{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Barn på flugt i natten. {{forumTopicSubject}}

Er lige kommet hjem fra job, og havde en lidt mærkelig/trist oplevelse på vej hjem.

Jeg kører stille og roligt hjemad, ud ad en mørk landevej her på Lolland. Pludselig får jeg øje på "noget" inde på marken. Jeg er kørt forbi, før det sådan rigtigt går op for mig at det var en ung pige, der sad på hug i udkanten af marken. Hun sad og dukkede sig, iført en sort jakke med hætte, og jeg opdagede hende kun, fordi hun vendte ansigtet mod mig (blev fanget i forlygternes skær). Jeg fortsætter et stykke ud ad landevejen, da det jo ikke er usædvanligt at se unge mennesker der vader rundt på landevejene i mørket (det der med offentlig transport om aftenen, er vi ikke så store tilhængere af på Lolland smiley ).
Men jeg kan bare ikke slippe tanken om hende, netop fordi hun sad og gemte sig. Og fik tanken om hun måske havde brug for hjælp. Så jeg besluttede mig for at vende bilen, og køre tilbage, for at høre om hun var ok/om jeg kunne hjælpe hende/ give hende et lift, eller ?

Da jeg kører tilbage, er hun forsvundet ? Jeg kører et stykke forbi stedet hvor hun sad, og vender igen bilen, og kører retur. Hun er pist væk ? Problemet med billygter er jo at de kun lyser fremad, og hun har åbenbart søgt længere ud på marken/ lagt sig ned. Så jeg opgiver at finde hende, da hun helt tydeligt ikke ville findes.

Jeg havde det bare så skidt med at køre hjemad, uden at have fundet hende, så jeg endte med at køre ind til siden, og ringe til politiet og indgive en anmeldelse. Tænkte at der måske var nogle urolige forældre derude i natten, som mangler deres datter smiley
Det var der så ikke (endnu), men nu er det da noteret hos politiet, præcist hvor hun blev set.

Kom så efterfølgende til at tænke på at der ligger mindst 2 døgninstituationer for unge med problemer, langs den landevej, så det kan jo også være én af dem der var smuttet ?

Kan endnu en gang konstatere, at man oplever mangt og meget, når man færdes ude om natten smiley

Hvordan havde I andre reageret ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barn på flugt i natten.
  • #3   5. feb 2016 Jeg tror, jeg havde reageret lige som dig.

Jeg var ude for på et tidspunkt at køre forbi en mand, der lå i rabatten. Mit første tanke var, at han tog et hvil, men det nagede mig alligevel lidt, så jeg tog en ekstra runde, så jeg kom forbi igen, og der var han oppe, og der var kommet andre mennesker til, så jeg gjorde ikke mere. Men jeg kunne ikke bare ignorerer det.

• #7   5. feb 2016 Jeg havde hurtigt på telepatisk vis fået klarhed over hendes situation. Havde hun behov for hjælp, så havde jeg beam'et hende over i citronen. Var hun ude for at studere natsværmere, så havde jeg kørt videre.
    Det eller også havde jeg gjort som dig, Ann-marie smiley

• #9   5. feb 2016 MIn angst ville være taget over og jeg ville være kørt hjem og været bekymret over det.. Måske skrevet om det på fjæs eller lign..

Når min angst først slår til tænker jeg ikke altid rationelt

• #11   5. feb 2016 Som skrevet er jeg ikke ret rationel når min angst giver sig til kende.

• #13   6. feb 2016 Var ikke i tvivl om at det hverken var et forsøg på røveri (for så havde hun vel stået og vinket midt ude på vejen), eller at hun ikke sad og tissede, for så havde hun i hvertfald fået våde sko og bukser, med den sammenkrøbne stilling hun sad i smiley

Blev bare så trist over at se en ung pige, gemme sig i mørket, langs en lang og øde landevej, klokken bæ om natten smiley Har ikke hørt mere til sagen, så jeg håber at hun er vel hjemme igen.

Dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste tossegode bilist der kunne finde på at stoppe op, selvom det var en mørk og øde landevej smiley Der er håb for menneskeheden endnu smiley smiley

• #15   6. feb 2016 Nej, det er vist kun når de har været væk i flere dage, at de begynder at inddrage pressen.
    Håber at hun er hjemme igen. Ikke rart at se en und pige gemme sig på den måde.

• #17   7. feb 2016 Birgitta: Helt enig. Jeg er ikke på FB, og hvis jeg var, kunne jeg ikke drømme om at nævne noget som helst i en efterlysningsgruppe eller lign. Da der jo kan være mange årsager til at en ung pige er stukket af.
    Bemærk desuden at jeg hverken har nævnt sted, bynavne eller lign. Lolland er en halvstor ø, og der ligger en del døgninstituationer for unge hernede, Så selvom der skulle være en pædofil, hundetosse, som gerne ville "hjælpe" sådan en ung pige i nød, så ville det være som at lede efter en nål i en høstak smiley

• #19   8. feb 2016 Åh jeg kan altså ikke lade være med at kommentere på det med " at skabe drama" . For det handler jo oftest om en råb om hjælp, eller afføres af frustrationer, og især hvis vi snakker syge eller svigtede personer.

Nu har jeg selv en diagnose som ofte bliver stigmatiseret, og hvor mange ofte bare bliver beskyldt for at ville skabe drama osv, men når jeg høre folks historier, så er det jo ikke fordi de ønsker at skabe drama, men det er et kæmpe råb om hjælp, eller fordi de er fyldt med frustrationer. Og med den diagnose jeg har, ja der er det ofte systemet der møder en med disse fordomme, et system der ligesom burde vide bedre.

Da jeg var teenager blev jeg bare betegnet som " besværlig", men jeg var sgu ikke bare besværlig, jeg råbte og skreg om hjælp, og reagere udfra mine frustrationer omkring de ting jeg nu engang oplevede. Jeg var ikke bare en dramaqueen, jeg var en svigtet ung pige, som så også havde en diagnose man ikke havde opdaget endnu.

• #21   8. feb 2016 Isabelle: Jeg går ud fra at døgninstitutionerne selv kontakter politiet, hvis de mangler en beboer ?
    Det kan jo også være en ung pige, som var stukket af hjemmefra ?
    Så jeg tænkte at politiet var det bedste sted at henvende mig smiley

Kommentér på:
Barn på flugt i natten.

Annonce