Hvordan ser du din hund? {{forumTopicSubject}}
Her kan du fortælle om din hunds personlighed, hvordan er den normalt, hvordan omgås den andre hunde, er det en bestemmer eller en pleaser, er den doven, aktiv, bisset eller god som dagen er lang.
Vil den passe godt i en leder-rolle eller er den mere unerdaning. Vil den være ond eller god. Klodset eller snedig. osv.
Jeg vil meget gerne vide lidt mere om vovsernes personlighed så er det lidt nemmere at danne mig et indtryk af dem
Skriv gerne hvordan I forstiller jer at jeres hund ville være, hvis den var en af hundene i Silver-universet-
Jeg tør dog ikke love at jeg følger hvad I skriver 100%, da det også skal passe ind og jeg kan fx. ikke bruge 354 leder hunde
Men kom med nogle forslag, så kigger jeg på det
Håber at høre fra så mange som muligt, da dette kan få indslydelse på jeres hunds rolle i tegneserien
apr 2010
Følger: 14 Følgere: 15 Emner: 123 Svar: 523
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Her kommer så lidt om min Fluffy.
Fluffy vil meget gerne bestemme, men hun er bestemt ikke nogen leder, her hjemme prøver hun på at styre mine katte, det går bare ikke så godt for hende, hun er lidt en bisse og hun knurre da gerne af dem hvis de gør noget der ikke passer hende, problemet er bare de ingen respekt har for hende, så de ligger sig som regl bare i hoved på hende hvis hun knurre af dem *LOL*
Hun er i bund og grund bare en usikker tæve der har brug for tryghed omkring sig, hun kan være en rigtig krampe hvis hun har andre hunde omkring sig og fare gerne gøende frem mod fremmede når hun har flokken i ryggen, når Gizmo er med ude så spiller hun stor og stærk og pisker gerne en stemning op men er hun ude alene er hun den største kylling og gemmer sig hellere bag ved mig hvis der kommer nogen hun ikke kender og vil faktisk helst bare hjem til Gizmo igen hvilket hun også prøver hvis hun får chancen, hun opsøger aldrig fremmede hunde hvis jeg har hende med på tur alene, der går hun helst lige ved siden af mig og kigger ikke engang på de andre vi evt møder. Så hun ville nok være bedst som del af en flok, hvor der er nogen til at lede hende og give hende tryghed.
Jeg ved ikke om du bruger Gizmo men hvis du gør kommer der lige lidt om ham
Gizmo er en meget rolig hund der hviler i sig selv, han er meget omsomsfuld over for andre og er god til at støtte dem der er lidt svage, han starter aldrig en konfrontration op selv, og er rigtig god til at læse andre på afstand og kan han ikke lide hvad han ser går han bare videre med afstand imellem. Han er ikke en hund der leger med andre, han nyder at have hunde omkring sig men har faktisk nok i sig selv, går vi ture med andre går han lidt i sin egen verden, han følger med rundt og holder sig i nærheden men har ikke behov for at være tæt på de andre.
Han er modsat Fluffy når jeg har ham med alene, han synes det er fantastisk at få alene tid uden for og kan sagtens hilse på andre med glæde og har ikke travlt med at komme hjem igen bagefter
Om han er en leder er jeg ikke sikker på, han har en del egenskaber der ville være gode for en leder, men han er heller ikke en hund der gider at slås for at få magten, han vil bare have fred og ro i livet og betyder det han skal ligge magten fra sig så gør han det uden ballade.
Håber det her hjælper dig lidt ellers siger du bare til
apr 2010
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
apr 2010
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.335
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Men samtidig med han stærke ydre og til tider frembrusende personlighed er han utrolig følsom, kærlig og venlig over for andre hunde, mennesker og andre dyr.
Det var vist lige det jeg kunne skrive om Ifur kort
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 258
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Hun er god til at mødes med andre hunde og hvis der ska' opdrages på dem er hun ikke bleg for dette.
Af sind er hun altid i godt humør på sin egen havnearbjder facon.
Hun er fuldt med livsglæde og har et stort jagtinstinkt især når hun er på musse/mosegris jagt i mosen ''dø den -dø den'' kan man høre hende råbe til dem.
aug 2010
Følger: 179 Følgere: 171 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 90
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
Han er rolig og afbalanceret for det meste.. er god til at slappe af og have overblik, han er en rigtig han, men god med andre hunde - hvor de fleste ikke er videre interesante, med undtagelse af nogle få gode kammerater (hvor han helst leger med andre af sin egen type) og hunhunde omkring løb..
