{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

sofa eller ikke sofa hvad ville i gøre {{forumTopicSubject}}

Jeg er gravid og skal føde til januar
Kenzo er nu snart 8 mdr gammel og må gerne være i sofaen det er enlig ikke meget han ligger der men når han gerne vil putte så kommer han lige op og hygger lidt og jeg syntes også det er helt vildt dejligt..
Jeg kan godt se det måske er smartest og lære ham ikke at være der heller nu end når barnet først er kommet men jeg ville også gerne have vi alle sammen kunne være i sofaen men det er måske naivt af mig at tro hvad ville i gøre????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sofa eller ikke sofa hvad ville i gøre
  • #1   29. jul 2010 Hvorfor må han ikke ligge i sofaen, når barnet er kommet??

  • #2   29. jul 2010 Tine
    Det er jo også sådan jeg har det nu har han fået lov og så syntes jeg ikke vi skal lave det om
    Men jeg kan heller ikke lade være at have i baghoveder at det måske ikke går

    Da vi fik Kenzo var manden og jeg enige om han ikke måtte være i sofaen
    men det gik ikke anderledes end at hvis jeg lige var væk fra stuen i to min hade Peter løftet ham op han er jo så dejlig :0) så fik kenzo lov til at være i sofaen


  • #3   29. jul 2010 Ja, hvorfor må han ikke være i sofen når den lille kommer?

  • #4   29. jul 2010 Jeg synes det kommer helt an på hvilken adfærd hunden har i sofaen.. nu har jeg en hund som tonser rundt og spasser helt ud i begge sofaer når han får sine berømte "bullyflip" han ser ikke om der er noget i vejen, og er der noget løber han /hopper over.. så herhjemme ville jeg aldrig være tryg med en baby i sofaen... smiley

  • #5   29. jul 2010 Hvis du vil lære din hund ikke at være i sofaen, ( hvilket jeg syntes er synd, den pludselig ikke må )...Ja så ska du da i hvert fald ikke gøre det, efter barnet er kommet!! Hvad tror du så der kan ske??

  • #6   29. jul 2010 Christine
    Når vi er sammen med børn så øver vi at han skal tage det helt roligt og det er han faktisk ved at være rigtig god til
    Så håber vi kan få det som hjemme ved jer :0)


    Nanna
    Jeg syntes også godt han må være i sofaen når barnet kommer :0)
    men nu har jeg bare snart mødt mange mennesker der siger det er dumt at tro det er en god ide, så derfor bliver jeg lidt i tvivl jo


  • #7   29. jul 2010 Jeg synes ikke synd at lære en hund forandringer i hverdagen.. Hunde er fantastiske til at tilpasse sig... tror næmere det er os ejere der tror vores hunde nu er dybt ulykkelige og tilægger dem menneskelige følelser i massevis..


  • #8   29. jul 2010 Christina
    Jeg tror nu også det kommer til at gå helt fint Kenzo er en meget rolig og kærlig hund
    Men man kan jo ikke lade være med at tænke lidt :0) det er nok meget smart at kunne sige til og fra til sofa besøg


  • #9   29. jul 2010 Da jeg var gravid med den første, der røg begge hunde ned af sofaen.. de hoppede op på alt og alle som sad og lå der, og der ville jeg ikke tage chancen at det var vores datter de en dag hoppede på.. nu 3 år efter er hunden stadig ikke i sofaen, og det har den ikke taget skade af.. nu venter vi nr 2 barn, og igen er det stadig vigtigere hunde ikke hopper på det, en andre's mening om det er synd hun ikke må være der

  • #10   29. jul 2010 Jeg ville vænne ham fra sofaen inden barnet kom

  • #11   29. jul 2010 Lad ham være i sofa, når du ammer så sørg for han ligger og hygger sig, så bliver han tæt knyttet til barnet

  • #12   30. jul 2010 Jeg svarer lige uden at læse de andre indlæg.
    Det kommer jo meget an på hvordan hunden ellers er. Men jeg har lært min hund hvad "ned" og "op" betyder. D.v.s. at hvis der f.eks. er gæster eller vi sidder og spiser ved sofbordet, må hun ikke være i sofaen. Og hvis jeg gerne vil have hende op og putte lidt, siger jeg "op" og så kommer hun op og lægger sig hos mig. Hun går også i sofaen uden opfordring, men reagerer altid på "ned".
    Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre også når man har baby. Måske kan man også på den måde undgå at hunden føler sig tilsidesat p.g.a. den lille ny, men derimod opnå en tæt kontakt imellem barn og hund.

    Tillykke med de lykkelige omstændigheder - og held og lykke med det hele .-)


Kommentér på:
sofa eller ikke sofa hvad ville i gøre

Annonce