{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

overreagerer på fjernsynet {{forumTopicSubject}}

Hej - gode råd søges....

Jeg har en dejlig lille Cavalier King Charles Spaniel på 10 mdr. Jeg fik hende som 4 mdr. Hun var skilsmissehund, men havde ikke lidt last.

Jeg opdagede hurtigt at hun godt kunne se fjernsyn.... lige så snart der var en hund på (også selvom lyden var fra), så var hun der, og hoppede op af skærmen....
Ligesom en tegneseriehare der hoppede rundt på en computerskærm der fulgte hun hele tiden den med øjnene....

Men problemet er fjernsynet....Jeg kan simpelthen ikke se noget, hvor der kommer en hund ind eller noget som helst andet dyr, så gearer hun fuldstændigt op og gør og gør.... Det er bare blevet værre og værre...
Jeg troede hun voksede fra det, når jeg ignorerede det (sådan var det jo med fyrværkeriet til nytår... når hun opdagede jeg ikke reagerede på det, så gad hun heller ikke).
Selv tegneseriefiguren pluto bliver der gøet af... og efterhånden gør hun også ind imellem af mennesker, når de rykker på sig på fjernsynet....

Jeg har her til aften set ”er det mig eller hunden”, og trænet og trænet med hende, men jeg vil gerne vide om jeg gør det rigtigt....
Under hele udsendelsen roste jeg hende og gav hende hele tiden små¨godbider.... Når hun ind imellem flejnede ud og overfaldt fjernsynet, bar jeg hende udenfor stuen, og lukkede hende først ind igen, når hun var faldet ned og ikke gøede mere.... og så var det ros og godbider igen så længe hun var stille....

Hun stopper ikke med at gø og hoppe op af fjernsyet lige så længe der er dyr i, så det går ikke bare at jeg ignorerer hende der....

Derudover gør hun også af hunde, som hun ikke må hilse på udenfor.... og hun trækker vildt (pt. har jeg desværre ikke overskud (pga angst) til at træne med hende udenfor, men jeg skal vel bare ændre retning hele tiden når hun trækker, ik?) og når hun kan høre hunde... det er selvfølgelig meget noget

Ellers er hun bare den mest kærligste hund.... Forsøger dog også at lære hende hun ikke skal slikke.... det generer mig ikke at hun gør på hænder og fødder, men ansigtet er ikke rart....men hun kan ikke skælne, så nu får hun ikke lov til det nogen steder, selvom hun meget gerne vil.

Hun kan sammen med alle hunde (indtil videre da).
Hun får kun maden serveret, og er hun ikke interesseret, så bliver den fjernet med det samme, og hun får den tilbudt igen om aftenen....
Hun sover i sin egen seng om natten og hopper aldrig op til mig.... men må gerne være i sofaen... og det kan hun godt finde ud af.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overreagerer på fjernsynet
  • #1   1. jul 2009 puha lucas min japanske spids, gør også når han ser hunde i tv, men det er sådan en mærkelig gøen hehe, ligesom om han snakker med den anden hund... heldigvis hopper han ik op på tvet, det står så også over hoved højde på mig selv...
    tror bare du skal træne og træne nej med hende og når hun holder op så godbid og ros...

• #2   1. jul 2009 Jeg følger lige med her, kender nogen med samme problem. smiley

• #3   1. jul 2009 Det med at hun vil hilse, og bliver umulig, skulle gerne stoppe, hvis du vender om og går tilbage hvor i kom fra, så snart hun starter med den adfærd. Når hun er rolig igen, vender i rundt og prøver igen. Dette gentages indtil hun kan gå forbi andre hunde, uden at trække osv. For hun er jo ikke interesseret i at gå tilbage hvor i kom fra, og ser det som en belønning, når i igen vender rundt.

• #4   2. jul 2009 Till Betina: Sille hun bliver nærmere sur på fjernsynet. Og gør meget højt og intens.

Rotterne: Tak jeg vil se hvad jeg kan finde ud af, med en stille vidoe.... Mht til at slutte positivt... Gjorde vi også i går... Så med vilje ikke slutningen, da jeg ville være sikker på at det endte posiitivt smiley

Lykke J: Tak det prøver vi når det lige bliver lidt køligere igen... For puha... den er sgu streng den varme smiley

Kommentér på:
overreagerer på fjernsynet

Annonce