{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.464 visninger | Oprettet:

Min cavalier kløer sig {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu en 7 mdr gammel Cavalierpige, og jeg har tit undret mig over, at hun kløer sig ofte. Hun har ingen lopper, for det har jeg tjekket hende for. Hun bærer halsbånd og for det meste en grøn sele, når hun skal udenfor. Jeg kom tilfældigt til at læse noget om en hjernesygdom, og er nu utrolig nervøs for, om min hund måske har det?

Jeg kom også til at tænke på, om cavalierer har godt af at gå op og ned af trapper?

Jeg håber ikke, mine spørgsmål lyder alt for dumme.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min cavalier kløer sig
  • #1   13. aug 2010 nej dine spørgsmål er da ikke dumme.

hvilket foder bruger du?
    for min Fanny fik Olivers start som hvalp og det kom hun til at klø af, da vi skiftede over til noget andet forsvandt kløen.

prøv evt det. Det var da at håbe at det kun er et foderskifte der skal til.
    jeg har godt set og hørt om den sygdom, men der skal der vist cavalie-eksperter på banen.

hvalpe har generelt ikke godt af at gå på trapper...altså en enkelt man møder på gåturen gør ikke noget, men flere gange daglige op og ned....det ville jeg undgå indtil hunden er udvokset

• #2   13. aug 2010 Hvis din hund klør sig uden at have tegn på utøj kan det være allergi og bør tjekkes af dyrlægen.

Ingen hunde har godt af trapper, men i moderat brug burde det ikke være noget problem medmindre hunden er disponeret for dårlige hofter, ryg o.l.

Mht Hjertesygdommen, det kan en dyrlæge scanne hende for hvis ikke din opdrætter sørgede for det.

Ingen spørgsmål er for dumme... med mindre du spørger om hvor halsbåndet skal sidde smiley

• #3   13. aug 2010 Det er jeg glad for at høre. Jeg bliver bare nervøs, når jeg kommer til at kigge på den der hjernesygdom, som cavalierer kan være uheldige at få. Jeg fodrer hende med Josera, men måske skal hun tjekkes af dyrlægen for en sikkerheds skyld:)

• #4   13. aug 2010 jeg ved ikke hvor tidligt man kan tjekke for den hjernesygdom eller hvor tidligt symptomerne viser sig.
    jeg kan godt forstå du er nervøs for den sygdom, det ser også rigtig grimt ud

• #5   13. aug 2010 kan du ikke snakke med din opdrætter om den?

• #6   13. aug 2010 Josera, er der ikke kornprodukter i det (mener jeg at huske)

Rigtig mange hunde lagermideallergi, det kan helt/delvist undgås ved et foderskift, til et foder uden korn, mel, majs o.l.

Giv du din dyrlæge et kald, tal med dem om din nervøsitet eng hjernesygdommen og få forklaret hvordan det hænger sammen og hvad du skal være obs på smiley

• #7   13. aug 2010 ved hjernesygdommen mener jeg at de vil kløe sig oppe ved hovedet. men jeg mener altså også at de burde vise tegn på smerter da den sygdom er meget smertefuld for dem.

jeg syntes du skal ringe til din dyrlæge for at være sikker

• #8   13. aug 2010 (link fjernet)

her står symptomerne for sygdommen

• #9   13. aug 2010 Som andre skriver skift til et foder uden korn produkter ex PetCurean, Acnan eller Orijen og få din hund tjekket for allergier og tag den derfra.

• #10   13. aug 2010 I Josera er der som første ingdr. fjerkræmel og derefter kommer majsmel, ris, hele korn majs, roetrævler.....

Majs er vanskelig at fordøje for hunde og mistænkt for at forårsage mange typer af allergier og infektions problemer.

Majsgluten mel er den tørrede del af majsen når kim og stivelse (det mest nærringsrige) er fjernet.

Roe trævler er et kontroversielt fyldstof. Det er et biprodukt og påstås at være en god fiberkilde og/eller sænke fedtoptagelsen. Forårsager ofte allergi og øreinfektioner.

Personlig ville jeg holde mig væk fra det.

• #11   13. aug 2010 Er det dig selv, eller din dyrlæge som har konstateret at den ikke har lopper????
    Der er desværre rigtig mange hundeejere som tror at deres hund ikke har lopper.

• #12   13. aug 2010 Hun kan først blive hjertescannet når hun bliver 1½ år, det er først der man hjertescanner

• #13   13. aug 2010 Tak for jeres svar. Jeg vil kontakte dyrlægen snarest muligt.
    Jeg har tjekket og renset hendes ører, og hun piber heller ikke , når hun klør sig, som vistnok også var et af de symptomer på hjernesygdommen Syringomyeli. Hun har heller ikke ondt, når vi nusser hende rundt omkring.
    Mht lopper, så har hun hverken bid eller andre symptomer på, at det er det.

Kommentér på:
Min cavalier kløer sig

Annonce