{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

hund og børn - gode råd ønskes. {{forumTopicSubject}}

Vi har Pepsi som er fra 8 januar i år og vi har ingen børn, så han ser ikke børn på daglig basis. Vi var sammen med min kærestes søster og hendes to børn i går ( de er 2 og 4 ) Pepsi er som udgangspunkt glad for dem, men man kan også mærke at han nogle gange bliver lidt utryg. Hvis de løber vildt rundt, eller kaster ting eller lign.

Børnene er slet ikke vant til dyr - og den lille på to - og igår en helt håndfuld sand ved stranden og kastede i hovedet på Pepsi, så han fik en del i øjnene. Han fik selvfølgelig afvide at det skulle han ikke osv.

Men jeg synes jeg har brug for nogle gode råd til at lære Pepsi at omgås børn bedst muligt. Han er ret god til at gå når han bliver lidt overvælmet - men hvad gør jeg så bedst. Skal han bare gå hen og være sig selv - eller skal jeg gå med ham - så han ved jeg passer på ham eller???

Der er ikke nogle "problemer" som sådan, men han ser ikke børn SÅ tit og jeg vil gerne gøre oplevelserne så positive som muligt.

Sorry det lidt lange indlæg, men jeg ville være glad for gode råd. De fleste i vores omgangskreds har babyer - så vi har kun de her to, som ikke er vant til hunde at "øve os på".

Hilsen Janne & Pepsi

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund og børn - gode råd ønskes.
  • #1   1. jul 2009 Du skal i første omgang være 100% obs så han ikke får dårlige oplevelser a la den med sandet, der blev smidt i hovedet på ham. En god ting (hvis han tager pænt) kan være at lade børnene give ham masser af godbidder. Og hvis han er utryg når de løber rundt - så må du enten få dem til at forholde sig i ro, eller sørge for at han er i fred et andet sted.

Så grundlæggende - skab rigtigt mange positive situationer - og gør alt hvad du kan for at undgå de negative. Så vil han også være glad for børn i fremtiden.

• #2   1. jul 2009 For det første, er det bestemt en god ide at fortælle børnene, hvordan man omgås en hund. Børnene kan man lettere forklare det, end til hunden. Hver gang I skal være sammen med børn, så giv børnene et par hundekiks hver og bed dem om at sætte sig roligt ned og give dem til din hund. Når din hund ikke gider ungerne mere, så lad ham gå for sig selv. Du behøver bestemt ikke at gå med ham, for så giver du udtryk for at børnene er noget værre noget og det kan forringe hans syn på dem. Bed børnene være rolige omkring din hund.

• #3   1. jul 2009 Ja de gav ham også mange guffer og han tager dem rigtig fint og forsigtigt. Synes bare det er lidt svært fordi de børn heller ikke er vant til dyr og deres forældre er ikke vilde med dyr, så de har ingen forståelse for at fortælle deres børn at de lige skal være lidt forsigtige osv.
    Kunne være smart hvis der var et sted hvor hunde kunne møde børn og omvendt:-) Vil bare så gerne ha det bliver positivt for ham.

• #4   1. jul 2009 Kan børnene ikke omgåes hunden fornuftigt med med hensyn, så skal de børn ikke omgåes min hund..

Der er mange måder at gøre det sjovt for både hund og børn, men først og fremmest skal børnene lære at respektere hundens grænser - ellers kan det være hunden siger fra, og det er uønskeligt i de fleste tilfælde..

Jeg har heller ingen børn selv, og kommer der børn her som ikke kender kaoz får de lov at hilse på ham sammen med mig - og derefter skal de lade ham helt være..
    - Min veninde har en datter på 2 der elsker han højt, men hun er klar over at kram, sidden i kurven og hvad børn ellers kan finde på er forbudt. Hun går højt op i at give ham 2 kiks (en i hver hånd), og vil utrolig gerne med når vi går ture, og der holder hun linen når han er løs (stort job, tages meget alvorligt *GG*)..
    "Kazz (svært at sige Kaoz) sover, schh" siger hun hver gang hun ser ham ligge, og "Kazz spiser mad" når han spiser kødben..

Alt i alt handler det bare om, at du er med i alt hvad børnene foretager sig med hunden, alt skal være under kontrol og du vinder meget ved at fortælle dem om hundens sprog "det kan den ikke lide, se hvordan den trækker sig væk", "det blev han glad for, se hvordan halen logrer"..

Børn og dyr er FANTASTISKE sammen, men de skal guides og vejledes =)

• #5   1. jul 2009 Ku' da være der var nogle herinde i nærheden af jer med dyreglade børn, der ville tage imod besøg nogle gange fra jer. Det ville være skønt, hvis hunden får mødt nogle søde børn flere gange.

Er sikker på, at mine piger gerne stillede op, men mine "børn" er tæt på 17 og 20, så det hjælper nok ikke smiley

• #6   1. jul 2009 Ja .- men de får slet heller ikke lov til at være alene omkring ham, slet ikke, så det er helt under kontrol. God idé at ta dem med ud og gå ture. Det er rart med nogle gode ideér til hvad de kan lave sammen. Er glad for at de babyer de fleste af vores venner har også har hund derhjemme så de bliver vænnet til det. Det bliver noget nemmere:-)

• #7   1. jul 2009 May: hehe njaaa børn og børn - hehe men de skal da være velkomne anyway. hi hi

Kommentér på:
hund og børn - gode råd ønskes.

Annonce