{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

så sparer vi den gave {{forumTopicSubject}}

http://www.msn.com/da-dk/underholdning/kongelige/margrethe-og-henrik-overrasker-vil-ikke-fejre-guldbryllup-med-danskerne/ar-AAgSRKz?li=BBr5MK0&ocid=1PRCMSE

så vil jeg da ikke håbe der skal til at samles ind til folkegave, eller gives dyre gaver betalt af skatteyderne .....

Uanset hvad, så er det nu noget af en forskel at se den 95 årige Prins (heller ikke konge) Philip støtte sin 90 årige hustru, kontra den danske prinsgemal ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så sparer vi den gave
  • #2   10. jun 2016 http://www.msn.com/da-dk/underholdning/kongelige/%e2%80%99henrik-er-et-l%c3%b8sg%c3%a5ende-missil%e2%80%99-her-er-ekspertens-tre-%c3%a5rsager-til-aflysning-af-kongelig-guldbryllupsfest/ar-AAgTe30?li=BBr5MK0&ocid=1PRCMSE

ja jeg har jo været anti royal længe, men følger da med i det der lige sker, som i de overskrifter man ikke kan undgå, samt når der kommer noget i nyhederne, og der så man jo i dag en britisk prins der bestemt ikke så sundere/mere rask ud, støtte sin kone, i forhold tildt i sr fra ham vi betaler til ..... synes ærlig talt han er utaknemmelig, der er dog en del danskere der er royale, og som også har taget ham i forsvar gang på gang, men dem giver han så bare en stor F... finger til en årlig værdi på 8 millioner ... og så kan vi se på han holder evig ferie, det virker ikke til at han har nogen pli overhovedet og ingen vilje til at støtte sin kone overhovedet ... det gør jeg mig ærlig talt muggen, og jeg synes ikke han skulle have en krone (ha ha) .... men at han skulle være helt og aldeles afhængig af hans kone, så kunne hun jo aflønne ham pr. opgave han stiller op til ....

• #3   10. jun 2016 Tror der er ugler i mosen!

• #4   10. jun 2016 @ kennelmor, det tror jeg i den grad også, tror bare hun har for megen pli til at smide ham på porten og lave skandale .... tror hun er alt for korrekt, og god af sig .... han skulle have et spark i sin dertil indrettede IKKE KONGELIGE po-po ... og blive bedt om at rette ind, eller forsvinde med max en almindelig folkepension, den ville næppe kunne få slottet i Caix til at løbe rundt ...

• #5   10. jun 2016 ....hvor lidt royalist jeg så end er...så respekterer jeg VIRKELIG vores monark for hendes måde at håndtere tingene på. Hvor hun også holder på formerne...for det synes jeg nu alligevel hun SKAL...nu hun er der smiley smiley smiley

• #6   10. jun 2016 Jeg tror hun går af til Nytår, og generelt er ved at drosle ned.

• #7   10. jun 2016 Well, af hvad jeg ved af, så er han blevet dement, og det derfor det hele kører så skævt for tiden (har det fra min storebror, hvis veninde arbejder for Billed-bladet).

Jeg ved, at min kilde måske ikke er 100% fortrolig, men det forklarer nu, egentlig, meget, godt de udskejelser/udtalelser osv.

• #8   10. jun 2016 det er muligt manden er det der måske er alderssvarende dement, eller bare gammel, som nogle nu bliver gammel, men derudover tror jeg så at den indestængte surhed over at han ikke har fået det helt som han ville, den så kommer endnu tydeligere frem når sanserne så at sige svigter lidt ..... mange ældre bliver sådan lidt mere uden filter og så svigter deres evne til at holde på formerne, og jeg tror så også han er ret ligeglad, eller rettere jeg tror ikke han er mere "dement" end at han nyder lidt den torn i øjet det er at manden gør hvad han vil for danskernes penge, og vi rent faktisk ikke kan gøre en meter ved det ...

