3.140 visninger
|
Oprettet:
Unge mennesker og hund {{forumTopicSubject}}
Hej hg
Hvad er jeres holdning egentlig til unge mennesker der får hund?
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Jeg ved det også kan ske selvom man er 50 år gammel - trenden er bare at det især er unge mennesker der skiller sig af med sin hund
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 43
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 29
rigtig mange er for ung og ikke modne nok, og deres liv er naturligt, meget usikkert, netop fordi man først skal slå sig ned, færdig med studier, finde kæresten, osv..
apr 2010
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Alt for mange unge anskaffer sig hund, uden og sætte sig ind i hvad en hund kræver.
Og har et ustabilt liv, hvor hunden sælges igen pga, af studier, tid og hvad ved jeg..
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Der er mange ting men må priotitere fra som hundeejer, og det er uanset alder! Tilgengæld er der mange andre ting, man er så heldig at få ind i sin hverdag. :o)
Unge mennesker der anskaffer sig en hund som impulskøb og efterfølgende finder ud af, at de ikke kan håndtere det, burde få et stort lås i røven! Det er et levende væsen, ikke en modetaske!
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
Jeg var selv 18 da jeg fik min første egen hund. Men jeg boede sammen med min kæreste som jeg havde været sammen med i 3 år. vi var begge i gang med uddannelse. Havde okay økonomi og vi er absolut ikke unge der render i byen hver (eller hver anden) weekend. Samtidig var jeg meget moden af min alder, og vidste hvad jeg ville med mit liv..
I dag er jeg 21 og har 4 chier.. Men jeg er stadig meget stabil med kæreste, job, bolig, økonomi osv..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
apr 2010
apr 2009
Mange børnefamilier har måske meget at se til derhjemme, men de er hjemme og er sammen emd deres hund, hvor mange unge mennesker render til alt muligt hele tiden
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
maj 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 2 Svar: 10
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Så jeg har det meget svært med det, og hvis f.eks fætter/kusine eller kolleger på min alder skal have hund, gør jeg alt for at tale dem fra det!:.
Det kan stort set kun ende galt..
Samtidig er jeg åben overfor at nogle unge altså magter det rigtig godt og 100% lever op til den livsstil..
Jeg tror meget det handler om hvordan man er som person, og hvad man synes er sjovt. Jeg har aldrig gidet det der liv med at gå i byen hver weekend, jeg vil hellere hygge på sofaen med en go film. Og der passer hunden fint ind, for da jeg sjældent er steder hvor hunden ikke er velkomne, er der altid plads til hende..
Jeg fik selv hund som 18-årig, og det har aldrig været et problem for mig.
Det mest bøvlede er ikke at være ung, men at være alene. Man har brug for et vist netværk, medmindre man næsten ikke arbejder..
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
apr 2009
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 1.624
Personligt var jeg 20 da jeg fik Felix og her fungere det perfekt mht. uddannelse, lejlighed, penge osv... Men jeg har jo så også boet sammen med kæresten længe nu. Synes der er meget forskel fra person til person eller fra par til par. personligt har jeg aldrig været typen der skulle i byen hver weekend... så hellere bruge den sammen med kæresten eller arbejde :o)
apr 2009
Det er helt korrekt, man bør ikke dømme, men da man netop ser så mange tilfælde af uansvarlige unge så er det dælme svært at lade være... og ja jeg havde det bestemt i tankerne da jeg skulle sælge hvalpe.
Jeg siger bestemt ikke at alle unge er uansvarlige, men vi ser jo desværre ofte herinde at rigtig mange er...
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Jeg synes faktisk det er lidt naivt at tro, at bare fordi man er ung og der sker meget i ens liv, så kan man ikke have en hund.
apr 2009
feb 2006
apr 2010
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Men jeg bor med min kæreste gennem 4 år og han er ALTID hjemme i weekenden og jeg er meget sjældent væk hjemmefra og er jeg, har jeg hundene med mig - De er maks. alene hjemme 5timer i hverdagen. Jeg bruger derudover MEGET tid på træning og gå ture/løbeture.
