{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

Har jeg Paranoia {{forumTopicSubject}}

Kan ikke finde ud af om jeg er lidt tosset ....

Min mor som er 88 bor i et stort hus.... Under stormen Gorm var det skade på taget. Jeg får fat i forsikringen, og de sender nogle håndværkere ud og se på det, senere kommer de og reparerer det...

For at komme derom hvor skaden var skal man op af nogle trappen, ind af en låge (der ikke kan ses fra vejen) til haven..

Når man kommer ind i haven er der en stor havestue som også ligger skjult fra vejen....

Nu har min mor opdaget at der har været forsøg på indbrud ved havestue døren (den kunne pludselig ikke åbnes indefra), så de går udenom huset og kigger på døren, der er mærker som ligner at de er fra et brækjern, og jeg har selvfølgelig igen ringet til forsikringen der sender en mand ...

MEN men, det der falder mig ind er at der ALDRIG tidligere i de 28 år hun har boet der har været forsøg på indbrud, har spurgt om de (hun bor med min handicappede storebror på 63) har hørt noget fra andre naboer, men de har de ikke ... Og som froholdene er synes jeg lidt man skal kende til det for at opsøge stedet....
De håndværkere der var der ved jo selvfølgelig at der bor en ældre let svag dame, og en handicappet mand ... så må indrømme at jeg i løbet af dagen i dag er begyndt at får lidt tanker om der er nogen sammenhæng ...

er jeg helt tosset .... det er ikke meldt til politiet da dette ikke er et krav fra forsikringen, men tænker om jeg skal ringe og spørge om det har oplevet nogen øget aktivitet i det område hvor hun bor, vil de mon oplyse det ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har jeg Paranoia
  • #1   4. jan 2016 Det synes jeg da godt du kan gøre, om ikke andet så for at gøre opmærksom på det smiley

  • #2   4. jan 2016 Så vidt jeg ved, går tyve omkring et hus og leder efter steder, hvor de ikke bliver set af naboer eller andre.
    Det lyder da somom at de fandt et sted, de har følt sig dejligt usynlige?

    Hvis jeg var tyv og hørte om en dame og handicappet søn, ville jeg da tænke på stor mangel på moderne teknik, smykker og des lige.
    Så, medmindre håndværkerne havde adgang til rum med fine antikviteter og des lige, tror jeg ikke at tyve ville forvente at kunne hente meget med tippet "åhh mand, der bor en gammel dame med handikappet søn der!" (Sagt med Brian accent tilført Adidas)

    (At jeg så har haft nogle af de mest spændende samtaler om praktisk anvendelse af IT, med folk omkring de 90... Det er jo en hel anden historie)


  • #4   4. jan 2016 @ Helene B .... jeg var der kun den dag de var og besigtige tagskaden, og der var den ene med inde i huset ... den dag de var der for at reparere ved jeg ikke om de var inde ....

    der er fine gamle ting i hele huset, ikke som sådan noget jeg er vild med, men helt sikkert noget der er omsætbar .....
    Det der med at gå rundt om huset .... det kan man IKKE, man kan kun gå ind til haven det ene sted, huset ligger højt og kommer man ind i haven kan man KUN komme ud samme vej (eller igennem huset), den anden del af haven der er ligger ud til en stejl skråning ( der er et højt hegn) der ender nede på en vej ... (huset ligger på et hjørne), det er derfor jeg tænker lidt at her er ikke tale om nogen der er gået rundt om et hus for at se hvor man kan komme ind (udover hoveddøren), man har vist at det var den vej man skulle ....


  • #5   4. jan 2016 Politiet må da finde det relevant at undersøge, hvor mange forsøg på indbrud/reelle indbrud, der har været hos borgere, der har haft besøg af lige de håndværkere?

  • #6   4. jan 2016 ja ... havde bare ikke haft de tanke før op af dagen i dag ... må hellere ringe til politiet og høre ad ....

  • #10   4. jan 2016 Jeg ved ikke, hvordan en mistænksom bil ser ud. Derfor har jeg valgt at bringe et billede af en mistænksom hund i en mistænkelig bil smiley
    Undskyld Caroline, jeg kunne ikke lade være smiley


    profilbillede
  • #12   5. jan 2016 Du er ikke tosset smiley så sent som i julen fortalte en af de havde haft håndværkere og derefter indbrud - og det var mistanke om at det var håndværkerne.
    Jeg ville ringe og ta en snak med Politiet smiley


