{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

gravid? tro eller paranoia? {{forumTopicSubject}}

ja jeg ved ik helt om jeg gravid eller jeg har paranoia... det hele started med mine p piller var forsinket.... 1 uge!

kæresten og jeg havde først sex ugen efter jeg fik dem og fik så a vide a lægen dagen efter at chancen for jeg ku bli gravid fordi det hele jo var blevet rykket var der!
efterfølgene har jeg haft kramper i underlivet hvor vi måtte ringe til vagtlægen.. så jeg begyndt a seriøst grovæde alt! uden egentlig a føle mig mæt... hver 2 dag har jeg lidt små ondt i underlivet? kan det være tegn på graviditet???? jeg skal ta tog test i morgn tidlig men gruer for svaret!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gravid? tro eller paranoia?
  • #1   26. okt 2009 ja, du kan sagtens være gravid med list små ondt i underlivet. sådan som hvis man er ved at få det røde...

  • #2   26. okt 2009 lykke> det er netop som mens smerter... måske bar lige mer end jeg plejer... :S og det med a æde så meget??? smiley bar igår først 5 tarteletter så chips så to store skåle kartoffelsuppe hvis jeg ik havde stoppet mig selv var jeg blevet ved!! hmm blir mer og mer nervøs... smiley

  • #3   26. okt 2009 kogb> da vi havde sex var det for lidt over en uge siden.... snart 14 dage vil jeg tro.. havde lig inden da haft det røde ugen inden.. de her p piller er helt nye i forhold til dem jeg plejer de hedder de nye altså yasminelle.... ?

  • #4   26. okt 2009 man har jo ægløsning 10-12 dage før man forventer at få det røde næste gang.

    Men ja, ædeflip kan man bestemt også få...men normalt er det en god ide at vente med at tage en test indtil man burde have fået det røde...


  • #5   26. okt 2009 jeg skal først have det røde ik nu på fredag men næste fredag igen:( det for mig rigtig lang tid og gå med den tanke om jeg er gravid?
    jeg personligt er klar til a blive gravid, kæresten og jeg har nu været samme 4 år.. han syns ik han er så klar men vil tag ansvaret seriøst og blive ved a være kærester osv.... men det gør mig så bestemt heller intet hvis jeg ik er det...


  • #6   26. okt 2009 sisdte mens dag var den 11 okt havde sex den 15 sååh ???

  • #7   26. okt 2009 puhha er så bange for blodprøver:S men tar de to test i morgn er jeg i tvivl ringer jeg lig til lægen og får en tid...

  • #8   26. okt 2009 det er for tidligt, men de kan jo være nogle sejlivede nogen:-) ville sige at du har haft det her i weekenden, men det kan jo være at jeg tager fejl:-)

    Tror dog at det bliver svært at få et klart billede allerede nu, om du er gravid. For den vil sikkert vise negativt uanset om du er eller ej, og så er du jo lige vidt:)


  • #9   26. okt 2009 hehe desværre har jeg ik haft sex i weekenden... håber bar jeg indbilsk gravid .. eller det er mine nye p piller der driller min krop:S

  • #10   26. okt 2009 ja, som sagt kan man have nogle sejlivede nogen, men det er begrænset med overlevelsen, men er man "heldig", kan de overleve i en uge...

  • #11   26. okt 2009 puha:O hehe ja nu må vi se men altså skal stop med pillerne på sændag så plejer mit lort først a komme om fredagen til ca søndag så det altså 14 dage at vente øv! rigtig lang tid!!!!!

  • #12   26. okt 2009 du har først ægløsning ca. 14 dage efter første mens dag, nogle har dog før. Du kan da sikkert godt være gravid, men ville ikke kunne se det i en urinprøve endnu.. Du kan da altid prøve, men er næsten 100 % sikker på den er negativ.
    Og så vil du bare få besked på af lægen med at vente på udebleven mens.

    held og lykke med det hele


  • #13   26. okt 2009 du kan sagtens være gravid.

    JEg har selv lige været turen igennem, men der gik faktisk 5 uger fra jeg var blevet gravid til jeg kunne måle det i urinen. Jeg gik og havde alle symptomer som kvalme, lyst til underlig mad, ondt i brysterne og sådan, men testen blev ved med at være negativ. Men efter 5 uger, så var der pludselig en positiv test. Så tag til lægen og blive tjekket istedet, hvis din test er negativ.

