{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Muskelhunde, hvorfor??? {{forumTopicSubject}}

Med et stigende antal af muskel hunde på denne side og i alt almindelighed, må det siges at interessen er steget ekstremt omkring disse hunde. Der er så uendeligt mange fordomme og folk der har det ene eller andet negative at sige om disse hunde, derfor tænkte jeg imens jeg er ved at lave et lille projekt om muskelhunde at det kunne være sjovt at høre hvorfor i har vælgt en hund af denne race, og hvad det er som gør dem så specielle for jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskelhunde, hvorfor???
  • #1   14. dec 2006 hvorfor jeg har dem, ja jeg syntes bare det er en kanon god hund, rigtig kærlig venlig hund, som elsker at snakke med ander mennsker og hunde. De har et kanon temp. Man kan se på dem at de elsker en at de virkelig holder meget af en og passer på en. Kan rigtig godt lide at de altid er så glad, hver dage når vi kommer hjem er de hele oppe at køre, de elsker gæster. I mine øjne er det den mest perfekte hund for mig.

• #2   14. dec 2006 Fordi jeg godt kan lide terrierens personlighed
    og temprament og deres sind og deres robusthed
    de er modige, seje og vedholdende, intelligent
    og deres kompakte krop og deres hengivne måde
    at være på og deres "slogan" stor hund i en lille krop
    Deres måde at lege med børnene på, fordi de er lige
    i børne-klappe-højde, fordi de ikke er så pladskrævende
    og fordi de er nemme og træne/arbejde med og fordi
    jeg næsten ikke opdager at de ligger i min fodende af
    sengen under min dyne *s*

• #3   14. dec 2006 Kan da også lige nævne for jer hvorfor jeg valgte min. Efter at have hilst på nogle venners hunde (den gang var der ikke så mange, og derfor ikke så mange fordomme at holde styr på) var jeg meget fasineret af disse hundes store godmodighed og ro, de var flot bygget og virkede alt i alt som jeg ville betegne en RIGTIG HUND. Her efter har jeg læst meget om racen og truffet en del efter som der kommer flere og flere på gaden, så da jeg skulle have hund nummer to stod det helt klart at jeg KUN ville gå efter muskelhund, udelukkende fordi de har en ro og omsorgsfuldhed på en helt anden måde en andre hunde, for godt nok er det nogle ordenlige brød, men de er skisme forsigte i natur, også den ro de har, det her er ikke en hund som løber op og ned at væggene hjemme. Efter selv at være blevet ejer af en er det selvfølgelig stødt flere ting på som gør at jeg netop har tabt mit hjerte her. Jeg er til hunde-putte i sengen og her går en amstaff bestemt ikke at vejen for at komme under dynen, næææh de elsker det, jeg er til store hunde som kan holde til noget, ikke forstået som jeg kan ikke lide små hunde, jeg ville bare komme til at bære en lille hund hele tiden for bliver sku let lidt overbeskyttende.... jader er jo så meget med de hunde smiley

• #4   14. dec 2006 Gitte og Jon *Faaborg*

Det er bestemt noget som taler meget for racen, at den altid er i et glad lidt fjollet humør, det at de altid laller lidt af sted og kan virke lidt små dume, er bestemt også noget af det jeg holder af.
    Må jeg høre hvor i blev introduceret til racen første gang??

• #5   14. dec 2006 ¤ En Staff er for livet --- ikke for sjov ¤

Kan bestemt nikke genkendene til de ting du nævner. Kan se i din profil at du ikke er en af de her unge mennesker med muskelhund, må jeg høre hvor du fik kendskab til racen fra og sådan??

• #6   14. dec 2006 Jeg lærte Freja's far at kende for 11 år siden
    (der var der godt nok ikke mange staffer i DK)
    Vores vennepar fik ham og jeg svor dengang
    at skulle jeg nogensinde ha' hund, så skulle det
    helt bestemt være sådan een, jeg faldt pladask
    for racen og syns at det var fedt at de havde hund
    i en lejlighed på 5. sal og at det ikke var noget problem

• #7   14. dec 2006 Sabrina Rosanes !

Du ved selfølgelig godt at man helst ikke skal begynde at cykle og jogge for intensivt med dem før de er et år gamle, ikke?
    Når nu du skriver at han kan løbe og cykle i timevis.

• #8   14. dec 2006 min kæreste havde set på dogoer på nettet og vi var nede ved vores opdrætter også faldt jeg for de voksne hunde hun havde, det er det.

• #9   14. dec 2006 ja må du da godt, jeg (gitte) var 7 år da jeg første gang mødte og leget med en amstaff. har så siden da mødt mange, læst alt hvad jeg kunne om dem, og for 2 år siden købte jeg amiga,

• #10   14. dec 2006 He Annemie...........tænkte lige det samme :o)

• #11   14. dec 2006 Jeg ville gerne ha´ hund igen efter 12 års pause ... mistede en Grand Danois dengang som jeg holdt meget af derfor den lange pause. Da jeg ikke rigtig syntes jeg kunne magte at få en Grand Danois igen fordi jeg vidste jeg ville sammenligne den nye med den gamle og vidste at dét ville der ikke komme noget godt ud af ledte jeg på nettet efter en race som jeg kunne passe til og faldt over Dogo Argentino´en og dét med et brag! Jeg læste alt, hvad jeg kunne finde om hunden .. på nettet .. og blev mere og mere vild med racen og dens egenskaber og temperament. Nu er jeg ikke typen der køber hund uden at vide, hvad jeg går ind til så fandt en opdrætter i nærheden af, hvor jeg bor og besøgte hundene .. bare for at kigge I ved. smiley Damn jeg var solgt til stanglakrids da den første lagde sine poter på mine skulder og gav mig et ordenligt smækkys. *GG* Var lige klar til at stoppe den i inderlommen og tag den med hjem ... hvis den altså havde kunne være der. :o) Derfor har jeg Dogo i dag.

Kommentér på:
Muskelhunde, hvorfor???

Annonce