• #9   10. jun 2016 Helt ærligt. Jeg synes, det er noget svineri at komme med den slags "teorier" om folk, som man ikke kender på nogen punkter, andet end fra sladderpressen.

• #10   10. jun 2016 Jeg synes Margrethe skulle trække sig og overlade tronen til Frederik, så kan hun også leve mere i diskrethed med de problemer de nu har. Er Henrik begyndende dement (det aner jeg intet om), så kan hun også være der mere for ham, evt nede i Frankring.
    Frederik og Mary ville være rigtig gode repræsentanter for Danmark, dem ser jeg meget gerne træde frem i forreste række.

• #11   10. jun 2016 @ Kennelmor .... på en måde enig, men jeg tror hun er glad for at være i DK, og tror hun nyder en del af sit off. liv ... og jeg tror faktisk ikke de har så meget til fælles længere, men hun kunne trække sig og så måske deltage og repræsentere mere der hvor hun rigtig gerne vil, nyde børn og børnebørn, og så lade de mere pligtagtige ting passe af andre ....

• #12   10. jun 2016 JA, de behøver jo ikke være sammen hele tiden hvis hun abdicerer, men hun har bare mere frit spillerum og fokus vil ikke være på hende mere, hun kunne leve mere i fred - og ja så kun tage de opgaver hun virkelig har lyst til.

• #13   10. jun 2016 på en eller anden måde tror jeg deres forhold vil blive ved at interessere, fordi han med sin opførsel og selvvalgte pensionering faktisk har sat mere fokus på hvor meget han svigter hende.... så selv om hun bliver mindre offentlig, så vil man stadig følge med i om de synes at leve mere hver deres liv ...

• #15   11. jun 2016 Jeg håber at hun går af og så trækker sig tilbage sammen med Henrik.

• #16   11. jun 2016 Hvis hun gerne ville have haft et otium sammen med ham, så tror jeg hun havde trukket sig samtidig med hans selvpensionering, så det er åbenbart ikke ham hun allerhelst vil bruge sine ældre år med, så længe hun har kræfter til at vælge anderledes.

• #17   11. jun 2016 Syntes også det er synd for Margrethe..

Først vil manden være konge, selvom han ingen ret har til det..

Så går han på pension og stadig ter sig som han ikke var smiley

Og så ville jeg ønske at medierne ikke pustede det på hver gang Henrik lavede "ballade"

• #20   11. jun 2016 uanset at jeg er for afskaffelse af kongehuset, så synes jeg også det er synd for hende som de menneske, og helt sikkert meget pligtopfyldende menneske hun er. Det er jo ingen tvivl om at hun tager sin livsopgave alvorligt, og med respekt for de traditioner der ligger i hele det "cirkus", om man så er for det eller ej, så er det tydeligt, at hun så skal stå med en livsledsager der ikke troligt støtter op om dette, selvom han kendte hendes "arv" da han sagde ja, det er virkelig synd, og et stort svigt ... hans Pxx med at han er mere syg end som så, kan han efterhånden da ikke få folk til at tro på, med alle de billeder af hans livsnyder tilværelse som 1- klasses pensionist...

Jeg synes så ikke pressen skal holde sig tilbage med at dokumentere hvad man kan lave på en skatteyder betalt pension på 8 mill, vel og mærke ikke efter et hårdt og nedslidende arbejdsliv ...

• #21   11. jun 2016 jeg kan faktisk ret godt lide franskmænd, og Frankrig, elsker at holde ferie i landet, og tænkte for år tilbage at havde jeg midlerne til det, så skulle jeg have et hus i Sydfrankrig

• #23   11. jun 2016 Jeg kan virkelig ikke se problemet i, at en 80-årig, uanset beskæftigelse, vælger at gå på pension. At han så stadig får løn, det er selvf. ikke i orden, men det er vel ikke noget han har bestemt?

Jeg tror de har gjort det sådan her, for ligesom at veje befolkningens reaktion til, at man ændrer generationers tradition om at kun død, giver ny regent.
    Jeg tror at hun går af til nytår, eller tidligt næste år, efter at have planlagt det sådan.

