 2007 Det kommer nok ikke bag på dig kære Lise, men jeg har det på samme måde.

/ Trine

• #12   25. jan 2007 Jasper - ss - Ja nemlig - sørgelig tendens at have -

Fint navn - får jeg en dag en søn mere - er et af de mulige navne : Jasper Moonlight... smiler...

• #13   25. jan 2007 Det værste er at jeg ind imellem har lyst til at svare det modsatte af hvad min holdning er.....bare for ikke at give personen ret.......*GGG*

• #14   25. jan 2007 .........for det meste skumler jeg bare bag min skærm.....he he

• #15   25. jan 2007 Tror tit den slags tråde opstår pga folks foragt overfor det der sker i hundeverden og ikke så meget for at hænge nogen ud.

Den med at være ekspert, det tror jeg nu ikke der er mange der er, men tror der er en del der har en holdning og hvis den er FOR markant eller mange er enige, ja så er man pludslig "ekspert" eller medløber.

• #16   25. jan 2007 Jeg skriver" mest " i de tråde hvor folk beder om råd, hvor jeg mener jeg kan bidrage med noget... jeg håber da ikke man bliver opfattet som bedre vidende så ???

• #17   25. jan 2007 Trine......det kommer helt bag på mig.....*sss*

• #18   25. jan 2007 Jamen det er jo ikke kun noget man oplever her det sker allesteder. Her, i skolen, på arbejdspladsen, i pressen osv. En vinkel er at kan man man få folk til at fokusere på andres fejl, lægger de nok ikke mærke til ens egne.

En anden grund til trådene kunne for nogles vedkommende er det vel en måde at få be- eller afkræftet ens egen forargelse eller begejstring.

• #19   25. jan 2007 ~~~Stella~~~
    En anden grund til trådene kunne for nogles vedkommende er det vel en måde at få be- eller afkræftet ens egen forargelse eller begejstring.

Det kan vel gøres på anden måde end at nedgøre andre???

• #20   25. jan 2007 Hvorfor bliver alt kritik taget som at nedgøre andre? eller som at være vedrevidende?

• #21   25. jan 2007 Lise>> Jeg synes nu oftest de tråde jeg husker er startet som et spørgsmål om det var i orden af bla bla bla bla.

Det kan jeg ikke lade mig forarge over.

Men det afhænger vel også af øjnene der ser, hvad man lægger i det folk skriver.

• #22   25. jan 2007 Na N Jeg synes nu ikke at al kritik bliver opfattet som nedgørende, men nu er det de tråde, hvor man nedgører andre der er til debat...

• #23   25. jan 2007 jeg har været med til at blive foraget over folk i nogle tråde...

men egentlig har jeg lært den der med at når man peger af andre, så er der en finger,som vender mod personen man peger af, men 4 finger der vender mod en selv:-)

• #24   25. jan 2007 Hvis man tager et emne op, lad os sige avl (som her bliver nævnt) og skriver - jeg kender én der gør sådan og sådan, er det godt eller skidt. Så er det vel for at blive klogere og ikke for at nedgøre. Eller hva?

• #25   25. jan 2007 Jo men hvis man i dit eksempel benytter ord som sikke en spasser etc så er linjen lagt

• #26   25. jan 2007 Herre gud, det er jo bare en måde at udsrykke sin mening på. Det kan da ikke skade.

• #27   25. jan 2007 Udtrykke og ikke udsrykke:-)

• #28   25. jan 2007 na N
    Jeg kan ikke være uenig med dig......de tråde der søger råd og hvor der nævnes eksempler for at anskueliggøre emnet.....er der intet galt med....

Der hvor min pointe ligger er hvor der ikke søges råd.....men blot fremlægges eksempler til almindelig debat.......og hvor underteksten er : (hvor er vi forargede....!!!)

