{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.320 visninger | Oprettet:

Den rette hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg går lidt og "leger" med tanken om at skulle have endnu en hund på et tidspunkt. Og ville egentlig gerne have en der var lidt større end jeg har nu (Charlie er 2,2 kg.)
Men hvor går man hen for at finde ud af hvilken race passer til en?
Hvordan finder man ud af det? smiley
Hvordan fandt i den perfekte race? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den rette hund?
  • #2   24. okt 2015 DKK har lavet en hjemmeside der hedder www.købhund.dk det kan kan skrive de krav man har og læse om racerne smiley jeg synes personligt det er en fantastik hjemmeside smiley

• #3   24. okt 2015 Jamen jeg har haft kigget bøger med hunderacer igennem utallige gange og hver eneste gang er jeg faldet for aussien.
    Det var rent udseendet jeg faldt for til at starte med, jeg synes det er en gude smuk hund smiley
    Jeg måtte være realistisk og tænkte at jeg umuligt kunne leve op til en aussie og dens aktivitets niveau, så jeg ledte efter andre racer.
    Uanset hvor mange andre interessante racer jeg kiggede på, føltes det vare altid som det næst bedste og jeg havde virkelig svært ved at give slip på drømmen om en aussie. Så jeg begyndte at undersøge racen, de forskellige linjer, besøge kenneler og tage på udstilling.
    Jeg besluttede mig simpelthen for at når min drømmerace ikke passer til mig, sø må jeg tilpasse mig, for den race måtte jeg simpelthen eje smiley

Jeg har stadig samme følelse idag, når jeg kigger racer. Aussien er bare MIN race, fra første øjekast smiley
    Det er svært at beskrive hvorfor, det er bare som om at fra første gang jeg opdagede racen, har den ligesom bare hængt ved

• #4   25. okt 2015 Den første var et kompromis. Jeg ville have en lille aktiv hund, som jeg kunne træne med og have med overalt. Valget faldt på en dansk svensk. Min daværende mand ville have en labrador, for det var han vokset op med. Karla er blandet af dansk svensk og lab.

Nummer 2 har jeg selv valgt. Ville have en der passede godt med Karla men gerne med lidt mere "hids" end en alm dansk / svensker. Valget faldt på Johna som er dansk svensk blandet med russell. Hun har desværre intet drive overhovedet. Hun er verdens sødeste hund, men har intet drive og en frygtelig masse skavanker.

Nummer 3 er derfor valgt 100% egoistisk. Jeg ville have en arbejdsmaskine og købte derfor en FT spaniel. Hun er fantastisk. Men hun passer absolut ikke så fint ind i flokken som endnu en dansk svensker ville have gjort.

Hun er vild og voldsom i sin leg og hun har helt andre interesser end de to andre.

De er alle glade for hinanden, men havde du spurgt mine to ældste, så havde valget ikke faldet på en Fter smiley

profilbillede
  • #8   25. okt 2015 He.. Mit hjertebarn rent racemæssigt fandt jeg i avisens rubrikannonce "jeg, en boxer søger et kærligt og humoristisk hjem"
    Samson blev mit livs kærlighed smiley
    Uplanlagt. Ikke set i kortene osv. Men han blev den første ud af 4 af slagsen.

• #12   25. okt 2015 Jeg har også kigget på forskellige racer jeg syns er flotte, og som jeg er ret vild med. Jeg er bare altid bange for jeg ikke kan tilbyde den motion, mentale aktivering og plads som de måske har brug for.
    Sådan en som Charlie kræver for eksempel ikke så meget plads, og han får en gåtur på en timer hver dag + jeg prøver at mental aktivere ham så godt som jeg kan. Men det jo ikke sikkert det er tilstrækkeligt for en større race. Og det er min største bekymring.

• #13   28. okt 2015 Du kunne jo overveje en chihuahua i den store ende af skalaen eller en af de andre mindre selskabs racer, de kræver sjældent mere end ham du allerede har smiley
    Der er også papillion. Men det er svært hvis man ikke helt ved hvad man ønsker.

Jeg var 5-6 år da jeg faldt over chihuahua i en hunde bog og har elsket dem lige siden. De er 1000 gange mere fantastiske end jeg forestillede mig, og jeg tror at jeg altid vil have mindst en chihuahua i mit hjem, selvom de jo er små smiley

Der er også italiensk mynde og whippet, specielt whippet kræver vidst ikke så forfærdelig meget udover at den skal have mulighed for at løbe igennem et par gange i ugen og gerne oftere.

Kommentér på:
Den rette hund?

Annonce