Han tolererer ikke at blive domineret, men kun på det tidspunkt kan han finde på at blive rigtigt sur på en anden hund..
ellers er han god som dagen er lang, en hund der har overblik, elsker mennesker, er ikke mad fokuseret - eller legetøjsfokuseret (bortset fra et enkelt pivedyr) og ikke mindst meget intilligent - så har han været internathund..
Han ville sikkert egne sig som en leder - med det rolige overblik, eller i en flok hvor en leder ikke var for dominant, for det ville han ikke tolerere
Sølve
Hun er en hvalp - hvad kan man sige hun er jo hvalpet - hun er legesyg, fræk og meget intilligent..
Hun er forholdsvist lydig, nem at gøre rolig og kan være alene selvom hun både kan finde på at græde (i form af små hyl, piv og en sjælden gøen)
hun er MEGET vokal, hvilket vil sige at hun har en mening om næsten alt, gøen når hun er utryk eller vil lege, woowoo når hun snakker og bare små sjove lyde generelt - inklusiv det ikke så ofte ulvehyl.
Hun er glad for andre hunde og er ret underdanig, vil meget gerne lege vildt i timer og timer hvis hun får lov, men kan også slappe af når hun bliver bedt om det.
Hun er forsigtig ved mennesker, ikke direkte bange eller frygtsom, men bare lidt forsigtig til hun lige får lov at blive tryg ved dem, så er hun all over them.. de sidste dage har vi set hende reagere noget mere utrygt ved folk med meget mørkt tøj på, så det har taget hende lidt længere tid at slappe af ved dem.
hun vil næppe egne sig som leder, nærmere som følger og ville nok passe bedst ind i en gruppe med hundetyper som hendes egen (spids og slædehunde)
hun er hentet i england og ud af et kuld på 9 med 7 piger og 2 drenge hvis det kunne have interesse..
hendes far ligner meget en ulv og hendes mor mere en husky (begge uden krølle på halen ligesom hun heller ikke har) - hvis du ønsker sender jeg gerne et link til hendes facebook album, hvor der hele tiden kommer nye billeder af hende
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Hun er super god til andre dyr og kan tilpasse sig selv, så hun kan lege med alt fra vores ilder til pudel til ambull.
Hun er meget aktiv og atletisk bygget, og ude i det fri, er der ingen forhindringer (bakker, klitter osv) der er for store eller for stejle, til at hun gerne tager en spurtetur hen over. Hun er i god form, og selv mange timer på stranden eller i skoven gør hende ikke mere træt, end at hun er klar på leg igen, når vi er hjemme
Derudover er hun meget kærlig. Hun elsker at være tæt på sine ejere, og putter sig gerne helt ind til ens bryst, mens hun kigger en dybt i øjnene.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 45
Han har krydt i røven, men er dog en rigtig hygge-hund.
I hundeskoven er han frygtløs (og det påpeger alle også). Han går lige i flæsket på de store hunde. Bjæffer og logrer med halen. Der skal leges... Han følger med det store rundt og hænger gerne på siden af dem og i deres ører. Det sidste nye han har fundet på er, at hvis han står mellem deres forpoter og tager fat i deres halsbånd, så kan de ikke få fat i ham - sagde jo at han er snedig!
Han går lige i flæsket på alle de stor. Hans bedste ven Nanoq, en Alaskan Malemut som han elsker at forsøge at vælte omkuld. Der udover at det Golden retrivers der er et Kæmpe HIT!
Han har rigtig mod på liver og der skal meget til at skræmme ham. Han elsker at løbe efter pinde og æde vores stueplante. Vi fik i går det råd at putte peber på jorden i planten, da "gå-væk-hund" ikke virkede - kan så hilse at sige at han også er total ligeglad med at få peber i næsen
Han er dog meget lydig, og kommer når vi kalder, hvilket tilsyneladende skulle være helt umuligt med en Beagle. Også sit, dæk, kom, plads, pote, rulle rundt og stå ret er kodet ind i hjernen og har været det et stykke tid nu.... Hjernen fejler bestemt intet!