Mine hunde har ansvars og sygeforsikring og kommer til dyrelægen og får renset tænder osv. bruger flere penge på mine hunde end mig selv - træning, lakseolie, nyt udstyr, kvalitets mad osv.
Men det er langt fra hvad alle gør. Mange unge, ser hunden som en assecorie ( staves ) men mine er mine børn.
Men det er forskelligt fra person til person, har en veninde som bruger meget tid på fyr, at score og gå i byen og sådan, Hun har jo slet ikke tid til hunden, går ikke ture med den eller træner den.
Så kommer helt an på personen. Jeg er selv ung, men nogle personer skulle altså ikke have hund, og det gælder også ældre, men især unge, da man tit tænker, det der er bare en modeting for Ham/hende eller en smart ting som en Iphone eks.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Ser jeg f.eks et par på 35 som er ved at flytte i hus, 7 mdr. gravid, lige købt bil, kigger sommerhus, sælger lejlighed og generelt bygger rede og nu også vil have hund, går alle mine alarmklokker OGSÅ i gang..
Der er visse situationer som man ser igen og igen, hvor det bare virkelig sjældent ender godt..
apr 2010
apr 2009
Jeg ville aldrig afvise nogen blank pga alder - jeg ville da som minimum lige bede dem komme på besøg og se dem an - det er da det mindste man som opdrætter kan gøre...
feb 2006
Der er lige så mange børnefamilier, som skiller sig af med Fido fordi sønnen "har fået allergi". Eller midaldrende som sælger deres hund, fordi de ikke kan overskue den.
Jeg tror bare forskellen er, at de unge sælger herinde og de ældre sælger i DBA og med sedler i Brugsen.
apr 2009
Jeg bliver bare så harm over folk der bare kassere deres hund, som var det brugte trusser! :'o( IIhh..
Men voksne mennesker kan sandelig gøre det samme, tror det afhænger utroligt meget af ens indstilling og psyke.
For selvfølgelig er mange ting nemmere uden en hund, men for pokker hvor ville jeg ikke undvære mine vovser derhjemme!
jan 2007
Og jeg skal da ærligt indrømme at mit liv havde været MEGET nemmere uden hund (ikke at det får mig til at skille mgi af med dem).
Jeg bor alene og er under uddannelse. Dvs på SU. Men når man så er alene med 2 hunde, så er det jo begrænset hvad man kan arbejde ved siden af studie, for hundene skal jo ikke være alene altid. Samtidig er det uhensigtsmæssigt at bo i en ungdomsbolig på 20 kvm, i hvertfald med de hunde jeg har valgt, altså er lejligheden jo osse lidt dyrere end for så mange andre studerende + at det self skal være tilladt at have hund
Uden hund havde jeg da bare kunnet tage en 1-vær (evt ungdomsbolig), og i øvrigt arbejde en masse ved siden af, hvis ellers helbredet havde været til det
Jeg er ikke så bekymret for hvorvidt unge går i byen hver weekend, for de slags folk er jo for det meste til at sortere fra. Jeg tænker mere på det ustabile liv der ofte følger med til at være ung.
apr 2008
Men det er jo et vag man må tage, jeg personligt går til spejder, men der er kæresten også ti at passe dem i de par timer om ugen og når vi skal på lejre. Havde han ikke været der måtte jeg jo undvære spejderlivet.
Men det er en prioterings sag og det kan mange unge ikke finde ud af. Nu er jeg så heldig at mine hunde og at gå til træning med dem er min interesse, men mange har det slet ikke således.
apr 2010
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 29
Hunden er her stadig, og hun bliver hos mig.
men rent fakstisk er det også at tage ansvar, når man opdager at ens liv tager en drejning, at man så skiller sig af med hunden, fordi man ikke længere kan sørge for den.
apr 2009
Mht hvor folk sælger sine hunde så er vi ikke enige... men det er så også ligemeget
Det jeg vil frem til at mange unge ikke rigtig ved hvad de vil og ingen anelse har om hvor de er om bare 5 år... hva så om 10 år eller hvis hunden skulle blive 13 år... ja man kan som voksen stå i en situation hvor man skal have nyt hjem eller job eller noget, men tendensen er bare anderledes blandt unge mennesker...
