{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Hundeejere er fede og syge!! {{forumTopicSubject}}

Ny undersøgelse afslører, at folk med kæledyr har dårligt helbred

Er du en af de mange tusinde danskere, der ejer en hund, er der nu endnu større grund til at kvitte smøgerne og melde sig ind i det lokale fitnesscenter. Folk, der har kæledyr, lever nemlig et mere usundt liv end folk uden kæledyr. Det viser en ny undersøgelse fra Åbo Universitet i Finland.

Motionerer mindre
Det er hverken ringorm fra katten eller fugleinfluenza fra kanariefuglen, der er skyld i dyreejernes dårlige helbred. Næ, årsagen er en ganske anden, som man faktisk ikke kan bebrejde dyrene. Undersøgelsen, der bygger på svar fra over 21.000 finnere mellem 20 og 54 år, konkluderer nemlig, at kæledyrsejere motionener mindre end andre mennesker.

Talsmanden for 'Djurens rätt', Ludvig Lindström, kender problemet.

- Mange af dem, der har husdyr, er ældre og rører sig mindre, siger han.

Ryger mere
Undersøgelsen viser også, at dyreejerne, som følge af deres megen slappen af på sofaen, vejer mere end gennemsnittet. Og tilmed også skejer ud med flere cigaretter end folk uden dyr.

Spørgsmålet er, om folk med kæledyr er lade, fordi de har et kæledyr - eller om dovne, madglade rygere blot også har en svaghed for hunde og katte?

Selvransagelse kan anbefales, inden man i frustration over endnu et lag på bildækket haster af sted til dyrlægen for at få aflivet Fido eller Charlie.

fundet på dette link: (link fjernet)

Til det vil jeg gerne sige: Havde jeg ikke haft mine hunde, så havde jeg nok ikke kunnet bevæge mig ud af min sofa. Jo, jeg er overvægtig, har piskesmæld og astma - men mine hunde holder mig i gang. Var det ikke for agility med Baloo, ringtræning med Baloo, Bianca og Bolette, lydighed med Bianca og Bolette samt hundesvømning med 4 af mine 5 hunde - ja, så stod til det galt til. Jeg ved i hvert fald at jeg skylder mine hunde alt - bl.a. at jeg er i nogenlunde god form på trods af mine skavanker.

Er I enige i dette "udsagn" fra EB. Jeg er i hvert fald ikke.

Gitte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeejere er fede og syge!!
  • #1   2. jan 2007 Man plejer da ellers at sige, at folk med husdyr er mere glade og mindre stressede. Mange går jo også mere.

• #2   2. jan 2007 Jeg er ikke enig, for der er altså mange som får livsglæden tilbage ved at få et kæledyr og derved begynder at røre sig mere..

Man får også mere lyst til at gå tur når man f.eks. har en hund sat gå med, så er uenig smiley

• #3   2. jan 2007 Jeg motionerer meget mindre efter jeg har fået hund.
    Før jeg fik Tjalfe gik jeg i fitness center stort set daglig og red en del mere.
    Det betyder at jeg skal være mere væk fra Tjalfe og det vil jeg ikke. Så jeg har prioteret Tjalfe højere, end fitness og hesten...

• #4   2. jan 2007 Reese: Har set det. Dit svar er med i tråden, http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=72471

Hilsen Gitte

• #6   2. jan 2007 Jeg må sige, at jeg motionerer meget mere nu, hvor jeg har hundene.

Vi går rigtig mange ture i skoven, på lyngbakkerne, i byen end vi gjorde før.

Dertil kommer så træningsaftener 2 gange om ugen. udstillinger hvor man løber meget, og markprøver hvor man går langt mellem posterne.

Jeg ryger også mindre, fordi jeg meget sjællent tænder en smøg udendørs. :-))

Så nej den holder heller ikke her.

• #7   2. jan 2007 Altså, er måske lidt uenig, for da jeg havde Rufus red jeg 1 gang om ugen og gik til svømning 1 gang om ugen + at jeg gik tur med Rufus når jeg havde lyst (Jeg havde sådan ca. lsyt 5 gange om ugen, de var de gange jeg havde tid, og så gik min mor tur med ham de andre 2 dage..) Men nu rider jeg 3 gange om ugen og svømmer en gang om ugen fordi jeg jo har halvpart, men nu har vi så heller ikke min elskede skat mer´.

• #9   2. jan 2007 Jeg var tyk indtil d. 28 oktober (ekstrem mave...!) så forsvandt den på en halv time.. hehe.. og ryger ikke... Så passer ikke på mig..

• #10   2. jan 2007 tja heller ikke her,

vejer ca 5 kg for meget(ifølge mit mål)
    har ikke røget i 3 år snart
    er ofte ude at gå med hundene
    har skippet at køre børnene i børnehave og går i stedet(med hund/hunde)

meen kl 20 hver aften ser den vist rigtig nok ud, der ligger jeg på sofaen(2 pers) og flader totalt ud med begge hunde og så sker det at vi tømmer en pose chips og drikker lidt cola

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
    #11   2. jan 2007 Jeg tror sku ikke jeg ville motionere mere hvis jeg droppede mine dyr. Har altid været usund også før dyrenes tid, så det kan man ikke give dyrene skylden for. *GG*

• #12   2. jan 2007 Øh næh tværtimod.. Jeg får mere motion, møder flere mennesker og er et gladere menneske efter jeg har fået Luna

• #13   2. jan 2007 Tjaa jeg både ryger og vejer nok 5 kilo for meget, motion får jeg en del af cykler hver dag til og fra jobbet og på job spiller jeg bold med ungerne, dertil kommer de daglige gåture *G*

• #14   2. jan 2007 Meget uenig! Var det ikke for mine dyr, så var jeg nok aldrig blevet normalvægtig. Fra jeg var 3-4 år til jeg blev 11-13, har jeg været overvægtig, men de daglige, lange gåture med Mille har været en meget vigtig ingrediens i mit vægttab, som har gjort, at jeg i dag er helt normalvægtig :o)

Jeg har også flere steder læst, at kæledyr gjorde folk <b>sundere</b> både mentalt og fysisk!

Kommentér på:
Hundeejere er fede og syge!!

Annonce