En fantastisk lille hvalp, som vokser fysisk og psykisk hver dag.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 613
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
pingeling er kongen - mener han selv. han er en klog og god hund - han er den der skaber ro i flokken - dette gør han ved bestemt men med sutoritet at gå imellem al optræk til ballade - og revse de andre. -
jeg ser ham lidt som en gammel vis kineser - der sidder med røgelse og buddha statuer omkring sig - en de andre søger råd hos
akoya er en lidt sky og tilbage trukken hund.
hn er mistroisk og hader at blive konfronteret med fremmede - han er super klog men har en anelse autistike træk. han elsker at lege.
kaito - aka lille mand.
han er helt klart på de ondes side... en ægte wonnerbe - der syntes de onde er seje - men inderst inde har han et hjerte af guld.
jeg ser ham som en højerhånd til en ond leder - en pleacer der fungerer som stik i ren dreng. men ofte lader han sig distrahere fra opgaverne fordi der er noget der virker sjovere.
han er en drengerøv og ikke det store begavelse. også er han lidt tyk - og temmelig madglad.
hiro - eller prinsen som vi kalder ham - ville nok være ond også - han ville have gjort komet karrierer i en større flok - muligvis efter at have begået mytteri på den gamle flok leder. han udviser kærlige træk overfor evt kæledyr - men er typen der knuser en kælekakkelak for at understege sin pointe.
han elsker kun to ting - sin mor (i dette tilfælde ville det nok være en gammel tæve) også det faktum at han er af adelig herkomst. jeg kan godt forestille mig at han evt kommer fra et adeligt hjem men ved en fejl er endt som evt vildhund. og derfor måske bærer et fint halsbånd han er vældig stolt af. han elsker at sole sig i hvalpenes beundring. og de er noget af det eneste han udviser kærlig adfærd overfor.
fisen. fisen er lille bitte. men er helt klart på de godes side. han er modig og har et hjerte af guld og den der altid er forest. hvad han ikke har i størrelse har han i kæften i form af et kraftigt tandsæt og et stemmebånd han bruger ved en hver given lejlighed. han er ilter af temperament og fremstår som meget voksen. men når ingen ser det leger han gerne med en lille boldt eller lign.
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 63
Hun elsker at få opmærksomhed, og giver man Thor for meget så kommer hun også imellem.
Thor han er helt sin egen.. Dur bedst med hun kønnet, lytter ikke efter hvad man ber ham om oftest.
Til trods for at han er så stor, er han stadig meget hvalpet. En rigtig stor klods, som ikke ligefrem var den klogeste i kuldet (;
apr 2010
Det er helt i orden Så digter jeg bare lidt
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 400
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 868
Hun er også meget lydt når andre hunde ikke viser interesse for hende, så løber hun rundt omkring dem og laver playbow og gør til den helt store guldmedalje!
En meget god historie om hende (kan være at du kan bruge den i historien) er at hun en dag var ude at gå i noget krat og faldt pludselig i en brønd, dernede lå hun og så RET så ynkelig ud og da min lille hvide hund var blevet fisket op igen var hun BESTEMT ikke hvis mere...
Hun har dog ikke lært af sin fejl da hun stadig gladeligt styrter ind i krattet og vil lege.
Engang imellem når hun leger tagfat med de andre hunde slår hendes hjerne fra og hun bullerflips som KUN hun kan få dem. Hun TONSER rundt med et vildt blik i øjnene og det ligner at hun smiler over hele femøren.
EN dag fandt hun et kort rør der gik igennem en jordvold og det løb hun igennem for blot at gøre det 10-15 gange mere, stadig med det samme tossede blik i øjnene, det hele blev så slukket af med en laaang rulletur i græsset og et ORDENTLIGT kys fra sin bedste veninde Molly (Engelsk Bulldog)
Derudover kan hun bliver NOGET så fornærmet hvis hun ikke får sin vilje. Hun sætter sig først og nedstirrer en, som for at sige - hallo, det er mig det handler om og jeg vil have at du gør det her nu! Hvis hun så ikke får sin vilje FNYSER hun, som hvis en hund nøs, vender sig om og går ind i sengen og leger "Maude fra Matador".
Hun er altid lidt mere snu end sine hundevenner og er altid den der sidst bliver fanget hvis de laver et fælles "break".
Derudover har hun det altid svært med nytilkommere i flokken, og skal altid LIGE se dem an og hvis hun ikke bryder sig om dem bliver det SAGT og det bliver holdt øje med hunden indtil den er gået eller lederen af flokken har accepteret hunden.
