{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

UANSVARLIGE HUNDEEJERE!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har ikke været her i et godt stykke tid, jeg slettede min HG i et deprimerende øjeblik, men har lige brug for at komme ud med et skuffende, chokerende og surt opstød!

Eira og jeg var ude at gå, da der kommer en husky farende hen til os med en snor slæbende efter sig. Da eira er i sin anden uge i løbetid, vil jeg ikke risikere noget og tager snoren, så jeg står med en hund i hver hånd. Sød hund, det er ikke det. Jeg kan se snoren er knækket over og et ungt par kommer mig til undsætning og tager husky'en og jeg ringer til de numre der står skrevet på dens hundetegn. Får fat i en mand, som der lyder meget forvirret: "hvad er det for en hund?" forklarer, at det er en slædehund, så spørger han hvordan den ser ud og siger, at den står altså bundet ude i hans have.. indtil jeg endelig får overtalt ham til at gå ud og kigge - og væk er den. Det viser sig så at manden bor 5 kilometer væk, ergo har den hund været væk mindst en time og er gået langs traffikeret veje ind til midtbyen smiley

Manden forventer jeg kommer med hunden, jeg siger at det har jeg sådan set ikke tid til, men han siger at han ikke kan gå særlig godt. Da jeg i min vrede får sat eira af derhjemme og taget bilen hen til ham, er det en dybt fordrukken mand jeg møder. Som udemærket kan gå! smiley som råber højt af hunden og skælder den ud... hold kæft hvor var det fristende at beholde hunden!

Hvad havde i gjort i mine sko, hvis ejeren befalede dig at komme med hunden? jeg kunne jo ikke så godt tage ham med hjem, pga. Eira er i løb, men hvis hun ikke havde været havde jeg nok bare taget ham med hjem, indtil ejeren var kommet på bedre tanker og nosset sig sammen til at komme og hente sin hund.. smiley

Jeg forstår ikke den slags mennesker, hvis det var min hund, var jeg kommet farende og undskyldende, havde synes det var det mest pinlige i verden - nå ja og så havde eira selvfølgelig aldrig stået bundet i haven! smiley jeg er sur og skuffet.

Er der et nummer man kan ringe til eller noget ellers? internat er nok lidt overdrevet, men politiet? modtager ejeren så ikke en bøde eller noget i den stil?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  UANSVARLIGE HUNDEEJERE!!
  • #2   3. feb 2016 Det skal jeg have i mente! smiley
    Er det bare mig der er sippet over den her episode?

• #3   3. feb 2016 Sikke en spade! Køber en slædehund, stimulerer den ikke, kan ikke holde den hjemme og lænker den så. Flot!
    Næste gang afleverer du den til politiet uden halsbånd på.

• #4   3. feb 2016 Jeg bliver yderst rasmus modsat når folk forlanger en 'tjeneste' af mig - havde det været mere ovre i, åh kan du hjælpe med at få den hjem, jeg er svagtgående etc. og dermed en forespørgsel om hjælp, er jeg straks mere tilbøjelig til at hjælpe.

Hvis du ser hunden en anden gang, ville jeg nok gøre om ovenstående - sende den på et internat, uden halsbånd etc. og håber på manden enten får en bøde eller at hunden mangler chippen så han ikke får den igen... Evt placer en oversized bamse i hans have, så opdager han vel ikke engang den er væk o.O

• #5   3. feb 2016 Præcis min tanke, Malene.. ærgerligt at slædehundene er blevet "modehunde" smiley (har selv en samojede)..

Det skulle heller ikke være første gang den gør det, så hvis den ikke bliver kørt over næste gang på vej, får jeg nok muligheden igen. Føj hvor skulle nogle mennesker bare ikke have lov at eje en hund. Sidder med dårlig samvittighed over jeg ikke har gjort ovenstående, men fik ærligtalt medlidenhed med manden, da han sagde han ikke kunne gå.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
    #7   3. feb 2016 Hvordan er vi klar over om manden ikke laver noget med hunden?. At den står bundet i haven er vil for at hunden ikke stikker af. Snoren knækker og uheld sker.

Når det er sagt kan man ikke forvente at folk kommer med ens hund. At skælde hunden ud hjælper ikke meget. Godt at hunden ikke kom noget til.

• #8   3. feb 2016 da vores hunde løb hjemmefra. bliv sif osse hente af falck. der skulle vi betale men de kører hende til den dyrlæge som ligge lige i nærheden i den her til fælde var det Næstveds dyrlæge hun bliv sendt til. vi skulle underskrive nogle papir og betale for det , hun have smidt halsbåndet så det bliv ret dyrt smiley men jeg have nok ringet til falck hvis jeg så en hund hvis jeg ikke kunne for fandt på den

• #9   3. feb 2016 Max - Nu har jeg jo mødt manden og vil gerne sige med 99% sikkerhed, at han på ingen måde stimulerer den hund. Hunden var endog ikke en dag over 6 måneder - og en 6 måneders hund der stikker af og knækker sin snor, er tydeligt bevis på understimulering. At den ydermere tager en 5 km's trasketur alene, siger måske noget om manglende føreglæde/manglende føresavn. Iogmed det heller ikke er første gang, tyder det jo bare på manden er ligeglad.. uanset hvad, binder man ikke sin hund i flere timer i haven..

