{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Kørte galt idag... {{forumTopicSubject}}

Kørte lige op bagi en anden bil idag, på motorvejen. Frygteligt. Lang historie...

Ingen personer kom til skade. Jeg er selvfølgelig meget forslået efter trykket, men ikke mere end hvad en Panodil kan klare...

Jeg er så chokeret og er ulykkelig over den forskrækkelse det også har forvoldt bilisten foran mig.

Det er meldt til forsikringen og min bil er totalskadet. Jeg tror at bilisten foran mig slipper med en reparation!

Mit spørgsmål er, hvad har det af konsekvens for mig, såfremt jeg alene får skylden ifølge forsikringsselskaberne? Har læst mig til, at de skal blive enige. Er det dobbelt selvrisiko? Er det en forhøjet præmie fremover? Er det en procentdel af modpartens reparation jeg skal betale? Jeg har absolut ingen anelse... Jeg har selvfølgelig både ansvar og kasko på min bil.

Mit forsikrings selskab kan jeg ikke spørge før i morgen middag, da alt personale i skadesafdelingen er på kursus!!! (ja...)

Håber nogen har noget at byde ind med. Er dybt rystet og så uvidende om det videre forløb...

Knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørte galt idag...
  • #1   18. jan 2018 Det er normalt ret enkelt, når man kører op i numsen på nogen.

    Du har en selvrisiko, og den skal du betale (ikke noget med dobbelt op osv) , resten tager forsikringen sig af.

    Glæd dig over at der ikke skete nogen noget. smiley


  • #2   18. jan 2018 Jeg er lykkelig over at ingen kom noget til... Tænk hvis jeg havde haft min datter med eller kostet nogen livet. Tanken er ikke til at bære...

    Troede bare at der havde noget at sige for mig om det var min forsikring alene der skulle betale.


  • #3   18. jan 2018 Som Martin skriver.

    Muligvis mister du din titel, og derfra lidt lavere præmie som elitebilist, hvis du er registeret som det hos dit forsikringsselskab.

    Godt at der kun skete materielskade.


  • #4   18. jan 2018 Først og fremmest...du får lige et kram oven på den ubehagelige oplevelse smiley Godt begge parter har det godt trods knubs.

    Alt efter forsikringsselskab kan du være ude for, at de forhøjer din præmie...dvs at du skal betale mere i forsikring. Nogle kalder der at falde et trin. Andre har ex en friskade pr. år (mener jeg).

    Men ellers burde du “slippe” med din selvrisiko.

    Hvad du får tilbage på din bil, har jeg ikke nogen erfaring med.


  • #5   18. jan 2018 Det afhænger af hvad der står i din aftale smiley

    Du skal betale din selvrisiko og dække hans skade. Også din egen nu hvor du har kasko - og du skal kun betale en gang selvrisiko smiley

    Jeg har fast præmie, så min ændre sig ikke af uheld. Men det er individuelt, jeg tror ikke din præmie vil stige voldsomt smiley Så tag du det bare roligt og slik dine sår oven på forskrækkelsen smiley


  • #7   18. jan 2018 Du skal ikke betale for en andel af den anden ejers skade.
    Dit forsikringsselskab betaler alle de skader du er ansvarlige for.
    Hvad du kommer til at betale i selvrisiko, og evt. forhøjelser i prisen i fremtiden, kan kun dit forsikringsselskab besvare


  • #9   18. jan 2018 Det har jeg også gjort for, 9 år siden vist. Kører på motorvejen og BUM er der bare kø og jeg knalder bremsen og kommer meget langt ned men ikke nok og rammer ham foran.
    - Var det stykke ved Horsens hvor der er kø og uheld altid smiley

    Han havde anhængertræk på og mærket efter det sad op i køleren af vores, av av.

    Den der følelse man har efter det er skrækkelig, man tænker f... er nogen kommet til skade of man er skyld i det og og og... og ja, det sker og man må bare ud og køre og ikke blive bange for det.