Håber det hjalp
apr 2010
feb 2009
Følger: 133 Følgere: 129 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 1.052
Hun ER ledertypen
hun vil helst have at hun bestemmer, og er god til at vise det.
Så bliver hun også meget nemt stolt. Og hun forstår at poesere..
Hun ligner jo også en dronning eller lign.
kan lige forstille mig at hun står forest på en klippe med massere af hunde bagved og poesere og får vind i pelsen xD
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 3
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 679
Toffee er en underhund.. Gør hvad hun kan for at gøre alle tilfredse og så smiler hun..
Aimee er husets klovn.. Hun er kun et år og er fyldt med ballade og narrestreger..
apr 2010
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 161
Woddy, derimod, er den største kylling der findes... han kan blive bange for en skoletaske, hvis den står et forkert sted xD især koste, har han en skræk for o_o.... Han er meget underdanig, for alle! Han tør ikke stille sig op imod nogen som helst! og underkaster sig med det samme, hvis nogen er truende... Han er også meget tungnem og langsom i sin opfattelse. Nogen kan vel sige, at han virker decideret DUM, men han er så sød og venlig og ønsker bar at være sammen med Sniff Han er også giga klodset på benene xD (tror aldrig jeg har set en hund, vælte så mange gange på glatis....) Og han er heller ikke nær så eventyrlysten, som han sikkert burde være. han elsker at lege og irritere andre, men bliver hurtig doven.
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 161
jul 2008
Følger: 1 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 8
Han er meget doven, og stor, elsker at bare ligge og se på at alt er iorden, men når han maner sig op kan han løb hoppe og spring og er meget bestemt en god "far" til de små. han opdrager på Kato.(vores hvalpe)
Han elsker mad, og ligger ned og spiser, elsker vand og gå tur men hvis det er for langt så ligger han ned halv vejs og venter på at blive samlet op på tilbage vejen... Kan godt lad vores killinger sov oven på ham. og børnene kan lave alt med ham også bruger ham som hovepude.
Kato, er mega hurtig og legesyg, elsker at spille up til den stor og prøvet alt til at for ham til at lege, ved at det er den stor som bestemmer men skal lige prøve til, Han er meget kærligt gå ikke fra vores side, elsker at gå lang tur og til træning, hader katte, bornene kan alt med ham meget godmodig, elsker at gøre en tilreds.
kanon god historie og virklig flot tegnet det er kanon.
aug 2005
Følger: 67 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 272 Svar: 3.235
Han pleaser hans menneske, og er yderst nem at træne.
Han er en meget aktiv hund, som elsker at arbejde.
Og ja han er god som dagen er lang - han kan med alle hunde. Dog skal unge hanhund ikke tro de er noget, så piller han dem ned.
Buffy er en tæve som absolut kender sit værd, men trækker sig gerne for en mere dominere tæve. Hun gider ikke unghunde som tror de er noget, dem sætter hun krafigt på plads, men på en god måde.
Vi har endnu ikke mødt en hund hun ikke kan med. Hun er en snedig bandit når hun leger med de andre, hun elsker at lege "tag-fat", få dem til at løbe og så løbe bagefter dem, men hun fanger dem dog aldrig, hvis de stopper med at løbe puffer hun blidt til dem, for at få dem til at løbe igen:)
Hun er et rigtig hyggehoved, som elsker at putte foran brændeovnen, men er også klar på en frisk gåtur og leg med andre hunde.
Beyla er en underdanig tæve, som godt kan lide at gå i baggrunden af hendes forældre, hvis der skulle blive optræk til ballade med andre hunde.
Hun er super til spor, har en ekstrem god næse.
En unghund i sin bedste alder, som laver en masse ballade og driller de voksne hunde.
Hun kan som de to andre med alle hunde, hun er meget god til sit hundesprog.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Hvis vi er f.eks. ved stranden med min mor og hendes hunde og vi kaster pinden i vandet, så venter han oppe på breden til min mors hun kommer med pinden og så stjæler han den fra hende. Han er ikke bange for vand, men hvorfor gøre det hårde arbejde når man kan få andre til det?
Han bukker ikke under for nogle hunde, og han vil helst bestemme det hele... Hmm måske han også kunne være en modstander til lederen, en der evt vil tage pladsen?
apr 2010
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 805
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 257
Jeg tror faktisk at hun ville passe bedst ind i en skurkerolle. Og det ville ikke gøre mig noget.