• #29   25. jan 2007 Jamen Lise, bliver du aldrig forarget herinde? Jeg må indrømme at jeg tit bliver det.
    Og det er ikke forde jeg ved mere end andre, men forde min holdning er anderledes.
    Jeg er holdt op med at lave indlæg om det af den simple grund at alt for mange ikke kan tage det og så er der ballade.

• #30   25. jan 2007 Jo men hvis man kan sidde og fortælle hvordan andre mennesker er nogle spassere fordi de gør.... ja så virker det i mine øjne som om de synes at de er meget bedre selv.
    Måske ikke lige det bedste eksempel?

• #31   25. jan 2007 jeg synes da at der skal være plads til forskelligheder herinde også, men bryder mig ofte ikke om det sprog der bliver ført i en debat. Og jeg synes absolut ikke at man vinder noget ved at kalde hinanden for alverdens ukvemsord nærmest tværtimod.

• #32   25. jan 2007 Polski, når jeg kikker rundt herinde, bla, om avl, bliver jeg tit dybt forarget over den sløsede holdning der ofte er. Dér kan jeg godt forstå hvis bandeord kommer på banen. Det understreger ligesom at her der der noget man bestemt syntes er forkert og laver man så en tråd om det, ja så er det jo blot for at skrive at man er forarget.

• #33   25. jan 2007 Polski, nej det gavner ikke, enig om det, men nogen taler jo sådan også irl.

• #34   25. jan 2007 Jo jeg kan sagtens blive forarget.....det jeg snakker om er bevidst at oprette tråde for at andre skal forarges og gøre sig selv "bedre".......

• #35   25. jan 2007 Jeg er slet ikke uenig i dit synspunkt om bla avl, men jeg tror bare at man vil opnå langt mere ved at tale ordentligt til hinanden og lade argumenterne være det som vægter i en sådan debat.

Jeg har mange gang sprunget tråde over fordi et seriøst emne bliver udlagt som en stor joke, og det kan jeg bare ikke håndtere indeni. Jeg mener argumenter og saglighed er at foretrække i enhver debat, og det som vil være årsag til at flytte andres grænser.

Hvis jeg fx lavede et ups kuld hvalpe ville jeg blive dybt provokeret af mange af de udtalelser, der helt sikkert ville fremkomme, hvis jeg valgte at lave en tråd om emnet - hvilket jeg nok ville afholde mig fra... og jeg ville ikke have taget et eneste af de velmenende råd til mig som det jo helt sikkert er. Men sådan reagerer vi så forskelligt

• #36   25. jan 2007 Lise, jamen jeg syntes nu ikke der er mange af de tråde, men det er måske forde jeg ikke kan se det:-)

• #37   25. jan 2007 Jamen hør nu her, er det ikke ganske almindelig menneskelig opførsel? Er det nu engang ikke sådan vi mennesker er?

Vi råber op i flok, men passer helst på vores egen ryg først?

Jeg kan sgu også godt lide og få bekræftet hvis jeg har ret i en antagelse eller lignende, men kunne ikke finde på at kalde folk for spasser, idiot osv.... Jeg kalder som regel en spade for en spade og en skovl for en skovl, men gør det med mere passende ord....

At irreterer sig over at folk udtrykker sit behov for bekræftelse og at stå sammen i flok, er i mine øjne spild af tid - og jeg kan ikke se noget galt i det... Altså i dét at søge bekræftelse...

• #38   25. jan 2007 Det er vel heller ikke selve bekræftelsen der er til debat...

• #39   25. jan 2007 Polski, ja vi ser jo forskelligt på tingene vi mennesker.

Jeg var én af dem, der tit skrev i tråde om avl før i tiden, men jeg var og er meget hård i filten og det blev ofte taget som noget dårligt, derfor er jeg stoppet.

Jeg kalder en skovl for en skovl og en spade for en spade, både når jeg skriver og når jeg taler. Jeg er dog en af dem der siger det samme irl og her.