• #10   3. feb 2016 Jeg har engang stået i en lidt tilsvarende situation - fandt engang en lille, meget angst hund, som løb rundt i et ret trafikeret område. Da den var bange virkede den aggressiv, og folk turde derfor ikke at gå til den.
    Det tog mig næsten to timer dels at få fat på hunden og finde ud af hvor den bor - som viste sig at være hos et ægtepar der fortalte at den tit stak af, da den ikke gad blive på grunden (som ikke var hegnet ind) og i øvrigt virkede ret ligeglade..
    Lidt over en måned efter fandt jeg hunden på en anden trafikeret vej, og der ringede jeg altså til politiet og forgav at jeg ikke anede hvor hunden hørte til, og kørte derfor efter aftale med politiet hunden til et internat (hvor ejeren forhåbentlig(!) fik lov at betale for både ophold og bøde)

• #11   3. feb 2016 Nævnte hund var i øvrigt anden gang jeg brugte LANG tid på at følge en vildfaren hund hjem, så derefter har jeg - hvis jeg er rendt på en hund der er på tur for sig selv - kørt dem direkte op til den lokale dyrlæge..
    Der sker i øvrigt relativt tit at man render på vildfarne hunde herude.
    Jeg har personligt taget mig af 5 i de 3,5 år jeg har boet her :S

• #12   3. feb 2016 Line - lyder lidt som samme type by du bor i, som jeg. VI har haft 2 hunde indenfor den sidste måned oppe ved havelågen, hvor Eira så har gøet i ivrighed efter at lege, som jeg så har ringet på .. og nu denne smiley men de to andre, var yderst taknemmelige og løb desperat rundt i byen for at finde deres hund - præcis som jeg ville have gjort. Men derfra og hertil, er der godt nok et langt skridt.

Fulgte også en hund hjem i sommers, den gik langs en traffikeret vej, da jeg kommer hen og ringer på, kommer en fuld, voksen mand ud i stor ble og hiver hunden hele vejen ind i øret hvorefter han fortæller mig, at det skal jeg ikke være bekymret for og en anden gang, skal jeg bare lade den løbe, for det gør den hele tiden... hvor føler man sig bare magtesløs på sådanne dyrs vegne.

• #15   4. feb 2016 Lyder som en god idé at aflevere hunden til politiet næste gang. Eller evt. ringe 1812 (Dyrenes vagtcentral).

• #16   4. feb 2016 ja hvis det var mig ku jeg godt blive frk. møg so og så aflevere hunden istedet hvis ejeren af hunden ikk kan hente sin hund selv. self hvis manden var dårlig gående så lu jeg aflevere den. men hvorfor så ha den race de kan rende langt og skal stimuleres meget. nå men hvis jeg så opdagede det var en drukkenbolt der bare skælder hunden ud når man så aflevere den kan jeg nok heller ikk holde min mund. da det ikk er hundens skyld den har en uansvarlig ejermand

• #17   4. feb 2016 ejer desværre selv en udbryder konge han kan kravle over alt eller os graver han smiley eller når vi har gæster og de lige glemmer at den ene af vores ikk kan rende frit men det heldigvis kun sket hjemme ved min far. men bliver han fanget på sin strejfe tur inden han når hjem igen eller inden vi selv får fat i ham. henter vi ham også så hurtig vi kan og viser hvor taknemmelige vi er for at de vil ringe. da det er det mindste man kan være

• #18   4. feb 2016 Jeg og nogle venner indfangede en gang en løs hund hvor adressen stod på halsbåndet, han boede nogle huse længere nede, var fordrukken og virkede fuldstændigt ligeglad med hunden - og rimelig utilfreds med at vi overhovedet kom forbi med den. 3-4 dage senere løb den der igen, og vi overvejede om vi skulle aflevere hunden, men gjorde det til sidst, fordi vi tænkte at det kunne have været en dårlig dag den første gang. Da vi afleverede den var han igen stiv og virkede vred på os og råbte af hunden.. en uge senere var den gal igen, og på det tidspunkt havde vi så ondt af den hund at vi i stedet ringede til falk og håbede på at han ikke ville efterlyse den, og hvis han gjorde kunne han i det mindste betale lidt for det og måske lære at passe på den.

Jeg synes ikke at det ALTID er den rigtige løsning at ringe til falk, fordi vi selv har måtte ud efter vores hund og vores brors hund efter nogle kloakmænd som glemte at lukke lågen, et hul i hegnet og et ødelagt halsbånd, men vi har ALTID været afsted på cykel, i bil og på gåfod for at finde ham, SELV afhentet ham hvis der blev ringet og selvfølgelig undskyldt mange gange.

Du har fuldstændig ret til at være gal over at han ikke selv har afhentet den stakkels hund, Og hvis det på et tidspunkt sker igen synes jeg også at du er i din ret til at ringe til Falck

Kommentér på:
UANSVARLIGE HUNDEEJERE!!

Annonce