Frederik og Mary har det sidste år i DEN grad overtaget mange af hendes forpligtigelser. Der er ligesom lagt op til det. Og det vil være et meget meget fornuftigt træk, at overgive tronen til Frederik mens han stadig er ung.

Der er jo ingen der siger hun ikke kan deltage i de arrangementer hun finder interessante. Kunst og andet der står hendes hjerte nært.

Hvorfor skal regenterne arbejde til langt over pensionsalderen? Hvis ellers der bliver skåret ned i deres "løn", når de går af, synes jeg godt de kan tillade sig, at nyde deres otium ...

• #24   11. jun 2016 Jeg kan heller ikke se problemet i at han går på pension og jeg håber som sagt at hun gør ham kunsten efter.

• #28   11. jun 2016 Det er heller ikke at han er gået på pension der er et problem for mig.. Men at han stadig gerne vil være konge og ter sig som en forkælet møjunge

• #30   11. jun 2016 Der var hvertfald skrevet efter at han har sagt det og at han er sur over han ikke må blive det

• #33   11. jun 2016 Nej jeg forstår det altså heller ikke.
    Jeg går ikke op i den kongelige, men helt ærligt, lad dog manden være.
    Det er jo ikke alt vi ved alligevel og han kan have sine grunde.

Jeg håber som sagt at hun går af og trækker sig tilbage sammen med ham.

• #34   11. jun 2016 Jeg har ikke råd til at følge med i sladderblade smiley

• #35   11. jun 2016 Idag flager busserne fordi Henrik har fødselsdag smiley de flagede ikke engang da kronprins Frederik havde fødselsdag

• #37   11. jun 2016 Har intet problem med at han er pensioneret, hvis han var det samtidig med sin kone, som traditionen er i kongehuset ... han vidste nøjagtigt hvilke traditioner han giftede sig til som forpligtigelser til gengæld for et økonomisk problemfrit liv...
    jeg er enig med Isabelle, det er usmageligt så åbenlyst han svigter hende, samtidig med han uden problemer får 8 mill, og nej måske han ikke selv har bestemt det, men mon ikke han kunne takke nej, eller bede dem fordelt til de i kongehuset der har overtaget hans opgaver ...

Jeg har ingen problemer med fokus på hvad skatteydernes penge også går til...og de mill rækker jo ret så meget længere end hos mening mand, da kongehuset er fritaget for moms ....

• #38   11. jun 2016 Altså, hvis det er sandt, at han er begyndt at blive dement/ramt af Alzheimers, så er det jo ikke noget, som manden kan gøre for, også er det heller ikke noget som man kan have skyld i/svigte andre med - det er udelukkende bare rigtig synd for den der bliver ramt, samt dem der står udenfor.

Synes denne her tråd, og især Varks indlæg udstråler ligeså meget manglen på respekt for andre mennesker, som sladderpressen gør.

• #39   11. jun 2016 Det er jo ikke noget nyt at han vil være konge. Jeg kan ikke respektere en mand der ikke respektere sit eget ægteskab, for nej det mener jeg ikke han gør når han gerne vil være af højere "rang" end sin kone, selvom hun ser dem som lige

• #40   11. jun 2016 jeg tror bare ( og det er min tro) at han er aldersvarende "dement" altså bare gammel, og så er han sur og tvær over ikke få sin vilje ... tror ikke en decideret dement kan rejse rundt i verden som han har gjort siden årsskiftet ....
    imo straffer han hende fordi hun ikke har gjort ham til konge .... og nej den der spurgte længere oppe om mon ikke hun har nosser nok til at sætte han på plads hvis hun mener han ikke opfører sig ordentligt, det tror jeg faktisk ikke hun har, jeg tror simpelthen ikke hun har meter at sige som han gider rette sig efter, mon så ikke han havde været med til hendes fødselsdag, hvis hun havde den magt ....

