{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Dumme uansvarlige hundeejere - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Vil lige starte med at påpege jeg ikke nævner navn, by osv. og at familien slet ikke er her inde da jeg ikke ønsker at blive frosset pga. udhængning.

Ja det er endelig en lang historie det her – men nu får i den simpelthen alligevel, for er ved at være så frustreret.

Det hele startede for 10 år siden. Der kom en dag en lille bitte Yorkshire terrier ind i vores have. Hunden have intet andet på en sele som var filtret ind i dens pels. Vi kontaktede politiet og jeg gik rundt med hunden for at prøve at hjælpe den med at finde hjem. Jeg fandt dens ejer – han kom kørende i sin bil – tog hunden med hjem og det var så det.

Efterfølgende kom hunden over til os et par gange om måneden. Men med tiden kom den oftere og oftere – i hvert fald et par gange om ugen. Vi afleverede den pænt hver gang den kom. Men efter nogle år kom den så tit (i lange perioder hver dag) og der holdt vi op med at aflevere ham (de vidste jo hvor han var) og ofte sov hunden også ved os. De kom aldrig selv og hentede den hvis ikke vi først ringede og spurgte dem om ikke de ville hente hunden.

Vi talte selvfølgelig med familie som havde hunden om det og de undskyldte det med børnene lukkede den ud. Vi gjord det klart for dem at vi ville have de holdt hunden inde osv. Men det hjalp på ingen måde. En gang gik der over en uge før de kom efter hunden. Med årene blev hunden meget tynd og ofte så vi nogle af deres børn hive af sted med hunden eller komme den i dukketøj og have den i barnevogn osv.

En dag tog jeg over til dem og tilbød dem at overtage hunden – men jeg fik nej – børnene var glade for den.

En dag da hunden kom omkring kl 2 om natten (i snestorm) ringende jeg til familien men kunne ikke komme i kontakt med nogle af dem. Hunden var fuldstændig filtret ind i sne og var meget meget kold. Jeg fil til sidst fat i dem men de var i udlandet så de kunne ikke lige tage stilling til det men bad mig ringe til en dame. Damen, som viste sig at være en af deres forældre, blev fuldstændig hysterisk på mig og sagde at det jo var min skyld hunden kom over til mig når jeg lukkede den ind (ingen det var forringe vinter under en snestorm). Hun ville ikke komme og hente den men sagde at jeg bare skulle smide hunden ud igen – det gjorde jeg selvfølgelig ikke. Dagen efter hentede hun den og svinede mig til.

Ikke lang tid efter denne episode holdt huden op med at komme her. Jeg spurgte selvfølgelig hende damen om hvordan det gik med hunden. Hun fortalte mig at den var blevet aflivet da den var besværlig og gammel (9 år).

Ca. 1 måned efter fik de to hunde mere (samme race). Jeg så den et par gange løbe rundt på vejen men ikke ret meget og det have sin helt naturlige forklaring. Hundene blev aflivet da de var besværlige og familien alligevel skulle flytte. (de har max været et år gamle).

Så snart de flyttede fik de endnu en hund – en lille chihuahua. Jeg hører den tit gå haven (hvor den går ude hele dagen når den er alene). Her i aften hvor jeg var ude at gå med hunden (i et værre møgvejr – vldsom regn og blæst) så jeg pludselig noget som lignede en lille killing eller noget i den stil. Men nej det var deres lille Chi – den var drivvåd, rystede og rædselsslagen. Den løb forvildet rundt midt på vejen og var ved at blive ramt af en bil. Jeg kunne desværre ikke så den til at komme helt over til mig og da den så en mand som kom gående røg halen helt ind mellem benene og den styrtede væk. Jeg ledte efter den en tid men kunne ikke få fat i den. Jeg gik så over til familien men de var ikke hjemme… og ja nu sidder jeg så her – rimeligt frustreret. Måtte bare lige dele det med her og evt. høre om I har nogle gode forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumme uansvarlige hundeejere - hvad gør jeg?
Kommentér på:
Dumme uansvarlige hundeejere - hvad gør jeg?

Annonce