Jeg ville aldrig sælge til en der ikke kunne svare mig på hvor han/hun ser sig selv om 10 år - uanset hvor gammel den person er
apr 2009
Grunden til min fordom mod unge er udsprunget af især hvad man ser på div salgssider - netop unge mennesker der har fået ny lejlighed. Men selvom jeg har min fordom, så er jeg da ikke for god til at tage en snak med folk omkring det at have hund og kommer der et ansvarsbevidst ungt mennesker her og vil købe en hund jamen så er jeg da åben for det - men min fordom lever endnu
apr 2009
Det er da ligemeget om man har en drøm om at blive pædagog, men ender op som noget helt andet - Bare hunden ikke lider under det.
Sådan ser jeg det ihvertfald!
jan 2007
Men jeg ville da osse være lidt ekstra skeptisk hvis en køber var højgravid og med alt hvad dertil hører.
Synes det er super for børn at vokse op med hund, og jeg ville ikke have problemer med at sælge til en børnefamilie, hvis ellers forholdene er i orden.
Men hvalp og nyfødt baby på samme tid, er osse noget der ofte går galt, og da man jo ikke sælger sine børn, er det jo så hunden det går udover.
Så sådanne familier ville jeg da i de fleste tilfælde, anbefale at vente med at få hvalp, til de er kommet ind i nogen gode rutiner med baby osv.
-men osse her er der jo undtagelser
feb 2006
Hvis et hundeliv ikke skal indeholde omvæltninger, så skal du kunne garantere, at du aldrig flytter, aldrig får ny mennesker i dit liv, at folk ikke forlader dit liv, at du altid har samme arbejdstider, altid har samme mobilitet og tid til at motionere og aktivere. Og hvem kan dog det?
apr 2009
Vi kan alle pludselig stå i en situation vi ikke havde regnet med og skal have ny bolig eller noget, det er vi helt enige om - men hvis man ikke engang har gjort sig tankerne om at hunden måske kan leve 13-14 år så er man nok ikke helt klar efter min mening
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 105 Svar: 952
Så det er de færeste unge der har tid nok efter min mening + man ikke er faldet til ro så man flytter meget skifter job skole og kæreste det er sku ikke så smart
feb 2006
jan 2007
Men det ændrer jo ikke på at købet så ikke har været gennemtænkt, hvis man efter kun 1 år e.l. må af med den fordi man ikke har tid/overskud osv til den, eller fordi man lever et meget ustabilt liv som hunden ikke trives med.
Hvis ikke man regnr med at kunne tilbyde et nogenlunde stabilt liv de næste 10 år (og her mener jeg self ikke at det er helt forbudt at flytte e.l. -blot at livet skal være tilpasset det at have hund, og være rimeligt stabilt), så vent med at få hund
okt 2008
Nej der er også ældre der ikke burde have hund. Men stadig er der et overtal af unge , der sælger hunden videre.
At man har haft hunden i to år, som 22 årige er jo kun kort tid af hundens liv. Og gad vide hvor mane unge der beholder hunden i den 10-13 årige lange liv. Desværre ikke mange.
Jeg forstår egentlig godt det bliver for meget for dem, og at de vælger hunden fra, når uddandelse flytning mm kommer i vejen.
Så er det besværligt og have hund.
Men så må man lade være og købe for man har nogenlunde styr på livet.
feb 2006
apr 2009
jan 2007
Som sagt er jeg kke så firkantet at jeg ville afvise ALLE unge der ville have hund -men jeg ville sandsynligvis være mere skeptisk hvis en 18-årig kom og kiggede på hund.
feb 2006
apr 2009
Jeg siger ikke at jeg ikke vil sælge til unge, slet ikke, men min fordom kan ingen tage fra mig... jeg er mistroisk hvad det angår
feb 2006
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 179
Man er jo så forskellige, nogen er mere modne og ansvarsbevidste end andre.
