{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Næsten hårløs plet? {{forumTopicSubject}}

Hej HG. Lagde igår aftes mærke til at min cavalier næsten ingen hår har under hendes ribben smiley er der nogen der har en idé om hvad det kan være? Hun kløer sig nogle gange, men vil ikke mene at det er nok til at der mangler så meget hår? Hun har haft lopper, men har været loppefri siden midt august. Resten af hendes pels er super fin, skinnende og blød, vi får mange positive kommentarer når vi går tur. Hun får en smugle lakseolie i maden. Så ved ikke hvad det kan være smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Næsten hårløs plet?
  • #1   2. nov 2014 Min Lab har det samme.. og den bliver slidt fordi han ligger på knoglen der... ved ikke om det er det samme på din.

• #2   2. nov 2014 Louise kan ha`ret, det plejer dog ikke at være der at hundene slider deres pels pga. deres "liggestillinger" jeg tror at Louises vaps har de hårløse pletter på albuerne. Så jeg ville nok få tjekket pletten med et hurtigt lille "skrab" hos Dr. dyr for at udelukke mider o.l., jo hurtigere man reagere jo mindre vil pletten blive HVIS det er noget der skal behandles, Du kan nok læse at jeg fortrækker at forbygge frem for at behandle. smiley HVIS det kan lade sig gøre.. Good Luck med din vappers hårløse plet. smiley

• #3   2. nov 2014 Min har det på brystbenet... intet på albuer.

• #4   2. nov 2014 OK Louise. Jeg skrev det udfra dit profilfoto og fordi de "større hunde plejer at få de hårløse pletter på albuerne, men måske ligger din hund sig anderledes end dem jeg har været vant til at se, og dem jeg selv har haft. smiley

PS. TS´s hunds plet er jo heller ikke på brystbenet men inde hvor maven "begynder" så der burde ikke komme slid i pelsen. Men igen hunde har ind imellem underlige måder at ligge på og jeg så lige at TS´s hund kun er et års tid, så måske ligger den ofte i "frøstilling" på et sted hvor den får slidt pelsen på det område.
    Det er ski svært at bedømme fra en lille skærm. smiley

• #5   2. nov 2014 Min har pletten samme sted som TS... Kalder det bare brystbenet, men det er nok bare på maven.. Der hvor hans bryst er dybest.. hos min er det bare slidtage smiley

• #6   2. nov 2014 Hihihi.. Det er utroligt at jeg aldrig har set en "slidplet" på det sted i mine mange år som hundeejer og vet-sygeplejerske, men man lærer jo noget nyt hver dag. smiley

Brystbenet er det der stikker frem på hundens "brystkasse" når den sidder ned. Det kan ikke undgås at man ser det "især på KH´s hunde, men self går det helt ind til de nederste ribben. smiley
    Så du har også ret. Gggg. smiley

• #7   2. nov 2014 Tak for svar smiley vi kan jo få det tjekket når vi skal ind og vaccineres smiley

• #8   2. nov 2014 Når noget ikke er "normalt" så få det tjekket.. jeg mener det gør man hvis ens barn eller én selv opdagede noget "unaturligt" på sin krop ? Right. smiley

Held og lykke, håber det som Louise skriver , "bare" er slidtage. smiley

• #10   2. nov 2014 Hun går ikke med sele, men ellers et godt bud

• #11   2. nov 2014 Få lavet et skrab af det smiley

• #12   2. nov 2014 hårløs plet

Skal alligevel til dr.dyr i morgen,vaccination.

MEN han har fået lidt hårløse pletter,på bagbenet,det klør,ligner lidt sår.
    Tror det er skab,en af mopsens hunde veninder har fået lidt skab,ved øret.Det har dyrlægen konstateret.

"veninden" har fået lidt pencellin,og en crem der hedder advokat.Og allerede nu,ca.3 dage efter dyrlægebesøget,har verners veninde det meget bedere.

Skabet gør ikke ondt,men det klør som bare pokker.Jeg er heldig,har lidt flydende smertestillende,ordineret af dyrlægen,som han har fået de to sidste dage.

Brug lidt klorhexdrin,og dyb på et par gange om dagen,tager også kløen..

VIGTIGT,hvis der konstateres skab,må man ikke bruge (det hæslige syntetiske middel),for lopper/flåeter ect....fordi det vil gøre mere skade end gavn,når der ordineres advokat.

m.v.h.
    vibeke (ja,så røg der lige ca.1.200.- til "skabet")

• #14   3. nov 2014 fuldkomment rigtigt hvad du skriver.

Har også hørt om advokato advokato.

Du,skriver det er noget syntekisk stof.Ja,det tænkte nok.Men hvad ellers ;;;

Mopsen skal tjrk på torsdag

er der et andet middel der virker ???

Må,indrømme,jeg de sidste par dage har ,renset "skabet",det er på bagbenet, med henholdsvis,klorhexedrin og,lidt smertestillenden(som han fåt oralt),fordi han i fugtigt vejr får en byld.Det tager evt.smerte.

MEN,altså,her de sidste par dage,hvor det har kløet, ,har han også,fået lidt,meget meget lidt, smetestillende,imod kløen,og det virker sørme

tak for dit svar

m.v.h.vibeke

Kommentér på:
Næsten hårløs plet?

Annonce