Råd ønskes , hund med smerter . {{forumTopicSubject}}
Som opfølgning på efterhånde mange tråde .
Pepsi har igen haft en frygtelig nat , skriger i perioder af smarter og vi kan intet stille op .
Var jo ved dyrlæge i går aftes , da hun har dierre og opkastninger ( blodigt ) .
Foruden det har hun haft en lang sygehistorie .
Mange dyrlæge besøg ( flere forskellige ) samt kiropraktiker .
Alle starter med et eller andet med maven , og ender ud med hun skriger af smerte . Muligvis stammer det fra ryggen eller en sammenvoksning i tarmen efter et tilfælde med et fremmedlegme .
Eller muligheden er noget helt andet , som man ikke har kunne finde årsagen til .
Indtil nu har hun fået taget alt i blodprøver .. røntgen med kontrast , specialfoder, smertebehandling under anfaldene , pencillin ( forskelige ) ..kiropraktiker er nævnt hvor hun har fået rettet i t´ryggen .
Lige nu står hun ved siden af mig , helt sammenkrummet , og tydelig smerteplaget .
Er pt på rimadryl ...men det ser ike ud til at have den store effekt.
Hun/os har igen ikke sovet hele natten ..
Jeg har brug for et råd , hvor længe skal vi blive ved ? ..
Jeg har svært ved at tage beslutnngen om en evt aflivning ( ved jo det går over igen ...til næste gang )
Hjælp mig ..aner ikke mine levende råd !!
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
føler med dig...
Hva siger dyrlægen er best?
Det er svært at komme med løsning om aflivning , når man ikke har sett hunden.
Jeg har ikke sett andre tråder om dette og vet ikke hele sagen...
Håber dere finder den beste løsning for dere alle (menneske og hund...)
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Hvor længe varer disse ture ?
Fungere pepsi ellers mere eller mindre normalt når dette ikke står på ?
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.467
jun 2005
Følger: 166 Følgere: 164 Hunde: 7 Emner: 636 Svar: 5.371
Turene varer som reglen det meste af et døgn, men de sidste 4 mdr er de taget til i styrke og hyppighed .
Normalt er hun dejlig men virker som en hund med stress ( mener det måske skyldtes smerter ) derfor har vi også prøvet kiroprakter .
Som nogle måske kan huske herinde , fik hun som 9 mdr rettet 2 hjørnetænder grundet dobbelttænder , nogle dyrlæger er inde på , at i alle de narkoser hun har været igennem måske har fået vrid elelr lign i ryggen .. Ryggen har vi så fået rettet .
En anden mener det måske hænger sammen men et frmmedlegme i tarmen hun havde som 4 mdr gammel hvalp , dette fremmedlegme har MÅSKE giver sammenvoksninger i tarmen ( anbefaler ikke operation ) da det ofte kan forværre situationen .
jun 2005
Uvisheden er den væreste .
jan 2006
Fie har jo også problemer med ryghvirvlerne og derfor er vi ofte til kiropraktor, har efterhånden lært at se på hende hvornår det er tid til et besøg igen.
Var lige hos min dyrlæge igår og vi snakkede om den mavevirus der kører for tiden med opkast/dårlig mave, den kan godt tage en 3-4 dage at komme over.
Ønsker jer og pepsi god bedring *S*
jun 2005
Opkast og dårlig mave var også hvad vi regnede med det var , og det kan vi sagtens klare .. og hun er også i behandling for det ..
Det vi ser nu sammen med , er det vi har set alle de andre gang , og det er noget der tyder meget på ryg/lændesmerter .. og det gør meget ondt på hende ..
Den dyrlæge vagt vi var ved i aftes fortalte , at hunde der har store smerter i forbindelse med maven , oftes skyldes sygdomme i ryggen ..
Det er svært det har , for i skulle se hende , hun står krumrygget med benene trukket op under sig , ryster af smerter
jan 2006
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
jun 2005
Nej .. Tror det ikke, ikke efter hvad de siger , fik at vide at hvis det kun skyldtes skævheder i ryggen ville rimadryl hjælpe , og det gør det ikke .
maj 2006
jun 2005
Tror ikke jeg vil prøve flere forskellige dyrlæger ... bliver bare mere og mere forvirret over det , pt har vi prøvet 4 forskellige .. alle har symmptom behandlet og inter har hjulpet .. Pengene betder ikke noget , hun har pt koster os 25000 .. så hvis vi vidste det ville virke ofrede jeg gerne det samme beløb igen .
maj 2006
jun 2005
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Jeg ville personligt sige farvel...............Som jeg læser det har du gjort hvad der kunne gøres, og når det ikke hjælper, er det på tiden at give hunden fred.
Undskyld hvis det lyder hårdt, men jeg kan slet ikke rumme dyr lider.
jan 2006
hmmm...øv altså, så ved jeg desværre ikke hvad i skal gøre
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Vi herinde kan jo ikke råde dig om hvad der vil være det bedste, det er din hund, dig der kender hende bedst.
I mine øjne er det noget du i samråd med dyrlægen skal finde ud af.
Det lyder til at være rigtig hårdt for Pepsi, og ikke mindst for dig...
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.540
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 49 Svar: 1.514
Varme tanker herfra
Annika
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 247 Svar: 3.481
Susanne er det ikke, et eller andet sted ligegyldigt hvad Pepsi fejler, 4 dyrlæger kan ikke finde ud af det, så jeg tror heller de næste 4 kan....
Du har gjort hvad du kunne for at få Pepsi rask, og hun har stadig ondt..... skal hun ikke bare have fred nu....
Jeg har en klar (usagt) aftale med mine hunde.... har de smerter, af uhelbredelige årsager..... er det slut....
det er utrolig svært, men du er nød til at spørge dig selv om, Pepsi lige nu lider, fordi du ikke magter at tage den rigtige beslutning.... fordi du ikke vil miste hende....
det her handler om fornuft og følelse, .... hvis det nu var mig der havde lavet dette indlæg, havde du så ikke rådet mig til det samme???
tænk på Pepsi og hendes lidelser, og lad hende få fred
Lykke
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.333
Det er aldrig nemt at få sig selv til at sige stop. For hvad nu hvis man pludselig fandt ud af hvad det var, og dermed har stjålet en masse gode år fra hunden.
Men på den anden side er det heller ikke til at leve med en hund i smerter. Hverken for Jer eller hunden. Eller nogle af de andre hunde for den sags skyld.
Men ja, hvis der ikke er noget, der hjælper, så må man jo gå den tunge vej...
Jeg håber at I kan finde modet til at træffe den rigtige beslutning. Man kan jo eller ikke tilgive sig selv for at lade hunden gå med smerter..
Hvis det bliver hyppigere og turene kun bliver værre, så ville jeg nok også vælge at sige stop.. Men nej, nemt er det ikke.
Jeg kan sagtens huske hvor svært det er at sige at NU er det slut. Og især da hvis hun udenfor anfaldene er frisk.. Men som du skriver, så stresser hun meget, hvilket også kan skyldes smerterne, så måske er tiden kommet til at sige farvel til Pepsi..
Thomas og jeg sender vores varmeste tanker, og håber at I finder løsningen.
Kram, Belinda.
Råd ønskes , hund med smerter .