1.222 visninger
|
Oprettet:
Hvordan var din første gang? {{forumTopicSubject}}
I disse clickbait-tider synes jeg, at det er på tide at deltage i "festen".
Emnet er frit, men skal gerne fortælle om en debutantoplevelse.
Jeg har i dag lavet panna cotta for første gang. Grunden til, at jeg ikke har prøvet det før, er den simple, at jeg altid har anset det for at være lidt kedeligt.
Nå, men det endte med at være en succes, hvor ytringerne spændte lige fra 'hvad fanden er det for nogle sorte dimser' til 'hold kæft det er godt, må man nappe een til?'
jan 2017
Følger: 34 Følgere: 140 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 234 Svar: 1.954
Bliver vist aldrig min opgave
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Hmm ... Den første gang jeg prøvede at flyve, gik turen til Malta ... kunne ikke lige finde noget mere spændende
jan 2017
Følger: 34 Følgere: 140 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 234 Svar: 1.954
Tak for tippet!
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 235 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 1.034
Det var måske meget godt, fordi har ikke været fuld siden
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.247
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.495
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
Billedet viser at vi venter på at min veninde tjekker de gode rabatter ud i anledningen af CityNight til nye vinterstøvler.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
I første firma endte jeg som for afdelingsschef, og så blev jeg kom til en mellemstor dansk koncern i en fin stor stilling
Der var en administrerende direktør og så var vi 12 liniechefer.
Hver mandag morgen var der så linechef møde hvor vi sad omkring det her kæmpe bord, med Direktøren for enden.
Nå, men med mange mennesker under sig, så var der også lavet en fancy lønstyringsprogram. Det havde jeg aldrig set før, men tænkte det kan sådan en smart ung mand som mig da fint klare.
Alle medarbejdere var ligesom bare listet, på en lang liste, og jeg tænkte, det var da rodet. Heldigvis gennemskuede jeg lynhurtigt, at hvis jeg fjernede et lille kryds og trykkede enter, så forsvandt dem der ikke referede til mig.
Der var godt nok lidt over 400 kryds der skulle fjernes, men hvad. Jeg skulle jo kun gøre det en gang, og så var det overskueligt for mig.
Til mit andet liniechef møde, mødte jeg glad ind, og bed godt nok mærke i, at både It chefen og Direktøren så meget alvorlige ud.
Baggrunden var, at der i weekenden (formodede de), havde været et stort hacker angreb, og dele af vores lønsystem var slettet. De vidste ikke hvordan det var sket, og det eneste bemærkelselværdige var, at det kun var folk i min afdeling som ikke var slettet i systemet. Men de havde haft folk på i hele weekenden, og var i gang med at genskabe det ødelagte data.
Alle så meget alvorlige, da det naturligvis var en bekostelig affære, og i øvrigt betød, at timer for sidste var uge tabt og skulle genskabes manuelt. Et stort arbejde for alle chefer, ja altså undtagen mig.
Jeg lyttede meget forbavset over den ringe sikkerhed, og de tydelige huller i systemet, men afligevel begyndte en tanke at gå op for mig.... :-\
Min jomfru effektivisering i et lønsystem, var vist ikke ligefrem hvad jeg troede.
Har aldrig været så rød i hovedet, som da jeg rakte hånden og sagde:
"Det kan muligvis godt være mig der er" hackeren".
Jeg rører aldrig noget i systemer mere, uden at være grundigt instrueret! Jeg sværger!
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Ja, det forstod jeg så heller ikke, men sidst så jeg så et tilsvarende lønsystem, så er det vist det samme i dag.
Men i pågældende virksomhed, er der siden lavet en del grundigere uddannelse af nye chefer .
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 102 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 566
Har været så presset under en køretime at jeg lidt længere henne i forløbet sad i et lyskryds og stortudede mens at jeg ventede på at det skulle blive grønt.
Min kørelære sidder helt afslappet indtil han ser mig græde, hvortil at han forsigtigt spørger "...Er du okay, Liva?"
Og jeg er stresset og bange og alt jeg formår er at vrisse af min ellers søde kørelære at han skal holde sin kæft og at jeg ikke kan overskue det i mit hoved ligenu. At jeg som lille bitte 17årig skulle styre det der monstrum af en Audi A4 igennem Ribe i myldretid..
Han holdt pænt mund og sagde at jeg bare skulle køre hjem til min indkørsel. I det øjeblik at jeg har slukket bilen i vores indkørsel, udbrød jeg bare med alt om hvor bange jeg var for at køre bil og at jeg aldrig nogensinde ville få mit kørekort, og at det var spild af penge....
