{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.833 visninger | Oprettet:

Flytte fra Jylland til Sjælland(langt!) {{forumTopicSubject}}

Åh kære HG. Undskylder på forhånd den lange tråd og stavefejl!

Puha sidder med en stor beslutning. Min farmor og farfar har den dejligste gård med masser jord egen strand og det hele. Det er så dejligt et sted at være, og et sted min kæreste og jeg aldrig ville ha råd til at købe. Jeg har altid sagt, der vil jeg bo! Jeg kan have mine heste, hunde, katte, kaniner, ja alle mine dyr. Min kæreste kan køre sit cross, have et kæmpe værksstedet. Der er muligheder for at lave en kæmpe hundetrænings plads, både ude og inde. Jamen alle muligheder er der.
Min farmor og farfar er i mellem tiden blevet franske statsborger og fået dvs sommer huse rundt om i verden og Danmark, og bor derfor næsten aldrig på gården. De vil ikke sælge gården da den skal blive ved med at være i familien. Min far og han søster, er meget bymennesker og vil bestemt ikke bo på gården. Jeg er det ældste barnebarn(de andre er 2 og 5), og er derfor det oplagte valg at det er mig der skal bo der, også når de ved hvor meget jeg elsker stedet.
Som sagt har jeg altid sagt at der vil jeg gerne bo og min kæreste har det helt på samme måde, men har ikke gjort mere ud af det, da min farfar er lidt en "sjov mand", og når de er i Danmark ville de selvfølgelig skulle bo på gården, det ville være svært! Alt vi ville lave ville blive overvåget, bare et eksempel hvis nu vi havde sat en ny vandhane på, ville han med det samme blive forarget hvis man kunne få en anden vandhane bare ikke så pæn, 10 kroner billiger. (Han er dejlig og jeg elsker den mand, men som sagt er han en sjov mand)
Så det har været slået helt ud af hovedet!
Han hjalp os så i Juni sidste år, med at købe et lille lækkert hus i Nordjylland, hvor han lånt så pengene til banklånet.
Det skal lige siges, hele min fars familie bor på Sjælland og hele min mors her i Nordjylland og min kærestes familie bor også her i Nordjylland.
Min far var så på besøg ved nogle venner her i Nordjylland og kom forbi os sidste mandag, vi snakkede lidt frem og tilbage, hvor far så nævner at farfar og farmor rigtig gerne vi ha os til Sjælland og bo, de vil ikke bo på gården mere og den er ved at blive en belastning for min far og faster, for som sagt vil hverken min far eller hans søster vil bo der. Så min farfar håbede vi måske ville flytte. Det er jo noget anderledes nu hvor farmor og farfar ikke skal bo der når de er hjemme.
Jeg læser på vuc hvor jeg afslutter alle mine fag i år også har jeg job ved siden af, min kæreste er udlært elektriker D.8/7-14(næste mdr) og har ikke fast arbejde bagefter. Huset i Nordjylland vil farfar betale for indtil det er solgt og gården skal vi kun betale varme osv til.
Men hvad med min familie og venner her? Hvordan bliver det at finde ny vennekreds på øen? Bliver vi ensomme?
Åh jeg syndes det er svært, vi har det rigtig godt her og har ikke været vandt til andet end at jeg ikke lige så familien på øen så tit. Men nu vil det jo være den anden familie og især min mor jeg ikke skal se så tit..
Vi vil få mere økonomisk frihed og vil derfor selvfølgelig også køre "hjem" tit.

Er der nogle af jer der har taget den lidt svære beslutning om at flytte så langt væk? Er det hårdt? Bliver man ensom og hvad gør det ved en at flytte så langt væk fra det man kender?
Ved virkelig ikke om man skal gøre det smiley skal vi springe ud i det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte fra Jylland til Sjælland(langt!)
  • #1   15. jun 2014 Åh jeg har ingen gode råd men jeg syns da i skal springe ud i det:)
    Det lyder som et fantastisk sted smiley

• #2   15. jun 2014 Ja undskyld mig men jeg ville dælmene springe til MED DET SAMME...