Og ja, jeg giver da folk ret i at visse unge mennesker ikke skulle have hund - Der findes mange dårlige eksempler på folk som ikke burde have anskaffet sig en hund. Og vi har da også eksempler på unge/børn herinde, som behandler deres hund mere som tilbehør end en hund, blot for at give et eksempel - og det er super ærgeligt, for pga. eksempler som dette, jamen så syns jeg at man oftere og oftere møder den holdning, at så er alle unge bare sådan..
Selv fik Kayla som 18 årige, og jeg føler mig bestemt ikke uansvarlig eller som en dårlig hundeejer pga. min alder - Jeg priotere hende højest og sørge for hun ikke lider "nød" af nogen slags. Og allerede før jeg købte egen hund, havde jeg "besluttede" mig for (og snakkede med opdrætter) om mine fremtidsplaner. Og jeg er indstillet på, at hvor end min vej går i forhold til uddannelse osv, jamen så skal Kayla med, det er ikke en mulighed for mig at sælge.
Som alle andre, har jeg købt hund for at have den i alt den tid den er her. Ikke blot for at have hund, så længe det er spændene og kan lade sig gøre :-))
feb 2006
jan 2007
Synes jeg har skrevet det flere gange nu, men gør det gerne igen -der er undtagelser, og jeg ville ikek kategorisk afvise at sælge hund til unge. Men man skal altså have gjort sig nogen tanker om fremtiden. Hvad skal der f.eks. ske efter endt uddannelse, er der stadig plads til hunden når man får børn osv.
Der kan ALTID gå noget skævt der gør at man må skille sig af med hunden. Det kan ingen af os holde for.
Men hvis ellers man slipper for større katastrofer i ens liv, skulle man altså gerne kunne have hunden de næste 10-15 år, og derfor er man da nødt til at overveje om man egentlig regner med at have et nogenlunde stabilt liv i den tid
apr 2009
Nej det er der ingen der ved - men mange har da gjort sig nogle tanker om hvor de tror de er - de fleste jeg kender har da gjort sig tanker om fremtiden og om hvor de tror de står...
Ja hvis du læste mine indlæg ville du opdage at jeg er helt enig, vi kan alle stå i en situation hvor vi ikke længere kan tage os af hunden, bliver invalid, skal flytte, skal skilles, hvad som helst - det er jo det jeg forsøger at sige !! Samtidig siger jeg at jeg ikke ville fravælge alene pga alder, men ville tage en snak med vedkommende - hvorfor er det til at skrige over? Jeg syntes dit indlæg bærer præg af at du ikke har læst hvad jeg skriver og eller misforstår mig meget.
Eller måske er vi ikke enige om hvordan begrebet fordom skal forståes
feb 2006
Men det har intet med deres alder at gøre.
feb 2006
feb 2006
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Jeg er i de flestes øjne ung (i hvert fald hvis man skal være 26+, bo i hus og have fast arbejde), men jeg har valgt lejlighed ud fra om min hund kunne komme med.
Jeg har været i fast forhold de sidste 3 år, med en person jeg har kendt de sidste 6-7 år.
Jeg har været i byen én gang i løbet af et år, regnet tilbage fra d.d.
Jeg har sygeforsikring, og køber dyrt foder, fordi jeg vil have det absolut bedste.
Jeg bruger hellere min lørdag ude i skoven med min kæreste og min hund, end jeg bruger den i byen eller på en fancy cafe.
Jeg har startet ny uddannelse, men kan ikke se hvordan det nogensinde skulle blive grund til at skille mig af med Lulu.
Jeg kan aldrig vide hvor jeg er om 10 år, men hvis jeg får min vilje sidder jeg i et hus ude på landet med min kæreste(som da forhåbentligt vil være min mand), Lulu som da vil være en ældre dame, og de hunde der må være stødt til siden.
Og jeg jeg kender flere på min alder (endda nogle der er yngre) som er absolut ligeså ansvarlige.
