Unge mennesker & Hunde {{forumTopicSubject}}
Hold k*** det er træls og høre folk snakke om at unge mennesker ikke skal have hunde !
Ja der er sku da tit unge der skiller sig af med en hund pga tid mangel og det store ansvar der følger med hund.
Men sjovt nok bliver der aldrig snakket om gamle fru olsen der bar sidder i sin lejlighed og læser ude og hjemme hvor hunden aldrig kommer ud og bliver luftet eller familien der må skille sig af med hunden pga. "tidsmangel". Bliv dog ærlige i stedet og sig i ikke gider hunden.
Jeg er selv opvokset med flere hunde hvor det var mig der kom til og opdrage hunden og gå tur med den fordi mine forældre ikke lige gad, fik gæster osv.
Men de skillede sig af med hundene fordi de ikke hørte efter når de kaldte. Det er sku da klart når det var mig der opdragede dem.
Det er da også altid børnene i familierne der bliver kede af at skille sig af med hunden da det jo er deres bedste ven og det er dem der leger med hunden.
Syntes bar det er sørgeligt at næsten hver eneste indlæg man læser kritiserer de fede 40 og færdige folk de unge mennesker. Hvor meget motion får de hunde af "ældre ejere" i forhold til unge hundejere ? De skal jo passe på deres gigt, dårlige hjerte bla. bla bla.
Tag jer nu lige sammen inden i dømmer unge hundeejere.
De er ofte bedre ejere end jer gamle
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Der er da masser af unge mennesker der er deres ansvar bevidst, og tjaa så er der bestemt også nogen der ikke er.
Og ja der findes brodne kar i alle aldersgrupper.
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 42
Er bar træt af høre på det, da ældre ofte er værre
jun 2007
Det var heller ikke for at nedgøre, men kan du ikke høre hvad du skriver ?
jeg er 54 min hund luftes nok lige så tit som din, og nok mere sammen med den end en ung, og nok mere erfarings baggrund end en ung...
Hvor F***** skal man få den erfaring når netop som du skriver vi ikke har erfaring ? Skal vi læse os til det her på HG ?
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.708
Jeg er ikke dømmende over for unge hundeejere generelt, jeg fik selv min første hund (schæfer) da jeg var 19 år og klarede opgaven lige så godt, som mange "ældrer", DOG vil jeg sige, at jeg idag i en alder af 35 år er mit ansvar meget mere bevidst og det være sig både omkring kost og aktivering !
Det jeg tror de fleste folk herinde, dømmer de unge hundeejere på og bestemt ikke ALLE unge hundeejere, er at mange unge absolut skal have en hund, som måske ikke er det klogste valg i forhold til rigtig mange ting, NÅR så de finder ud af, at de ikke magter opgaven, så skiller de sig af med den og NOGEN GANGE, står hunden ikke til, at "redde".
Til gengæld vil jeg sige, at jeg ser lige så ofte kritik, af ældre folk der skiller af med deres hund, grundet manglende tid eller nu har de fået barn, så nu vil de ikke have hunden længere !
Så rolig nu, det er ikke kun de unge der er et udskældt folkefærd ;o)
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 304 Svar: 2.896
jo yngre man starter kan man sige jo mere erfaring får man igennem livet..
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 26
jun 2007
Der går det jo tit galt for både UNGE & ÆLDRE =)
Men tror bestemt jeg træder nogen over tæerne ved at lave dette indlæg. Men tror vidst det er på tide
jul 2005
jeg synes nu ikke der er så meget fokus kun på de unge mere..
jun 2007
jul 2005
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Erfaring burde gøre, at man ikke møder andre på en forud-indtaget måde......
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 135
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 145 Svar: 1.181
jul 2005
laila - er det moderne at ønske sig en amstaff?? Nu må de sgu da holde de 14-årige!!..
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.130
Så selvom man ikke ahr alt den erfaring som det måske kræver at have hund, så kan man sagtens være en god hundeejer alligevel. Jeg mener også at noget af det bedste en ung hundeejer kan gøre er at gå til træning med sin hund, for der kan man lære af alle de erfarne folk, som kun er der til det formål, at lære fra sig.
Og hvis du er villig til at gå til hundetræning med sin hund, så er man også villig til at blive en god hundeejer.
jun 2007
Skal man så også vente med at få kørekort og bil til man bliver ældre ?
