{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for papillon
  • #1   17. jul 2017 Mit generelle indtryk er mellem 8 og 12.000 kr ^^

  • #3   17. jul 2017 jeg tror de fleste racer med stamtavle ligger på mellem 8.000 og 10.000 kr

  • #4   18. jul 2017 Hvorfor er det egentligt at priserne ofte virker helt "hemmelige"? For det meste har jeg fået forklaringen, at 'hvis man har undersøgt racen, ved man også hvad prisen er' - hvordan? Når ingen vil ud med den? smiley

    Hvorfor er der mange som bevidst ikke skriver pris på?


  • #5   18. jul 2017 #4 Prisen bliver ikke oplyst fordi prisen ikke er vigtig. Det vigtigste er at hvalpen kommer fra en top seriøs opdrætter. Hvis man tænker på prisen så er man useriøs som hvalpekøber. Og da prisen på en race er MEGET MEGET ens alle steder så er det slet ikke nødvendigt at oplyse.
    Det er i hvert fald det indtryk jeg har fået smiley smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #6   18. jul 2017 Hvorfor er det egentligt at priserne ofte virker helt "hemmelige" ?

    Måske der er nogen der skammer sig over de ublu priser som de holder sig..

    Det vigtigste er at hvalpen kommer fra en top seriøs opdrætter. Hvis man tænker på prisen så er man useriøs som hvalpekøber.


    Som top seriøs opdrætter bør man ikke skjule priserne medmindre at man altså selvfølgelig er lidt forlegen over sit eget komiske artisteri på dette felt..

    PS. Hvis man som opdrætter er grisk med sine hvalpepriser.. så vil jeg tillade mig at betvivle og stille spørgsmålstegn ved seriøsiteten af opdrætterens hensigter..

    PS: Det er opdrætterne der skal være seriøse omkring deres opdræt.. Det er vel heller ikke brugerne af skat som skal gøre dem valide..


  • #9   18. jul 2017 Man kunne også spørge racerepresentanten om prisniveauet i racen... Så har man en forventet rettesnor og kan så vælge racen til eller fra på niveauet.
    Vælger man racen til spørg man opdrætterne i den videre kommunikation om deres aktuelle pris.


  • #10   18. jul 2017 Og ellers hvis man er oprigtig interesseret i en hvalp fra en given opdrætter men prisen kommer bag på en. Så kan man jo overveje og snakke om hvis der dukker en hvalp op med småfejl om man så er interesseret.
    Mange sælge jo hvalpe med farvefejl, lille navlebrok, små bidfejl, haleknæk, kryptorkisme til reduceret pris. Disse hvalpe skal jo stadig have gode hjem hos folk der vil racen og hunden smiley
    Og ellers er der mig bekendt ingen hard feelings ved at en interesseret siger nej tak. Dine hvalpe er over mit budget. smiley
    Det kan være opdrætteren så ligefrem overvejer at lave en udstationeringsaftale alt efter kemien og mængden af andre interesserede i racen.


  • #12   18. jul 2017 Ang pris..der er jo så også nogen der gerne vil vide det,fordi de sparer op til en hund..jeg har for nylig haft kontakt med et ungt studerende par,der gerne ville vide prisen for en hund i min race,de lægger 1000kr til side hver måned..

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #13   18. jul 2017 Nogle gange får man altså DKK til at lyde som et eller andet hemmeligt selskab fuld af skumle dagsordner og hemmelighedskræmmeri...

    Hvis det ikke er tilfældet, så kan I mere eller mindre hemmelige tilhængere/støtter og opdrættere, vel også relativt nemt besvare de spørgsmål, som der bliver stillet herinde om feks de vedr. foreningens stambogsførende-regler.. Det ser jeg dog ikke er tilfældet..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #15   18. jul 2017 PS: Jeg er ikke specielt DKK-støtte, men min hund er med DKK-tavle, da det var det eneste sted hvor jeg kunne tjekke sundhedsresultater i en database.

    Er det virkelig det eneste I kan fremhæve.. det specielle hundeweb..som ikke er en skid andet end en pengemaskine..

