overreagerer på boldt. {{forumTopicSubject}}
min hund er helt tosset med specielt en boldt, kommer konstant og ligger den i skødet på os eller gæsterne. ligger den hele tiden foran en hvis man feks. luger i haven, på terrassen ligger han den i krukkerne hvis vi ikke tager bolden tar han den bare i munden igen og forsøger det nye sted du går hen, inde som ude vil han lege med den boldt hele tiden og det er faktisk temmelig belastende.
vi har prøvet at tage den fra ham og gemme den væk, hvis han har en ide om hvor den er glemmer han det ikke i flere dage. pt sidder han inde i gardarobe skabet fordi han har lugtet sig til den er i min overfrakke.
han kan godt adspedes hvis man gemmer bolden men bliver ved at søge tilbage til gemmestedet selv efter flere dage.
vi har prøvet at han kun må få den når vi er ude på tur, men så vil han ikke med hjem igen for han fandt hurtigt ud af at så tog vi bolden når han kom hjem.
man kan ikke friste ham med noget mad når han har bolden så ingen bytte handel der.
han er en skøn og nem hund på alle måder, men den her boldt er ved at give mig pip og han må vil også stresse lidt over den.
hvad mener i, skal jeg tage bolden for tid og evighed og så må han nøjes med at lege med bamser?,
han elsker at gå med ting i munden.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 464
Har også prøvet at gemme den væk og en enkelt gang er det lykkes... MEN det er også svært når man kan se at det er den ting ens hund har det aller aller sjovest med.
Så jeg lader min hund have den og forsøger at innorere ham når han har den, og det resulterer i at han løber rundt og fanger fluer med den i munden - Tåbelig hund
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
the poser, spor med kød osv. finder han på 0,fem, så det kan ikke bruges, hvad pokker mon jeg kan erstatte bolden med når vi leger udenfor egen matrikel..
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.540
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Hun er helt klar over reglerne, selvom hun i starten brugte en del tid på at sidde og stirre på muleposen da jeg indførte reglen
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Min hund ELSKER også sin bold ( Har en enkelt bold med sådan en lang kastearm så man kan kaste bolden næsten 100 m ) Men hun får den kun når vi går ud og kaster med den..
Jeg starter legen og stopper den igen.. Hun er helt hjernedød og ænser intet andet når vi leger med bolden, men i det jeg siger "slut" så er det som at slukke for en kontakt og hun slapper af i kroppen og bliver normal igen...
Jeg synes ikke at det er sundt for en hund at være i den der stressede 'boldtilstand' hele tiden , så synes at det er en god idé enten at træne hunden i kun at få bolden når DU synes det, eller simpelthen aflive bolden for tid og evighed..
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Jeg har noget familie som havde D/S gårdhund eller Foxterrier der afløste hinanden i mange år..
Den sidste lille D/S kunne man aldrig kæle eller noget når man kom på besøg. Den stod bare og gloede på en eller kom og lagde en snasket bold i skødet på en..
Den havde ingen personlighed eller sjæl på nogen måde. Den havde ingen små sjove særheder der gør at den skilte sig ud.. Den var bare en tom skal man skulle kaste bold til hele tiden..
Det er sgu helt uhyggeligt at man kan ødelægge en hund så meget ved hele tiden at kaste bold med den og lade den ha' bolde som den kan fiksere al sin energi på !
( Ikke møntet på dig Rikke T , har ikke oplevet din hund så kan ikke udtale mig om din hund *G* )
nov 2008
Stine, jeg føler mig bestemt heller ikke truffet, aslan er alt andet end en tom skal.
jeg er helt enig i at bolden som minimum skal helt væk fra matriklen for altid, om den også kommer det når vi leger helt udenfor vores grund ved jeg ikke helt, måske bruger jeg der en tennis boldt istedet.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
nov 2008
hvis jeg ikke har boldt med på tur gør min (næsten)det samme som din med pinde eller kogler, derfor er det sjældent jeg tager de ting han opfordrer mig til, jeg kører altså ikke i hundeskov for at lege med pind, det kan han gøre hjemme.
træls er det, tilgængæld var han enormt dygtig til hundetræning og trænerne sagde han kunne komme ekstremt langt for han er så nem til at lære nyt og top motiveret for alt, når jeg har bolden i hånden
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.938
nov 2008
Nu er mins boldt gemt væk og jeg vil prøve at afkode det apport gen lidt i en periode, tror slet ikke jeg vil kaste boldt /pinde udenfor matriklen heller den næste måned, tager i stedet hans foder med så kan han søge efter det.
tiden må vise om det hjælper, det føles nu lidt hårdt at tage hans kæreste eje fra ham, men det er altså bare for meget for os men også for ham.
overreagerer på boldt.