{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.576 visninger | Oprettet:

8mdr. Papillon vil ikke spise tørfoder {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Papillontæve på 8 måneder, som er meget kræsen. Da jeg købte hende fra opdrætteren var hun vant til at få Iams hvalpefoder, dette fortsatte jeg med, men hun gad ikke at æde det, jeg skiftede over til Eukanuba hvalpefoder i ca. 3 måneder, hvilket hun heller ikke gad at æde. Nu er vi gået over til Olivers for et par måneder siden, men heller ikke dette gider hun at spise. Hun spiser max 1 gang dagligt, og det er hvis jeg håndfodrer hende at jeg er heldig at hun spiser. Alt hvad der hedder hundekiks, stænger osv. gider hun heller ikke, jo en Dentastix eller en gulerod dagligt glider ned, men det kan hun jo ikke leve af smiley jeg talte med dyrlægen sidst jeg var der, hun vejer det hun skal og er ikke for tynd, men til den slanke side. Jeg forsøger at undgå at give hende noget tilbehør i løbet af dagen, så hun ikke bliver mæt af dét, men jeg har dårlig samvittighed over at gå seng når dagen er omme og vide at hendes mave er tom. Jeg har både prøvet at lade foderet stå fremme døgnet rundt, at sætte det frem til hende nogle gange dagligt, at blande det op med a38, leverpostej osv. men lige lidt hjælper det.
Har I nogle gode råd til hvad jeg kan gøre for at få hende til at spise?? Min dyrlæge siger, at hun nok skal spise, hvis hun er sulten. Og det gør hun jo også. Men jeg ville virkelig sætte pris på at få hende ind i en rutine med gerne 2 daglige måltider. Efterhånden som jeg har læst om foder og fået mere forstand på det, ønsker jeg at finde noget kornfrit foder og gerne noget fra fritgående dyr ligesom Olivers. Hun er ellers en meget glad og aktiv hund, og virker på ingen måde syg. Er der andre end mig som har hunde der ikke gider at spise tørfoder??
Håber på gode råd og på forhånd tak:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  8mdr. Papillon vil ikke spise tørfoder
  • #1   22. jul 2010 Ja! begynd at give barf-foder!

    Hvis jeg havde vidst hvor godt min papillon kunne lide det (nu har han også fået allergi, så vi var nødt til at skifte til det, og han elsker det) men så havde jeg skiftet for lang tid siden.

    Vi var igennem 30 slags tørfoder, og alle de åndssvage råd med fjern skåle, og lad dem stå et kvarter og så server igen og kom foderet i pyramider, eiffeltårnet, terninger, diverse spil, flasker og viskestykker på græsplænen. Ja vi manglede bare at komme foderet i munden og lade ham spise ud af munden LOL Han gad bare ikke tørfoder med eller uden korn.

    Nu spise han på ét minut. Færdig slut. Jeg ærger mig bare over at der skulle allergi til før vi skiftede.


  • #2   22. jul 2010 Tak:-) men jeg har i laaang tid fjernet det, sat det ned, fjernet det, sat det ned. Har været helt nede på én gang om dagen og også prøvet mange gange dagligt. Det var da hun var helt lille, at hun fik noget "lækkert" blandet sammen med det. Nu får hun noget kød engang imellem, mest for at forkæle hende, men også fordi jeg ikke vil have der går over et døgn før hun får noget i maven. Forstår godt, at hun venter på kødet, og derfor ikke vil spise tørfoderet, men hun burde ikke kunne blive mæt af den smule kød jeg giver hende. Og jeg ville aller helst fodre hende med noget godt tørfoder, så jeg også er sikker på at hun får sine vitaminer.

  • #3   22. jul 2010 Hehe, som du kan beskrive det!! ja alle de råd har jeg også fået og de ER prøvet;-) jeg har overvejet BARF og har også læst en del om det. Men jeg synes det virker uoverskueligt. For det første har vi en meget lille fryser, så jeg har næsten ikke noget opbevaringsplads. jeg bryder mig heller ikke om tanken ved råt kød. Jeg ved ikke hvorfor. Men det gør jeg bare ikke. Og hvad når vi er hjemme hos mine forældre, en veninde osv. og sove, så skal man tage frossent kød med eller hvordan? og hvad med vitaminer? jeg har nok ikke sat mig ordentligt ind i det, siden jeg lyder så opgivende, men måske jeg skulle give det en chance. Jeg synes bare tørfoder er meget nemmere at forholde sig til - hvis hun ellers gad at spise det:-)

  • #4   22. jul 2010 Jamen man er jo til grin til sidst he he, og ens hund er et skrævl og det er bare træls. Sådan var det her i hvert fald. Victor har først nu som 3 1/2 årig fået en vægt som han skal have. Han har altid været for tynd.

    Vi har også en meget lille fryser, men en papillon skal ikke have flere kg. kød om dagen smiley Vic skal have 75-100 g. Så det er meget lidt vi køber af gangen. Rent faktisk fik vi forklaret af allergilægen at det er mere ulækkert med tørfoder, for der er lagermider i. Frisk kød er der ikke noget i, man er bare opdraget til at synes at råt kød er ulækkert.
    Med så lille en hund som en papillon, så kan den sagtens få et kyllingelår, når man er på besøg hos nogle, eller man kan have kød med i en boks. Det er rent nemt. Vitaminer kan man købe enten som en pille de kan knase som en godbid eller til at drysse på, sammen med lakseolie/nøddeolie, og det elsker de. Det er ret enkelt. Det jeg godt kan lide ved det er at vi ikke smider mere mad væk, og madskålen er tom hver gang på 1 minut og så self. at Victor kan tåle det og endelig har taget på.


  • #5   22. jul 2010 Jeg har det som dig Mia Louise mht BARF og jeg har kig på Natures Menu for så tænker jeg 'så kan alle sørme være med' med at det bliver en helt stor videnskab plus jeg kan forestille mig at så kunne man give lammeribben engang imellem smiley

    Jer der kender BARF fodring må gerne korrigere mig hvis jeg tager helt fejl smiley

    Link til Natures Menu: http://www.porcani.dk/group.asp?group=249


  • #6   22. jul 2010 Det eneste jeg ikke er begejstret over er at der er Brune ris i Natures Menu, så derfor er jeg endnu ikke skiftede for det har da intet med BARF at gøre for mig hvis det er forbehandlet

  • #7   22. jul 2010 En hund, der har energi til at pjatte og lege, mangler ikke noget. Hvis du tilbyder hende mad 2 gange daglig, gør du rigeligt og så skal hun nok spise det, hun skal bruge. Hvis man får mad tilbudt, er det ikke synd at gå i seng på tom mave :o)

    Jeg har selv spoleret et par af mine hunde ved at tilbyde dem alt fra Hill's a/d dåsemad til 40 slags tørfoder til råt. Jeg har udstillingshunde, så jeg ville gerne have lidt på sidebenene, så de kunne udstilles. I dag er det en ren kunst at fodre mine hunde :o/


  • #8   22. jul 2010 P.S. De der færdige BARF-pølser/-kødblandinger vil ingen af mine hunde røre ed en ildtang! Så hellere tørfoder.

  • #9   23. jul 2010 Maj-Britt H:

    Jeg syntes nu at hvis man har mulighed for det så ska man afprøve BARF, at dine vuffer ikke ville spise det er jo ikke generelt for alle smiley


Kommentér på:
8mdr. Papillon vil ikke spise tørfoder

Annonce