• #40   25. jan 2007 Lille blub- En gang Take That fan, altid TT fan *
    Kan man ikke få bekræftigelse på anden måde end at nedgøre andre?????

• #41   25. jan 2007 Na N jeg mener blot der er en verden til forskel på at sige noget direkte til en person og på en internet side.

Jeg kan godt selv de værste gloser i det danske sprog, men har erfaring for at jeg aldrig bliver taget seriøs hvis jeg taler sådan, og det er altså vigtigt for mig at få mit budskab ud hvis jeg har noget på hjertet for ellers kan jeg lige så godt tie

• #42   25. jan 2007 Jo det kan man - men nu mente jeg ikke ligefrem KUN de tråde hvor andre bliver nedgjort. Jeg tænker på tråde hvor folk fx skriver: Jeg har fundet ud af at en jeg kender gør så´n og så´n - er det iorden/ er det ikke for meget? ELLER hvad nu folk skriver...
    Jeg mener ikke man bør nedgøre folk ved og kalde dem diverse grimme navne - men derfor mener jeg godt man kan skrive at nogen er useriøse avlere eller lignende... Og det er jo i princippet også nedgørende...
    Giver det mening????

• #43   25. jan 2007 Polski Owczarek Podhalanski ! : Så har jeg sgisme nok misforstået noget... *ss* Måske jeg har misforstået tråden - men jeg står ved min udtalelse... *gg*

• #44   25. jan 2007 Det som jeg debatterer er selve det at retfærdiggøre sine egne handlinger ved at nedgøre andre , men det kan jo også være at det er mig som har misforstået tråden?

• #45   25. jan 2007 måske taler vi om hvert vores emne thi hi...

• #46   25. jan 2007 Polski Owczarek Podhalanski : *GG* JA det er ihvert fald ikke lige dét jeg debatterer... LOL

• #47   25. jan 2007 smiler meget højt!

• #48   25. jan 2007 Og så igen - det kommer an på hvad der menes med nedgørelse helt nøjagtig... *gg*
    Total fat-svag jeg er idag...

• #49   25. jan 2007 Lise og Na N hvad er jeres emner?

• #50   25. jan 2007 Lille blub- En gang Take
    Du sætter lige præcis det hele i perspektiv.....
    Først skriver du at man vel gerne må spørge og nævne et eksempel......det er i min verden ok....

Dernæst skriver du...... men derfor mener jeg godt man kan skrive at nogen er useriøse avlere eller lignende... Og det er jo i princippet også nedgørende...

Derved skrider "spørgsmålet".....!
    Det der hele tiden har været meningen er at tilkendegive holdning men spørgsmålet er camuflage............

• #51   25. jan 2007 Trine....

Skrevet: 25-01-2007 13:50:27

Det som jeg debatterer er selve det at retfærdiggøre sine egne handlinger ved at nedgøre andre , men det kan jo også være at det er mig som har misforstået tråden?

Det er det jeg debatterer.....;o)

• #53   25. jan 2007 Jamen ok det kan godt være svært nogle gange... men nu vil jeg går ind til byen og købe ind.
    fortsat god dag.

/ trine

• #55   25. jan 2007 Hej.

Ja jeg deltog i en tråd igåt, hvor der blev skrevet om en hundehandler - fordi jeg selv kendte til sagen.

Ja, nogle gange kan ting blive for oppustet - og nogle gange er det også sygt som folk har brug for at hæve sig på andres bekostning.

Men jeg forstår egentlig ikke hvorfor vi altid skal tie med sådan nogle oplysninger - hvorfor ikke advare folk mod at nærme sid den og den opdrætter? Hvorfor skal alle folk selv opleve det nedlag, man selv har oplevet - hvorfor må vi ikke forhindre at folk støtter hundehandlere? Hvorfor skal verden være en verden hvor vi alle sammen lukker øjnene, og holder informationen for os selv? Ja jeg fortår det ikke. Ikke alle (ihvertfald mig selv) plejer ikke at "skyde" folk offentligt, men når det handler om noget så svinsk som hundehandler - så nej, så kan jeg ikke holde kæft - og så vil jeg gøre alt for at gud og hver mand, bliver advaret:
    Når jeg har taget diskusionen med et mennekse "Hvorfor avler du i 3 løbetider i træk på din hund" og får svaret "Fordi vi mangler penge" Så bliver jeg ærlig talt så forarget, at jeg vil gøre alt for at folk ikke støtter deres handel.

