{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

gider snart ik være herinde mere!.. {{forumTopicSubject}}

hvorfor skal folk altid skrive et eller andet herinde så man bliver fuldstændig sindsyg og være her på siden?..
fordi man ik lige får formuleret sig 100% så det noget af det groveste man kan gøre,man må ik give sin hund en skideballe eller noget som helst,har aldrig overråbt dem så de bliver bange,sparket,slået kastet eller noget,men kan godt se det er meget meget slemt og grimt med at give skideballe når de står og pisser for øjnene af os..

buret er kun til at have dem inde i de 2-5 timer om dagen når vi ik er hjemme,og der er min søster også inde og lufte dem..
håber i forstår nu,er herinde senere,men gider snart ik have balou eller tyson herinde når folk altid kommer med negative kommentar.. ævvv

tidligere indlæg igår!.. (link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gider snart ik være herinde mere!..
  • #2   6. jun 2006 **GgG** søde ven, jeg har været igennem det samme og slettede mig faktisk, men nu skal du høre her, så sidder man der og fortryde lidt, for husk på alt det gode du også får med her inde fra... Nye venner, en hygge snak om din hund, gode råd og alt det andet... I stedet har jeg lært at man blot skal lukke sine øre for dres fis og bliver de for meget så log af, bliv væk et par dage og kom tilbage når de er færdige med deres pjat smiley

  • #3   6. jun 2006 Kan godt se lidt hvad du mener - men når du laver et sådan indlæg og ligger det herind, så er det den slags reaktioner du kan forvente.


  • #5   6. jun 2006 Jeg læste også din tråd igår men kunne ikke finde hovede eller hale i det du skrev så jeg undlod at kommentere, men det var ikke nogen god fornemmelse jeg sad med da jeg læste mig igennem det.

    Det kan være rigtig svært at få det formuleret så man ikke bliver misforstået!!


  • #6   6. jun 2006 sådan er det jo bare, det er da dit valg om du ikke gider have dine hunde herinde mere, men du ved det jeg ved det og alle andre ved det, at folk nogen gange er egoistiske og ligeglade herinde, det er med mennesker som det er med hunde de er vil døve nogen gange.... og det ved vi alle... så det er da okay du skriver at du snart ikke gider være herinde mere, men vi kan jo egentligt ikke bruge det til så meget, det er ikke for at være dum eller noget men mener seriøst at det er op til dig selv, hvis du er træt af det, så lad være med at gå på siden....

  • #7   6. jun 2006 Hvis man ikke vil høre andres mening positiv som negativ så skal man ikke skrive noget, men holde sine oplevelser og meninger for selv.

  • #8   6. jun 2006 Michael og Julie -
    Jeg hørte til en af dem der havde fået en forkert opfattelse af hvordan I greb problemet an og var ikke enig i metoden.
    Jeg synes nu selv jeg formulerede mig pænt og kom med råd. Ved ikke om dette indlæg er rettet mod mig.
    Hvis I har set hvad jeg har skrevet som et angreb imod jer beklager jeg meget og det var slet ikke min hensigt. Ville som sagt bare sige min mening og give jer nogle råd smiley

    Som jeg har skrevet flere gange synes jeg det er flot at I er kommet problemet til livs uden at sende det videre til andre


  • #9   6. jun 2006 igår eller i forgårs ikk! der var jeg inder på et indlæg der hed noget med: HVEM KAN PASSE TILDE?

    det var en nødtsituation for ejeren at få hunden passet et sted, og så som nr 4 komentar står der´noget med: du må altså ikke skrive overskriften med store bogstaver, det kan virke stødende...(fra en der hed gravballemanden)
    det er sku da en latterlig komentar :oP

    så forstår godt hvad du mener :o)


  • #10   6. jun 2006 Dem der skriver herinde må være forberedte på lidt af hvert. Jeg læste ikke dit indlæg om hundebur. Men jeg ved da med mig selv at jeg aldrig ville ty til bure, mundkurve eller hvad man nu ellers kan finde på. Det er hvad jeg kalder alternative opdragelsesmetoder !!
    At du opretter et indlæg for bagefter at brokke dig over folks kommentarer passer ikke helt sammen på et åbent forum.. Bare min mening - og dem er der masser af herinde..


  • #11   6. jun 2006 Jeg har lige læst din gamle tråd igennem og folk er altså meget meget sobre i deres sprog, uenige i din metode, ja, men absoult ikke grimme i munden på nogen måde..

    Og hvis man ikke kan tåle at høre at andre mener at metoden er forkert eller kommer med råd til hvordan det evt kunne gøres istedet, ja så lad være med at oprette tråde i det hele taget!


  • #12   6. jun 2006 hmm.. sandra.. var det ikke dig der skulle ud at rejse idag?

  • #14   6. jun 2006 nå ok smiley

  • #15   6. jun 2006 Havde bare forstået det sådan at du rejste kl 14.. dumme mig.. hehe kunne heller ikke lige forstå hvorfor du så sad her

  • #16   6. jun 2006 Syntes der mangler nogen i den her tråd?

