Min hund kløer sig? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en rigtig dejlig yorkie, der hedder Pixel.
Han kløer sine ører RIGTIG meget, og ryster sit hoved hvert halve minut, af ren irritation. Jeg ved virkelig ikke hvad der er galt. Det er også rigtig forstyrrende for mig om natten, da han sover hos mig.
Han har tidligere haft en periode, hvor han kløede sig. Den gang spurgte jeg dyrlægen, men hun sagde til mig at han ikke fejlede noget, og hun ikke vidste hvad der var galt. Det stoppede så i en længere periode, og nu er det vendt tilbage.
Jeg er 110 % sikker på at det hverken skyldes lopper eller øremider, for det har vi tjekket ham for op til flere gange, og så får han loppepiller hver 3 måned.
Hans ører virkede lidt tørre, og jeg forsøgte at smøre noget fugtighedscreme på i en periode, uden noget resultat. Hvad tror I det kan være, og hvordan får jeg bugt med det? Hans ører ser helt normale ud.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.850
Hvad fodrer du med? Jeg tænker en allergi af en art...
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.958
Lugter ørerne?
Det kan også være et fremmedlegeme. Fx et lille bitte mikroskopisk stykke græs/fiber/whatever som er kommet ned i øregangen. Det skal fjernes af dyrlægen, hunden skal bedøves.
Det kan være eksem, allergi, mider. Der er SÅ mange forskellige muligheder. Hvis du ikke selv har en mistanke, må du gå til en dyrlæge, som er kompetent nok til at undersøge hunden og ikke bare sige "der er ikke noget galt". For det er der jo tydeligvist.
nov 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 38
jun 2011
nov 2013
Jeg har jo så fået at vide at han er ren yorkshire terrier, men da jeg ikke har hans stamtavle, må jeg bare tage hendes ord for det.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.500
nov 2013
jun 2011
Det sagt, så synes jeg absolut, du skulle runde en dyrlæge ift. at være sikker på, det ikke er noget andet.
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 96
mar 2016
Følger: 7 Hunde: 1 Svar: 6
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
Det er virkeligt frustrerende og ofte smertefuldt for en hund når ørerne klør så meget, at de hele tiden bliver nødt til at ryste på hovedet. Derudover giver det meget stor risiko for blodøre (hunden ryster bruskpladerne i øret fra hinanden, hvorfor de små blodårer imellem bruskpladerne brister, og øret fyldes med blod), hvis ikke man får det stoppet.
Hvis øret er meget tørt indeni fx. fordi vejret har skiftet så meget, kan problemet ofte løses med øredråber fx Easotic https://www.virbac.dk/home/hund-og-kat/rerens-til-hunde.html.
De fugter øret og lindrer/stopper evt. kløe da der er binyrebarkhormon i.
De sparer min allergihund (reagerer med svært kløende ører), for meget frustration. Men de skal selvf. kun gives i samråd med dyrlægen som ALT andet der skal bruges i en hunds ører.
Derefter en tur til frisør og få vovsen ører klippet. Få dem til at vise dig hvordan ...
Kløen skal stoppes så hurtigt som muligt, det kan kun gå for langsomt, for hunden lider altså, MEGET mere end I gør, ved at skulle høre på den.
nov 2013
Hun konstaterede lynhurtigt blodøre, og vi gik i gang med at pumpe blodet ud. Denne dyrlæge undersøgte faktisk min hund ORDENTLIGT i modsætning min egen lokale (så jeg regner selvfølgelig med at skifte). Efter det, kunne hun også se at min hund har haft betændelse over en længere periode, og det har min egen dyrlæge jo selvfølgelig heller ikke set.
Så han har nu fået rensemiddel og medicin i 5 dage (og den 5. dag var så den sidste) og det har allerede hjulpet gevaldigt. Han ryster ikke konstant på hovedet mere eller klør sig, og blodøret er helt væk nu. Så nu ved I at min hund er glad igen
Igen - Tak for al jeres respons og bekymring for min bedste ven
Min hund kløer sig?