{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
962 visninger | Oprettet:

Er det bare løbetiden? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en cavalier der er på vej i sin 3. løbetid....
Synes dog hun er meget lang tid om at komme det... Hun er kringet lidt ud, men overhovedet ikke opsvumlet som hun plejer at blive... Og bløder heller ikke endnu...
Hun har været ekstrem lækker dernede for en papillon på 8mdr i 14 dages tid eller mere.

Og hun har ændrer sig fuldstændig... de 2 første løbetider kunne man ikke mærke på hende...

Nu er hun et hænge-puttetræ uden lige.... Hun gider godt at lege og også at lege vildt, men alligevel med måde.... (hvilket papillonen ik fatter en ski af :D)

Hun er blev total piv-skid... altså piver/hyler hun også det mindste... Det startede med at det var når jeg løftede hende, og tænkte det måske kunne være hendes brystvorter der var ømme...
Hun piver også oftere når de 2 leger....
Hun plejer ellers at være fuldstændig hårdnakket... Hun sagde ikke en lyd, da hun knækkede sin ulveklo for mdr'r siden, men legede bare videre....

Igår fik jeg så lidt af opklaringen.... Det er ikke fordi det gør ondt. Hun er bare en pivskid... For jeg flyttede min fod og kom til at snitte hende på snuden, og der piv/hylede hun ligesom de andre gange, som jeg har nævnt.

Er det virkelig bare løbetiden der gør hende kuller?

Hun trækker stadig når jeg lufter hende.... hopper op i sofaen/kontorstolen.... Leger gerne, hvis hun kan få lov at få sit personlige sted for sig selv, og ikke hele tiden blive vasket smiley
Men er dog som sagt mere hænge-puttetræ, og en pivskid...

Vil lige høre jeres mening smiley

Er kun min anden hund... smiley

På forhånd tak
Bettina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det bare løbetiden?
  • #1   14. maj 2010 Det kan godt "bare" være løbetiden....
    Jeg har haft flere tæver som passer med den beskrivelse du giver enten lige op til løbetidens start eller lige når den er startet. Jeg har også haft tæver som ikke har ændret sig i 1. eller 2. løbetid og så i 3. blev pylrede/småhysteriske.... og omvendt var som du beskriver i 1. og/eller 2. og derefter var "normale i de kommende.

    Hvis du er meget i tvivl om der er noget i vejen så synes jeg dog, at du skal besøge dyrlægen for en sikkerheds skyld :o)



  • #2   14. maj 2010 Jeg ved at denne kolde og lange vinter kan være temmelig indvirkende på tæver og deres løbetid. Jeg kender flere opdrættere hvor deres tæver har skubbet løbetiden i op til 3 - 5 mdr. fordi der har været "uorden" i vejret. Jeg vil derfor også mene at det kan indvirke på selve løbetiden, men det er selvfølgelig kun en gisning. Jeg er sikker på at hun er helt som hun skal være, løbetiden er bare anderledes end de andre 2 gange.

    Med mindre hun virker "syg", så tror jeg at hun bare har det sådan denne gang. Men jeg forstår da godt din bekymring, for når noget ikke er som det plejer, så vil man da gerne vide hvorfor og hvad man kan gøre for sin pige.


  • #3   14. maj 2010 altså hun spiser jo som hun skal osv.

    Så jeg tror også selv det er løbetiden.... Skal siges at hendes første løbetid fik hun da hun var ca. 6 mdr, mener jeg.
    2. løbetid gik der 9 mdr.
    3. løbetid er der nu gået 6mdr.... Dog er hun vil jeg mene, kun i forstadiet....

    Hun virker ikke syg.... kun som en hyggetrold og pivskid smiley
    Men da jeg daskede hende let over snuden tidligere, fordi hun var ved at tage fra bordet, pev hun ikke....
    Så der er ik specielt ved hendes snude heller....

    Så ja... det er nok bare løbetiden... ville bare høre jeres mening smiley


Kommentér på:
Er det bare løbetiden?

Annonce