{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Bekymret hundejer - mærker på albuen {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Vi har en dejlig berner sennenhund på knapt et år.

For nogen uger siden opdagede vi at han havde lidt a la en hudafskrabning på albuen på det ene forben.

Vi har holdt lidt øje med det, og det synes at vokse og er også blevet mere mørkt så det minder meget om et modersmærke på os mennersker.

Er der nogen af jer herinde der har nogen idé om, hvad det kan være? Og som evt. har oplevet noget lignende?

Han vil helst ikke have at man kigger på det men hvis vi nusser med ham kan vi sagtens få lov at røre ved det, og det virker ikke umiddelbart som om at han har smerter på området.

Ser frem til at høre fra jer.

Hilsen Pil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymret hundejer - mærker på albuen
  • #1   4. mar 2009 Kan det ikke være "liggemærker"........ Det får stort set alle retrievere på albuerne. Det er dog noget tidligt at hun har fået det, men berneren er jo også en noget tungere hund:-)

  • #2   4. mar 2009 Det var også lidt min tanke Mette - men ville han så ikke få det på begge albuer? Han har det kun på det ene forben.

  • #3   4. mar 2009 Pil G - jeg vil også sige at det er liggemærker. Det er ikke altid hunde får det på begge sider, fordi hunden ofte har en foretrukken side den ligger på. Prøv at læg mærke til, om han ofte ligger på den albue. Det opstår fordi blodomløbet lukkes og efterhånden opstår der fortykkelse af huden - man ser det f.eks. også på mennesker der tager solarie, der ikke vender sig eller løfter sig 2-3 gange under behandlingen, de får hvide pletter....

    Berneren er jo en forholdsvis tung hund, og ved de tunge racer, kan man undgå liggemærker, hvis man lærer sine hunde at de skal ligge blødt. Det behøver ikke at være tomme tykke tæpper rundt om i huset, men et stykke petbed, kan gøre det - men de steder de ligger længst, er det bedst med ret tykke underlag, f.eks. der hvor de ligger, når man ikke er hjemme.....


  • #4   4. mar 2009 Jeg vil også sige trykmærker :o) Især når den ikke viser ømhed omkring det.

    Man kan let sy sin egen pude med krøyerkugler i. Har lige syet en til Mentos og min mors hunde fik også 2 sidste år. Og de elsker at ligge og putte i dem :o)


Kommentér på:
Bekymret hundejer - mærker på albuen

Annonce