{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Uansvarlige hundeejere!!! Lang!!! {{forumTopicSubject}}

Ja det er nok mest en brokketråd, men jeg skal bare ud med det. Jeg er holdt op med at lufte Bianca i et bestemt område i nærheden af os, da jeg gentagende gange har oplevet at folk går med deres hunde løse selv om de ikke har styr på dem. Bianca blev overfaldet 2 gange på 14 dag af franske bulldogs(ja de er små, men det er altså bare ikke i orden). Og jeg selv er også blevet råbt af og kaldt grimme ting, fordi jeg bad en kvinde om at kalde sin hund til sig, som stod og knurrede af mig(jeg havde ikke hunden med).

Idag gik kæresten, jeg og hunden(som er i snor) så igennem området, da vi skulle besøge min kærestes bror, der bor i området. Da vi næsten er fremme, bliver der åbnet en dør et par huse fra hvor vi er. En fransk bulldog løber ud og da den ser Bianca løber den tættere på og knurre. Pigen(16-17år), som åbenbart har lukket den ud, kalder på den og kommer gående hen i mod os. Inden hun når frem, springer den på Bianca. Pigen løber hen for at få fat i hunden. Det virkede bestemt som om hun godt vidste den ikke kan lide andre hunde. Vi fik ingen undskyldning eller noget. Da vi så skal hjem igen, når vi ikke særlig langt før Bianca bliver overfaldet af 3 mindre mindre hunde(lignede dansk/svensk gårdhunde). Manden havde bare åbnet havelågen, så de kunne løbe ud. Mens han kalder på dem og får fat i dem, begynder han fandme at smågrine. Jeg bliver selvfølgelig tosset og stopper op og spørg ham om han synes det er sjovt. Tror han blev overrasket over mit udbrud og siger temmelig stille, at nej det synes han da ikke. Jeg siger så til ham at hvis man ikke kan styre sine hunde må man jo have snor på dem. Jeg får ikke noget svar. Ikke engang en undskyldning. Jeg fatter bare ikke at folk kan være så ansvarsløse. Er de slet ikke urolige for at der kan ske deres hunde noget. I det sidste tilfælde forfulgte hundene os over en vej. De kunne være blevet kørt ned eller Bianca kunne ha bidt dem. Jeg fatter det bare ikke!! Er det bare fordi at det er små hunde, at folk så tror at de kan tillade sig alt? Fordi små hunde ikke kan gøre lige så meget skade som en stor hund.?? Det er bestemt ikke for at hænge folk med små hunde ud. Jeg ved godt det ikke er alle med små hunde der opføre sig sådan, men det er bare det billede jeg ser af folk her hvor jeg bor.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uansvarlige hundeejere!!! Lang!!!
  • #1   10. apr 2010 spak til lorte

  • #2   10. apr 2010 Sune: Det havde jeg bestemt også lyst til, men det gør jo ikke tingene bedre.

  • #3   10. apr 2010 forstår det godt men tror bare du er uheldig hvor du bor smiley det vel forskelligt men dem du har mødt har bare ikke styr på deres hunde det skulle de tage at forstå ville også blive sur vis det var mig der havede en lille hund og de store hunde altid overfaldet den smiley men løft da bare hunden næste gang og gå forbi og så sæt den ned når du føler det sikkert er vel det nemmeste vis de ikke fatter det:)

  • #4   10. apr 2010 sune B....har du selv udtænkt den fantastiske plan eller skulle du have hjælp til det?

  • #5   10. apr 2010 Jabina: Ups!! Glemte at skrive at Bianca er en schæfer/labrador blanding. Jeg kan ikke lige løfte hende:)

  • #6   10. apr 2010 de gange min er blevet over faldet af andre hunde er det sket og lige meget om man hopper på den handen hund kan de ikke gære noget ved det min er i snor og deres hund kommer over til min jeg kunne også bare lade min hund tage den anden hund det ville der heller ikke ske noget ved så længe min har snor på og den anden ikke har det er hanm den anden der laver en fejl hvis han ikke kan styre sin hund skal han ikke gå uden snor

  • #7   10. apr 2010 Lige her tabte jeg mælet.....

  • #8   10. apr 2010 ....jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal skrive sune....hopper du oven på andres hunde, og gør det med god samvittighed fordi du har din egen hund i snor???