Respekt, det har jeg for murerarbejdsmanden der har haft et langt og hårdt arbejdsliv, og nu på en langt mindre pension støtter og hjælper både kone og børn i dagligdagen for at få det hele til at hænge sammen....

• #41   13. jun 2016 Hvis det er rigtigt, at han er dement (og det rygte har jeg også hørt), så er det bare en rigtig øv situation for både ham og familien, og endnu værre af, at de alle er i offentlighedens søgelys hele tiden.

Jeg aner ikke, om det er rigtigt, at han er dement, men helt ærligt Hanne, hvad viden har du, som vi andre ikke har, at du kan afvise, at han er dement. Bunder det bare i, at du ikke kan lide ham eller har du en grund til den påstand ?

Hvis han er dement, ville det nok gøre tingene nemmere at melde det officielt ud, men det er bare ikke så nemt. Begge mine forældre endte med at blive demente, min far ret tidligt, og det var da helt klart svært for min mor at se det i øjnene og være åben om det. Der gik ret lang tid, hvor det bare hed sig: "han husker ikke så godt", selv om det var klart for de fleste af os, at det var mere end det.
    Det er helt sikkert ikke nemmere for offentlige personer.

• #42   13. jun 2016 Graden af demens er mange ting, derfor skriver jeg også at han sagtens kan være alderssvarende dement .... det er egentlig mange ældre mennesker, mens det jeg har oplevet som af demens som decideret sygdom ikke ville gøre det muligt for ham at rejse rundt i verden som han gør, med mindre der er ret så mange hjælpere rundt om ham 24/7 ... hvilket ikke synes at være tilfældet fra rejserne til Italien og Egypten fx ....

og nej jeg ved ikke mere end andre der også henter den viden der danner deres meninger fra diverse medier ..... og det er ikke kun kongehus modstandere der har været ude med formodninger om at hans svigt af hende til hendes fødselsdag og nu selvvalgte pension der ikke følger traditionerne, ikke har med sygdom at gøre , men med en adfærd der skal signalere "nu kan I rende mig et vist sted" ....

Kan for øvrigt ikke sige at jeg ikke kan lide HAM, er modstander af monarkiet generelt, hn er da faktisk en form for underholdende indslag ...

• #43   13. jun 2016 Han er så stolt en mand, at det at melde det ud offentligt, ikke vil være noget han kan leve med, tror jeg.

Men jeg mener at han har fået forbud må at køre bil, da han er blevet livsfarlig at køre med.

• #44   14. jun 2016 Sanne, det kan jo godt tyde på noget demens.

Jeg aner ikke om han rejser alene rundt, eller han har "hjælpere" med. Hvis han er på et niveau, så han ikke må køre bil, ville jeg heller ikke forvente, at hun kunne rejse rundt selv.
    Men demens er jo ikke noget enten eller, det er et fremadskridende problem.

• #45   14. jun 2016 Jeg synes da ærlig talt det er meget trist hvis kongehuset synes det er sværere at sige tingene sker grundet en demens, end at læse at nogle folk dømmer ham for at svigte .... er da sikker på hun meget hellere ville kunne have sagt, " min mand går på pension nu, grundet en begyndende demens " dette havde mødt folks forståelse, og hun havde været fri for alle de spidse bemærkninger om at han svigter, desuden havde de kunnet være forgangsmænd for at bryde det tabu der er om en sygdom der absolut ikke burde være tabu-belagt ....

Dette kunne jo så også tænkes ( spekulation), at hun har tænkt ok vil han ikke være den støtte for mig som traditionerne forskriver, og som jeg kan se mine kollegers ægtefæller er, så er jeg faktisk lidt ligeglad med hans ry og eftermæle ......

• #47   14. jun 2016 Hanne, jeg tror også, folk ville have meget mere forståelse for situationen, hvis det blev meldt offentligt ud (forudsat altså at der er demens).

Men jeg kan sagtens forestille mig, at han ikke selv ville bryde sig om, at det blev offentligt kendt, og at dronningen tier af hensyn til hans følelser.

