Hundeejere er fede og syge!! {{forumTopicSubject}}
Ny undersøgelse afslører, at folk med kæledyr har dårligt helbred
Er du en af de mange tusinde danskere, der ejer en hund, er der nu endnu større grund til at kvitte smøgerne og melde sig ind i det lokale fitnesscenter. Folk, der har kæledyr, lever nemlig et mere usundt liv end folk uden kæledyr. Det viser en ny undersøgelse fra Åbo Universitet i Finland.
Motionerer mindre
Det er hverken ringorm fra katten eller fugleinfluenza fra kanariefuglen, der er skyld i dyreejernes dårlige helbred. Næ, årsagen er en ganske anden, som man faktisk ikke kan bebrejde dyrene. Undersøgelsen, der bygger på svar fra over 21.000 finnere mellem 20 og 54 år, konkluderer nemlig, at kæledyrsejere motionener mindre end andre mennesker.
Talsmanden for 'Djurens rätt', Ludvig Lindström, kender problemet.
- Mange af dem, der har husdyr, er ældre og rører sig mindre, siger han.
Ryger mere
Undersøgelsen viser også, at dyreejerne, som følge af deres megen slappen af på sofaen, vejer mere end gennemsnittet. Og tilmed også skejer ud med flere cigaretter end folk uden dyr.
Spørgsmålet er, om folk med kæledyr er lade, fordi de har et kæledyr - eller om dovne, madglade rygere blot også har en svaghed for hunde og katte?
Selvransagelse kan anbefales, inden man i frustration over endnu et lag på bildækket haster af sted til dyrlægen for at få aflivet Fido eller Charlie.
fundet på dette link: (link fjernet)
Til det vil jeg gerne sige: Havde jeg ikke haft mine hunde, så havde jeg nok ikke kunnet bevæge mig ud af min sofa. Jo, jeg er overvægtig, har piskesmæld og astma - men mine hunde holder mig i gang. Var det ikke for agility med Baloo, ringtræning med Baloo, Bianca og Bolette, lydighed med Bianca og Bolette samt hundesvømning med 4 af mine 5 hunde - ja, så stod til det galt til. Jeg ved i hvert fald at jeg skylder mine hunde alt - bl.a. at jeg er i nogenlunde god form på trods af mine skavanker.
Er I enige i dette "udsagn" fra EB. Jeg er i hvert fald ikke.
Gitte
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 182 Svar: 1.794
jul 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 286
Man får også mere lyst til at gå tur når man f.eks. har en hund sat gå med, så er uenig
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Før jeg fik Tjalfe gik jeg i fitness center stort set daglig og red en del mere.
Det betyder at jeg skal være mere væk fra Tjalfe og det vil jeg ikke. Så jeg har prioteret Tjalfe højere, end fitness og hesten...
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Hilsen Gitte
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 405 Svar: 4.881
Vi går rigtig mange ture i skoven, på lyngbakkerne, i byen end vi gjorde før.
Dertil kommer så træningsaftener 2 gange om ugen. udstillinger hvor man løber meget, og markprøver hvor man går langt mellem posterne.
Jeg ryger også mindre, fordi jeg meget sjællent tænder en smøg udendørs. :-))
Så nej den holder heller ikke her.
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 3.325
sep 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.597
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 2.064
vejer ca 5 kg for meget(ifølge mit mål)
har ikke røget i 3 år snart
er ofte ude at gå med hundene
har skippet at køre børnene i børnehave og går i stedet(med hund/hunde)
meen kl 20 hver aften ser den vist rigtig nok ud, der ligger jeg på sofaen(2 pers) og flader totalt ud med begge hunde og så sker det at vi tømmer en pose chips og drikker lidt cola
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Jeg har også flere steder læst, at kæledyr gjorde folk <b>sundere</b> både mentalt og fysisk!
Hundeejere er fede og syge!!