  • #9   10. apr 2010 jeg siger ikke at jeg gør det jeg siger jeg får lyst når folk går uden snor på en hund de ikke kan styre men et lille skark eller 2 til en hund der kommer uden snor og over falder min som der er snor på sker der ikke noget ved min kan ikke engang stikke af når den er i snor

  • #10   10. apr 2010 så er jeg da ikke den eneste der har været uheldig med overfald idag... er lige så vred som dig

  • #11   10. apr 2010 Tina P: Ja det er i hvert fald ikke fordi vi bor i samme område kan jeg se. Jeg er bare mest forarget over at folk ikke passer bedre på deres dyr. Og så ved jeg ikke hvorfor der skal blive ved med at gå ud over os.

  • #12   10. apr 2010 Sune.....her er tale om små hunde der ikke engang når dig til knæet....der er vel bedre måder at løse den situation end at begynde at sparke løs, hoppe på dem eller lade sin amstaf "tage" dem.....?
    Jeg mener det er en god ide at kunne styre sig selv .....før man anskaffer sig en hund som din!


  • #13   10. apr 2010 Selvfølgelig skal man have styr på sin hund.....stor som lille....før man slipper den løs...

  • #14   10. apr 2010 M og S Jeg ved ikke hvor i bor i københavn.
    Men her i Ishøj hvor jeg bor, har jeg aldrig oplevet nogen ubehage ting fra andre hunde overfor min.

    Kan ikke forstå der er nogle hunde der altid bliver overfaldet og andre ikke.

    Hvis der kom en hund og ville gøre min noget ondt ville jeg beskytte hende, om jeg så skulle sparke til den anden hund fordi ejeren ikke havde kontrol over eller ville fortage sig noget.

    INGEN skal gøre min hund ondt


  • #15   10. apr 2010 Alice: Jeg kan godt følge dig i det du skriver. Nu skete der heldigvis ikke noget. Men hvis det havde udviklet sig til en real slåskamp mellem hundene, så havde jeg nok heller ikke holdt mig tilbage.

  • #16   10. apr 2010 kommer der en lille eller stor hund unden snor og over falder min får de et spark fordi hvis først min tager dem som du siger så går det kun ud over mig når jgeg har den hund jeg har

  • #17   10. apr 2010 Jeg har god erfaring med at holde min egen hund i snor bagved mig, mens jeg går direkte imod den angribende hund. Man skal forsøge at "gøre sig stor", råbe højt og se faretruende ud.
    Man signalerer derved at hunden skal forbi en stor forhindring for at komme til den anden hund, og de allerfleste standser. Når den stopper skal man selv standse....stirre direkte på den og råbe at den skal forsvinde....


  • #18   10. apr 2010 Jeg har brugt metoden flere gange....og selv min gamle nabos pit bull stoppede og smuttede hjem da jeg pustede mig op til dobbelt størrelse...

  • #19   10. apr 2010 lise prøver jeg også når jeg møder løse hunde...

    hmm nogle der har gode ideer til sure og inkompetente ejere... anyone


  • #20   10. apr 2010 Fortæl at din hund desværre lider af en farlig meget smitsom sygdom.....og at de nok lige bør kontakte dyrlægen.....for sygdommen kan være dødelig uden behandling......

  • #21   10. apr 2010 sidse kan godt lide din holdning

  • #22   10. apr 2010 spake hvis der kommer en lille pis hund får den jo bare et puf og så længe den ikke gør min noget gør jeg heller ikke den noget kun hvis den flyver lige i hovede på min hund og jeg kan høre den er hel gal så gør jeg det lige meget om så det var en kat min hund har ikke mulighed for at gære noget så længe den er i sin snor

  • #23   11. apr 2010 som jeg skrive ville jeg kun gøre det hvis den gjore min hund noget så hvis den bare kommer over gøre jeg ikke noget så for manden/damen bare hele turen om de skal styre deres hund



    i må sove godt oh hold nu jers hund i snor hvis i ikke kan styre den


  • #24   11. apr 2010 ac:
    ja det er sku halvfarligt slå den angribende hund fandt vi da ud af idag ihvertfald... hunden sad unægteligt fast i eddies forben kæresten slog hunden 1 eneste gang for at få den til at slippe hvorefter han løfter den snerrende og vridende hund op i halsbåndet for den ikke skan fortsætte...
    hva gør ejeren... skæder min kæreste ud og kommer helt hen til ham på meget truende måde... hva fanden han bildte sig ind at slå hans hund.. ej undskyld men dit kræ sad fast i min hunds ben altså