Men det hele er jo gætteri og gisninger, for der er ingen af os, der ved noget med sikkerhed.

• #49   14. jun 2016 de der gifter sig ind i det ved hvad de går ind til .... de der er født ind i det er vel frie til at takke nej til stillingen hvis de finder prisen for en skatteyderbetalt tilværelse for høj .....

• #50   14. jun 2016 Selvfølgelig skal man behandle ham ordentligt, ganske lige som man skal alle andre.
    Men der er måske nok en forståelig forskel i accepten på hans opførsel, hvis den skyldes sygdom i forhold til hvis det bare skyldes, at han ikke gider mere.

• #52   14. jun 2016 # 48 .... fordi for mig er der en forskel på om man skal hæve 8 mill. i pensionspenge fordi man er ramt af det ingen er herre over, nemlig sygdom ... eller om man vælger at tage de 8 mill. og nyde dem fordi man som et forkælet barn ikke har fået sin vilje ....

• #53   14. jun 2016 I teorien ved man nok, hvad man går ind til, når man gifter sig ind i kongehuset. Men jeg tror ikke man helt kan sætte sig ind i, hvad det indebærer resten af livet.

Med tanke på hvor mange mennesker, der bliver skilt, så er der vist ganske mange, hvor tilværelsen ikke helt blev, som man forestillede sig, da man sagde ja.
    Mon ikke det også kan ske for folk, der gifter sig ind i kongehuset.

• #54   14. jun 2016 #50 ... på en måde kunne jeg også bedre acceptere hvis der var sagt han ikke "gad" mere, fordi han var gammel og træt, og så måske ganske få gange tog med til noget og viste at han støttede hende det han kunne, selv ældre mennesker har gode dage .... men det er han gør, den måde han rejser rundt på, og de ting han deltager i signalerer ikke en ældre udslidt herre, men en livsnyder der nu kun vil hvad han selv vil. uanset han selv har accepteret betingelserne .....
    Man skal fx ikke fortælle mig at en som ham som elsker at sejle, foretrak at sejle fremfor bryllup i Sverige sammen med resten af familien, ikke lige så godt kunne slappe af på sommer togt med hende, så kunne han jo takke nej til officielle pligter i land, men de kunne hygge mens de sejlede, og der ville vise at han ikke vendte hende ryggen ... men det er jo ikke det der sker....

• #56   14. jun 2016 # 51 ... det er så også i orden at du ikke fatter det, og man har ret til hver sin mening .... men igennem længere tid har jeg grundet sygdomme, alderdom o.lign. i familien været konfronteret med hvordan der er skåret overfor ældre og syge, derfor irriterer det mig grænseløst at han får 8 mill. for at leve et liv jeg ser som en F... finger til specielt hende (som ikke fortjener det) og til de mennesker der finansierer hans liv.....

• #58   14. jun 2016 nu er det jo ligesom ham der selv vælger at gå på pension, og ikke evt. frasige sig de mange penge ....

det jeg i den sammehæng kan, for at bruge dit ord, skamme sig, er jeg kan skamme mig over hvordan vi sender den en ret syge person efter den anden igennem det ene ressource forløb efter det andet, fordi de og endda mange læger kan se de ikke kan arbejde og derfor søger en lille førtidspension ....

• #60   14. jun 2016 Philip i England er 95, han kan godt følge den tradition det er at støtte sin kone .... igen sygdom er ingen herre over, så er det derfor så fred med det ... "skyde skylden på" synes jeg er forkert udtryk, hvis Henrik er på pension fordi han er sur, og ikke syg, så synes jeg det er for ringe i et samfund der skærer ned på de svage, og selv en "kongelig" må vel tænke sig om .... så ja, igen forudsat han ikke er syg" så enten lever du op til din forpligtigelse, eller ønsker du en pension uden anden grund end at du nu vil nyde livet, så kunne man måske sige man undsagde sig en del af de mange penge ....
    tænker hvor mange førtidspensioner til syge der kunne bevilges af bare ½ delen af 8 mill ..... og ja jeg ved godt verden, desværre, ikke hænger sådan sammen ....