Jeg flyttede fra sjælland til jylland og venner skal man nok finde, hvis man selv gør noget for det...

• #3   15. jun 2014 Hvis man er åben, og finder arbejde eller et studie, tror jeg det går hurtigt med at skabe sig en ny omgangskreds.

Jeg ville gøre det uden tøven!!

• #4   15. jun 2014 Jeg ville springe til med det samme med sådan en mulighed. Venner skal man nok finde. Familien skal nok komme på besøg og Danmark er jo ikke SÅ stor at man aldrig ser hinanden igen. smiley smiley

• #5   15. jun 2014 Jeg ville også slå til. Flyttede til udlandet for nogle år siden uden at kende andre end min snart-mand og det gik fint. Vi tog så turen den anden vej, nogle år siden, hvor nærmeste venner og familie er 20 minutter væk. Det lyder måske ikke af så meget, men det betyder stadigvæk at man lige skal lære sine naboer og kende, og vi har rig mulighed for at være sociale der hvor vi bor nu - sådan er det jo tit når man flytter på landet, i det mindste i Jylland. smiley

• #6   15. jun 2014 Jeg ville gøre det. jeg flyttede fra fyn til sjælland. Jeg har ikke haft bøvl med at finde bekendte og venner - men jeg er også indstillet på det. Tror det kommer meget an på hvordan man er indrettet som menneske.

• #7   15. jun 2014 Hvis du altid har villet bo der så er det vel det I skal smiley

Jeg ville personligt ikke have lyst til at flytte så langt fra venner og familie, det er slet ikke mig
    Men hvis det er DRØMMEN så er det da bare at springe til

• #8   15. jun 2014 Jeg er et lidt stille menneske, men har på ingen måde problemer ved at gå til fremmede. Og vi vil jo forsætte med hundetræning, så vil jo kunne møde menesker der, og min kæreste er meget åben og snakker med alle.

Jamen måske bare bare skal tage springet, og prøve det, for det er virkelig et fantastisk sted.

Jeg prøver at overbevise mig selv om at vi vil komme hjem 2-3 gange om mdr, men kommer man ikke hurtigt fra det igen?

• #9   15. jun 2014 Og det er virkelig DRØMMEN smiley

• #10   15. jun 2014 Så gå efter drømmen... smiley

• #11   15. jun 2014 Og ja man kommer ikke hjem 2-3 gange om måneden for man falder hurtigt i et nyt liv med de ting der er der hvor man er...

Jeg har i 10 år nu sagt til mig selv at jeg skal en tur tilbage til øen, men det er ikke sket endnu... smiley

• #12   15. jun 2014 Jeg er, for lang tid siden, flytter fra København og til Nordjylland, godt nok til en havneby. Jeg har boer her i 44 år, og er stadig lige så glad for det som da jeg ankom. Jeg kunne ikke drømme om, at flytte tilbage igen.

• #13   15. jun 2014 Prøv det af. Det er da en super løsning, at i på den måde kan prøve livet af der over, inden i står med hele ansvaret for gården osv..

• #14   15. jun 2014 Jeg synes da I skal gøre det!

Venner skal I nok få. I skal jo begge have nyt job på Sjælland, og derigennem vil I helt sikkert møde nye mennesker. Det virker også til at I begge har interesser (ridning, hunde, cross osv.), hvor det vil være muligt at få bekendtskaber.

