{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.139 visninger | Oprettet:

Smerter i underlivet mens midt i p-pille cyklus? {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Håber I kan hjælpe mig med noget.
Jeg har kigget lidt på google, men ikke fundet noget tilsvarende.

Jeg startede på p-piller i starten af oktober, og har haft en pause.
Det vil sige at jeg har haft 21 dage, pause, 21 dage, 21 dage og nu er jeg på dag 10 af min 4 pakke.
Kan det virkelig passe at jeg skal gå rundt med noget der ligner menstruations smerter? Jeg har fundet ud af at jeg pletbløder en smule, men smerterne er næsten lige så slemme som under normal menstruation.

Den ene gang jeg havde menstruation, var blødningen meget nedsat og jeg havde næsten ikke smerter.
Smerterne har nu stået på siden lørdag morgen.

Bør jeg fortsætte på pillerne? Eller bør jeg stoppe med det samme? Måske tage resten af pakken, holde pause, og så begynde igen?
Jeg har tænkt på at ringe til lægen, men jeg ved at skal jeg derned (som i skal jeg have en normal aftale dernede) plejer der at være omkring 3 ugers ventetid, og meget kan ske på 3 uger.

Er det normalt?

Jeg tager i øvrigt ikke andre kosttilskud eller medicin af nogen art.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smerter i underlivet mens midt i p-pille cyklus?
  • #1   3. jan 2018 Der kan sagtens være rod i systemet de første måneder, når man starter på p-piller. Genbembrudsblødninger, pletblødninger og smerter. Du ville på nuværende tidspunkt skulle have ægløsning, så det kan være dét, du mærker til.

  • #2   3. jan 2018 Så det giver fin mening bare at fortsætte på pillerne? Evt med pause når jeg er færdig med denne pause?

  • #4   3. jan 2018 Hov, jeg så ikke, at du har sprunget over to pauser. Det er alt for tidligt at begynde at lave om på systemet. Jeg kunne til nøds springe én pause over. Aldrig to. Det gav blødninger og smerter.

  • #5   3. jan 2018 Ok.
    Så er det direkte til pause nu, eller hvordan?


  • #6   3. jan 2018 Ja, det ville jeg bestemt gøre. Din krop passer ikke ind i en cyklus med tre måneder imellem menstruationerne.

  • #7   3. jan 2018 Du kan ikke ikke bare køre på uden at holde pauser mellem pillerne, det kan dit system slet ikke klare. Det må din læge da også have forklaret dig.
    Når først du har taget pillerne en lang periode, så kan du springe over en enkelt pause, eller forlænge den blødningsfrie periode ved at tage nogle ekstra piller i forlængelse af de 21, men bare at tage ca. 2½ x 21 piller i rap her umiddelbart efter at være startet op, det går ikke.
    Du skal stoppe med pillerne med det samme, så din krop kan komme igang med menstruationen. Og så skal du starte op igen normalt på pillerne efter pausen, og køre den normale cyklus 21 + pause i en del mdr. før du begynder at lege med piller uden pause igen. Og spring så kun en enkelt pause over næste gang.


  • #9   3. jan 2018 Tja, har haft samleje nogle (5 måske) gange i løbet af den tid.
    Men eftersom jeg bløder nu, tvivler jeg på jeg er gravid.

    Hvad gør jeg med resten af pillerne fra denne plade? Tager jeg dem efter pausen, eller starter jeg på ny pakke der?


  • #12   3. jan 2018 Det er bare i orden c:
    Tak for hjælpen c:

    Så nu, 7 dages pause, 21 piller, pause osv, ikke?


  • #14   3. jan 2018 Jeg har ikke holdt p-pillepause i de 8 år, siden jeg tog min første p-pille, og det er der ingen problemer med. Men det er meget forskelligt hvad folk trives bedst med.

    Der er som sådan ingen medicinsk grund til at holde pause, hvis ikke man oplever bevirkninger af at lade være. Men for nogle er den manglende pause ikke en mulighed.

    Hvis du oplever ubehag ved at køre pillerne ud i et, så tag et afbræk fra dem og start op på ny.


  • #15   3. jan 2018 En af grundene til at jeg får piller er netop menstruations smerterne. Og selvom de er mindsket en lillebitte smule, er de stadig så kraftige at jeg har flere dage hvor jeg ikke laver andet end at ligge i sengen.
    Det er grunden til at jeg tænkte (også efter snak med lægen, selvfølgelig) at jeg kunne tage pausen hver tredje måned.

    Så jeg ville helst kunne have så få pauser som muligt, for det ødelægger virkelig dagsrytmen ikke at kunne andet end at ligge på langs krummet sammen.


  • #17   3. jan 2018 Haha, hvis jeg skal være ærlig, og set havde fjernet menstruationer med sikkerhed, så havde jeg fået fjernet babymotoren.. Har ingen planer om børn, sådan, overhovedet, og den bringer bare problemer smiley

  • #18   3. jan 2018 Altså jeg kan sagtens springe en pause over, men vil jeg springe to over, så sker det samme for mig og lige pludselig begynder jeg så bare at bløde midt i det hele.
    Så lyder meget som det der sker for dig nu.


  • #19   3. jan 2018 Puha, jeg føler mig godt nok heldig ?? Gider simpelthen ikke det der menstruations pjat smiley

    Men for at vende tilbage til emnet.. Hvis det fungerer for dig med en pause efter hver pakke, så ville jeg gøre det. Heller en mild mens end smerter pga. manglende pause ??


  • #20   3. jan 2018 Jeg har ikke haft min i mange år. Jeg magtede ikke smerterne og besværet. Det tager et par omgange at vænne sig til det, men så slipper man resten af livet.

    Der er ingen endelig dokumentation for at pause er sundere end ikke pause.

    Du kan godt bløde og være gravid samtidig. Jeg havde nok brugt 30 kr på en test selvom det er usandsynligt


  • #22   3. jan 2018 Ja. I mange år. De første par gange kan man godt mærke hvornår man burde have pause men synes smerterne var det samme som menstruationen bare uden kvalmen og omkostningerne så det var værd at foretrække. Så havde jeg pause for et par år tilbage i et migræne forsøg og konstaterede at mens smerterne var blevet mindre men ikke nok til at jeg kunne overbevise mig selv om t jeg gad igennem det mareridt hver måned. Slet ikke efter at forskerne ikke kam se forskel på symptomerne blandt dem med og uden pause.

  • #23   3. jan 2018 Jeg tænker at jeg tager pause nu her, og så fremover med pause hver anden måned. Hvis det kan betyde mere tid til at nyde at lave ting så vil jeg hellere det end at ligge med smerter 3 dage hver måned.

  • #24   3. jan 2018 Jeg tror du vil opdage at et kompromis føles underligt for dig krop. Jeg synes du skal prøve men jeg synes du skal overveje enten ingen pauser eller langt de fleste pauser

Kommentér på:
Smerter i underlivet mens midt i p-pille cyklus?

Annonce