{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

GIder ik de gaveræs... Hva med jer {{forumTopicSubject}}

Jeg har sagt fr a- har prøvet i årevis - men det er ik faldey i god jord - og som man nu er - så gør man bare som man plejer - og løber med på gaveræset -
Men sidste år - da jeg fik ny kalender for i år - skrev jeg p å1. now - HUSK AT STÅ FAST PÅ INGEN GAVER I ÅR -
og det har jeg så... Og den ene kommentar var så - "Ja så kan du jo sidde der med dårlig samvittighed når jeg har købt til dig -o g du ik har købt til mig"
"Jamen ok- den samvittighed kan jeg godt leve med - jeg har jo lige som sagt det" -

Jeg har besluttet at at købe til børn - egne - niece etc - men det er DET... Vil langt hellere bruge flere penge på deres gaver - som jeg elsker at kløbe - og så udelade at købe flere -
Syns sgu ik det er sjovt det gaveræs - og det siger mig intet -

Er det mig der er en egotripper - eller ???

Hvorfor fanden skal man bytte gaver fordi det er Jul - som jeg på ingen måde kan forholde mig til - jeg er ikke troende - tror ik på historien - Og har nogle helt andre ting i livet som er meget vigtigere for mig -

Hmmm - igen - egotripper jeg ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GIder ik de gaveræs... Hva med jer
  • #1   28. nov 2006 Sig mig - er jeg blind - de var sgu ik flot ramt de taster - ss -

  • #2   28. nov 2006 har oss bestemt mig for at stå a i år- mest a økonomiske grunde. så det blir til personlige gavekort til familien (har heldigvis kun 7 jeg skal give gaver til) så det står på "rengøringskone for en dag" "god middag" "tøsefilmhyggeaften med slik" osv...

  • #3   28. nov 2006 Jeg har købt alle mine 13 julegaver + næsten alle
    adventsgaverne + mandelgaven til juleaften...
    Jeg ORKER ikke det dér storcenterræs hele december smiley


  • #4   28. nov 2006 og oss til veninderne!!

  • #5   28. nov 2006 Jeg sørger også for at være på gave med
    så få som muligt - gider heller ikk at det dér
    gavebytteri...


  • #6   28. nov 2006 Jeg skal kun købe gaver til 6 stk............mine egne 2 unger, mine forældre og så mine 2 niecer...............er forlængst hoppet af den med at købe til hele molevitten..............nu har jeg kun 1 bror, men min mand har 4 søskende..............uha..........det kunne ende i maaange gaver

  • #7   28. nov 2006 Ejj jeg eeelsker det gaveræs.... kober gaver så længe der er valuta i nærheden af mig.
    Gaver skal der til!


  • #8   28. nov 2006 Jeg elsker også at give gaver .......til mine unger ;o)
    De får ikke sådan helt vild meget i løbet af året............men til jul bliver de forkælet og får en del gaver...........nu ønsker de sig ikke kæmpe stor ting, men vi forsøger, at give dem næsten hvad de ønske ;o)


  • #9   28. nov 2006 Hos os er der ingen gaveræs. Hos os giver vi kun vores egne børn og dem vi holder jul sammen med. Det er nærmest blevet en familietradition at gøre sådan, for vores familie er temmelig stor.

  • #10   28. nov 2006 vi er også stået af det gaveræs - Julie. Se det er endnu en god grund til af få mange børn - folk var nærmest glade for ikke at skulle ud ud finde gaver til mine unger;O) Nu er det kun gaver til egne unger og så bedsteforalderne. Desværre er jeg udstyret med flere "fædre" og der er gode til at sætte mig på opgave og få købt gaverne fra dem. De kan ikke engang klare det hvis jeg fortæller den i hvilken butik de kan finde gave og på hvilken side den er på i butikkens katalog - gud, hvor kan mænd være hjælpeløse.

  • #11   28. nov 2006 Tilgengæld så har jeg store problemmer med at få de bedsteforældre, som vi nu måtte holde jul med, til at forstå et juleaften ikke er et 100 m sprint for børnene, i at hurtigst muligt at få pakket alle sine gaver op - vel at mærke uden at overhoved at se hvem gaven er fra. Min unger skal lære at det også er en stor glæde at give og at man giver udtryk for en glæde over den gave man nu har fået. Vil simpelthen ikke have små egoistiske unger.

  • #12   29. nov 2006 Jeg elsker at købe gaver - og selvom jeg ikke altid er i god tid, så bliver jeg ikke stresset af det.

    Gitte


  • #13   29. nov 2006 julen siger heller ikke mig noget. Sidste år droppede vi alt hvad der hed jul og tog på tenerife med mine forældre. det var lækkert. JUlen er bare et store gavebytteri og for nogen mennesker en stressende tid hvor de bruger alt for mange penge og penge de ikke har. Men igen jul er vel hvad man gør den til. Tror da også at jeg selv begynder at syens at det er hyggeligt igen når man selv får nogle børn, som tror på julemanden :O) he he

  • #14   29. nov 2006 Nu har jeg en del søskende (4stk) , de har så alle 2 unger hver, så skulle jeg ud og købe gave til hver enkelt ville det vælte min økonomi fuldstædigt, altså hvis de skulle have gaver de kunne bruge til noget smiley

    Så vi har de sidste mange år gjort det sådan at hver voksen lægger et beløb (i år 200kr.)

    Så bliver der købt en eller 2 gaver til hvert barn fra os alle, på den måde undgår vi det store gaveræs og ingen flår slået bunden ud af pengepungen.

    Gaverne bliver så uddelt til vores "for-jul"


Kommentér på:
GIder ik de gaveræs... Hva med jer

Annonce