{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Fik afvide det påvirkede mig for meget {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg lige læst janni´s Indlæg og kan udemærket godt forstå hende at det var ulækkert.

Jeg prøvede noget for omkring 2 måneder siden..

Jeg er flyttet op til Kæresten i Aalborg og min familie bor i Århus så var mig og kæresten taget til århus for at besøge min familie. og den dag vi ankom om fredagen der aftalte mig min mor og min kæreste at tage et smut i IKEA fordi min kæreste aldrig havde været i IKEA før..Nå vi var i IKEA og klokken nærmede sig 20:00 da vi tog hjem og der var blevet mørkt..da vi kom lidt længere ud på landet på vej hjem til min mor (Hun bor på landet) så ca. 2 kilometer fra hvor hun bor der blev der pludselig VILDT tåget så beviste det sig at det ikke var tåge men en bil der liige var kørt galt. bilen lå i vores kørebane med foruden frem mod os.. mig og min mor sad på forsædet og min kæreste sad bagved..der så jeg det mest ulækre jeg ALDRIG havde set noget ligene før...det var 2 unge mennesker der var kørt frontalt op i røven på en gummiged.. HELE forenden på bilen var væk HELT væk. og taget var trykket ned i bilen men da bilen lå med foruden hen mod os så lyste lygterne fra min mors bil lige ind i Kabinen på den styrtede bil..(Jeg glemmer aldrig syntes jeg så) mig og min mor så 2 unge mennesker fastklemt inde i bilen hvor de bare hang med hvoed nedad og bilen lå på hoved og røg..og der løb 3-4 stykker rundt uden for bilen og lyste ind i den og andre løb rundt og ringede til politiet.. vi kørte videre da vi fik det meget dårligt at dette. min kæreste så heldigvis ingenting da hun sdad på bagsædet. men jeg kan huske da vi kørte forbi bilen. kunne jeg se fyren hænge fast klemt i den ene side af bilen hvor der lå en arm ud af siden af bilen.

Det er et lille samfund derude så alle kender alle..

så der var blevet fundet ud af at det var 2 unge som sagt der var kørt frontalt op i røven på den gummiged. og politiet siger at de havde ramt den med 130 kilometer i timen da spidometer nålen var knakket på 130 kilometer i timen og manden der kørte i gummigeden fik sådan et smeld ved sammenstødet at han bankede baghoved ind i bagruden på gummigeden fordi slaget var så stort.

Den ene unge døde på stedet mens den anden er i live og ligger i Koma den dag idag.

Det påvirkede mig lang tid efter men min far sagde jeg tænkte for meget på det. men han så bare ikke hvad jeg så :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fik afvide det påvirkede mig for meget
  • #1   18. feb 2007 puha for en grim oplevelse smiley

    Kan godt huske sagen fra avisen


  • #2   18. feb 2007 Jeg har i sommers selv prøvet noget der minder meget om det... Du har brug for at for talt med nogen om det, nogen der gider høre på dig så du kan få det ud af dit hovede det er en eneste måde at komme videre på.

  • #3   18. feb 2007 Tak tak smiley det ikke fordi jeg tænker så meget på det mere smiley

    Men den eneste grund til ham den ene fyr overlevede var fordi han var blevet skåret i halsen med et glasskår så han kunne få luft der igennem halsen ellers var han også død.


  • #4   18. feb 2007 det er vigtig at få bearbejdet sådan en oplevelse den kan påvirke dig resten af livet, så kan det godt være din far mener noget andet men det sker den ene gan efter den anden at folk går ned med flaget efter sådan en oplevesle det behøver ikke være samme dag, men det kan ske lang tid efter.

  • #5   18. feb 2007 Du tænker ikke for meget over det og er nød til at snakke vidt og bredt om det for at få beabejdet det chok du har fået over det syn som sidder fast på din nethinde og i dine tanker!

    Det kan rent faktisk ende med en depression/ psykisk knæk hvis ikke du får snakket om det, og heller med en uddannet psykolog og gode venner end din far. jeg tror din far mener at du hænger dig for meget i det, fordi han ikke kan forholde sig til det du fortæller ham.

