{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat
  • #1   28. okt 2006 Hvad med rideskole heste/ponyer ?
    De bliver ikke altid behandlet lige pænt, men man skal jo lære at ride et sted....

Bump i ryggen og ryk i munden
    Modsigende hjælpere osv.

• #2   28. okt 2006 tjaaa
    kendte heste der stod inde stortset hele dagen, og kun kom ud for at blive redet

men det er godt nok mange få heste det sker for

• #3   28. okt 2006 Alex: de heste er så vant til det
    den rideskole jeg gik på, jamen der havde vi jo hestepassere på rideskoleheste, og tro mig, vi skulle nok råbe højt hvis en af hestene fejlede noget
    har stået med en hest med giga gjordsår, nøøøj der blev ballade

heldigvis får hesten fik den da en veltjent lille pause

• #4   28. okt 2006 Er det i orden bare fordi de er vant til det ?

"Jeg bruger pighalsbånd på min hund, men det er i orden... Den er vant til det"

• #5   28. okt 2006 Der er ikke mange, der er vilde med at debatere....
    Vi kan da også snakke om noget andet...

Forslag ?

• #6   28. okt 2006 Pyyyha... debat på denne tid af døgnet...

Det tror jeg ikke er sundt.... for så går der endnu længere tid før man slipper ved fra computeren og op i seng.

• #7   28. okt 2006 Lige præcis... Og jeg SKAL jo være vågen...... Så hjælp mig dog !!!!!!!!!!!!!!!

• #8   28. okt 2006 He he....
    Men det skal jeg ikke....
    Men hvis du har nogen fangene forslag til en debat, kan det da godt være jeg er med på den.

• #9   28. okt 2006 Hmmm.
    Hvor stor plejer en ambull han at blive ?
    Har en blandingshvalp og vil gerne vide hvor stor krapylet bliver ca.

• #10   28. okt 2006 Det kommer jo lidt an på hvad han er blandet med, men hvis du taget en ren ambull han, så kommer de gerne op på mellem 45 og 60 kg.

• #11   28. okt 2006 Blandet med bullmastiff,

• #12   28. okt 2006 Så skal du nok regne med at han bliver lidt større.
    Jeg kender nogen der har en Bullmastif Ambull blanding, og er du rådden hun er stor.
    Hun er ikke fuldvoksen endnu, og hun har da nok allerede rundet de 50kg.

• #13   28. okt 2006 Bruger du dine til andet end avl og udstilling ?
    - Jeg har faktisk ikke læst om du gør det men du har jo så mange af dem

• #14   28. okt 2006 Taco er 6 mdr. og vejer 30 kg... sådan ca.

• #15   28. okt 2006 Ikke på noget bestemt plan, men jeg bidetræner med dem - eller det vil sige med Tequila og lidt Bailey, da de andre ikke er helt gamle nok til det endnu efter min mening, og ellers bare alm træning på de tilstødende græsmarker.

• #16   28. okt 2006 Jeg regner med at jeg skal have trænet en af dem godt op igennem nogle prøver, men ved ikke helt endnu hvem af dem der er mest egnet af de unge - eller om det blir dem begge.

• #17   28. okt 2006 Er der noget "drive" i dem ?
    Har tænkt på at træne noget IPO med ham når han bliver gammel nok

• #18   28. okt 2006 Nu er der jo mange ambull, der er næsten helt hvide... Er der problemer med døvhed ved dem ?
    Ved at mange hvide dyr er døve eller har nedsat hørelse

• #19   28. okt 2006 Det er der jeg vakler lidt mellem hvem af dem det skal være.

For Spirit er utrolig nem at træne med, og hun fanger det hurtigt, hun har et rigtig godt drive, man kan "tænde og slukke for" under træningen.

Aschera har et helt vildt drive, hun er så lidt svær at få til at falde ned igen, men hun er til gengæld kun 11 uger, så hun er jo ikke så gammel endnu, så det skal nok komme, men hun har nogen gange lidt for meget drive til at hun helt forstå meningen med træningen. Altså hun er ikke lige så huntig til at lære hvad jeg vil have hende til at gøre.

• #20   28. okt 2006 Ikke hvad jeg kender til, så er der ikke problemer med døvhed indenfor racen. Har indtil nu ikke hørt om rene nogen ambull der er døve.

• #21   28. okt 2006 Det var da dejligt at der ikke er problemer med det.

Jeg er ret overrasket over hvor opmærksom og lærenem Taco er... Troede han ville være lidt "tung" i det

Jeg har haft mastiffer på mit hold, og de gider bare ikke det pjat

• #22   28. okt 2006 Tequila, Spirits mor, hun har et skønt drive.
    Du knipser med fingrene, og hun er på.
    Ved godt at det ikke er den korrekte måde at træne bidearbejde på - men nyder at jeg kan.....

Jeg kan træne bidearbejde alene med Tequila, forstået på den måde, at hun ved at det er mig hun skal lystre, så jeg kan sætte hende af, og bestemme hvornår hun må bide, og jag kan få hende til at slippe.... ja.. jeg kan faktisk det hele med hende, uden at jeg behøver en anden person til enten at være figurant eller hundefører.

Som sagt... jeg ved godt at det er smask forkert at træne det på den måde, med mig selv som figurant, men det har intet ødelagt i vores rang / forhold til hinanden.

• #23   28. okt 2006 Hvis du ved hvad du laver er der vel ikke noget galt i det.

Jeg træner også rundering alene med mig selv som figurant ( min anden hund Dess )
    Det går fint og hun ved udemærket hvad der skal ske

• #24   28. okt 2006 Det der kan ske ved det, kan jo være, at hunden ikke respektere dig som føreren af flokken, fordi man agere figurant. Idet at hunden jo skal have lov at vinde ærmet / bidepølsen, og derved jo i reaiteten "vinder over figuranten".
    Men Tequila respektere mig så godt som "leder af flokken", så hun stiller aldrig spørgsmålstegn ved mig.

Det andet det også kan gøre, at man både er figurant og hundeføre på en gang, er jo at man på en eller anden måde "lærer" hunden at lystre figuranten. Dette er jo f.eks ikke skide smart for en politihund, hvis den i sin træning "lærer" hunden at lystre figuranten, så man risikere at den en dag lader forbrydderen gå, fordi han siger slip.

Men nu skal jeg ikke bruge det til andet end træning af hendes ..... årrrh, hvad er det nu det hedder.... nå.. kalder det lige sanser, og så som aktivering.

• #25   28. okt 2006 Du må ikke hænge mig op på om der er andre grunde, eller om der er noget forkert i det jeg siger. Det er bare sådan jeg har forstået det fra dem jeg har snakket med om det.

Men nu vil jeg tøffe i seng - mine tøser sover jo ikke længe bare fordi jeg er gået sent i seng.

• #26   28. okt 2006

Kommentér på:
Debat

Annonce