Jeg tror simpelthen ikke på, at man kan dømme en aldersgruppe ud fra hvad man ser på hg, for der vil jo helt naturligt være en større mængde unge her, end der vil være voksne på eksempelvis 40+.
De ''voksne'' og uansvarlige hundeejere jeg kender, kunne da ikke drømme om, at være medlem af hundegalleriet, og hvis de endelig skulle annoncere, så ville det foregå i guloggratis eller i den lokale brugs. Her tror jeg ikke HG er særligt repræsentativt.
Jeg siger ikke, at unge mennesker er fantastiske hundeejere, for det er de absolut ikke. Jeg siger blot, at det ikke handler om alder, men om indsigt og opfattelse af det at være hundeejer - og dét kan ikke gøres op i alder.
apr 2009
jan 2007
Jeg tror de fleste opdrættere vil gøre en undtagelse, hvis man, når man besøger dem, formår at vise at man faktisk har styr på det, har tænkt og alle "hvis'erne", sat sig ind i racen osv.
Men udfra hvad jeg kan læse herinde og se ude i den virkelige verden, kan jeg altså godt forstå at mange opdrættere er lidt fordigtige med at sølge til unge.
feb 2006
apr 2009
så nej, jeg kunne bestemt ikke drømme om at fravælge nogen alene pga alder, jeg kan jo se på mine egne hunde at unge mennesker sagtens kan have hunde... men jeg vil til enhver tid tage mine forholdsregler
feb 2006
Jeg har fået nok svar hos alle de unge primært ml. 20-23 der afleverede deres uønskede hunde hos os, så det behøver jeg ikke eksperimentere mere med :o)
Opdrætter I og viderformidler eller hvordan?
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
feb 2006
okt 2008
Jeg tænker først og fremmest på hunden/hvalpen, så må der nogle gå forgæves, ja så er det det.
apr 2009
feb 2006
Jer der siger 25. Hvad er grunden til det?
Mange på 25 er ikke færdiguddannede eller har fundet manden i livet. Eller bor i en stor lejlighed eller eget hus?
jan 2007
Jeg kommer sådan til at tænke på en pige herinde -hun er ikke ret gammel (så vidt jeg husker omkring 16 år) men har været kennelpige nogen år, og er bare SÅ engageret i det. Hende ville jeg med god samvittighed sælge til, hvis hun en dag kom og ville have egen hund. Jeg ville være temmeligt sikker på at det var gennemtænkt hvis hun ville købe hund.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
apr 2010
feb 2006
Hvor mange herinde, kan have et fuldtidsjob ved siden af det de laver til daglig?
Jeg tror bestemt ikke, at unge har mindre tid til hunden end andre.
jan 2007
Og så er der jo meget andet end tid der kræves for at have hund.
feb 2006
apr 2008
- Man kan blivet fyret imorgen
- Man kan falde ned af en stige og blive invalid
Uanset hvor godt man planlægger sit liv kan der ske ændringer man ikke er herre over. Og om man er 18 eller 25år kan jeg ikke se hvad forskel gør.
Jeg er pædagog studerende, flytter i hus om en måned og har en kæreste gennem 4år jeg har kendt i 8år og vi har det godt sammen.
Ja vi kan risikere at gå fra hinanden,
ja jeg kan risikere der ikke er arbejde når jeg er færdig
MEN alt dette kan også ske for en der er 25+
Hvad er den store forskel??
feb 2006
okt 2008
okt 2008
apr 2009
Jeg nægter at tro på at alle kan have styr på deres liv 10år frem.
