{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Bekymret (smerter) {{forumTopicSubject}}

Jeg har de sidste 3 dage haft smerter i maven/underlivet. Det er værst om aftenen. Første aften frygtede jeg blindtarmsbetændelse. Smerterne kommer og går, men er om aftenen specielt slemme. Umiddelbart kan det godt blot være luft i maven (slipper en del luft ud - fniiis), men da det i dag er 3. aften med smerter er jeg ved at være urolig. Trykker jeg på stykket under navnlen (lige over min bimmelim - gør det ondt. Ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Jeg har tid ved en gynækolog den 9. da jeg skal ind og screenes for celleforandringer, da jeg desværre har store problemer med mine p-piller og ofte har pletblødninger. Skal jeg ringe til min læge i morgen, eller skal jeg se tiden an?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymret (smerter)
  • #1   2. sep 2013
    Ring til lægen... Det er altid et godt udgangspunkt... God bedring..


  • #2   2. sep 2013 Kommende menses?? graviditet??
    Håber ikke det er noget alvorligt. syntes ihvertfald du skal ringe til lægen imorgen.


  • #3   2. sep 2013 Ja og selvfølgelig god bedring smiley

  • #4   2. sep 2013 Det er kun dig selv der ved hvor ondt det gør. Umiddelbart lyder det ikke som om du ligger og vrider dig af smerte eller har feber. eller andet der sådan lige skriger læge nødvendigt.

    Har din læge telefonkonsultation eller e-konsultation kunne du evt. spørge der.

    God bedring smiley


  • #5   2. sep 2013 Ellers så prøv at ring til akuttelefonen på nummeret 1813 og spørg dem. smiley

  • #6   2. sep 2013 De her symptomer passer meget godt..

    Symptomer på irritabel tyktarm
    Ændret afføring, ofte med hyppigere afføringstrang. Afføring eller afgang af luft lindrer ikke eller kun kortvarigt. Der er fornemmelse af, at man ikke "er kommet af med det hele".
    Afføringen kan både blive mere løs og mere fast. Dette kan veksle selv i den enkelte afføring. Der kan være afgang af slim.
    Oppustet mave, der rumler. Oppustetheden tiltager i takt med dagens måltider, så den er mest udtalt om aftenen. Bæltet må ofte spændes ud, eller bukserne knappes op. Symptomerne svinder oftest om natten, så nattesøvnen forstyrres sjældent af maven.
    Smerter i maven, der ofte optræder som anfald og er turevise (kolik). Smerterne lindres efter afføring. Oftest sidder smerterne nedadtil til venstre i maven, men kan optræde overalt.
    Der kan være ledsagende symptomer som træthed, hovedpine, smerter ved menstruation og ved samleje, led- og muskelsmerter. Ved fibromyalgi er udtalte symptomer på irritabel tyktarm meget almindelig.
    Faresignaler


  • L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133
    #7   2. sep 2013 Når du er bekymret synes jeg du skal snakke med din læge. Hvis det ikke er noget særligt kan du lige så godt få det at vide så du ikke bekymrer dig unødigt. Det bliver man alt for hurtigt gammel af smiley God bedring

Kommentér på:
Bekymret (smerter)

Annonce