Overreagerer jeg? {{forumTopicSubject}}
Hej hundemennesker, dette er måske et lidt 'kedeligt' emne, men skal lige ud med noget vrede.
Ser i, fra 2015-2016 boede jeg hos en værtsfamilie (mand, dame og 2 drenge på nu 17 og 20) i USA i forbindelse med udveksling. De var skam flinke og søde nok, og er utrolig glade for at gå i biografen. (ca. 2+ gange om ugen)
De har 3 hunde, en gravhund, en australsk hyrdehund og en chihuahua ligende en. Ingen af dem kommer ud og gå . De skider indenfor og kommer ud og tisse ca. 2 gange om dagen.
Dette er i min optik slet ikke okay. De er hunde meget understimulerede...
Den lille chi blev registeret som en servicehund for manden som var veteran, så han kunne tage den med i biografen.
Well, den måtte ikke være med i biografen da manden ikk er er alvorligt "syg" , så blev de smidt ud. Drama, drama, drama...
Nu fortæller de mig så, at kvinden (også en militærveteran) skal have en servicehund da hun siger hun ar PTSD. (Dette kan self. godt være sandt, men hun har aldrig været i krig, aldrig nævnt noget om det etc. og hun fortalte mig ALT). Denne hund vil hun så have med i biografen, så hun kan vise dem i biografen at det er lovligt at have hunden med og de ikke kan sige hende i mod.
I håbet om at det er en lille gammel hund hun får, svarer hun at det er en "ung" schæfer de skal have.
Jamen altså, det er så frusterende at se sådan noget ske. (taler med dem relativt ofte, og havde planer om at besøge dem ...)
Det kan gøre mig så frustreret når folk holder hunde uden optimale forhold, fordi de tænker på dem selv.
Fx. deres gravhund på 7 år blev tabt ned af en trappe og brækkede ryggen. Forfærdeligt. I stedet for aflivning, puttede de den i en lille transportkasse hvor den ikke kunne bevæge sig i flere uger. Her fodrede de den og gav den vand indtil den kom sig.... den har stadig gener i dag.
Er det for tåbeligt eller sart at jeg ikke ønsker at besøge dem i 2018 grundet ringe hundepleje.? Altså de er flinke, men kan ikke klare at bo mere i et hus hvor hundende bliver behandlet skod. (kan slet ikke holde det ud for at være ærlig.. )
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Med det sagt, så nej - hvis folk går imod noget af det, jeg holder som kerneværdier, vil jeg ikke omgås dem. Føler du det, skal du selvfølgelig ikke besøge dem
apr 2013
Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 47 Svar: 391
De er bestemt ikke dårlige mennesker, og det har jeg ikke på nogle måde sagt. Det var jo det der var mit dilemma, jeg kan gode lidt dem, men ikke deres hundeopdragelse.
Men, jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg nok ikke kommer der igen. Når man har en meget aktiv hyrdehund etc. i et lille hus, og ikke sørger for at den bliver stimuleret, er det ikke særligt kønt.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
Jeg er enig med dig i at ønske det var anderledes.
Hvis de er søde og rare og har overskud psykisk på trods af ptsd var jeg taget afsted igen.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Du må følge din mavefornemmelse ... men jeg var nok blevet væk, med mindre jeg ville "tage kampen op" inden, og så afvente og se, hvad det udvikler sig til.
Overreagerer jeg?