{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.863 visninger | Oprettet:

Mathias J
Mathias J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Pomeranian, den rette hund? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Vi vil her i familien rigtig gerne have en pomeranian og har også reserveret en. Men nu er vi alle blevet lidt i tvivl da vi har læst den ikke er god for mindre børn, og da nogle her i familien er ved at få børn er det måske ikke så smart.

Er der nogen som har erfaringer med dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pomeranian, den rette hund?
  • #1   28. mar 2013 Det er der jo meget delte meninger om. Jeg ville nok ikke have en sammen med små børn, for de er jo lidt mere sarte end større hunde og der skal ikke meget vild leg til før de kommer tilskade.

Men har i ikke talt med opdrætter omkring mulige problemer med børn og poms?

• #2   28. mar 2013 det er en meget lille hund,der ikke kan tåle hvis børn kommer til at træde på dem eller taber dem.de bryder sig sjældent om små børn

• #3   28. mar 2013 Altså de Pomser jeg har mødt har ikke kunne med helt små børn.

- Som Anne Julie F siger, så er det en lidt sart og lille hund.

• #4   28. mar 2013 næææh, tværtimod, det er små børn der ikke er gode for pomeranians.......sælger aldrig til familier med små børn da de ikke er gode til at håndtere hvalpene og de(hvalpene) er så små og sarte, hvis forældrene er ansvarlige og har haft hund selv, tror jeg sagtens det kan fungere. har ingen børn selv men lille Anders på 2år eeelsker dem og de ham, kommer her jævnligt det er niecens søn.papillion derimod var, er bedre til at klare sig, end de små pomsere.er børnene lidt større går det fint.

• #5   28. mar 2013 jeg havde pomser før jeg fik min datter,hun var ca.7år da min datter blev født, og da min datter begyndte at kravle begyndte pomsen at nappe efter min datter,og hun lærte at holde finderne fra hende,undtagen hvis hunden sad i sofaen og ville røres,og hørte jeg et nab(da min datter var over 2år) så sagde jeg til hende,du har da vist krammet suko,nu, husk at lade hende være....suko blev 11½år og trives med os, men kun fordi at jeg lavede steder hvor min datter ikke kunne kravle ind og fra start lærte min datter at suco var fredet,hold finderne fra den lille hund.....sådan kan det lykkes,men ville ikke vælge en pomser når børnene var der først

• #6   28. mar 2013 Min poms ELSKER børn, og det gjorde min tidligere også. Men, det er en lille hund. små sarte knogler og alt det. Jeg vil ikke have den sammen med små børn, de ville nemt kunne brække ryggen eller benet, på dem fx.

• #7   28. mar 2013 Mine pomsere elsker også børn, men børn forstår ikke rigtig hvordan de skal håndtere dem, og så kan det gå galt, så hvis i køber en poms, vil i skulle være obs. hele tiden når der er børn til stede, som ikke ved hvordan man skal håndtere dem.
    Personligt vil jeg også fraråde pomsen, med små børn, men er det jer der skal have børn, eller nogle i familien som kommer på besøg en gang i mellem?
    For skal børnene ikke være omkring hunden hver dag, så kan i godt få det til at fungere, men i skal mærke godt efter hvad det er i ønsker smiley

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #8   28. mar 2013 Når du skriver "nogle her i familien er ved at få børn" så er det jo også et spørgsmål om dette barn kommer til at bo sammen med hunden/kommer på besøg hver dag, eller om det er en der kommer på besøg en gang om måneden : )

• #9   28. mar 2013 Jeg kender en der har en pomeranian og hun er dagplejemor og der er ingen problemer smiley

• #10   28. mar 2013 Jeg har 3 Pomeranians, de er alle relativt milde overfor børn, meeen jeg tillader aldrig mindre børn, at hverken lege med dem eller løfte rundt på dem. De er temmeligt sårbare og tålmodigheden er heller ikke helt så imponerende, at jeg stoler på, at der ikke bliver "klippet" en pilfinger.

• #11   28. mar 2013 Nu har jeg ikke poms, men papillonblanding, men størrelsen og knoglestrukturen ligger tæt på pomsens. Jeg ville ikke have så lille en hund, sammen med helt små børn. Børn fra 10 år og opefter er ok i min optik, de har lært at styre deres bevægelser og de kan forstå voksenanvisninger på hvordan de skal håndtere hunden. Hvad med at kigge på cavalieren istedet, den er lidt mere robust....

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #12   29. mar 2013 Lotte D - Jeg har Pap/spids blanding, hun er genial til små børn, hårdfør, tolmodig, og <b>så</b> god med dem : D Dermed ikke sagt at en pap hvalp er en god idé, for er enig i at hvalpe af de mindre racer kan være skrøbelige i det - Min Pap/Spids er jo en god størrelse, fuldvoksen, og er først blevet presenteret for børn som "voksen".

Derfor jeg prøvede at spørge TS om hvad der lå i "nogle her i familien er ved at få børn" - for hvis det bare er nogen der kommer lidt på besøg en gang i mellem, tror jeg sagdens de ville kunne have en pap, hvis man bare tog sine forholdsregler.
    Det er også sådan jeg forstår det der bliver skrevet om Poms; Det kan sagdens lade sig gøre, men de er skrøbelige og bliver let stressede og det er derfor ikke tilrådeligt at lade ungerne "lege" med hunden.

• #13   20. apr 2013 Lidt erffaringer har jeg da:
    En pomeranian er en skrøbelig men meget bestemt hund, der ikke vil finde sig i at blive kastet rund eller behandlet dårlig.

Mine hunde er glade for børn, så længe børnene sidder på gulvet og leger eller snakker stille og roligt med dem.
    Har også oplevet under opsyn at et barn har taget min hund op og rystet den. Der knurrer hunden selvfølgelig, hvor efter barnet slap hunden, så den faldt på gulvet. Det samme har jeg oplevet, hvor et barn har taget noget BARF foder fra min hund, for at lege med den, hvor hunden blev sur, viste og knurrede.
    Dette er en naturlig opførsel for hunden, når den bliver behandlet sådan. Jeg har hørt nogen sige at dette kan ''trænes'' væk, ved at vende hunden til denne opførsel. Vil lige sige at det kan man selvfølgelig ikke!
    Jeg har dog aldrig oplevet mine hunde bide. Men kender en del andre pomser der sandsynligvis ville have bidt, udsat for disse hændelser.

Vil sige at jeg tror det kræver en del opsyn at have pomeranians med små børn smiley

• #14   20. apr 2013 Altså nu er det godt nok ikke en Pomperian jeg har, men de minder jo meget om chihuahua i størrelsen, og jeg vil gætte på også i deres adfærd. Så små hunde er meget skrøbelige, og de kommer hurtigere til skade. Udfra min egen chihuahua, ville jeg ikke skaffe mig sådan en lille hund hvis der skal bo små børn med den døgnet rundt. Eddie(min hund), er bestemt ikke glad for børn, til trods for at mange mindre børn fik lov at sige hej til ham da han var hvalp. Han kan godt blive aet af dem, men lige pludselig kan han finde på at gø midt i det hele, og af den grund lader jeg simpelthen ikke nogen mindre børn sige hej til ham, da jeg IKKE vil tage chancen med at han måske kunne finde på at nappe. Mindre børn har jo svært ved at læse hundens signaler og forstå dem, og derfor kan det også hurtigt gå galt hvis hunden ikke er tryg i situationen.

Kommentér på:
Pomeranian, den rette hund?

Annonce