{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

det havde jeg ikke set komme {{forumTopicSubject}}

jeg har jo min dejlige Chihuahua Enzo som nu er lidt over 1 år. og jeg er simpelthen rigtig lykkelig over racen som sådan og hans personlighed, vi passer bare så godt sammen.

en ting jeg bare ikke havde set komme er:

jeg er simpelthen blevet helt paranoia mht pasning af ham osv.

jeg tør ikke lade nogen som helst passe ham af frygt fot at han skulle løbe væk. jeg er konstant bange for at han finder et lille bitte smuthul i haven som jeg ellers har hegnet af med dobbelt hegn. han er simpelthen sådan en udbryder konge så han kan finde ud de mindste steder.

vi var så på camping for nogle uger siden, og der sidder vi i al idyl i forteltet og hygger og vupti så han enzo klemme sig ud UNDER lynlåsen, altså det lille sted hvor den ikke når til jorden.

det er så slemt at jeg har mareridt over det, og jeg tør simpelthen ikke overlade ham til nogen. mine forældre er super gode til at passe ham og der er jeg også tryg. de bor i en 250 stor lejlighed med 2 døre inden man når ned til gaden, og en stor afhegnet terasse så der kan han ikke smutte ud.

vi er så lige blevet inviteret på ferie i efterårsferie til paris af mine forældre, men manden og jeg bliver simpelthen nød til at takke nej for der er ingen jeg stoler nok på til at overlade dem enzo i den lille uge vi er afsted.

mine sviger forældre er super søde ved enzo og elsker ham men jeg har set flere gange at hvis fx svigerfars mobil ringer og han har dårlig forbindelse, så åbner han døren og går ud og glemmer at lukke den. og så er enzo altså væk.

han er simpelthen så nysgerrig.

om morgenen når jeg kører på arb er jeg ved at få tvangs tanker omkring om jeg nu også har låst og lukket døren og alle vinduer. jeg har 40 km på arbejde hver vej, og jeg kan godt finde på at vende om efter de første 15 km for at tjekke om døren er låst. det er rigtig mærkeligt, men det er bare fordi jeg elsker ham søå højt at det ville være det værste hvis der skete ham noget, og han kan jo smutte ud en milliard andre steder end en labrador eller en dobermann kan.


nu må i ikke misforstå mit indlæg. jeg kunne aldrig finde på at skille mig af med ham ! det er bare sjovt at jeg er blevet så påpasselig fordi jeg elsker ham så meget. om jeg så skal blive hjemme fra alle ferier de næste 15 år så gør jeg med glæde det !

jeg havde kalkuleret med alt andet men det her kommer bag på mig.

er der andre der har det sådan eller er det mig der er ved at blive skør fordi jeg er så bange for at der skulle ske ham noget ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det havde jeg ikke set komme
  • #1   16. aug 2009 Jeg har det sådan med min kat.. hehe!!
    Dybt forståelse herfra..


  • #2   16. aug 2009 ja det er mærkeligt at man kan have det sådan ikk ? smiley

    vi havde også en dobermann før, og der var jeg slet ikke sådan, hun var ikke så "skrøbelig" og hun kunne jo ikke smutte ud igennem alle små sprækker.

    men når jeg kigger på enzo så føler jeg bare han er så lille og skrøbelig og jeg tager ham altid med alle de steder jeg nu kan, fordi jeg er så bange for hvis der nu fx kom indbrud. når jeg har ham med er jeg mere tryg for for mig er han det eneste af værdi !

    ved vores dober var jeg ikke bange for fx indbrud for det var tyven det gik værst ud ove hvis det var ! smiley


  • #3   16. aug 2009 Jeg har det på samme måde og jeg vil sige, at du skal passe på med at det ikke kommer for langt ud, for det kan nemt ende med tvangshandlinger, hvor faren for at Enzo løber væk, slet ikke står mål med dine bekymringer.

    Angående det med at vende om på vej på arbejde. Lav et fast ritual, så du ved at du har låst døren. Det kan f.eks. være, at du låser døren og så lige laver et mærke på din hånd med nøglen eller du låser døren og stikker en femmer i bukselommen eller hvad der nu passer dig bedst. På den måde er der ingen grund til at vende om med mindre femmeren mangler i lommen. smiley


  • #4   16. aug 2009 Nu kender jeg ikke dig, men hvor meget er du gået op i at din hund ikke stikker af?
    Har du trænet med ham og hvordan?