Cika: Cika var meget hyperaktiv? Jeg kan faktisk ikke rigtig forstille mig ham med i tegneserien, men du må da self meget gerne bruge ham hvis du kan se ham være med.
Cika. var en meget kærlig hund. Han kunne mærke lige med det samme når man var kedaf det. :')
Sally: Sally er meget underdan. Han er det ikke over for folk hun kender. hun ville slet ikke passe ind i en førrerolle. Hun er slet ikke lydløs, faktisk ville jeg kalde hende et sterioanlæg på fuld knald.
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 50 Svar: 234
Hun er i teorien godt opdraget, men hun er også en frækkert. Hvis der står noget på sofabordet, som er spændende og vi ikke er i rummet - vupti - så er hun oppe på bordet.
Hun elsker løbeleg, især hvis den anden hund ikke kan fange hende. Hvis den anden hund godt kan indhente hende og hun synes den er lidt voldsom, så dukker hun sig og sender dæmpede signaler.
Hun er også glad for brydekamp og siger farlige lyde når hun "slås".
Hun er ikke så god til en STOR gruppe hunde, så tuller hun bare lidt rundt og snuser selv istedet. Men hun elsker at gå sammen med 1-7 andre hunde. Hun er dog kun til at lege med en enkelt hund af gangen...ellers bliver det for voldsomt for hende.
Hun er i rigtig god form og bestemt ikke klodset på nogen måde. MEN hun tænker ikke konsekvens. F.eks. hvis hun er tørstig og ikke kan nå vandet i et springvand - så hopper man ned i springvandet - og bliver først bagefter lidt chokeret over man ikke kan bunde og ikke er vant til at svømme.
Hun er ikke specielt kælen, men elsker at putte op ad en.
Dem hun kender og holder af, får MASSER af møs. Både hunde og mennesker.
Mht andre dyr - som katte, fugle og egern - hun ELSKER at jage dem, men hvis de ikke løber/flyver, så bliver hun forvirret og tænker nærmest..jamen...det er jo en del af legen??! Så hun gør dem ikke noget - kan bare godt li jagten i sig selv. Hun kan sagtens med katte, hvis de IKKE løber - hvis de løber - SÅ går den vilde jagt.
Lumi kan ikke lide at være alene - er meget tryghedshund. Og bliver nemt bange for høje lyde som fyrværkeri og containerlarm og såen - hvis hun ikke kan se hvad det er. Hvis der er vejarbejde f.eks. og vi går forbi, så er der ingenting.
Puha det blev langt
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 50 Svar: 234
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 48
kiego er en meget bestemt hund hun er leder her hjemme og hun passer på alle hun kan godt værer lidt dogen eller meget men hun er sød og dejlig og lydig og om vinteren kan man ikke se på hende hvor gammel hun er især ikke nå hun får balade ører så er hun som en 1 årig hvalå og løber rundt og ja hun er så dejlig...om sommern er hun den der ligger i skyggen begruna hendes pels er så tyk ellers graver hun i noget grus (havedet vi siste sommer) fodi det er køligt ellers ligger hun inde for og digner den af 'hehe'
mille:
mille er lidt tyk men dejlig hun er så sød og hun kan aldrig finde på at bide nogen hun er merer den der holder sig i bagrunden og holder sig uden for og hun er meget lærer nem og hun elsker sit legetøj og sin(e) bolde..vi har haft hende siden hun var lille da hun var lille var hun den sidste hvalp der var tilbag (det kan jeg ikke forstå hun er så sød) og hun fik næsten altid mest mad (maden blev kastet ud på gulvet så der var nogle der der ikke fik så meget) og hun vil passe godt ind i serien som den hund der er i bagrunden......
gooley:
dooley er opkaldt efter sprutten dooley og hendes bror er opkaldt efter sprutten baily....dooley der den hund med fart på hun er altid frisk men er bange og sky men nå vi er til agillity er hun frisk og er ikke bange for nogen hun elsker det bage at hunne løbe og hoppe og løbe op og ned af ting og igemmen ting hun er dejlig at have med at gører stille og rolig på tur kan godt finde på at knurrer og gø af folk hun ikke kender..dooley er meget på og hun er lidt special men på den gode måde hun kan hoppe højt men kan ikke finde på at hoppe over hegnet dejlig på tur komme nå man kalder...
håber ders beskrivelser kan bruges til noget godt......
hilsen team kiego,mille og dooley
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.803
Anouk er også konfliktsky, men hun er mere mæglende og forsøger gå i mellem, spille op til leg og distrahere de der er ved at komme op og toppes
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Han elsker andre hunde og at lege. Han er lidt et skvat og lader sig f.eks. kanøfle af naboens kat. Han er som regel underdanig overfor andre hunde af samme størrelse, men kan være voldsom overfor mindre hunde.
