{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Lupanish
Lupanish
Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 40

Sofa {{forumTopicSubject}}

Min hund fælder.. Som i imponerende meget, trods af at han ikke er en hund med særlig tyk pels.
Og han er ikke en sofahund, i hvert fald ikke når vi er hjemme...
Så jeg har rigtig mange hundehår som sætter sig godt fast i det stof som vi har på sofaen (stof lagt over pga slidt læderwannabe sofa)
Så nu drømmer jeg om ny sofa der er nemmere at fri for pels eller rettere nemmere at støvsuge, da eneste mulighed for at holde ham væk er bur og det vil jeg ikke.

Så har I nogle gode ideer til type stof? Er ikke meget til lædersofa

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sofa
  • #1   10. nov 2021 jeg har denne:

https://jysk.dk/stue/sovesofaer/sovesofaer/sovesofa-chaiselong-mariager-moerkegraa

hverken katte, bokser, golden retriever og diverse små pelsdyrs pels har hængt fast.

• #2   10. nov 2021 Jeg har en mellemklasse sofa, med mørkegråt stof i sådan en lidt grov vævning. Hår og pels sætter sig på den, men jeg fjerner det med sådan en børste, som er lavet til at fjerne dyrehår fra møbler.

Jeg vælger komfort og kvalitet, fremfor det arbejde jeg skal lægge i at holde den pæn. Jeg har specifikt gået efter en sofa med aftageligt betræk og vendbare hynder, så den kan vaskes og hynderne kan flyttes rundt og vendes, uden at det betyder, at sofaen bliver grim eller skal kasseres.

Den har holdt i snart 5 år, med 2 hunde der ligger i den dagligt. Jeg har et tæppe liggende på det stykke, hvor den største hund som regel ligger, men ellers gør jeg ikke andet end at støvsuge den, børste hår af og så vaske betrækket af og til.

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Følgere: 2 Svar: 258
    #3   11. nov 2021 Lædersofa - er noget af det nemmeste, den første blev udskiftet efter 15 år - med 2 schæferhunde det meste af tiden - den blev kun udskiftet p.g.a. flytning, da der ikke var plads til en hjørnesofa.

• #4   11. nov 2021 Læder. Vi skal i hvertfald aldrig have andet.
    Det er nemt gøre rent, og hvis hundene skulle kaste op, eller beslutte sig for at spise noget klamt i sofaen, så er det lige til at tørre over smiley

• #5   11. nov 2021 Men hvis man ikke bryder sig om lædersofa, så skal man vel ikke have en lædersofa?

Jeg HADER lædersofaer. Jeg synes de er rædselsfulde at se på, sidde i og ligge i. Og nej, det er ikke kvaliteten, der er problemet. Mine forældre har lædersofaer, som koster 30.000 kr/stk i 2½-personers, og jeg synes også de er grimme og trælse at sidde i.

Jeg er enig i at de er praktiske, men når nu TS ikke bryder sig om læder (hvilket jeg jo til fulde forstår smiley ), så skal hun vel ikke have anbefalet læder?

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

#6   11. nov 2021 "A" Forstod at det ikke var ægte læder siden der var lagt tæppe over p.g.a. slid smiley
    Jeg har aldrig set slid på mine lædersofaer ikke engang af hunde kløer

• #7   11. nov 2021 Hama, sidste sætning i startindlægget er “Er ikke meget til lædersofa”.

• #8   11. nov 2021 Jeg bryder mig heller ikke om læder.

Har man en knap på baglommen så kan det give ridser, der samme når diverse dyr løber hen over..

og om sommeren skal man passe på med shorts hvis man har det varmt ??

• #9   11. nov 2021 Det er altså ikke rigtigt at læder af en god kvalitet bliver ridset af en knap eller af en hund smiley
    Læder er nok det materiale somer nemmest at holde og som holder sig pænt i flest år, min læderstol er 10 år gammel og er brugt dagligt i flere timer, den er ikke ridset overhovedet smiley det handler om kvalitet.

Til TS hvad med nubruck?

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

#10   12. nov 2021 "A" smiley smiley smiley Lige nøjagtig inden den sætning, var jeg allerede i gang med mit gode råd smiley

Bodil D Helt enig smiley

Kommentér på:
Sofa

Annonce