{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Erfaring med livmoderbetændelse? {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde..

Jeg søger lidt nogle som evt har erfaring med en sprunget livmoder?

Min prinsesse fik i sommers livmoderbetændelse, hun opførte sig utrolig mærkeligt en fredag aften og jeg var ikke i tvivl om at der var noget helt galt.. så jeg kom til dyrlæge lørdag morgen..
Hendes livmoder var faktisk sprunget, formodentlig fredag aften.. så hun blev opereret med det samme.. bughule, nyre, lever, og milt var svøbet ind i betændelse, men dyrlægen gjorde alt hvad han kunne for at gøre hende ren og skylle så godt muligt.. mirakuløst kom hun sig, faktisk ret hurtigt.. ?
Men.... hun har on/off stadig døjet med betændelses lugt bagfra, og fået div behandlinger, men det kommer stadig tilbage en uge efter endt behandling. Hun er virkelig frisk og glad evig og altid, lidt en ulempe når det handler om at vurdere sygdom.. ?
Men, jeg kan ikke finde noget på nettet omkring det?? Komplikationer efter sådanne omgang.. mon nogle har prøvet situationen, og eller har lidt erfaring med dette ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med livmoderbetændelse?
  • #1   19. okt 2015 Hvad siger dyrlægen til det ?

• #2   19. okt 2015 Der er flere forskellige ting han kan forstille sig. Men har en tid senere idag, til scanning og blodprøver smiley

• #3   19. okt 2015 Giv endelig en update når du ved mere

• #4   19. okt 2015 Det skal jeg gøre smiley forventer selvfølgelig ikke et svar herinde. Men ville være spændende at høre andres historie hvis de har prøvet lignende..

• #6   19. okt 2015 Fik hun ikke fjernet livmoderen?

• #7   20. okt 2015 Hun blev opereret i sommers og fik fjernet livmoderen da hun var syg. Den sprang jo dagen inden operationen smiley

• #8   20. okt 2015 Hvordan gik det hos dyrlægen i går ?

Jeg har haft en hund med sprængt livmoder. Ikke i forbindelse med en livmoderbetændelse, men i forbindelse med en fødsel. Hun fik de første 7 hvalpe nemt, men i forbindelse med at den meget udspilede livmoder faldt sammen , drejede den sig, så de 2 sidste hvalpe ikke kunne komme ud. Den ene hvalp lå ude i bughulen, da hun blev åbnet, men til forskel fra din var hun jo ikke smurt ind i betændelse.
    Hun blev syet sammen og kom sig fint.

Den næste løbetid forløb uden problemer, men 1 år efter fødslen fik hun livmoderbetændelse og blev steriliseret. I den forbindelse fik jeg at vide, at der var en del betændelse ikke bare i livmoderen men også ude i bughulen.
    Der var dog aldrig problemer efter sterilisationen, og jeg har ikke på noget tidspunkt bemærket, at hun lugtede, og hun levede det meste af 10 år efter operationen uden nogen bivirkninger.

• #9   20. okt 2015 Vi har været afsted, og i dag har hun fået scannet hele mavsen. Alt ser fint ud, bortset fra gale blæren er lidt til den store side.. og anal kirtlerne var helt betændte, så det er dem der har gjort alt det flydende betændelse.. hun har bare slet ikke haft de symptomer som de har med anal kirtlerne. Men, de er tømt og skyllet ud nu.. der er også lagt en slags antibiotika direkte ind i dem, da vi ikke har ku slå noget ned med alm antibiotika kur.. vi skal til efter undersøgelse og holde lidt øje med gale blæren om en uge igen. Hvis anal kirtlerne bliver ved, skal de opereres ud smiley
    Puha en omgang med din pige Lene.. jeg tror desværre ikke, men håber selvfølgelig at min pige bliver så gammel.. men hun fik taget røngten også den dag hun blev opereret i sommers, og hun har desværre dårlige hofter.. buller og knager når hun bevæger sig, men så længe at de ikke genere eller noget. Så skal hun blive her.. hun er slet ikke genert af dem endnu smiley
    Man skal huske at nyde det man har!
    Hun er kun lige blevet et år min pige, og håber da at hun får noget længere tid ?

• #10   20. okt 2015 Anne, det giver god mening med dårlig lugt, hvis det er analkirtlerne. Som steriliseret burde hun jo ikke have dårlig lugt, der kunne føres tilbage til en livmoderbetændelse.

Jeg håber da også for dig, at din kommer til at have det godt i en årrække. Det er tidligt at skulle tænke på det, når hun kun er 1 år.

Kommentér på:
Erfaring med livmoderbetændelse?

Annonce