Han har boet hos opdrætter indtil 14 måneder gammel, på et tidspunkt nåede de op på ca. 25 hunde i flokken. Der var han underhund. På hvalpehold (hos mig) var han for streng ved mindre eller større hunde med svagt sind og hundene blev i stedet skilt ad i hold, når der skulle leges efter træning.
Inden jeg fik ham, havde han en kort tid en anden ejer. Hun leverede ham bla. retur, fordi han var for streng ved en anden og ældre korthåret collie, som hun ejede.
Han er ikke flokleder. Han er mere klodset end udspekuleret
Håber du kan bruge det til noget
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
Hun er super stærk og bliver hun provokeret nok af en anden hun kan hun godt tænde lidt af. Men ikke det helt vilde. ¨
Hun kunne egne sig til både god og ond. Så det styrer du selv.
Snedig er hun helt bestemt, lidt klodset men kan bestemt også godt finde ud af at bruge sin krop når det gælder.
Hun er 8½ mdr nu. hun er fra maj 2010.
jul 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 216
Milo er en kæmpe hund i en lille krop, meget frembrusende overfor fremmed og her kommer jeg typen.. Han elsker damer og de elsker ham, store som små... Han er hurtig som lynet og fræk som pokker... Han er nok ikke leder hunden, men han er klart den provokerende type... Han er hyper og hopper meget rundt.. En glad og extrem lærenem hund.. Når han bliver gal så er halen eller rettere stumpen lige i vejret og han pels på ryggen, helt oppe fra nakken og ned til hale spidsen er rejst... Men ud over det er han en kærlig hund med hjertet det rette sted...
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.133
Selvom Zacho er en voksen hund (4 år i morgen) er han stadig ligeså legesyg som da han var 10 uger! Jeg har ikke mødt en eneste hund der er lige så legesyg som Zacho, det ender også næsten altid med at han får kørt sine legekammerater trætte, de gider bare ikke blive ved så længe som ham!
Zacho har ingen fjender lige bortset fra katte! Dem kan han slet ikke klare, hvis han ser en kat i haven er han der med det samme og hvis vi snakker om katte begynder han at knurre.
Hvis nogen nævner ordet "kommer" styrter zacho ned af trappen med 180 km/t for at se om der kommer nogen han kan snakke med.
apr 2010
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Lulu er lidt i begge grøfter. Når det gælder, har hun meget overblik og passer meget på dem hun holder af, og er i denne henseende en fin lederfigur. Hun vil meget gerne være den der starter f.eks. legen, og det er hende der sætter gang i de andre hunde, når hun synes de er for kedelige.
Men - hun har samtidig stor respekt for andre hunde, og hun accepterer straks, hvis en anden hund sætter hende på plads.
apr 2010
sep 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 95
Når han slås med nogen andre hunde giver han ikke op, men hvis den anden er stærkere en ham, springer han på dem og angriber. Og andre gange går han væk, som om ingenting er hængt. Han kan springe højt større en sig selv, men det kan alle hunde tror jeg. Han er 2 år og er pæn i min smag:) Han elsker at bade og rulle sig i græs, og gnave i alt. Nogen gange vil han ikke lytte når han mener selv at det er ok eller der er noget der er mere spændene.
Og han elsker at jage mus og fugle.