    Vi betalte selvrisikoen på vores forsikring, og så steg den - fordi vi var under 25 og ikke havde mange år med egen bil osv.
    - Forsikringen klarede alt ift hans, han kørte derfra men hans blev dømt totalskadet (nok pga trykket på trækket) og vores fik 'ny front'. Det dumme ved vores var at det SKULLE være et bestemt værksted der lavede den og de var super dårlige og langsomme.

    Men det gik ok nemt ift forsikringen men er selvfølgelig individuelt afhængig af selskab og aftale. Jeg tror (!) vi havde Alka dengang.

    Håber de får takseret din bil hurtigt så du kan få en ny! Og så håber jeg ikke du er blevet forskrækket af det, så det bliver en gene at køre igen smiley

    Det sker, uheld. Ingen kom til skade, kun materialer!


  • #10   18. jan 2018 Tak for alle jeres svar. Det er rart at vide lidt mere om hvad jeg kan forvente...

    Jeg må indrømme at jeg er meget ræd for at skulle køre bil igen.

    Taber nok også en del på at slæden blev totalskadet (restgæld) så det er slet ikke sikkert en ny bil bliver aktuel lige med det samme.

    Men sådan er livet...


  • #11   18. jan 2018 Skynd dig at komme ud at køre igen hurtigst muligt, så det ikke sætter sig i dig. Hav en god co-driver ved din side, altså en person som du er tryk ved, når det kommer til bilkørsel.

  • #12   18. jan 2018 Rotterne.
    medmindre du har læst Ts' forsikrings vilkår,så kan du ikke sige at der ikke er selvrisiko på ansvarsforsikringen.
    Sådan var det en gang, men ikke idag


  • #15   18. jan 2018 Ja man betaler kun en selvrisiko per skade, på de aftaler jeg har set.
    Men jeg ved ikke om der lovligt kan laves aftaler, hvor man adskiller ansvars og kaskoforsikring, så det er anderledes


  • #17   18. jan 2018 Ja det var de.

  • #18   18. jan 2018 Puha, sikke da en oplevelse! Jeg vil bare lige give et stort kram herfra, og stemme i med de andre - op på hesten igen, så du ikke bliver bange for det!

    Jeg var det hele igennem for næsten præcist 5 år siden, hvor jeg kørte frontalt sammen med en modkørende og totaltskadede min fars bil. Det sneede og var voldsomt glat, så jeg gled ud i et sving. Med i bilen havde jeg 4 klassekammerater - og bag os kom endnu en bil med 5 klassekammerater, der kørte ind i siden på os.

    Jeg kan ikke huske noget omkring forsikring, det ordnede mine forældre heldigvis. Men jeg fik en bøde på 2000 kr (nedsat til 1000 kr, da jeg var studerende) - og en årelang skræk for fart, udsving og dårligt/glat føre. Det er først for alvor "væk" nu, men det sidder der stadig.

    SÅ - ud og kør, mærk at du godt kan, og at der ikke sker noget. De fleste oplever heldigvis kun den slags en gang i livet, så lad det ikke gå dig for meget på. Uheld sker, det gør dig ikke nødvendigvis til en dårligere bilist af den grund smiley

    Kæmpe kram herfra smiley


  • #19   19. jan 2018 Ud og køre igen. Det skal rystes af hurtigst muligt. Du har fået svar omkring selvrisiko osv. Men du kan måske tænke over hvad der var skyld i det.. kørte du for tæt? Kiggede du på tlf? Eller andet og så fremover være opmærksom på at det ikke sker igen. Hvis jeg kommer ud for et eller andet kan jeg ihvertfald godt lide at "debriefe" med mig selv og tænke over hvad jeg fremadrettet selv kan gøre for at undgå lign. Situationen. Det behøver ikke kun at være trafik uheld. Pøj pøj med det.

Kommentér på:
Kørte galt idag...

Annonce