Så det skal I ikke være bekymrede for. Hvis man gerne vil have venner, så skal man nok finde dem. :o)

• #15   15. jun 2014 Ej bare det var mig der fik sådan et tilbud,jeg var flyttet med det samme:) gør det nu når det er drømmen man kan altid flytte tilbage hvis det hele er noget lort

• #16   15. jun 2014 Det lyder spændende men jeg ville tage nogle ting med i mine overvejelser smiley

1. Kan i blive boende den dag, dine bedsteforældre ikke er her mere (du nævner til at starte med at i aldrig selv ville kunne købe sådan et sted)

2. Du skriver dine bedsteforældre gerne vil have jer "hjem" til Sjælland men de flytter selv til udlandet ? så det lyder ikke til at de vil få jer tættere på sig som jeg ville mene at kunne være et godt grundlag for at få sin familie hjem smiley

Jeg tænker ud fra jeres drømme / hobbyer så lyder det rigtig interessant og spændende så længe det ikke er noget der kun er realistisk i nogle år i tilfælde af at i står og ikke kan købe stedet hvis det skulle komme dertil.

• #18   15. jun 2014 Ja, det er også det vi hælder mest til, men hold nu op jeg er "bange" for at tage springet.. Skal nok bare lige ha taget mig sammen, mande mig lidt op!

Og i har jo ret, man kan jo altid komme tilbage igen!

Naima: den dag mine bedsteforældre ikke er her mere, vil dem der bor på gården overtage den, men hvis personerne der så bor der bestemmer sig for at flytte, vil det bliver videregivet til de næste i familien. Der vil blevet skrevet i papirerne at gården ikke kan sælges, deres største ønske er at den gård skal blive i familien.

Nej det er som sådan ikke for at få os tætter på, da de som sagt ikke er meget hjemme. Det er mere fordi gården skal videre og min far og faster ikke vil have den, og den faktisk er lidt til belastning for dem alle, da farmor og farfar fundet et lille hyggeligt hus i Nykøbing de vil bo i når de er hjemme og far og min farser gider ikke passe det mere.

Der er ingen glæd i gården, så når de dør vil vi heller ikke stå med glæd smiley

• #19   15. jun 2014 Ja, det er også det vi hælder mest til, men hold nu op jeg er "bange" for at tage springet.. Skal nok bare lige ha taget mig sammen, mande mig lidt op!

Og i har jo ret, man kan jo altid komme tilbage igen!

Naima: den dag mine bedsteforældre ikke er her mere, vil dem der bor på gården overtage den, men hvis personerne der så bor der bestemmer sig for at flytte, vil det bliver videregivet til de næste i familien. Der vil blevet skrevet i papirerne at gården ikke kan sælges, deres største ønske er at den gård skal blive i familien.

Nej det er som sådan ikke for at få os tætter på, da de som sagt ikke er meget hjemme. Det er mere fordi gården skal videre og min far og faster ikke vil have den, og den faktisk er lidt til belastning for dem alle, da farmor og farfar fundet et lille hyggeligt hus i Nykøbing de vil bo i når de er hjemme og far og min farser gider ikke passe det mere.

Der er ingen glæd i gården, så når de dør vil vi heller ikke stå med glæd smiley

• #20   15. jun 2014 Didi: pyha det lyder som noget af en oplevelse! Men ja du har ret!

• #22   15. jun 2014 Spring for sørensen, det kan ikke få værre end helt galt smiley

Det har været jeres drøm, og nu kan den gå i opfyldelse. Med internettets muligheder som facebook, hundegalleri og diverse datingsider, kombineret med hundetræning, arbejde, træning eller andre sociale aktiviteter, så skulle det nok være muligt at få sig en ny omgangskreds smiley

• #23   15. jun 2014 Jeg er flyttet fra Sjælland og til midt/nordjylland, og det har været fint smiley Jeg fandt nye venner på min skole og til træning med min hund og sådan.

Jeg ville uden tvivl gøre det hvis jeg var jer smiley

• #24   16. jun 2014 Jeg vil også sige som Britta: Få HELT styr på aftalerne og snak åbent med den resterende familie om det. Det er SÅ trælst at få smadret en familie og blive uvenner med dem hvis der senere er nogen der føler sig forbigået eller snydt. Vi har købt min mands bedstforældres hus. Min mand var meget knyttet til stedet og er kommet der meget. Da jeg kom ind i familien kom jeg selvfølgelig med og jeg kom til at holde rigtig meget af stedet og de to gamle 'hønisser'. Til vores bryllup for 10 år siden kom de og spurgte og vi ville købe stedet. Vi udbad lidt betænkningstid og snakkede med resten af familien om det (der var flere børnebørn der var interesserede). Det endte med at alle var OK med det og vi fandt en pris for stedet, der nok var billig men ikke var at 'få det smidt i nakken' og med tanke på at stedet var 55 år gammelt og trængte til en del renovering nu og at vi faktisk allerede havde et sted vi var glade for som skulle sælges først. Der er stadig ingen sure mine, selvom de gamle forlængst er døde. Og de andre børnebørn har det fint med at vi bor der. Vi har lavet meget om, men 'kernen' er den samme og de gamle er her på en eller anden måde stadig smiley Det siger de andre også når de er her.
    Min mand har en søster der købte deres morfars gård til en MEGET billig penge og uden at få lavet ordentlige aftaler med resten af familien. Hun har ladet stedet forfalde totalt og har nu måttet sælge det, da hun har klattet pengene væk og ikke kan blive siddende i det. Det er der nogle fætre, der er blevet noget indebrændte over! Da stedet var den enes drømmested.
    Og så pas på det der med at få noget gratis. Der er let nogen der kommer til at føle sig snydt. Og husk at den dag der skal fordeles noget arv så ser du pludselig nogle sider af din familie du ikke troede, de havde. Jeg HAR oplevet det et par gange (da mine bedsteforældre døde på min mors side døde og da min far er død for mange år siden skulle jeg og min søster dele boet efter min farmor med min fars brødre - puha...). Så tænk det med ind i planerne, vær åben og få alt på det rene med resten af familien.

• #25   16. jun 2014 Og forresten så pas på med de der 'kan ikke sælges' klausuler. De fungere så længe alt er fryd og gammen, men den dag der sker et eller andet der gør at det ikke er så er de simpelthen 'pain in the a..' og kan fører til gevaldige familiestridigheder. Min søsters mands familie har sådan et sommerhus. De gamle der har 'foræret' det videre i slægten lever stadig og vil simpelthen ikke have at huset skal sælges. Ingen andre gider sådan set have huset. Men uha nej, sælges kan det jo ikke for det vil de gamle jo ikke have og de gamle har jo gjort det i bedste mening og de elskede stedet. Men resten af familien bliver jævnligt uvenner over det hus.

• #26   16. jun 2014 I har ret, der skal virkelig være helt styr på det hele! Vi vil klart få en til at kigge alt igennem smiley

Puha, jeg tror sku vi lægge mest til at springe ud i det og prøve det!

• #27   14. jul 2014 Så er det bestemt, næste år til juni/juli, flytter vi til Sjælland. Det hele blev lidt tidspresset, jeg havde problemer med at læse min hf færdig og vi havde ikke så meget tid til at finde ordenlige lejer til vores hus.
    Min ny udlærte kæreste har fået job, hvor der er skrevet kontrakt på et år, så kan han nå et tjene lidt penge. Jeg bliver student næste år også er vi begge klar til at læse videre til henholdsvis maskinmester og politibetjent smiley så syndes faktisk at vi har lagt en god plan hvor vi begge kan være med og hvor vi har tid og ikke bare forhaster os smiley

Mange tak for hjælpen alle sammen! :-)))

• #28   14. jul 2014 Held og lykke med det, det skal nok blive en fed oplevelse! :o)

• #29   15. jul 2014 CTS: mange tak, tror også det bliver godt smiley

• #30   15. jul 2014 Held og lykke med det hele smiley

• #31   15. jul 2014 Mange tak Petra smiley

Kommentér på:
Flytte fra Jylland til Sjælland(langt!)

Annonce