Håber det er nok:)
sep 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 95
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 6 Emner: 158 Svar: 1.463
det er da en rigtig god ide..
jamen så vil jeg da starte med Shinko:
Shinko var ikk så vild med andre hunde, men når han endelig ku li dem var han den største lege onkel. han var en meget maskulin og stolt hund, der var sikker på at verden drejede sig om ham og hvis han fik følelsen af at der var nogen der ikk mente det samme som ham, ku han uden problemer lokke dem over på hans side.. han var en rigtig hyggehund, der elskede at putte med mig..
da jeg fik timon hjem sku han lige se hva det var for en lille uldtot der rendte der, men så var han ellers bare helt tosset med ham. han lagde sig ned når de legede, så han var på samme højde som timon. og timon fik lov at spise og drikke først osv.
han ville være en perfekt ledertype, der villle være meget opmærksom på flokkens ve og vel, men en meget bestemt herre, der ikk ville finde sig i noget
så er der timon:
timon er mors dreng.. han er overhovedet ikk en ledertype, for han spiller rigtig sej, men når det kommer til stykket er han en lille kylling.. han charmere alle på sin vej, selv dem der ikk ka li små hunde. hvis der er noget han vil, så ka han godt være meget bestemt over for andre hunde, men var jo os vant til at Shinko lod ham gøre alt.
han knytter sig meget til en person/hund og så følger han den person/hund gennem tykt og tyndt
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 165
Hun er lidt som en løve; sover når der ikke sker noget, men ligesåsnart der sker noget er hun der med det samme, klar og parat til eventyr i fuld fart (hvilket vil sige 60 km/h for en whippet)!
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Snebold er fjollet, overkåd, lidt dominant (men uden rigtig at kunne finde ud af det - Han er samtidig også en pleaser), overaktiv og nussehoved. Ville på ingen måde passe som en lederrolle
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 17 Svar: 50
hun er ikke leder typen hun bakker baglæns hvis hunde gør af hende det gider hun ikke finde sig i.. men hvis de kommer for tæt på og vil snuse til hende så bliver hun til en hysterisk kællig som godt kan sige fra..
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Goofy er en rigtig gangster. Han er super rar ved andre hunde, men hvis de driller ham eller en af de andre bliver han en sand djævel, han beskytter virkelig sin familie og gør det samme med andre hunde han kender godt og kan lide. Ellers er han en rigtig puttetrod og han er i god harmoni med sig selv. Han lider af rengørings vanvid - de andre har altid helt rene øre og øjne og hvis Tazz får rifter på ørene bliver de også plejet.
Nanna er en rigtig prinsesse. Hun skal helst vide hvor de andre er og hvad de laver. Danser de ikke lige korrekt efter hendes sko skla hun nok fortælle dem hvordan det skal gøres =) Hun kan være lidt af en hyæne af og til specielt overfor hunde vi ikke kender. Hun er en hund der gerne skal være helt tæt på (helt oppe i hovedet af en) konstant. Ellers er hun også i god harmoni med sig selv
Tazz er familiens "nar" Han er en tumler med krudt i røven der helst kører 110 % 24/7. Han er altid glad og elsker hvis andre hunde bare gider løbe rundt med ham. Han er et vanddyr der helst skal ned og ligge i bare den mindste vandpyt. Han er i god harmoni med sig selv og elsker at behage (dog kan gentagelser blive kedelige) Han er lidt en kylling men når det er mørkt eller jeg/kæresten ikke er der, kan han blive en sand djævel
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
En intilligent hund at træne og arbejde med
Ifht. andre hunde var hun generelt dominerende, udspekuleret og lumsk. Som hovedregl kunne hun kun lide sig selv, men hun var ikke aggressiv opsøgende.. Blev hun udfordret var hun ikke sen til at indlede kampen
Taco hanhund: Nyder at dase i sofaen og hygge med familien.
Er nogle gange ret hvalpefjollet på trods af sine knap 5 år.
Svinger godt med de fleste hunde men lader sig nemt provokere og slås gerne.
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
Columbo: Han er lidt sløv og hygger sig fint i sofaen, han gidder ikke rigtig involvere sig så meget med andre hunde, og syntes at unghunde er noget så belastende.
Han kan godt finde på at gå frem, men det er typisk grundet usikkerhed. Er der andre for ham, holder han sig gerne i baggrunden. Hvis der dog er ballade, er han den første til at prøve at splitte parterne ad.
Mayday: Mayday er en heks af kaliber. Hun er både udspekuleret og hurtig. Hun er ligeledes lige en tand for hurtig på aftrækkeren til tider, og kører generelt højt.
Mayday er en hund der meget gerne vil bestemme, og det passer bestemt ikke damen hvis der er andre tæver der er højrere rangerende. Dette mener hun bestemt hun kan lave om på.