  • #17   6. jun 2006 Jamen det er jo fritvilliget at være her.

  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 120
    #18   6. jun 2006 michael og julie: Er helt enig. . . min hund strinter også i min lejlighed og jeg har da også haft fat i nakkeskindet på ham og skældt ham ud (nej/føj) og jeg har sprøjtet vand på ham når han har gjort det lige foran mig, og det hjælper. Jeg havde selv en tråd liggende hvor jeg skam også blev anklaget for vold og hva folk nu ellers lige synes de sku smide i hovedet på en. Min hund viste aggressiv adfærd overfor en anden hanhund og da den er væk, tager jeg min og lægger ham ned på ryggen og skælder ham ud og da han så bider mig, bider jeg ham i øret, jeg markerer, som hans hundemor ville gøre, men puha, det er godt nok slemt at man sætter sin hund på plads, når den gør noget forkert. Han har haft bidt samtlige møbler i stykker og tapet'en har han bidt ned og til sidst fik han mundkurv på, så ka folk jo tænke om jeg er en dårlig hundeejer, måske dyreplager eller om det er okay, det hjalp faktisk og idag ka jeg gå uden at gi ham den på og intet er ødelagt når jeg kommer hjem.
    Måske burde flere overveje at anerkende at der er flere måder at opdrage sine hunde på, hva enten det så vil være at sætte dem i bur, sprøjte vand på dem, lukke dem ind i et andet rum eller give dem mundkurv på. . . eller ignorerer dens dårlige opførelse. Der er da måder jeg ikke ville opdrage min hund på og andre vil muligvis ikke opdrage deres hunde på den måde jeg opdrager min på og fred være med det. Måske ska man bare lige huske på at hunden IKKE er et lille barn, som man ka sætte sig ned hos og spørge hvorfor den gør som den gør. . . det er ligesom der man ska finde ud af hva man har tænkt sig at gøre, om man vil gøre noget for at få den dårlige adfærd stoppet eller bare ignorere det. . ?!

    Og jeg synes langt fra at det er okay at folk ska komme ud med deres negative pis om det man skriver, hvis man ikke har noget godt eller konstruktivt at sige, så lad da for fanden vær. . . tænk over om du selv har lyst til at høre på andre folks bræk når det kommer til opdragelsen af DIN hund, inden du skriver.


  • #19   6. jun 2006 Sebastian....der er også forskel på en Presa og en Chihuahua.......ikke fordi jeg selv ville bruge nævnte metode.

  • #20   6. jun 2006 gentager lige mig selv. Hvis man ikke vil høre andres mening positiv som negativ så skal man ikke skrive noget, men holde sine oplevelser og meninger for selv.
    det er et åbent forum hvor ting er til debat.
    jeg ved at et bur kan gøre underværker brugt på den rigtige måde, en mundkurv kender jeg ikke noget til.
    men når folk skriver de rusker sin hund og råber af den så falder min kæde af. sådan opdrager man ikke hunde mere, det var kun i oldtiden hvor man var så dumme.
    selv opdrager jeg med tre ord relation, motivation og succes. med de ord kan man det hele.
    Relation fordi dig og din hund skal have gode relationer til hinanden (ingen vold og råben af nogen art)
    Motivation fordi du skal motivere din hund til at lære/gøre det du syntes er rigtigt "opførsel" gennem positiv leg træning.
    Succe fordi alt du gør skal til sidst ende ud i succe både for hunden og dig, små, nemme træningsøvelserog aldrig for længe af gangen.
    så får man en hund der gerne vil være sammen med en og opføre sig ordenligt forde den har lyst og ikke forde den er bange for hvad der kommer af straf for ar være "ulydig"


  • #21   6. jun 2006 kisser Nordsjælland M>> syntes det er lige meget med størelsen og racen på hunden man skal altid være sød ved dem.

  • #22   6. jun 2006 Jaa....Kisser træner godt.....HAR DU GLEMT DU SKULLE SKRIVE ANG. DATO?

  • #23   6. jun 2006 kisser Nordsjælland M>> den var heller ikke møntet på dig som sådan bare mere for at sige at der er ikke nogen størelse af hunden der kan godt gøre dårlig behandling ah hunde tror i bund og grund vi er meget enige hvad angår trænings metoder.


  • #24   6. jun 2006 Ja - jeg er enig med Kisser,Camilla, Thomas o.s.v.

    Hvad med lidt forståelse ?

    Det hjælper da ikke at sætte hårdt mod hårdt - tværtom !

    Man gør da bare problemerne værre og værre!

    En hund opdraget med hårde metoder - råb, skrig, rusk o.s.v. får man for det første aldrig et tæt forhold til, og man kommer heller aldrig til at stole helt på den. For dens adfærd er styret af, hvad der kan betale sige lige nu og her. Respekten for ejeren/ lederen er nemlig væk.

