1.240 visninger
|
Oprettet:
Sofa {{forumTopicSubject}}
Min hund fælder.. Som i imponerende meget, trods af at han ikke er en hund med særlig tyk pels.
Og han er ikke en sofahund, i hvert fald ikke når vi er hjemme...
Så jeg har rigtig mange hundehår som sætter sig godt fast i det stof som vi har på sofaen (stof lagt over pga slidt læderwannabe sofa)
Så nu drømmer jeg om ny sofa der er nemmere at fri for pels eller rettere nemmere at støvsuge, da eneste mulighed for at holde ham væk er bur og det vil jeg ikke.
Så har I nogle gode ideer til type stof? Er ikke meget til lædersofa
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
https://jysk.dk/stue/sovesofaer/sovesofaer/sovesofa-chaiselong-mariager-moerkegraa
hverken katte, bokser, golden retriever og diverse små pelsdyrs pels har hængt fast.
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.204
Jeg vælger komfort og kvalitet, fremfor det arbejde jeg skal lægge i at holde den pæn. Jeg har specifikt gået efter en sofa med aftageligt betræk og vendbare hynder, så den kan vaskes og hynderne kan flyttes rundt og vendes, uden at det betyder, at sofaen bliver grim eller skal kasseres.
Den har holdt i snart 5 år, med 2 hunde der ligger i den dagligt. Jeg har et tæppe liggende på det stykke, hvor den største hund som regel ligger, men ellers gør jeg ikke andet end at støvsuge den, børste hår af og så vaske betrækket af og til.
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 258
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
Det er nemt gøre rent, og hvis hundene skulle kaste op, eller beslutte sig for at spise noget klamt i sofaen, så er det lige til at tørre over
sep 2017
Jeg HADER lædersofaer. Jeg synes de er rædselsfulde at se på, sidde i og ligge i. Og nej, det er ikke kvaliteten, der er problemet. Mine forældre har lædersofaer, som koster 30.000 kr/stk i 2½-personers, og jeg synes også de er grimme og trælse at sidde i.
Jeg er enig i at de er praktiske, men når nu TS ikke bryder sig om læder (hvilket jeg jo til fulde forstår ), så skal hun vel ikke have anbefalet læder?
apr 2015
Jeg har aldrig set slid på mine lædersofaer ikke engang af hunde kløer
sep 2017
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
Har man en knap på baglommen så kan det give ridser, der samme når diverse dyr løber hen over..
og om sommeren skal man passe på med shorts hvis man har det varmt ??
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.260
Læder er nok det materiale somer nemmest at holde og som holder sig pænt i flest år, min læderstol er 10 år gammel og er brugt dagligt i flere timer, den er ikke ridset overhovedet det handler om kvalitet.
Til TS hvad med nubruck?
apr 2015
Bodil D Helt enig
Sofa