    Jeg har en mand der for 10 år siden kørte galt, han brækkede begge sine ankler, lårbenet, kæben og knuste 2 hvivler i ryggen og blev genoplivet 2 gange!!, 4 mdr efter døde min mor i armene på mig og min bror, (jeg var lige blevet 18 år han 19 år),

    jeg snakkede vidt og bredt om det med alle jeg kendte og følte til sidst at nu var det overstået, men 2 år efter begyndte jeg at lide af dødsangst/ panikangst, og turde ingenting, ikke engang at tømme min post kasse, jeg var lige blevet mor og var sindsyg bange for at min datter skulle dø, så jeg sad og vågede over hende hvergang hun sov, jeg var simpelthen bange for at miste igen!
    Jeg startede så på at gå til psykolog, ikke at alle er lige gode men efter et års tid hjalp det mig, og den dag idag lever jeg et nogenlunde normalt liv!

    Ja jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg skriver alt det her,,,,?
    Men måske havde jeg også bare brug for lidt luft......håber i bære over med mig! *smil*


  • #6   18. feb 2007 Jeg bare over med dig smiley det godt at få luft nogen gange smiley

    Se her er billeder af bilen :

    http://www.112-aarhus.dk/photogallery.php?album_id=580

    Så forstil jer at være nogen af de første på stedet efter den er kørt galt der var hverken kommet politi eller ambulance da vi var der..


  • #7   18. feb 2007 GIIIIISSP har det været en bil??

  • #8   18. feb 2007 Dennis: Sikke en oplevelse. Det er bare ikke sjovt når man ser sådan noget........
    Jeg ved udemærket hvordan du har det....
    Man bliver abre chokeret......
    men snak om det, det hjælper....


  • #9   18. feb 2007 ja det har været en bil ja.. da jeg så billederne igen nu her der fik jeg sku kuldegysninger :S

  • #10   18. feb 2007 hvor forfærdelig for både dig Dennis og dig Kamilla T.. puha...

  • #11   18. feb 2007 Man skal tale om det indtil man ikke gider mere...ellers kommer du dig ikke over det!

    Har selv været med i en bilulykke hvor jeg sad på passagersiden. Min kammerat der kørte, døde...Jeg slap med bl.a. brækket ryg og åbent lårbensbrud....
    Selv om det er over 4 år siden nu, føler jeg stadig, at jeg har behov for at tale om det...og jeg kan ikke huske noge, fra få minutter før ulykken og 4 dage frem...


  • #12   18. feb 2007 Sarah: ej hvor forfærdeligt........
    Det er svært at komme over sådan noget...


  • #13   18. feb 2007 Det er vigtigt at tale om det.. Til alle, der vil høre på dig.

    I 95 oplevede jeg at en ven skulle køre 2 piger hjem fra byen. Han var desværre fuld, men kørte alligevel. Han kørte galt pga hastighed.. Han døde, det gjorde de to piger ikke. Den ene kom slemt til skade, og har stadig nogle mén både fysisk og psykisk. Den anden "slap" med et brækket ben.

    Det er ekstremt chokerende.. jeg så ikke noget, så kan kun forestille mig hvor slemt det må være for dig.. og din mor at have set dette så tæt på.

    Snak om det, skriv om det.. Hele tiden og igen!!!

    Ikke holde det inde. Føler du at du har behov for at snakke med en psykolog/psykiater, synes jeg du skal kontakte din læge og få en henvisning. Det er ikke noget at være flov over!


  • #14   18. feb 2007 Dennis, den ulykke var meget slem og det må være nogle svære billeder at gense for dig. Jeg bor selv i dette lokalsamfund og det har været et hårdt slag for alle, for som du selv siger ved vi alle hvem der var i bilen.
    Det er aldrig sjovt at være vidne til noget så frygteligt og jeg håber at du får billederne på plads i hovedet.
    Det er ok at tænke meget over oplevelser, men på et tidspunkt er man nød til at snakke det ud, og det tager den tid som det nu tager.


Kommentér på:
Fik afvide det påvirkede mig for meget

Annonce