• #62   14. jun 2016 Min datter har fødselsdag d. 26. maj og der var IKKE flag på busserne der... Tro mig, min datter går og holder øje med det smiley

• #64   14. jun 2016 Jeg mener bestemt, de flagede hernede på sydhavsøerne på Frederiks fødselsdag.

• #66   14. jun 2016 Hanne, det jeg har hørt, er at andre af de kongelige skal yde mere, når Henrik ikke kan, så pengene vil blive fordelt anderledes.

Så kongehuset som samlet institution vil næppe få mindre, men han vil måske få mindre.

• #67   14. jun 2016 # 65 ... ja hvis ikke han er syg, så burde han ....

@ Lene, synes så jeg har læst at de andre overtager hans forpligtigelser, men at pengene ikke blev omfordelt, eller også havde han endnu mere før og så er nogen af dem omfordelt, summasumarum har han 8 mill. i pensionspenge ...
    Og, nej som jeg skrev, jeg ved godt verden ikke hænger sådan sammen, at fik han mindre, så fik de syge mere .....

• #68   14. jun 2016 Okay, så er det bare her i byen samt Billund de ikke havde det..

Jeg troede ellers kun det var den regerende konge/dronning man flagede for..

• #69   14. jun 2016 Jeg er så træt af at høre om de penge. Det er jo IKKE ham der styrer, hvad han får af penge. Hvorfor skal han så have skylden for alt muligt, fordi han får dem?

Det må være dem der bestemmer det, der må justere i hvor meget han får. At blive ved med at bruge de penge, som undskyldning for, at behandle ham såå dårligt, det forstår jeg altså ikke.

Jeg er IKKE udpræget fan af ham, og har aldrig været det. Men fair bør være fair, i mine øjne.

Jeg kender mange pensionister, som endda har "fået lov til", at gå af mange år tidl. end Henrik, som farter rundt på ferie og nyder deres otium. De har endelig den frihed, til at gøre lige præcis hvad de har lyst til, med deres liv.
    Det er om at leve livet, inden det er for sent. Så jeg under dem det bedste.
    Også selv om det skulle være at "svigte" andres forventninger til, hvordan de bør leve deres liv/opfylde andres behov, frem for deres egne.
    Der er alt for mange der er så slidt, når de endelig pensioneres, at deres sidste år er triste og kedelige og plaget af sygdom og smerter.

At sammenligne med hvordan og hvad de gør i England, er heller ikke fair, synes jeg.

• #70   14. jun 2016 enig, det er Folketinget der burde tage de slags op, men uden debat og deraf mulig folkeligt pres, vil de næppe nogensinde gøre det ....

debat er sundt, og alles meninger og holdninger imo er lige korrekte for den enkelte ....

Sammenligningen med andre monarkier er imo fair, der hvor traditionerne er ret ensartede, og kendte af de der gifter sig ind i det .... så synes jeg godt man kan se på om nogen lever op til det modsat andre, igen hvis vi udelukker sygdom siger det efter min mening lidt om hvad man står for som menneske i forhold til den partner man har forpligtiget sig til .....

• #71   14. jun 2016 Jeg er nu temmelig sikker på at hvis det ikke kunne betale sig at have dem siddende....så var de væk før man kunne sige "Liberalisme" smiley

• #72   14. jun 2016 @ Obsternasig ... det er jo en tros sag, og det der med at måle deres værdi er jo stort set umuligt...

Det er jo klart at de fleste pro-kongehuset siger de er deres penge værd.
    Mens folk som mig siger at man kunne købe meget effektivt og målrettet markedsføring af DK bare for det ½ af hvad de koster....

Det bliver man aldrig enige om før den dag der kommer en måde at gøre det op på, hvis den nogensinde kommer...

