{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.007 visninger | Oprettet:

Smerter i underlivet {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er stoppet med p-piller her den 28/2 da jeg ønsker at blive gravid.

Jeg har endometriose og blev opereret for dette sidste sommer.

Jeg har siden søndag aften/mandag morgen haft ondt i højre side af underlivet (måske æggestokken?) Det gør mest ondt hvis jeg bevæger mig eller når jeg sætter mig ned. Hvis jeg ikke bevæger mig mærker jeg det næsten ikke.
Har i nogen ideer om hvad disse smerter kan være?
(jeg ved at min højre æggestok er vokset sammen med livmoderen pga endometriose, men jeg har aldrig haft disse smerter før, heller ikke ved ægløsing)

Har grundet endometriose været ved gynækolog rigtig mange gange det sidste år. Så ville lige høre om i har nogen ideer før jeg tager til gynækolog for 120. gang smiley

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smerter i underlivet
  • #1   20. mar 2013 Jeg ville mene at det bedste for dig ville være at tage til din gynækolog og få ham eller hende til at kigge på det...



  • #3   20. mar 2013 Få en læges vurdering:) god bedring

  • #4   20. mar 2013 det lyder meget som når jeg har det røde... jeg kan næsten besvime over det når jeg rejser mig op og da jeg var af mine p-piller første gang vi prøvede kunne jeg sidde stille og det var ca det.... det var også i højre side og det har følt mig lige siden... min læge siger så det ikke er noget bare almindelig smerter

  • #5   20. mar 2013 Jeg tænker også menssmerter. Men for at være sikker kan du få det tjekket.

  • #6   20. mar 2013 Hvordan passer det ind i din cyklus..??
    Ved det er lidt svært at sige, når det ikke er længere tid siden du stoppede på p-piller.

    Men ligesom at det kan tage lang tid fra man stopper på p-pille til man bliver gravid, kan det også ske lige med det samme.

    Det kan sagtens være mens smerter, men det kan også være andet.
    Jeg vil råde dig til at ringe til din læge og lige tage en snak om hvad det kan være. Men smerterne kan også ændre sig når du stopper på p-pillerne. Og de behøver ikke at være ens hver gang.


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #8   20. mar 2013 Endometriose kan blive værre, når man stopper med p-piller. Har du haft cyster før? Min veninde, som har endometriose, har været indlagt to gange pga cyster. Det kan gøre rigtig ondt hvis de bliver store, og hvis de springer gør det virkelig virkelig ondt. Så det er nok en god ide at gå til gyn og få det undersøgt.

  • #9   20. mar 2013 Jeg stoppede omkring starten af februar/slut januar og har oplevet det samme. Jeg fik efter to-tre uger efter, jeg stoppede voldsomme smerter, der skiftede lidt fra side til side..

    Det er meget normalt, at man kan få nogle smerter, når systemet er ved at "blive normalt". Har været til læge med det, og det var den besked, jeg fik, da de ikke kunne se nogle problemer.

    Da jeg dog selv har haft en sygdomshistorie med cyster på æggestokkene, er jeg blevet sendt til gynækolog, og har tid 6. maj..

    Smerterne er dog blevet væsentlig mindre, siden jeg har haft min første menstuation men da jeg fik ægløsning fik jeg lidt smerter igen (hvilket også er normalt).

    Så, det kan sagtens være pga. p-pille-stop (hvis du googler det, er der også mange andre tråde om det på netttet), men jeg ville nok alligevel ringe til lægen med din sygdomshistorie smiley


Kommentér på:
Smerter i underlivet

Annonce