100% enig - ingen VED hvad de laver eller hvor de er om 10 år - men langt de fleste har gjort sig nogle tanker omkring det... har man slet ingen tanker gjort sig om fremtiden så mener jeg ikke man er klar til at få en hund som man har ansvar for de næste 10 15 år...
feb 2006
apr 2008
Det lyder meget som om i denne tråd at det kun er folk -25 der kan ske ting for osv.
apr 2009
Faktisk ser jeg kun en enkelt eller 2 der sætter alder på hvor grænsen går - det er da på ingen måde flertallet... men selvfølgelig er det altid sjovere at hæfte sig ved de negative ting
jan 2007
Men det at gå fra kæresten, skulle da ikke gerne være = at man må af med hunden. man har vel overvejet hvad der skal ske med hunden i sådan et tilfælde. Af samme grund, kan jeg ikke forstå folk ikke, når de anskaffer sig hunden, beslutter hvem der ejer hunden (selvom den self er fælles i praksis). Det ses jo jævnligt at man efter bruddet skændes om hunden.
Ingen kan sikre sig 100% mod de kriser vi kan komme ud for i livet. Men som skrevet -man skulle gerne have overvejet hvordan ens liv ser ud de næste ca 10 år, hvis man ikke rammes af større katastrofer.
Her tænker jeg ikke på hvorvidt man nu bliver pædagog eller læge, eller om man bor i rækkehus eller på en gård om 5-6 år.
Tænker mere på om man f.eks. regner med at få børn indenfor nærmere fremtid (og er der så plads til hund osse), om man vil på studieophold i udlandet osv -det er nemlig den slags jeg flere gange har set som salgsgrund herinde. Og den slags kan man altså godt overveje inden anskaffelsen af hund.
Julie -ok:o)
apr 2008
For jeg selv har tænkt over alt næsten.
Ved hvad jeg skal på af uddannelse hvis dette ikke er det rigtige.
Ved hvad jeg skal videruddanne mig som, hvis der ikke er arbejde til mig bagefter.
Vi har taget snakken om børn, ved vi ikke er klar og venter. Ved at der skal tages prøver hvis vi kommer ud i det med børn pga. sygdom.
Ved hvor kan kan bo og hvad jeg har at bo for hvis kæresten og jeg går fra hinanden.
Osv. osv. Men som sagt der kan ske modgang i livet for ALLE
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
apr 2008
apr 2009
Jamen vi er meget enige og det vil du også kunne se i mine indlæg - der kan ske uventede ting for os allesammen og ingen ved hvor vi er i morgen.. men man kan gøre sig nogle tanker om hvor man gerne vil være eller tror man er.. har man ikke bare en smule planer for fremtiden så må jeg indrømme, så mener jeg ikke man er klar til at tage ansvar for en hund de næste 10+ år...
apr 2009
apr 2008
apr 2009
også derfor jeg ikke vil afvise alene pga alder
feb 2006
Dejligt at høre. Vi er helt enige!
okt 2008
Men jeg tror stadig at folk der er over den værste ungdom har mere styr på deres liv.
Jeg har selv udleveret flere hund til unge menneske, og desværre tit blevet skuffet. Det er jeg også ved ældre, men ikke nær så ofte.
Vedr. fyring. Joh der er set flere gange herinde det har været grunden.
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 400
jan 2007
Tumper findes desværre i alle aldersklasser.
aug 2009
apr 2009
aug 2009
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Jeg havde ikke forældre der ville passe hende så hvis jeg skulle noget skulle hun i pension eller hos gode venner.
Det var ikke lige sjovt altid men Jess var det hele værd. Hun var ikke en pynte hund men min hobby.
Ville jeg selv sælge til et ungt menneske.. mmmh det kommer an på meget men umiddelbart nej. Men jeg ville bestemt heller ikke sælge til alle voksne mennesker. Som med alle købere er det en vurderingssag.
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
Jeg kender, bum bum, omkring 60-70 unge mennesker, mellem 13 og 25, som har Schæferhund og de er alle seriøse.. Selvfølgelig de yngste sammen med deres forældre..
Så alle de unge jeg kender, har hund (kender dem alle fra Schæferhundeklubbens ungdomslejr - men nok heller ikke et sted man tog på "ferie", hvis ikke man var en smule seriøs).