• #73   14. jun 2016 Hanne...jeg tror som sagt ikke på kongehuset, men jeg tror på at alle dem der er imod (det er jeg som sådan heller ikke) ville have hylet op noget mere end de gør nu...hvis det sort på hvidt ikke i virkeligheden kunne betale sig...på den ene eller den anden måde smiley

Og selvfølgelig kan man gøre det nogenlunde op smiley det er helt sikkert også gjort smiley

• #74   14. jun 2016 Der bliver vi så ikke enige smiley

Tror fx ikke de 2 " lejre" måske ville opstille samme kriterier for at måle effekten, og så kan man jo ikke sige at det vil være helt retvisende ....

Og hvis den ene har kunnet gøre det op, så har den anden vel også, og så tænker jeg da bare at skulle den ene side have tal der indikerer de har ret, så ville de vel næppe holde dem hemmelige, netop for at underbygge deres holdning.....

Måske kun den ene side har en form for opgørelse, og denne viser de ikke har ret, så er det klart de ikke vel offentliggøre den...

Men som sagt, jeg tror effekten er alt for svær at måle så konkret på, at det ville kunne bruges i "kampen" for eller imod ...

• #75   14. jun 2016 Jamen det kan vi også, jeg synes bare at eftersom Kongehuset jo eksisterer og har sit virke, så må det vel være op til modstanderne at argumentere for hvorfor det IKKE skal være der -også økonomisk...ikke fortalerne for hvorfor det skal blive smiley

• #76   14. jun 2016 altså hvis nu en bevægelse der ville afskaffe blev så massiv at politikerne begyndte at røre ved det, så ville det vel ende med en ping pong for og i mod, så begge lejre kom på banen .... tænker også hvis modstanderne bliver for tydelige så ville "for" siden vel ikke turde tie stille ...

Omvendt kunne man også sige at skal udgiften vedblive at være på finansloven, så skal pro siden kunne vise at udgiften er det værd ....

det er igen lidt hvad side man ser det fra ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #77   14. jun 2016 Når nu så mange ønsker kongehuset og firmaer tjener på det. Hvorfor så ikke lade dem betale?. Det burde som kirkeskatten være muligt at vælge fra. Det er jo ikke noget som er nødvendig for samfundet som sådan.

Selvfølgelig er det et problem,at man bruger så mange penge på en familie når der skæres alle andre steder.

• #78   14. jun 2016 glimrende ide ... man kan så sige at betaler man ikke kirkeskat, så bruger man den jo heller ikke ... så vil der vel være nogen der mener man ikke må se på de kongelig fx i fjernsynet og det kan jo være svært at undgå , ligeledes vil nogle, de der mener der er den store værdi udadtil, jo mene at det får de der ikke betaler også fordel af, men så er vi tilbage ved hvad man tror på ...

den er svær .... men blev det en mulighed var jeg bestemt en af dem der valgte fra ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #79   14. jun 2016 Hanne. Ikke se de kongelige i tv. Svært at undgå?. Så snart jeg ser dem bliver der skiftet kanal.

I selv om man ikke betaler kirkeskat må man stadig komme i kirken. Der står ikke nogen og tjekker dit medlemskab. På den måde jeg foreslår,vil der ikke være nogen, der vil have noget negativ at sige.

Dem der vil betaler. Det er vil ikke det store problem. Med den store betydning de har for DK, må der være mange firmaer der vil være med til at betale. Eller

• #80   14. jun 2016 ha ha,,,, nogen gange bliver de jo interviewet i nyhederne, så er det ikke sikkert man når at skifte ...
    Nej selvfølgelig tjekker de ikke medlemsbevis ved kirkedøren, men jeg er nu lidt sådan at vil man ikke betale så skal man heller ikke bruge den, selv i hvert fald, inviteres man til noget så er det vel en anden sag ....

• #81   27. jun 2016 Så et billede af Prins H fra weekenden tror jeg, han har da godt nok tabt .... man må håbe det er bevidst kur ....

Kommentér på:
så sparer vi den gave

Annonce