    Du kan starte med at svare mig på: Hvorfor skal anerne slettes når der kommer dkk-etiketter på.. Og hvem er Dansk hunde Stambog? og hvorfor fjerne avlskrav?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #19   18. jul 2017 Det koster jo ikke mange basører at oprette en database.. Hvorfor ser du særlig ud i din profil hvor der står at jeg følger dig.. Det gør der ikke ved andre jeg når jeg følger dem herinde i en tråd.. Er du HG vip?

  • #21   18. jul 2017 Så vidt jeg ved kører de ikke med VIP herinde.. De eneste profiler der er særlige er dem der er hjælpeadmins

  • #24   18. jul 2017 Er det den grønne "følg" du kan se Peter?

    For så er det netop fordi du følger hende smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #28   18. jul 2017 Figo

    MY BAD

    Hvordan har DU undgået at følge hundegalleri?


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #30   18. jul 2017 Jeg mener nu ikke lige at man kan slette dem.. fra følger listen

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #32   18. jul 2017 Jo, følger kun to.. men det tager lidt tid.. skal jo nok lige godkendes af "algoritmen" først smiley

  • #39   18. jul 2017 Stine - 2 hvalpe til 20.000kr eller 6 til 7.000kr hvem af dem er der taber og hvem tjener?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #42   18. jul 2017 2 hvalpe til 20.000kr eller 6 til 7.000kr hvem af dem er der taber og hvem tjener?

    6 hvalpe x 7kilo = 42kilo minus 7kilo for parring(medmindre der er brugt egen hanhund).. så er der stadig lidt tilbage.. 35kilo.. til foder, dyrlæge, stambog foder etc.. mon ikke de overlever Ginne..


  • #44   18. jul 2017 Peter - så det er opdrætter til hvalpene der koster 20.000kr stykket der har det store underskud?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #46   18. jul 2017 Peter - så det er opdrætter til hvalpene der koster 20.000kr stykket der har det store underskud?

    Hvis man har givet 20000kr(hvem gør det..) for en parring, og får 2 hundehvalpe til 20000.. Så skulle¨20000kr være nok til at dække dyrlæge, stambøger, foder etc..

    PS: hvad koster en bolognese.. og får de ikke også gerne en 6-7 hundehvalpe..


  • #47   18. jul 2017 og husk nu skat har taget sin del inden man begynder at trække udgifter fra.. smiley
    Og jo nogen giver 20.000kr for parring.. Og nogen giver 7.000 og nogen giver 40.000kr...

    Min point i det her - det er ikke hvalpens pris der afgør om opdrætter tjener eller ej på kuldet. Det er omstændighederne omkring kuldet og hele opdrættet.
    Antal hvalpe, uheldigheder ved drægtigheden eller fødsel, første gang så der er mange ting man ikke har liggende, sundhedsundersøgelser der skal i hus, rutiner, valg af hanhund, hvor godt hvalpene sælger, reklamationer på hvalpene, forsæt selv remsen hvis der er lyst til flere nuancer smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #48   18. jul 2017 Min point i det her - det er ikke hvalpens pris der afgør om opdrætter tjener eller ej på kuldet.

    Selvfølgelig er det også det.. Hvad koster en Bolognese med dkk-bog?

    PS: Hvis ens avl er en hundevirksomhed så kan man trække udgifterne fra hos https://www.skat.dk/


  • #49   18. jul 2017 Bologneser får typisk 2-4 hvalpe. Vi har et gennemsnit på 3,4 hvalp pr. Kuld i dk de sidste 10 år.
    Hvad den koster kommer an på hvor du køber den? Listen her under er vejledende, da opdrætterne tar forskellige priser og flere deler deres hvalpe op efter kvalitet - jo bedre hvalp jo dyre.
    Køber du i Norge giver du pt. Omkring 18.000 norske. Sverige alt efter opdrætter mellem 14 og 18.000 svenske. Tyskland typisk 2000 euro. Østeuropa mellem 1500 og 2500 euro. Holland 2000-2500 euro. Italien 2.000-4500 euro.
    Da der ikke har været kuld i dk de sidste 3 år og opdrætteren der sidst har haft kuld ikke er aktiv i racen mere giver det ikke meget mening at tale dk pris... Jeg ved i øvrigt ikke hvad hun lå på i pris. Hendes linier var ikke min type, så jeg har aldrig spurgt. Tidligere har de ved andre herhjemme ligger omkring 13.000kr
    Jeg tog fra 7500 til 11.000kr og solgte sidste hvalp som 8 måneders, men det er så også 5,5 år siden.