Jeg føler mig...gammelklog. Og skammer mig tit over ungdommen! Bl.a. også den nævnte annonce. Hvor er det GRIMT!
okt 2009
Følger: 82 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 207 Svar: 537
Jeg var 19 da jeg fik Liva med min da værende kæreste. Og da vi gik fra hinanden, tog jeg da Liva med mig..
Idag har jeg 3 vidunderlig hunde, jeg elsker over alt på jorden..
De kommer ud og gå flere gange om dagen, vi leger, laver spor triks, vi hygger osv..
De er også med ned og shoppe ting til dem, og de er med inde i butikkerne, og her nede i hobro elsker de dem:O)
De er med på tur osv..
Jeg er alene og når jeg en gange får en kæreste, skal min kæreste kunne lide dem, hvis han ikke kan det, er det hans problem, fordi mine hunde var der først!! De sover også i sengen, og det vil de blive ved dem..
De mangler ikke noget, de har alt, og al min kæreslighed også..
Og ja, der er mange ting med må sige nej til, som rejse med studiet, bye ture med venner, ture over til københavn til venner og familie osv, men får så mange gode ting også..
Har også flytted 2 gange siden jeg fik Liva den gang, og finder da altid en lejlighed/række hus hvor hundene må være der.. Skiller mig da ikke bare af med dem..
Bailey den midste i flokken, fik konstateret PL for 6 måneder siden. Og han er lige blevet opereret i det første ben, og skal opereres i det næste ben. Skilet mig da ikke bare af med ham, eller fik ham aflivet...
Mine hunde betyder rigtig meget for mig...
Men ja, det er mange ungemennesker der ikke kan finde ud af det....
Så der er jeg nok lidt dobbelt moralsk...
maj 2005
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
Jeg synes det egoistisk bare at ville eje en hund, fordi den ser så sød ud. Disse unge mennesker skulle meget hellere anskaffe sig en Buildt-A Bear. Den kan være alene hjemme nå festerne kalder.
maj 2005
mar 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 144 Svar: 784
Og det kan jeg godt tillade mig, synes jeg, selv om jeg er ung, for som mange af jer siger, har unge slet ikke fundet sig til rette i livet.
Men nu er det gået ret godt for mig at have Bella, for jeg er ikke en, der går til fester eller noget. Jeg ser egentlig ikke så meget andre på min alder og hvis jeg gør, er de her, eller jeg er hos dem og har Bella med.
Hun er helst med mig alle steder, når jeg ikke er på arbejde.
Og så går vi til agility 2-3 gange om ugen, snart rally og så hundemøder ind imellem.
Og jeg siger jer!!! :
Hun er det bedste jeg har!
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 577
God aften til jer !
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 271
Min kæreste er under uddannelse til politibetjent og har i den forbindelse været nødt til at være i Jylland i hverdagene. Jeg er lige startet på studie som dyrlæge her til september, og alligevel har hun under ingen omstændigheder manglet noget! Det er et spørgsmål om prioritet. Hvis jeg gerne vil i byen i weekenden, så bliver kæresten hjemme hos hunden - og omvendt.
Så dem der konsekvent ikke vil sælge til folk under f.eks. 25, må jeg indrømme jeg synes er lidt forudindtagede.. En alder siger ingenting om hvor gennemtænkt hundekøbet er, eller hvor meget kærlighed man har at give!
Et lille indspark her fra sidelinjen.
God aften til Jer alle
apr 2009
en pige på 21 har en del annoncer
1. tæven skal sælges da den ikke kan sammen med sønnen på 18 måneder ???
1 tæven skal parres
3. leder efter eb eller fb under 4000 med tavle og bruger et sprog af en anden verden overfor alt og alle der forsøger at hjælpe
Derfor lever min fordom endnu... men hvor er det skønt at se i denne tråd at det heldigvis ikke er unge der er SÅ uansvarlige
okt 2008
Indtil videre er der folk der har haft hunden i max et par år der har svaret.
Ja, unge kan skam sagtens være gode hundeejere, så længe de har hunden. Men helt ærligt så er det ikke mange der har hunden i hele dens liv, når den bliver købt af unge på 18 år.
Unge mennesker og hund