Eller børn ? Man bliver jo ikke en god forælder ved at læse om dem eller passe dem i ny og næ. Hvordan får man så erfaring?
Ja det er rart med de "ældre's" erfaring og gode råd hvis de altså også passer deres hund og opdrager den.
jun 2007
Tænk jer om inden i bedømmer (Gælder også mig)
jul 2005
undskyld men den forstod jeg ikke helt
Nu synes jeg personligt at det at få hund og det at få kørekort er to helt forskellige ting Men jeg kan godt se hvad du mener!
Og nej kan da godt se at man ikke får erfaring af at læse, men det kan da heller ikke skade
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.112
"Se hende den unge pige der. Hendes hund er bare SÅ aggrasiv. Det er ikke sådan når unge mennekser får hunde. De er ikke gamle nok til det og kan slet ikke finde ud af det."
(Og jeg giver dem ret i en ting; min hund er aggrasiv.. Det er sgu da derfor jeg fik ham.. Han fik valget mellem en aflivning eller mig.. )
Jeg har lagt mærke til en ting: Ældre sladre, yngre spørger
Dette er min erfaring.. Siger ikke alle er sådan
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
Meeen de fejl kunne en på førstegangsejer på 50 vist lige så godt have lavet.
jun 2007
Ved ikke lige hvad folk's opfattelse af hund er når de bar skal være i en løbegård eller ligge i en forgang og ikke må komme ind ? Men det er måske bar mig =)
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.816
Mange af mine veninder og deres kærester har hund(e), men sorry, de er bare ikke lige så "gode" til det som os.
Hilsen de selvglade.
Og havde jeg en tævehund, som fik hvalpe, ville jeg ALDRIG sælge en hvalp til unge mennesker, eller familier med små børn.
Eller førstegangs hundeejere,. Ja, jeg er skeptisk og dømmende.
mar 2006
jun 2007
Så du vil hellere have en familie der tager på arbejde i 8 timer, kommer hjem og tager ud og handler. Skal hele tiden til diverse fødselsdage eller udflugter mens hunden bar kan ligge i sin kurv ?
Jeg støder oftere på "selvglade voksne" mennesker som ikke tager sig ordenligt af sin hund.
Du giver jo overhovedet ikke de unge en chance for at få en hund fra en opdrætter med den indstilling.. Derfor tjener hundehandlere sku da penge pga folk med din mening !
mar 2006
Man kan ikke skære alle over én karm, men men børnefamilie med småbørn, som kræver overvågning af en voksen 24/7 er nok knapt så minded til at give den eventuelle hund masser af opmærksomhed og aktivering af den ene og den anden form, som den f.eks. enlige med knapt så meget run på i hverdagen.
De unge menneskers liv er lige begyndt og der kan ske en masse ændringer/forandringer. Så bliver de måske smidt ud af deres lejlighed, så skal de finde en ny og må man have hund og så får de nyt arbejde, går fra hinanden og får ny kæreste i ny og næ og kan hunden og den ny kæreste med hinanden og hvad sker der med hunden, når "mor" og "far" går fra hinanden?
Der er så mange negative ting ved at sælge til et ungt menneske, at jeg ikke selv ville gøre det.
Og hvor ser jeg tit unge mennesker stå og råbe og skrige af deres stakkels hunde, fordi de er overgearede og understimulerede...
Næ tak, ingen unge mennesker i mine øjne, eller lad mig sige HELLER ingen unge mennesker i mine øjne.
mar 2006
jun 2007
Det gør familier da også når de bliver skilt. Tit ofrer de hunden
for at få noget mere overskud. Aldrig vil jeg sælge en hvalp til en børnefamilie !
Unge er lige så gode til at have hund som ældre !
Ch *hende den dumme *
Sjovt nok er der også nogle der bliver truffet når jeg skriver:
"40 fed og færdig er dårlige hundeejere"
Alle unge burde ikke have hund hvis det stod til "voksne", ligesom alle indvandre er terrorister.
Kan du se hvad jeg mener ?
Giv nu folk en chance for satan da =)
jun 2007
Forresten: Hvor gammel er det nu lige i er ?
I er jo trods alt også unge.. Eller har i skrevet alderen forkert ? =)
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
jun 2007
Så kunne det vidst heller ikk siges meget bedre =)
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
jun 2007
Nej men der bliver så tilgæld skrevet at unge ikke burde have hund ?
Unge mennesker & Hunde