  • #25   11. apr 2010 ac
    ville jeg jo også mene... den kan jo ikke rende rundt på højen gren og tænke YES idag bed jeg sku min første kamphund næste gang tager jeg en større hund eller ejeren eller ejerens børn eller hva der nu er med på slæb =0)

    ironi kan forkomme

    en ting er sikkert er glad for at det ikke var jack der var med så er jeg bange for den havde lavede en selvdisiplinering af den anden hund =0(


  • #26   11. apr 2010 ja nu vejede den ikke mere end han kunne løfte den i en arm... det er mig stadig en gåde hvordan filan den kan rive en flexline fra en sund mand på ca 40 år. .

    ja er du vild... er bange for at vores eddie måtte blive 3 benet i værste tilfælde hvis det havde været en større hund..

    vi har heldigvis masser af antiseptisk til de overflade sår han har fået på den indvendige del af albuen =0)


  • #27   11. apr 2010 ham fyren med den lille hund lyder da som en rigtig idiot sys jeg

  • #28   11. apr 2010
    Naturligvis kan alle blive tvunget ud i at skulle bruge vold hvis en fremmed hund sidder i flæsket på ens egen.

    Jeg mener blot, at enhver ansvarlig hundeejer gør alt for at standse situationen før den udvikler sig så grelt.

    Selv om man har været ude for grimme oplevelser tidligere, synes jeg at man stadig skal forsøge at løse problemerne fredeligt HVER gang....det er ens pligt.

    Man skal tænke på at det er mennesket der har sluppet hunden løs der er ansvarlig....ikke den angribende hund....




  • #29   11. apr 2010 Lise: Ja jeg er enig. Det er hundeejerens skyld og ikke hunden. Det er bare så belastende at man hele tiden møder folk, som er ligeglade med andre og lader deres hunde gå som det passer dem. Men jeg kan jo ikke rigtig gøre noget ved det, så længe min hund ikke er kommet tilskade.

  • #30   11. apr 2010 nårh ja så kan jeg godt se det hun er svær og løfte haha smiley men så prøv og træk hunden til dig med korter snor og gå videre det plejer jeg selv at gøre det plejer at hjælpe

  • #31   11. apr 2010 sune B
    Hvis du begyndte at sparke til min hund, så ville jeg sparke til din hund. Lær at styre dig før du anskaffer en hund, som kræver at man kan styre den.


  • #32   12. apr 2010 Jabina: Det prøver jeg også altid, men kommer den for tæt på, så kan hun finde på at lægge sig ned. Eller hvis den starter med at knurrer, så begynder hun også at knurre.

  • #33   13. apr 2010 hvad sker der vis du bare bliver ved med og gå ? men det nemmeste er nok og få personen til og tage hunden i snor

  • #34   14. apr 2010 Hvis jeg bare bliver ved med at gå, så er jeg nød til at trække hende hen over jorden for at få hende med mig. Vi træner dog med at hun skal holde focus på os og det går også lidt bedre, men det er svært hvis folk ikke holder deres hunde i snor.

  • #35   15. apr 2010 rejser hun sig ikke og går videre vis du bliver med og gå og trække ?

  • #36   15. apr 2010 Jabina: Nej det gør hun ikke. Vi har trænet med godbidder at hun skal holde fokus på os, men det virker ikke hvis jeg ikke når at se hunden før hende. Hun er dog blevet meget bedre end hun var til at starte med. Men der er bare ikke så meget at gøre, når folk ikke kan holde styr på deres løse hunde.

  • #37   15. apr 2010 næh andet en og blive ved med at træne og træne til hun kan holde fokus og er ligeglad med den ande hund

  • #38   15. apr 2010 Nej det er rigtig, men vi træner skam også:)

  • #39   15. apr 2010 hehe:)

Kommentér på:
Uansvarlige hundeejere!!! Lang!!!

Annonce