    Der findes også nogle klinikker rundt omkring i landet som du kan henvende dig til, nogle special klinikker for sexsygdomme graviditet og abort osv... tror hvis du søger på abort klinik på google kan du finde noget, og du kan selvf sagtens tage derind selvom du ikke ønser en abort, men få det tjekke så hurtigt som muligt for din egen skyld, så har du længere tid til at overveje om du vil have det eller ej, hvis du er i tvivl smiley

    Held og lykke kram fra lea


  • #14   26. okt 2009 Vi kan sætte os og holde hinanden i hånden, for jeg går også og afventer :O).

    Stoppede med mine p-piller for en måned siden, og havde i sidste uge ondt i venstre side. (omkring æggestokken)...
    Nu er min mens 2 dage forsinket, og der er ingen tegn på at den er på vej...
    Jeg spiser også mere end jeg plejer, og føler mig sulten konstant... (Ligner mig ikke.. Spiser normalt som en fugle-unge). Gg.

    Men modsat dig, så håber vi på graviditet, da jeg jo er stoppet med pillerne :O)
    Dog har de tests jeg har taget, ikke vist noget positivt endnu.
    Men jeg har præcis de samme "tegn" som du har.


  • #15   26. okt 2009 - ømme bryster har jeg også... Faktisk så meget at jeg ikke kan undvære bh'en, da det føles ubehageligt hvis blusen sidder løst og "kilder".

  • #16   26. okt 2009 Jeg er så er den anden boldgade. Har taget mine p-piller i over 10 år og pludselig fik jeg ikke min mens som forventet. Jeg lavede to test, begge negative, gik yderligere 5 dage tog så to som var posetive. Ind til lægen og testes og tjekkes og nu går jeg og venter på at jeg er 8 uger henne (den 5.) og skal have en abort. Men jeg har ondt i brysterne, er ret så sulten og har menstruationslignende smerter hver dag. Nå ja og mit humør kan gå fra hygge nygge, til rasende på 2 sekunder.

  • #17   26. okt 2009 Vivi, gad vide om det er derfor man har humør svingninger så det basker. Gg

  • #18   26. okt 2009 Pia N * Sammy's moar<3 *
    Ja jeg prøver at dække den ind under der smiley


  • #19   26. okt 2009 Vivi, Gg det kan vel også meget vel være en årsag :O)


  • #20   26. okt 2009 Lone og Michael <
    Jeg er meget nervøs for det og synes det er vildt irriterende at man skal gå og vente så lang tid når man er fast besluttet.


  • #21   26. okt 2009 Lone og Michael <
    Skal have en medicinsk abort så skal ikke i fuld narkose.


  • #22   26. okt 2009 Lone og Michael <
    Tak, dine andre råd har jeg taget til mig. Overvejer at tage kontakt til en kvinde klinik da man så kan komme til noget hurtigere.


  • #23   26. okt 2009 Lone og Michael <
    Tusind tak. Ja jeg ved at jeg skal tale om det efterfølgende og har heldigvis mine støtter via, mor, mormor og svigermor som alle er klar til en snak, da de selv har været det igennem. Jeg har altid sagt at jeg ikke vil have børn, vi har egentlig alt hvad man kan ønske sig, men vi vil ikke have det ansvar.


  • #24   26. okt 2009 Lone og Michael <
    Vi har ihvertfald samme mening om børn, er også af den mening at man skal have hus og helt faste rammer og en enorm god økonomi - hmm rimelig firkantet, men det er hvad jeg ser for mig.


  • #25   26. okt 2009 Jeg fik medicinsk abort for 11 dage siden ( ufrivillig ), og det er først i dag jeg er stoppet med at bløde.. De fleste bløder meget og får meget ondt, det er jo livmoderen som trækker sig sammen.
    Men man får noget smertestillende med hjem, meget stærk.

    held og lykke med det hele


  • #26   26. okt 2009 @LSCN @
    Tak for dit ærlige svar.

    Lone og Michael <
    Også det, men mange tak for dine råd.


  • #27   26. okt 2009 ''sidste mens dag var den 11 okt havde sex den 15''

    Så vil jeg mene chancen er forholdsvist lille.
    Man siger, at hos langt de fleste sker ægløsningen ca 14 dage efter ens mens begyndte, så i teorien burde du ikke være gravid, med mindre din cyklus er uregelmæssig smiley men det kan jo sagtens ske alligevel. Det er jo blot en retningslinje