Hun er til gengæld meget mere social end Columbo, og mænger sig med alt hun kan komme i nærheden af. - Så længe det er tæver der ikke stiller spørgsmålstegn ved hendes rang
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Isis er en hysterisk tæve. Hun ser fare alle vejende og er meget nervøst anlagt. Hun har det bedste når hun er under kemmando, for så ved hun at hun ingen beslutninger behøver at tag.
Igor ( mors prins ) er jo stadig hvalp. Han har mod på det hele og aber efter de to store.
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 189
Hun er lidt reseveret over for nye mennesker.
Hun elsker mad.
Tror ik hun egner sig til Leder hund da hun elsker lege og er en "pjatte hovede" hun elsker selv kunne bestemmer hvor hun går.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 883
Angelique: trods hendes alder bestemt en alfa tæve. der ikke står tilbage for noget. dog trofast og loyal. en hund med stærkt sind.
Nanna: en hund der følger flokken over alt, rolig og mild stiller sig i midten i slagsmål eller træder til side hvis der kommer en større og stærkere modstander. ikke truende på nogen måde, men en klog og fornuftig hund.
dec 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Svar: 59
og synes de ser uskyldige ud og så vil han ikke gøre dem bange Buzz er bossen herhjemme, da han bare giver vores tæve øjnene og hun stikker halen mellem benene.. Buzz har også haft hvalpe og dem gik han med hverdag, han elskede dem så meget at han hoppede op i fødekassen og lagde sig ved dem:)
Buzz har en rigtig stor personlighed..
håber du kan bruge det her
det er godt nok et stort arbejde du er i gang med..
tager hatten af for det du laver og fordi du er så aktiv og er
i gang med sådan et stort arbejde af ejen vilje.. det er sku flot
dec 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Svar: 59
så fik du li det sidste med
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 76
Elleres var hun bare en dejlig stille og rolig hund og en dejlig kæle dække hund.
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 247
Han er rolig herinde men en vildbasse udenfor.
Overfor andre hunde er han en bølle - han vil gerne vise at han er til stede, og at han vil lege/slås.
Han er ret ligeglade med gøende hunde, og har et godt overblik over andre.
I en flok tror jeg at han ville være den kloge og en slagsbror når det kræves :).
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
Hun er en Dame men passer på dem der er nær hende også andre hunde. (lige børn leget bedst er nok hendes filosofi;-P
Bull terriern er meget atletisk trods deres tyngde, (25-35kg)
vi har gået til agility og træneren var imponeret over hendes hurtighed og springhøjde
Disney er 3 år, meget lydhør og opmærksom hun er hurtig og holder sig meget nær mig, hun er løber frem når der kommer nogen men venter altid på jeg kommer hen til hende eller siger hun må løbe frem og hilse.
Når man træner med hende går der nogen gange op til 20 sekunder før hun udfører opgaven, som om det liiige skal tænkes igennem hun gør dog altid opgaven.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
Som sagt en rigtig DIVA;-)
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 133
Selvom hun er blind, så "ser" hun overraskende godt, ligesom Bat fra Weed
apr 2010
feb 2009
Følger: 133 Følgere: 129 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 1.052
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 3 Emner: 111 Svar: 898
nov 2004
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 31 Svar: 356
Hun er en virkelig god og retfærdig leder, hun er rigtig dygtig til at ligge med sit ben f.eks og de andre står/ligger og venter på hun skal give det videre, og det gør hun ligesom man ser i naturen når maden overleveres til de lavere rangcherede.
Hun kan med alle hun møder på sin vej, og sure hunde sender hun dæmpende signaler til. Kommer der fremmede hunde på besøg her, hiilser hun dem pænt velkommen, men viser samtidig på er rigtig god måde at det er hende der bestemmer hvis de gør noget de ikke må.
Når vi f.eks siger gå væk til en af de andre hunde her, og de ikke høre efter, kan hun godt finde på at komme over og tage fat i deres bagben og ligesom trække dem væk - dog blidt.
Hvis de andre gør af noget de ikke skal, så løber hun også over går ind foran dem, og siger et vov helt op i hovedet på dem og skubber engang til dem.
hun er en psykisk stærk tæve, ikke at hun prøver grænser af eller noget, det gør hun overhoved ikke - men hun er mentalt ovenpå og har en vidunderlig selvtillid på den gode måde. Hin letter ben op af træer, sten og alt hvad der dufter. Går hun med en hanhund markerer hun oven i hans tissetårer og markerer han igen, gør hun også...
apr 2010
Hvordan ser du din hund?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside