22. jun 2014 Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Flytte væk fra familie {{forumTopicSubject}}
Jeg spammer med emner i dag.. SORRY!
Min kæreste og jeg går lidt og snakker om muligheden til at flytte til Jylland, fordi det er billigere at bo der. Vi bor pt. i Nordsjælland, midt i Hillerød, men vi har ikke vildt mange penge at gøre godt med + det er rigtig svært at finde et job her. Vi har derfor snakket om muligheden for at flytte - jeg skimmede lige lejeboliger med husdyr tilladt og er CHOKERET over hvor billigt det er. Pt. kigger vi på Vestjylland, da vi har en fælles ven som bor der (skjern)
Da jeg nok stopper med min nuværende beskæftigelse, så er jeg ikke bundet af uddannelsested og derfor er det nu en mulighed - jeg skal gennem noget forløb hos kommunen, og det har desværre lange udsigter lige pt.
Min eneste bekymring er, at jeg tror det vil være rigtig øv og hårdt at bo så langt væk fra familien - omvendt tænker jeg, at når vi får flere penge på hånden (billigere bolig og hvis det er nemmere at finde job i Jylland?), så åbner det jo op for muligheden for eventuel bil og/eller tage toget over for at besøge.
Vi snakker også lidt om at leje et kæmpehus sammen med vores fælles ven, hans ven og kæreste - på den måde burde det jo også blive billigere.
Er der mon nogen herinde som er flyttet fra familien fra f.eks. sjælland til jylland eller lignende, som måske ville fortælle lidt om det?
Min tanke er også lidt, at det er jo ikke forevigt - vi kan jo "bare" flytte tilbage til Sjælland den dag, vi gerne vil.. Der er jo ingen der tvinger os til at blive.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
Og så ville jeg personligt aldrig leje sammen med andre , MEDMINDRE det var nogle virkelig tætte venner/ familie.. Jeg ville hade at være økonomisk afhængig af andre ..
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Husk det blæser meget her i vestjylland Men vi har mange skønne steder Og ja det er billigere at bo her i det jyske
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.136
En anden mulighed er også at flytte væk fra de helt store og dyre byer på Sjælland/København. Uden at være ekspert på område, så tror jeg at det er noget billigere at bo nær Kallundborg, Slagelse og Næstved, end det er at bo på østkysten derovre.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
aug 2013
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Nu kender jeg ikke så meget til Jylland - men tanken var, at bo lidt ude for byerne og så have råd til bil. Derfor er det heller ikke et krav at arbejde SKAL være i de mindre byer.
Birgitta: Nej, kun kæresten. Jeg arbejder ikke pga. min psyke. Han søger ALT. Fritid, deltid, fuldtid, på alle arbejdspladser.
Som skrevet ovenfor, så ville vi bestemt heller ikke flytte, før han havde fået et job - men vi skal jo først være afklaret med, om vi er parate til at BO i jylland, før han søger job derovre, hvis det giver mening At det koster er flytte er vi med på - vi har flyttet et par gange
Vi har ingen planer om børn i den nærmeste fremtid. Jeg synes det kunne være sjovt at prøve noget nyt, derfor overvejer vi det også... Især nu, hvor vi ikke rigtig er bundet af andet end familien - og hvis vi kunne få råd til bil, så ville der jo være gode muligheder for at køre over og besøge engang imellem
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.636
Det er virkelig hyggeligt her. Ro og fred, og folk er meget venlige. Kommer man først indenfor, så er man godt stillet og får hurtigt nye venner ^^
okt 2015
Følger: 10 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 268
jun 2014
Fordi så er det jo også værd at overveje Syd- eller Vestsjælland
jun 2009
Det er faktisk ikke så slemt uden bil.
jun 2014
Èn ting er helt sikkert, og det er, hvis vi skal flytte, så vil vi bo i en lejlighed/et rækkehus eller et hus, hvor der er have. Når vi alligevel skal flytte, kan vi lige så godt "forbedre" vores situation.. Jeg har lige kigget lidt på boliger, og umiddelbart så er der slet ikke lige så mange boliger med husdyr tilladt på Sjælland, som der er i Jylland, desværre..
okt 2015
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
Jeg bor i en ungdomsbolig, så jeg har ikke oplevet at søge alm lejebolig, men mit indtryk er nu at det ikke er meget nemmere at finde job derovre (:
jun 2009
Min far arbejder som tømrer og klarer sig fint, omend han skal til nabobyer og til tider Silkeborg for at arbejde. Men det har lige så meget med at gøre, at han har arbejdet i KBH og derfor ikke har haft så mange kontakter heromkring. Det begynder dog at blive bedre nu. Han har jo sit eget firma, som gør det lidt sværere.
jun 2014
aug 2013
Der er helt sikkert mange folk der trives i Skjern, ligesom mange trives med at bo ude" hvor kragerne vender" , men tænker det er meget vigtigt at man virkelig overvejer grundigt om det er et sted man med tiden vil trives, det er altså noget ret andet end en større by jo, og ikke kun vælge det bare fordi det er billigt. Jeg syntes nok bare helt generelt ikke det er særlig smart at vælge hvilken by man vil bo i, udfra at finde det billigste sted.
Jeg personligt tror ikke jeg ville trives i f.esk Skjern, jeg ville syntes det var for langt fra alt.
jun 2009
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.582
Vi bor i eget hus for ca. 3500 + forbrug. Det tror jeg, at Sjællænderne vil få svært ved at slå.
jun 2009
Vi er alle glade for at bo her. Savner ikke rigtig Esbjerg.
aug 2013
Nu er vi så heldige at min mand arbejder ved europcar, så vi lejer biler til en billigere pris, så det er vi begyndt at gøre når vi skal til fødselsdag osv, for det andet stresser mig simpelthen ALT for meget, og føler jeg skal tage hjem før jeg nærmest er kommet ind af døren, da det offentlig tager en halv krig .
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 156 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.063
jun 2014
Jeg er vokset op i en lille by, dog med gode togforbindelser, men har aldrig været vant til at bylivet, biograf og lignende var tæt på, så det er ikke nyt for mig.. Det er det derimod for kæresten.
Vi er dog begge af den holdning, at hvis vi har bil, har vi ikke noget imod at bo lidt ude på landet.
Vi er begge meget hjemme - er faktisk kun ude når det enten er hunderelateret, eller job/skole. Min drøm er lidt at bo et sted ude på landet, med en god have og nogle tillæggende marker, hvor jeg kan lægge spor, træne hund og sådan, hehe. Det eneste jeg faktisk skal kunne komme rundt til, er hvis/når jeg skal begynde en form for skole og så til hundetræning eller andre ting med hende..
okt 2015
aug 2008
Det er utrolig hårdt at flytte fra sine venner og familie og skal nøjes med at se dem en gang i mellem.
Jeg flyttede pga studie og er så efterfølgende blevet her, da jeg har et deltidsjob lige rundt om hjørnet.
Jeg skal starte i Bilka pr. 8/1-16, så kommer endelig til at have et fuldtidsjob, jeg bliver dog i Haslev. Og kører i bil til Næstved (ca 25 min).
Jeg startede med at bo i en lille lejlighed på 30kvm til 3800 (alt inklusiv)
Nu har jeg endelig fået råd til en 2 værelses lejlighed på hele 52 kvm
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.410
Han arbejdede dog meget og jeg var ved at blive desperat af ensomhed...jeg havde sindsygt mange venner i jylland som jeg ofte så. Det blev dog meget bedre da jeg startede uddannelse. Og jeg vil virkelig råde jer til at have jobbet og en eller anden form for beskæftigelse før i flytter -for ellers bliver man mere isoleret end godt er
Jeg har et godt forhold til min familie og de er ikke længere væk end 3 timer i tog..men jeg må indrømme det i mange år blev maks 2 gange årligt jeg så dem -jeg havde dyr der skulle passes og mit liv herovre fylder efterhånden også en del.
Nu hvor jeg kun har Minion -som kan komme med toget (i skal dog lige huske det er en ekstra udgift at have en stor hund med -og det der med man får flere penge -det er sgu næsten altid lig med at bruge flere penge i hverdagen -så det vil nok føles som en ekstra udgift at rejse i det hele taget) så kommer vi måske hjem 4 gange i året.
jeg ville da ønske det var mere, men livet og hverdagen fylder nemt...
jun 2009
Men I skal se dybt ind i jer selv. Man kan jo altid flytte tilbage.
aug 2013
Selvom det meste af vores familie bor i Århus området, så er busserne sådan indrettet at det altså tager MEGET længere tid, end hvis man køre i bil. Vi har 45 minutter bare ind til Århus C, og der skal vi så skifte til en anden bus alt efter hvor vi nu skal hen, og det tager så fra 20 minutter til 35 minutter alt efter hvem vi skal besøge, ja og 1½ time ekstra hvis vi skal op til min mormor i nordjylland.
Det mest åndsvage er at mine svigerforældre bor 7 km væk, men for at besøge dem skal vi først tage bussen de 17 km ind til Århus, hvor vi så kan skifte bus og så køre igen ca. 17 km ud til dem Så når vi skal besøge dem, så kommer de altid og henter os, det andet er simpelthen for besværligt.
jun 2014
Hvad koster jeres bil om måneden eskl. benzin og lån? Jeg ved godt det er forskelligt fra bil til bil - men hvad er realistisk at regne med? Min kusine har en ældre bil (vi ville nok også skulle købe en gammel bil, og så har min far nogle venner der er ret fikse med hænderne, som eventuelt kan lave nogle ting) og den koster hende cirka 3000 kr/mdr, uden reparationer (hun har været heldig).. Hvad skal vi regne med?
aug 2013
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
Og selvom jeg ikke besøgte min familie så tit som jeg gerne ville da jeg boede i Jylland, så længtes jeg efter at komme hjem igen. Jeg savner dem ualmindelig meget. Min kærestes job er heldigvis kun midlertidigt, så der kommer også en dag hvor vi skal hjem igen.
Jeg får næsten helt hjemve, bare det at være tæt på dem er beroligende for mig. Også selvom at jeg ikke ser dem meget mindre nu, end i nogle perioder da jeg boede derovre. Jeg kan kun sige at jeg glæder mig til den dag hvor pløkkerne på Sjælland skal rykkes op, og vi flytter hjem igen
Noget helt andet er, har i prøvet at bo med venner før? Er absolut ikke noget jeg kan anbefale. Jeg har prøvet det en del gange efterhånden, og uanset hvor gode venner vi har været, er det altid gået galt - og dermed venskaber ødelagt. Enten var vi alle ikke lige gode til at smide penge i kassen til mad og hygge, ellers opstod der interne irritationer. Jeg bliver ihvertfald selv hurtigt irriteret på folk når man går op og ned af dem
jun 2014
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
Simpelthen fordi vi gik op af hinanden. Nogen var måske mere nærrige med at købe og knap så nærrige med at spise. Andre kunne ikke rydde op efter sig selv og så videre og så videre. Selvom det måske virker til at det nok skal gå og at hverken penge eller andet kan komme imellem i venskaberne, er det næsten umuligt at undgå i det lange løb.
Jeg ved at der er mange huse og lejligheder i det vestjyske som ligger imellem 3500-4500 kr, som ser rigtig fine ud og med husdyr tilladt. Du kan sågar finde et nedlagt landbrug til de priser.
Nu er jeg hjemme studerende, og får SU. Ved ikke hvad du laver, men at i begge ville have en indtægt ville gøre tingene nemme for jer, med ejendom og råd til bil og brændstof.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.526
Det er meget individuelt, men vil klart anbefale at inden man gør det at man så sætter sig sammen og bliver enige om nogle fælles "spilleregler"
aug 2008
Jeg har en Peugeot 108, jeg betaler 1026,- til lånet, 622,80,- til forsikring. Derudover kommer der benzin og reperationer. Jeg måtte smide 900 kr her fornylig da jeg fik et punkteret dæk, så det måtte skiftes
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
Men i forhold til det med Familie, ville jeg personligt ikke flytte SÅ langt væk, men det kommer jo nok også an på hvilket forhold man har med sin familie og hvor ofte man ser dem nu.
Jeg flyttede fra Gørding (imellem Esbjerg og Kolding) til Århus. det tager ca 3 timer fra jeg tager bussen til jeg er nede ved min mor. Vi får det til at fungere, og i hverdagen er jeg faldet godt til, men jeg har hjemve og jeg mangler min familie, så ville aldrig flytte længere væk end jeg er nu, og ville egentligt også allerhelst bo tæt på dem, men jeg kan jo ikke lige flytte Århus hjem, og det er her jeg fungere bedst i hverdagen. Jeg er ikke ligeså tæt med mine nevøer og niecer som jeg var da jeg boede hjemme, og nu hvor min søster venter sig en lille dreng til februar kan jeg også godt mærke at afstanden er stor.
Men de voksne skriver jeg jo bare med på facebook, man kan også skype osv. så snakker med min mor næsten dagligt, så er det ikke så slemt. Så tager jeg derned på weekender, har f.eks. lige været der i 1½ uge, fordi jeg har læseferie, så fik jeg julehygget lidt.
Men man kan jo altid prøve og fungere det ikke, må man jo flytte tilbage igen, værre er det jo ikke.
Men i skal jo bare huske på at hvis i får bil er der storebælt i skal betale for og det er dyrt
jun 2014
aug 2008
Der er som sådan ikke en venteliste her, da de bare sætter dem på boligportalen.
Jeg skrev selv til dem i januar om de havde en lejlighed fri og fik så en pr. 1/2-15
Jeg flytter ned i en 2 værelses her d. 21 i samme bygning
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.540
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.582
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Vi er også i området og jeg vil sige at vi blev modtaget med åbne arme, da vi flyttede hertil for nogle år siden.
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 171
Jeg vil sige, det er helt klart en omvæltning. Nu er jeg selv meget familiemenneske, men kærligheden lokkede herovre
Jeg vil sige den største ulempe er broen!
Det er ikke fordi det tager så lang tid at komme hjem, men det er noget af en dyr affære.
Og så er der det kulturelle. For mig har der været stor forskel fra Als / Sønderjylland og til slagelse.
Så det er da helst sikker noget man skal tænke igennem
Men på den anden side, når man ikke har noget der binder én, er det værste der sker jo at man flytter tilbage igen hvis ikke man trives med det. Det koster selvfølgelig lidt hvis man skulle fortryde, men det må gå under kategorien "lærepenge".
Held og lykke med beslutningen
jun 2014
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
Jeg kendte ikke en sjæl i nærheden og flyttede udelukkende for jobbet. Uheldigvis faldt jeg og brækkede ryggen på min første arbejdsdag - heldigvis skete det på et skoleophold i Jylland, så jeg blev overflyttet til Herning Sygehus, så jeg i det mindste var tæt på familie og venner, for dem havde jeg dæleme brug for.
Jeg vendte dog tilbage til Lyngby i løbet af et par måneder, og endte med at blive så glad for "København", at jeg efter knap et år købte en lejlighed, og så var det ligesom afgjort...
De første 8 år lavede jeg ikke stort andet end at arbejde, spise og sove, så jeg så stort set kun kollegerne. Så fik jeg den fantastiske idé at begynde at dykke, og et par år senere fandt jeg en alternativ "familie" i en dykkerklub.
Siden er jeg så,flyttet til Nordsjælland og har fundet endnu en ekstra "familie" i hundeklubben, og så har jeg jo heldigvis mine uopdragne firbenede møgunger
Alt i alt er jeg glad for min beslutning, og jeg er godt tilfreds med mit liv, men jeg vil da bestemt ikke afvise, at jeg en dag flytter "hjem" til Midtjylland igen
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.132
jun 2014
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.132
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Så kan man købe nysynede ældre biler kontant, udelukkende have ansvarsforsikring, og så trække kilometerpenge til/fra arbejde fra i skat.
Hvis man har hund kan man ofte super hurtigt finde gode venner :o) Det gælder nok for de fleste hobbyer :o)
Jeg flyttede fra Vejle til en by der hedder Thyregod, der ligger en små 40 km. fra Vejle og 30 km. fra Herning. Motorvej til begge sider :o)
Der er togperron i byen også (dette hjælper dog ikke noget hvis man skal møde før eller efter togene kører, så her kan en bil være nødvendig.)
Der er ikke meget arbejde at få i en bette by med kun omkring 2000 indbyggere, men der ligger lidt større byer inden for 10 km. afstand til begge sider (begge forbundet med tog).
Siemens ligger i Brande, 10 km. herfra og de søger næsten altid efter nye arbejdere.
Herude koster et rækkehus omkring 500.000 kr. +/-. Så det er jo nok ret tydeligt at det at leje sig ind herude, ikke koster alverden :o)
Sådanne steder er der masser af her i Jylland :o)
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Jeg ville personligt ikke kunne bo så langt væk fra min familie.. Men det er så min hjerne der siger nej og fucker det hele op..
Så jeg er meget glad for mit 58 kvm rækkehus med have til.. Og kun 1,5 km hjem til de gamle..
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.480
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
jun 2014
Jeg tror bestemt det er en mulighed - der er jo ingen der siger vi SKAL bo der i 10 år - nu må vi se
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.480
jun 2014
Flytte væk fra familie