Og min kørelærer's svar var at jeg skam kørte ganske godt, men at jeg manglede overskud og derfor gik i panik.
Jeg fik mit kørekort små to måneder senere, i først forsøg (Dog med én dumpet teoriprøve).
Jeg fik 10 ekstra køretimer. Jeg var ikke tilpas med at køre bil før den sidste køretime inden min køreprøve
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
Der gik et par dage, før jeg kom i skole igen...
maj 2004
Jeg selv slap med et giga brændemærke ved kravebenet pga. selen, mørkeblå knæ, efter at have slået dem ind i instrumentbrættet og en øm næse efter airbaggen.
Det var vidst det værste der skete - ellers slap vi med skrækken.
maj 2004
Jeg har ihvertfald fået respekt for sne
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.756
Min datter fik kørekort i går, og i aftes var hun ude vise lillebror, hvor dygtig hun var. Det gik heldigvis godt, men skal jeg nu til at være bekymret for hende hver gang, hun låner bilen?
maj 2008
maj 2004
Jeg tror ikke, at min far er nervøs hver gang jeg kører længere
maj 2004
Hvis det da ikke er datteren, han er bekymret for - og ikke bilen
Da jeg ringede til min far, og skulle fortælle det, var det første jeg sagde (græd, let's be honest), at jeg havde ødelagt hans bil. Han svarede: "Glem da bilen, er DU kommet noget til?!". Men jeg tror alligevel det gjorde lidt ondt på ham, da han kom ud og så den stå der i vejkanten, helt krøllet sammen...
maj 2008
I øvrigt er jeg så tryg ved hende, som en far kan være, men stadig . .
maj 2004
maj 2008
Det har jeg endnu ikke prøvet, men mon ikke det kan lade sig gøre. 4 år på seminarium og to poser svesker
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
... den første gang jeg prøvede at flyve
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 102 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 566
Jeg har smadret min fars bils lygter... to gange.
Jeg havde haft kørekort i en måned eller to, og var skide Pro til at køre ud af min fars garage.. og havde okay styr på det, at jeg skulle udenom kastanjetræer som står midt i gårdspladsen.
Indtil den dag at jeg skulle vise hvor god jeg var, og jeg kørte fint, indtil vi nåede snuden. Alt jeg hører er bare sådan et langt “krrrsssh” og jeg panikker og stopper bilen. Æ.. ja.. det var så højre forlygte der var smadret, og en masse ridser ved siden af.. det var satme pinligt da jeg ringede til min far og sagde at æh hans bil var gået lidt i stykker. Han blev bekymret, kom hjem; han var ved at grine da han så det bare var den lille skade.. han var bange for at der skete mig noget, så han var lettet
Anden gang, samme bil, samme garage. Denne gang skal jeg bare lige have baglygten til at matche - dog bakker jeg blot så glasset gik i stykker - resten var okay xD
Staaaakkels Audi 80... den har måtte klare meget med mig som chauffør.
Btw: første gang jeg skulle tage Audi 80’eren til skole var jeg bange for at gå i stå. Min mor: “bare rolig, den kan du sgu ikke kvæle.”...... det gik fantastisk indtil at jeg holdt i en rundkørsel og ventede.. da jeg så skulle køre gik jeg i stå. 2 gange. Kl 07:45, med en lang kø bag mig.’hovsa.
Har senere hen erfaret at det er fordi en diesel bil ikke skal ha så meget gas som en benzin. Den A4 jeg lærte at køre i var diesel, og der skulle den næsten ingen gas have før at jeg kunne slippe koblingen.... æh.. det skulle min fars benzin 80’er så. Det tog mig maaaaaaaange måneder at lære. Men jeg fik det da lært inden jeg fik min egen bil i sommers
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
Jeg var i forvejen ikke helt stolt af at skulle køre alene, og have ansvaret for 350 tons tog, men tog en dyb indånding, og satte i gang. Sætter el-varme på, hvorefter der lyder et KÆMPE brag Det var en jordslutning, populært kaldet, at lokomotivet "slår en ordentlig skid". Det føles som om at de 122 tons lokomotiv lige letter 10 cm fra skinnekanten
Jeg havde selvfølgelig hørt om jordslutning, men ikke prøvet det, mens jeg kørte med kørelærer, så jeg blev sgu "lidt" forskrækket, og var sikker på at mine trusser var bæ-brune
Jeg overlevede heldigvis, og har overlevet en del jordslutninger siden
Hvordan var din første gang?