    I hundens øjne er man ikke værdig som leder. I naturen - blandt ulve f.eks, er alfahannen og alfahunnen rolige og besindige - og udstråler ro. Det gør dem værdige i flokkens øjne. En hidsig krabat, der hidser sig op, vil hurtigt blive pillet ned som leder.

    Og det gælder da også menneskeflokke. Det har vi nok til fælles.

    Hvem har du mest respekt for som chef f.eks ? En rolig, velovervejet type, som altid er er for dig, støtter dig og roser dig ?

    Eller en, som skælder dig ud, er hidsig, og du ikke ved hvor du har. ?

    Jah - jeg ved godt, hvad jeg synes. Jeg vil gå gennem ild og vand for førstnævnte, og den anden ville jeg gøre min pligt for - og intet mere, og i mit stille sind bande ham langt væk.

    Hvorfor skulle det være anderledes for hunde ?

    Jeg synes - og nu kommer det - at det er grotesk at holde hund - bare for have den - og af den grund måtte "burtræne" i 6-8 mdr. ( var det ikke hvad der stod ?)

    Mine hunde, som jeg har haft fra hvalp, blev renlige på under 1 uge.

    Jeg ved der er forskel på hunde, men hvalpen fanger generelt hurtigt, at den bliver rost hele vildt når den besørger hvor man ønsker det. Hunde vil nemlig gerne samarbejde - de er ydmyge skabninger, som gerne vil deres ejer alt det bedste. Så hvis de gør noget forkert, er det fordi man ikke har "foklaret" dem ordenltligt hvad man ønsker. Eller ikke har gidet bruge den fornødne tid.

    Ja-ja, og så har de deres perioder- med unghundetiden med selektiv hørelse o.s.v. - men det har vi mennesker jo også. Og den plads må man altså give dem - og netop vise at man stoler på dem, tror på dem o.s.v.

    For når de så kommer ud på den anden side, har man den mest trofaste, kærlige hund. Og processen dertil kan altså også være sjov og lærerig.

    Ligesom med børn.

    Jeg tror ikke mine børn gider besøge mig som voksne, hvis jeg løser problemerne ved at smide dem på værelset og ruske dem.

    Og nej - hunde er ikke børn, men der er mange ligheder. Begge parter er dybt, dybt afhængige af os som ledere. Og begge parter er dybt loyale og har som udgangspunkt en stor tillid. Det er SÅ dumt at svigte den. Det svier til egen røv.

    Og der er ingen nemme løsninger. En godt opdraget hund tager tid. Man skal bruge masser af tid på den. En nem løsning med et bur, og rusken o.s.v. - findes ikke.




  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 120
    #25   6. jun 2006 I ka da være nok så uenige med mig. . .
    Jeg forlangte ikke jeres accept, jeg skrev hva jeg gjorde og hva i gør ved jeres hunde, ja det må i da helt selv om, jeg er da pisse ligeglad, jeg ka ik bruge det der til noget. . . Det er jeres hunde og hvis i mener at man ska ignorere at hunden gør noget forkert ja, så er det jeres valg.
    Jeg har ikke en lille, svag beagle, men en stor muskuløs beagle, så jeg stiller mig ikke og klapper i hænderne når han går løs på andre hanhunde. . . og hvis i ikke har noget godt eller konstruktivt at sige om min måde at opdrage min hund på, så flet dog næbet. . .


  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 120
    #26   6. jun 2006 Min hund fatter det sgu ik hvis jeg ik tager fat i ham eller hæver stemmen, så tror han at det er okay.

    Jeg slår ikke min hund, og jeg sparker ham heller ik, jeg yder heller ik mental eller fysisk vold imod ham.
    Eller hva i nu ku tænke jer at anklage mig for.
    Jeg skælder ham ud når han gør noget forkert.
    Og jeg roser ham når han er en go' hund, roser ham så længe han ik laver noget som han ik må.


  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 120
    #27   6. jun 2006 Jeg spørger IKKE om der er nogle der er enige eller uenige med mig.
    Jeg opdrager min hund på min måde og i opdrager jeres på jeres måde og så er den ligesom ikke længere. . .


  • #28   6. jun 2006 Hvem i alverden snakker overhovedet om dig ?

    Jeg svarer på Michael og Julies indlæg (?????)

    Men du må åbenbart føle dig truffet.......


  • #29   6. jun 2006 hej igen!... læst de forskellige meninger,har besluttet os for ik og skrive noget herinde,for gang på gang kommer folk med dumme kommentarer..
    kan være jeg har skrevet nogle ord lidt hård eller noget,men kaster hverken hundene ind i buret,banker dem,sparker dem osv...
    men vi er blevet nød til og være lidt mere hårde,for de prøvede og tage magten herhjemme,og så måtte vi snakke lidt hårdt til dem,selvfølig uden vold osv,husk nu det smiley


Kommentér på:
gider snart ik være herinde mere!..

Annonce