  • #14   5. jan 2016 Altså sådan helt generelt så er der jo altså mange indbrud i øjeblikket. Meld det til polititet - og jo, de oplyser gerne om hvorvidt din mors område er meget plaget i øjeblikket smiley
    Mit lillebitte lokalområde er meget hårdt ramt iøjeblikket. Her har politiet skam været rundt og opfordre til at vi holder ekstra øje med hinandens hus osv.
    Det som tyvene løber med er primært letomsættelíge varer de kan have med i kommen. Dvs. guldsmykker, pas, iphones og kontanter. Der stjæles selvfølgelig også designermøbler og designerlamper, men så er det en lidt anden type indbrud og ofte er det bestillingsarbejde og det kræver lidt mere planlægning og fx et køretøj.
    VI har haft indbrud og her blev stjålet pas, et visakort og to små guldsmykker (som jeg ikke brød mig om at gå med så pyt). Tyvene lod ipads, ipods, laptops og svinedyrt kameraudstyr ligge - det lå endda frit fremme...... Iflg betjentene der optog rapport var det, der blev stjålet hos os, det der blev stjålet flest steder.
    Og så er et kontonummer, et personnummer og et foto af et nemid-kort også rimelig meget værd ......
    Fladskærme, antikviteter af uvis værdi, pc'ere osv gad ingen rigtig rende med mere.


  • #16   5. jan 2016 som håndværker der jævnligt kommer i folks huse uden de er hjemme synes jeg da det er sødt af dig straks at kaste din mistanke på de arbejdsomme folk du selv har ringet efter.. selfølgelig skal forsøget meldes, men du aner ikke om det er sket i juledagene eller for måneder siden.. det lyder ikke som om at det er din mors terrassedør du oftest kigger på,, og selvom det så er sket i nar er der nok ikke synderligt mange der ville være så dumme at lave indbrud de steder hvor de har arbejdet.. mon ikke der hurtigt ville danne sig et mønster...

    sisdt men ikke mindst går jeg udfra at det er nogle tømre du har haft ringet til.. mon ikke de kunne finde udad at komme ind af en dør hvis de virkeligt havde villet det smiley


  • #17   5. jan 2016 Det var bestemt ikke min første tanke, på ingen måde ... men gik og summede over at jeg synes det var sært efter 28 år, og i et hus som man ikke, som tidligere nævnt på nogen måde kan gå rundt om, eller gå og kigge ind af vinduer af, andet en fra havesiden.....
    Nu er der jo heller ingen der siger det er dem, men en af dem kunne måske så have talt om det store hus de har været ude ved til andre ... jeg ved det ikke ...synes stadig det er sært

    Det er ikke måneder siden, det er sket i løbet af december.
    Døren har ikke håndtag udvendigt ..... så skal man ind udefra og den ikke er åbnet indefra, så skal man enten smadre ruden, eller få den vippet af på en eller anden måde ....

    Jeg har ikke haft ringet til dem, de er sendt ud af forsikringsselskabet...


  • #18   5. jan 2016 jeg har virkeligt svært ved at følge argumentet at det skulle være mere specielt at det er forsøgt nu når det aldrig har været forsøgt før?? jeg kan virkelig ikke se hvorfor der er noget særligt. jeg er sikker på at der hver dag bliver begået indbrud i huse der aldrig har været indbrud i før..

    tja men selvom de har fortlt om et stort hus eller lign. har de vel næppe givet dem en adresse.. tja. jeg siger ikke at det overhovedet ikke er muligt.. men det er da godt nok spjøst at de skal under mistanke.. jeg håber da ikke jeg skal ud og lve noget i diit hus engang.. eller din mors for den sags skyld. så risikere man en mistanke hvis der efterfølgende bliver opdaget noget der reelt kunne være sket flere uger før smiley


  • #19   5. jan 2016 men for at svare på dit spørgsmål: JA!

  • #20   5. jan 2016 Steffen: Der er ingen der siger at håndværkere som udgangspunkt er kriminelle.
    Det tror jeg de fleste af os ved helt bestemt, at de ikke er.
    Vi har jo nok alle flere håndværkere blandt familie og venner.
    Jeg kommer af malerslægt og har både mekanikere, smede, og tømmere i familien.

    Men som inden for alle fag, er der nu engang også kriminelle blandt håndværkere.
    I sådan en sag her, er det mest naturligt, at man på et tidspunkt får tanken, og her, gerne handler på den.

    Hvis ikke der er noget i det, så er det jo fint, men er der, så kan en stribe af indbrud måske opklares ...

    Det er ikke et personligt angreb på håndværkerfaget, men en mistanke om lige de specifikke håndværkere, i lige præcis den situation.

    TS: Svaret er nej. Slet slet ikke. Du er realist.


  • #21   5. jan 2016 Dengang jeg kørte som vvs-montør, da stjal jeg ofte et eller andet hos kunden. Hvad fanden vi fik jo skylden alligevel. Når man sad på en læderbetrukket 7'erstol, så var man bare kongen af frokoststuen smiley

Kommentér på:
Har jeg Paranoia

Annonce