gode råd - flytte hjemmefra {{forumTopicSubject}}
Hej.
Nu ser det ud til a jeg skal flytte for mig selv igen, har nemlig med stor sandsynlighed fået arbejde 2 timer væk.
og for a Skåne min gamle mazda og mig selv, så flytter jeg derop.
så jeg søger en bolig(hvis der er nogen fra Kolind området, må de gerne tjekke avisen for mig ;)).
Men det er første gang jeg flytter for mig selv siden jeg fik Stella på nu 9 mdr.
Hun er meget opmærksom på hvor jeg er og vil meget gerne løbe med hvis nogen kører, specielt mig.
hvis det er andre der kører væk, så kan hun sagtens komme ud efter en time og så ved jeg hun bliver i nærheden, men hvis jeg kører kan hun bliver ved med a prøve a komme ud 3-4 timer efter, hvilket nu gør hun altid er inde når jeg er væk.
Med låste døre, for fjolset kan åbne dem.
Men det gør a jeg nu skal igang med alene hjemme træning og jeg ville gerne have en tråd hvor jeg kunne spørge og få gode råd
og hvis i har andre gode råd til a få rutiner og en god hverdag igang, så spyt ud
Søger med lys og lygter og hvis i har andre gode råd om noget jeg har glemt, vil jeg blive lykkelig
jul 2015
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 53
Hun kan sagtens selv hygge sig udenfor uden jeg behøver være med, men der er vel forskel på hvem a os der går?
Det skal nemlig være ret sent eller en virkelig træt hund hvis det er hun ikk skal følge med når jeg går på toilettet eller henter noget a drikke.
Men vi har så heller ingen rutine, da jeg har gået arbejdsløs siden februar hvor skolen sluttede, så det skal nok blive spændende når det bliver en hel arbejdsdag fra 7 - 15.30 eller hvordan det nu lii bliver
men så må jeg være på forkant med a fylde fryseren med genfyldte ben, have hendes kong-dims fyldt med tørfoder og gemme lidt rundt omkring og gemme ting væk der ikk skal ødelægges
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Så her i huset er det altså rutiner der er fokus på, og det starter faktisk lige fra jeg står op, med rækkefølgen på morgenrutinen... sjovt nok er der ingen ko på isen hvis jeg f.eks. om eftermiddagen skal afsted. Tror måske bare det skyldes at han har vænnet sig til at det er sådan vi gør tingene og så bliver han ked af det hvis jeg gør det anderledes.
Men ja som andre siger -start i det små med at lære hende at du altså kommer igen -forlad hende kun meget kort tid (i bad, ud med skraldespanden osv.) og lad være at gøre et alt for stort nummer ud af det -jeg hører ikke til dem der mener man ikke må hilse på hunden når man kommer, men lad være at gøre det helt overstadigt.
Og ja en fyldt kong e.l. kan være god tidsfordriv, men langt fra alle hunde vil spise når de er alene.
-aktivitetslegetøj ville jeg dog holde mig fra (foderbolde og andet i den dur). Synes det meste af det blot opfordrer til stress og vild leg, og det er jo ikke ønskeligt
gode råd - flytte hjemmefra