  • #28   26. okt 2009 vejledende retningslinje*

  • #29   26. okt 2009 Hej vivi! smiley

    Jeg har også lige fået en abort -- medicinsk -- i august..
    Og puuh ha, jeg fik afvide det ikke var slemt, meget få piger får smerter, men det sku jeg ikke regne med. Men åh gud jeg havde så mange smerter, og jeg blødte MEGET! Det tykkeste natbind jeg kunne få i matas blødte jeg igennem på 1 time, og på 3 dagen fik jeg ekstra blod på sygehus fordi jeg havde mistet så meget... smiley Men det skulle vist være et minimalt antal af piger der får det som mig. Og jeg har også tendenser til meget kraftige mens smerter normalt, så jeg er sygemeldt i 2 dage pga min mens, så de sagde at jeg havde større tendenser til smerter!
    Tilgengæld var det en lettelse synes jeg, at få det uønskede barn væk fra mine tanker, da det havde tynget mit humør utroligt meget..!
    Håber ikke jeg skræmmer dig, men held og lykke med det hele smiley


  • #30   26. okt 2009 og ja.. som sagt er det bare rigtig rart at få det "overstået" når man har truffet det valg.

    ps jeg blev også gravid på pillerne smiley noget mærkeligt noget efter at have taget de samme piller i 6 år..


  • #31   26. okt 2009 Lea K
    Det er også hvad jeg har fået oplyst, men hold da op en omgang du har været igennem. Smerter er jeg ikke bange for, men til gengæld alt hvad der hedder hospital, nåle og indlæggelse.


  • #32   26. okt 2009 ja det kan jeg godt forstå du er smiley smerter er også en ting man kan forholde sig til!

    Men det skal nok gå godt alt sammen, de har jo gjort det tusinder af gange, og det er jo så ganske normalt nu smiley Det er jo utroligt få risici ved det.

    Held og lykke herfra!


  • #33   26. okt 2009 Jeg synes du skal runde lægen et smut, det er den eneste måde du kan få et sikkert svar.

    Jeg blev gravid den dag jeg skulle starte på p-piller efter at have haft menstruation. Så der er vist ikke en bestemt dag man kan sige at man har ægløsning på :o(
    Jeg opdagede ingenting, og fik min menstruation som jeg skulle. Det var først da kvalmen begyndte at melde sig, at jeg tog en tur til lægen. Jeg regnede overhovedet ikke med at jeg var gravid, eftersom jeg tog p-piller og havde haft min menstruation, men det var jeg altså :o( Uden kæreste og efter engangsknald.
    Det har virkelig været en hård tid. Jeg var meget i tvivl om hvorvidt jeg skulle beholde barnet eller ej. Jeg er 100% klar til at blive mor, og vil det så gerne, men det skulle ikke være på den måde. Det skulle være med en dejlig mand som vil være far til sit barn. Jeg tænkte også meget økonomisk. Og jeg havde heller ikke et ordenligt sted at bo. Jeg endte med at vælge abort. Mit livs sværeste beslutning!

    Jeg fik en medicinsk abort, da jeg ikke var langt nok henne til at få en kirugisk, og oven i det er jeg panisk ræd for nåle. Og så ville jeg bare ikke gå og vente, så jeg kunne ombestemme mig 20 gange i mellemtiden.

    Jeg havde hørt mange skrækhistorier om den medicinske abort, og havde hørt at det skulle gøre så sindsygt ondt. Men det var ikke så slemt. Desværre lykkes det ikke ordenligt, mit graviditetshormon var stadig højt. Det var vist for meget arvæv der sad tilbage. Så jeg skulle desværre også ind og have en kirugisk abort. Det var SÅ hårdt for jeg havde troet jeg var ovre det. Det har virkelig kostet mange tårer. Og sygedage.
    Jeg fik den kirugiske abort først i juni og har ikke haft min menstruation siden. Min læge har nu henvist mig til en gynækolog, da det absolut ikke er normalt. Jeg har fået en tid i februar :o( Der kunne jeg for længst have født. Det har virkelig været så hårdt psykisk! Og jeg går rundt i frygt for at det ikke er som det skal være. Jeg har haft mararidt om at jeg ikke kan få børn mere, hvilket jeg så har fået en eller anden sær idé om at jeg ikke kan. Det er virkelig ikke sjovt. Skulle uheldet være ude igen, skal jeg IKKE have en abort. Jeg har fortrudt det så inderligt. Jeg ved jeg ville blive en god mor. Jeg er slet ikke i tvivl om det.

    Hvis du er gravid, så tænkt grundigt over hvad du gør. Tag dig den tid du har brug for og lad dig ikke blive presset til at tage et valg. Mærk efter inde i dig selv hvad du føler og hvad du kan tilbyde et barn. Jeg håber for alt i verden ikke du skal igennem det samme som mig. Det er en svær beslutning hvad end man vælger.

    Som andre siger, så kan det sagtens være dine nye p-piller, men få det tjekket ved lægen :o)

    Held & lykke, håber at alt må flaske sig for dig.


Kommentér på:
gravid? tro eller paranoia?

Annonce