  • #50   18. jul 2017 Peter - hvis dine udgifter har har ligget i samme år som indkomsten smiley det var i hvert fald hvad jeg fri at vide.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #51   18. jul 2017 Køber du i Norge giver du pt. Omkring 18.000 norske. Sverige alt efter opdrætter mellem 14 og 18.000 svenske. Tyskland typisk 2000 euro. Østeuropa mellem 1500 og 2500 euro. Holland 2000-2500 euro. Italien 2.000-4500 euro


    Så kunne racen jo blive ramt af "mølleavl"..når priserne er så høje..

    Bologneser får typisk 2-4 hvalpe. Vi har et gennemsnit på 3,4 hvalp pr. Kuld i dk de sidste 10 år.

    Måske der så mangler lidt nyt blod "from the outcrossed family"... kunne godt tyde på indavlsdepression med så lave hvalpeantal..


  • #52   18. jul 2017 mølleavl kræver der er købere...
    Ingen mølle gider vente 8 måneder på at sælge deres hvalpe..


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #53   18. jul 2017 Den der kommer først til mølle...og med de priser.. Så kunne de hurtigt blive vand på møllerne...

  • #54   18. jul 2017 Og vi har en indavlskoefficient på 0 i samtlige kuld undtagen 1 i de samme indeværende år.. Vi taler 6 leds stambog. Det synes jeg er flot i en race med under 100 hunde i landet.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #55   18. jul 2017 Vi taler 6 leds stambog

    6 led er jo intet værd..hvis problemerne stammer fra de samme familier.


  • #56   18. jul 2017 Og nu jeg skal prale af min race og avlen internationalt så har vi i forhold til racens størrelse antalsmæssig stor genetisk variation. Vi har været bedre til at sprede avlen ud end store racer som mops og bichon frise! Men man har også virkelige gjort meget for at tage så meget genetisk materiale ind som muligt under genopbygningen af racen.


  • #57   18. jul 2017 Seks led er mere end 3 som man normalt udregner med. Og selvfølgelig er de ikke det fra samme familie derefter - det er blot så langt de holder nullet smiley

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #58   18. jul 2017 Nu er det jo også en af de relativt "nye" racer, så det virker da bekymrende med de lave hvalpeantal.. Hvor mange hunde bestod avlsgrundlaget af?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #59   18. jul 2017 Ginne

    Her er en tavle.. http://www.pedigreedatabase.com/bolognese/dog.html?id=1268890-beautiful-matine-a-bizsu hvad blev forfædrene af..?


  • #60   18. jul 2017 Når jeg tænker på alt det arbejde, som min opdrætter har i, at lave et kuld hvalpe, hvorfor er det så ikke ok, at de tjener på det?

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.149
    #61   18. jul 2017 Der kan godt tjenes en skilling alligevel, selvom man holder sig til feks. under 10000kr per tavlestærk hundehvalp.. Det er tavleopdrætterne der sætter prisen på grisen, og det har konsekvenser mht hvor mange møller der kører, og hvor mange møller der går igang.. like it or not

  • #64   19. jul 2017 Inden jeg købte Fifi overvejede jeg at købe en Bolognese.
    Så priserne i Italien, ved jeg lidt om.
    De ligger mellem 6.000 og 10.000kr.
    http://www.vivastreet.it/animali-domestici/alba/bolognese-cuccioli-con-pedigree-/147297339
    Og kennelen virker også Ok http://www.canerazzabolognese.it/chisiamo/


Kommentér på:
Pris for papillon

Annonce