Jeg håber min holdning er i orden, og ikke skal skydes i skoene for den smiley

Mvh. Steffen

• #56   25. jan 2007 Sanne og Sille
    Hvis man høster ud af sine erfaringer, og underbygger dem med gode argumenter og evt kan henvise til "eksperter" som forklare fx nødvendigheden af at en tæve får en pause mellem to kuld er det for mig ikke nedgørende, men hvis udgangspunktet er du må sgu da være helt idiot hvis du ikke ved at... og i den dur så mener jeg det er nedgørelse af andre mennesker.

Jeg synes at man som udgangspunkt skal tænke på at man gerne vil formidle en viden som man selv har gjort sig erfaringer omkring på den bedst tænkelige måde så flest mulige tager det til efterretning. Løftede pegefingre er sjældent noget godt udgangspunkt for så skal jeg ihverttilfælde nok selv bestemme, og jeg ved selv bedst etc...

Er nød til at smutte nu.

• #57   25. jan 2007 Eksempel på en tråd.....

Jeg gik en tur med lille Fido......selvfølgelig i snor.....pludselig kommer der en løs hund farende over til Fido og jeg skreg helt vildt til ejeren om at kalde på sin hund men ejeren var helt ligeglad og havde overhovedet ikke kontrol over sin hund....han sagde at hans hund ikke gjorde noget........MEN DET KAN JO GODT VÆRE AT MIN FIDO GØR NOGET.......

Her kan imellem linierne læses.....hvor er jeg god fordi:
    Min hund var i snor....
    Min hund var under kontrol
    Jeg er ikke ligeglad med min hund
    Jeg er klog fordi jeg ved at det ikke kun er den ene hunds reaktion det kommer an på....

Kunne man ikke i stedet lave en tråd om fordele og ulemper ved at have hunden løs????

• #58   25. jan 2007 ...........eller i snor.

• #59   25. jan 2007 ........det er sådan en tråd der oser af at vi skal forarges......og ikke i mit univers opfordrer til en god snak om det at have hund løs / i snor.......

• #60   25. jan 2007 Lise: *ss* Nu blev jeg så endnu mere forvirret... :O) Især af din sidste sætning til mig - den forstår jeg ikke helt.
    Men der er jo stor forskel på hvad hvert individ ser som nedgørende - og HVORNÅR det er okay og bruge visse udtryk...
    Se jeg er den type, som jeg skrev tidligere, jeg kalder en skovl for en skovl, og sådan er jeg nu engang... Nogen gange kan tingene brænde på, og man kommer til at sige noget man ikke mener... Så er en undskyldning på sin plads.
    Udtryk som idiot, spasser, nar osv. ville jeg ikke bruge - kun i sjov til folk jeg kender (er meget sarkastisk anlagt) men jeg kalder en hundehandler for hundehandler hvis det er det de er osv...

• #61   25. jan 2007 Det eksempel du giver på en tråd - kan jeg ikke se noget galt i... Så længe sproget holdes pænt og sobert, synes jeg at det er fint nok hvis det sådan nogen har bedst ved at formulerer sig - altså ved at skrive om sin oplevelse som noget "sensationelt".... Og hvad så, hvis man godt kan lide og fremhæve sine egne "gode sider"??? Det synes jeg ikke der er noget galt i... Så længe man ikke kalder den anden dum og idiodisk - så ser jeg ingen problemer i det....

Kommentér på:
"De-er-dumme" tråde

Annonce