{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Overreagerer jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej hundemennesker, dette er måske et lidt 'kedeligt' emne, men skal lige ud med noget vrede.

Ser i, fra 2015-2016 boede jeg hos en værtsfamilie (mand, dame og 2 drenge på nu 17 og 20) i USA i forbindelse med udveksling. De var skam flinke og søde nok, og er utrolig glade for at gå i biografen. (ca. 2+ gange om ugen)

De har 3 hunde, en gravhund, en australsk hyrdehund og en chihuahua ligende en. Ingen af dem kommer ud og gå . De skider indenfor og kommer ud og tisse ca. 2 gange om dagen.

Dette er i min optik slet ikke okay. De er hunde meget understimulerede... smiley

Den lille chi blev registeret som en servicehund for manden som var veteran, så han kunne tage den med i biografen.
Well, den måtte ikke være med i biografen da manden ikk er er alvorligt "syg" , så blev de smidt ud. Drama, drama, drama...

Nu fortæller de mig så, at kvinden (også en militærveteran) skal have en servicehund da hun siger hun ar PTSD. (Dette kan self. godt være sandt, men hun har aldrig været i krig, aldrig nævnt noget om det etc. og hun fortalte mig ALT). Denne hund vil hun så have med i biografen, så hun kan vise dem i biografen at det er lovligt at have hunden med og de ikke kan sige hende i mod.

I håbet om at det er en lille gammel hund hun får, svarer hun at det er en "ung" schæfer de skal have. smiley
Jamen altså, det er så frusterende at se sådan noget ske. (taler med dem relativt ofte, og havde planer om at besøge dem ...)
Det kan gøre mig så frustreret når folk holder hunde uden optimale forhold, fordi de tænker på dem selv.
Fx. deres gravhund på 7 år blev tabt ned af en trappe og brækkede ryggen. Forfærdeligt. I stedet for aflivning, puttede de den i en lille transportkasse hvor den ikke kunne bevæge sig i flere uger. Her fodrede de den og gav den vand indtil den kom sig.... den har stadig gener i dag.

Er det for tåbeligt eller sart at jeg ikke ønsker at besøge dem i 2018 grundet ringe hundepleje.? Altså de er flinke, men kan ikke klare at bo mere i et hus hvor hundende bliver behandlet skod. (kan slet ikke holde det ud for at være ærlig.. ) smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overreagerer jeg?
  • #3   29. dec 2017 Jeg synes, du skal fortælle dem din ærlige mening om, hvad du synes om deres måde at behandle hunde på, og så kommer det nok helt af sig selv, at de ikke inviterer dig på besøg. smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #6   30. dec 2017 Kultur eller ej. Dyr skal behandles ordentligt. Jeg ville ikke kunne holde ud at se på det.

• #10   30. dec 2017 Har du prøvet at tale med dem om at deres hunde måske ville have gavn af at blive aktiveret lidt mere?

• #11   30. dec 2017 For det første: man kan sagtens få PTSD af andet end krigsdeltagelse. Selvom kvinden har delt en del med dig dengang, så tror jeg stadig det er begrænset, hvor meget af ens psykiske velbefindende man reelt delagtiggør en 16/17-årig i.

Med det sagt, så nej - hvis folk går imod noget af det, jeg holder som kerneværdier, vil jeg ikke omgås dem. Føler du det, skal du selvfølgelig ikke besøge dem smiley

• #13   30. dec 2017 Tak for jeres svar.

De er bestemt ikke dårlige mennesker, og det har jeg ikke på nogle måde sagt. Det var jo det der var mit dilemma, jeg kan gode lidt dem, men ikke deres hundeopdragelse. smiley

Men, jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg nok ikke kommer der igen. smiley Når man har en meget aktiv hyrdehund etc. i et lille hus, og ikke sørger for at den bliver stimuleret, er det ikke særligt kønt.

• #14   30. dec 2017 De er under stimuleret men de har det ikke nødvendigvis dårligt. Hundene ville trives bedre med at komme ud men det er ikke mishandling ikke at lufte sin hund. Ikke i danmark og slet ikke i USA.
    Jeg er enig med dig i at ønske det var anderledes.

Hvis de er søde og rare og har overskud psykisk på trods af ptsd var jeg taget afsted igen.

• #15   30. dec 2017 Jeg synes, at det er svært. Jeg var selv udvekslingsstudent i USA, og på trods af store forskelle imellem mig og min værtsfamilie, har jeg været så glad for, at komme tilbage og se dem igen. Dog ville jeg have svært ved at sidde og se på deres hundehold, uden at kunne gribe ind på nogen måde, og så kan det betyde, at din tur derover ikke bliver så god, som den ellers kunne være blevet. Og det er ikke helt billigt at tage til USA.

• #16   31. dec 2017 Jeg er sådan set fløjtende ligeglad, om det er en anden kultur. Jeg har selv slægtninge i USA, (3. og 4.. generation, og altså amerikanere - kan intet dsnsk). De har selv hunde og katte m. m. og de ville sige nøjagtigt ligesom mig. Deres hunde er ikke bare "companions"

Du må følge din mavefornemmelse ... men jeg var nok blevet væk, med mindre jeg ville "tage kampen op" inden, og så afvente og se, hvad det udvikler sig til.

Kommentér på:
Overreagerer jeg?

Annonce