20. feb 2009 Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
hund og børn - gode råd ønskes. {{forumTopicSubject}}
Vi har Pepsi som er fra 8 januar i år og vi har ingen børn, så han ser ikke børn på daglig basis. Vi var sammen med min kærestes søster og hendes to børn i går ( de er 2 og 4 ) Pepsi er som udgangspunkt glad for dem, men man kan også mærke at han nogle gange bliver lidt utryg. Hvis de løber vildt rundt, eller kaster ting eller lign.
Børnene er slet ikke vant til dyr - og den lille på to - og igår en helt håndfuld sand ved stranden og kastede i hovedet på Pepsi, så han fik en del i øjnene. Han fik selvfølgelig afvide at det skulle han ikke osv.
Men jeg synes jeg har brug for nogle gode råd til at lære Pepsi at omgås børn bedst muligt. Han er ret god til at gå når han bliver lidt overvælmet - men hvad gør jeg så bedst. Skal han bare gå hen og være sig selv - eller skal jeg gå med ham - så han ved jeg passer på ham eller???
Der er ikke nogle "problemer" som sådan, men han ser ikke børn SÅ tit og jeg vil gerne gøre oplevelserne så positive som muligt.
Sorry det lidt lange indlæg, men jeg ville være glad for gode råd. De fleste i vores omgangskreds har babyer - så vi har kun de her to, som ikke er vant til hunde at "øve os på".
Hilsen Janne & Pepsi
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Så grundlæggende - skab rigtigt mange positive situationer - og gør alt hvad du kan for at undgå de negative. Så vil han også være glad for børn i fremtiden.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Kunne være smart hvis der var et sted hvor hunde kunne møde børn og omvendt:-) Vil bare så gerne ha det bliver positivt for ham.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Der er mange måder at gøre det sjovt for både hund og børn, men først og fremmest skal børnene lære at respektere hundens grænser - ellers kan det være hunden siger fra, og det er uønskeligt i de fleste tilfælde..
Jeg har heller ingen børn selv, og kommer der børn her som ikke kender kaoz får de lov at hilse på ham sammen med mig - og derefter skal de lade ham helt være..
- Min veninde har en datter på 2 der elsker han højt, men hun er klar over at kram, sidden i kurven og hvad børn ellers kan finde på er forbudt. Hun går højt op i at give ham 2 kiks (en i hver hånd), og vil utrolig gerne med når vi går ture, og der holder hun linen når han er løs (stort job, tages meget alvorligt *GG*)..
"Kazz (svært at sige Kaoz) sover, schh" siger hun hver gang hun ser ham ligge, og "Kazz spiser mad" når han spiser kødben..
Alt i alt handler det bare om, at du er med i alt hvad børnene foretager sig med hunden, alt skal være under kontrol og du vinder meget ved at fortælle dem om hundens sprog "det kan den ikke lide, se hvordan den trækker sig væk", "det blev han glad for, se hvordan halen logrer"..
Børn og dyr er FANTASTISKE sammen, men de skal guides og vejledes =)
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 2.833
Er sikker på, at mine piger gerne stillede op, men mine "børn" er tæt på 17 og 20, så det hjælper nok ikke
feb 2009
feb 2009
hund og børn - gode råd ønskes.