  • #5   16. aug 2009 ja han er trænet da han var hvalp. men jeg begynder på det næste hold der starter. jeg tror ikke at det er fordi han uopdragen som sådan, men mere fordi han er nysgerrig, han er virkelig ikke som almindelige chihuahuaer, han er frygtløs og ekstrem nysgerrig.

    MI : jeg plejer at kigge rundt når jeg låser døren og netop kigge efter "mærker " så jeg kan huske at jeg har låst. det er næsten sygeligt. men jeg har virkelig mareridt om det fordi han betyder så meget for mig.


  • #7   16. aug 2009 Jeg vil som de andre sige, at du skal passe på det ikke stiger dig til hovedet.

    Jeg kan godt forstå du syntes det ville være forfærdeligt hvis han en dag løb væk. Er du gal mand, jeg ville flippe helt ud hvis Freyja nogensinde gjorde det.
    Jeg ved ikke helt hvordan jeg kan hjælpe dig, men vil lige forsøge mig lidt..
    Du kan måske lave en "Tjekliste" du skal krydse af hver morgen, omkring de steder du skal huske at lukke. På den måde får du løbet det hele igennem, og bliver ikke i tvivl om du nu har glemt at lukke et bestemt sted.

    Med hensyn til pasning, har du så overvejet en pension? Der er hundene jo i nogle små gårde, og er under opsyn hele tiden.


  • #8   16. aug 2009 Kan man egentlig ikke tage sin hund med på ferie?
    Altså de skal vel bare have pas og nogen vacc. osv :D?

    -Det jo en god idé hvis du gerne vil på ferie og IKKE vil efterlade din øjesten derhjemme smiley


  • #9   16. aug 2009 Sanne.....jeg ved man kan træne opmærksomhed.....altså træne at hunden hele tiden følger dig og ikke vil forlade dig. Det har intet med uopdragenhed at gøre, simpelthen en teknik til at få jer bedre "bundet" sammen hvis du forstår. Min ene hund forlader mig ikke med sin gode vilje, og jeg håber på også at lære min nye hund det samme.
    Jeg har ikke hegn om min grund af samme årsag.....det er simpelthen ikke nødvendigt.....


  • #10   16. aug 2009 Lise - Hvordan træner du det? Det kunne jeg godt tænke mig at lære.

  • #11   16. aug 2009 Det trænes ved at være den absolut mest spændende person i hunden liv. Man skal altid være dejlig at komme hen til (der leges, man får dejlige guffer, man bliver rost...... man er i det hele taget TRYG ved ejer)
    Desuden træner jeg ved at være uforudsigelig. Det vil sige at hunden ikke ved hvad jeg har tænkt mig at gøre.
    Når vi går tur, "forsvinder" jeg pludselig bag et træ......og når Zif ser jeg er væk kommer hun susende for at finde mig (i starten fløjtede jeg). Når hun finder mig bliver hun rost ud over alle breder og får guf... (se Zifs opskrift på hendes bedste guf i min profil)
    Det bliver derved en leg at holde øje med mig og jeg har hendes opmærksomhed.

    Det med at få hende til at blive på grunden er noget lidt andet. Når først opmærksomheden på ejer er "hjemme" går man en tur i haven og der hvor der er usynlige grænser, dækker man hunden af. Der skal hunden ALTID lægge / sætte sig fremover. Jeg giver komandoen "bliv" og går så ud på det "forbudte område. Så vender man tilbage til hunden og roser......dette gøres med længere og længere afstand og tidsinterval og til sidst forsvinder du helt ud af hundens synsvinkel.
    Når den stadig bliver liggende ved grænsen har den forstået budskabet.

    Jeg ved ikke om det blev lidt rodet, men spørg hvis du er i tvivl....


  • #12   17. aug 2009 Hej Lise.
    Tak for svar, det er også nogenlunde sådan jeg gør med vores så :o)


Kommentér på:
det havde jeg ikke set komme

Annonce