{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Immunforsvar??? Hjælp. {{forumTopicSubject}}

Min Border Collie på 9 mdr. er syg. Hun har hele livet ikke spist godt og kommer fra en "hundehandler", hvor de ikke er passet med noget som helst.
Nu ca. en måned efter 1. løbetid begynder det at flyde fra hendes skede. Vi får hende i behandling med anibiotika. Hun bliver dog mere og mere syg. Min dyrlæge, som jeg er ganske tilfreds med, sender blodprøver ind. De giver ikke noget entydigt billede. Hun får taget røntgen for at se om der sidder noget i tarmene, intet. Vi vælger at sterilisere hende, da dyrlægen mener det er livmoderbetændelse. Der var dog ingen betændelse, men den var en halv gang større end normalt. Idag var jeg afsted med hende, 6 dage efter sterilisationen, fordi hun er meget dårlig. Hun har over 40 i feber på trods af at hun har fået penicillin i snart 14 dage. Nu får hun ny penicillin, binyrbarkhormon. Dyrlægen mener det er imunforsvaret som ikke fungerer.
Nogen der har erfaring???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Immunforsvar??? Hjælp.
  • #1   5. mar 2009 Er hun tjekket for sukkersyge og addison ?

• #2   5. mar 2009 Nej hvor jeg føler med dig..
    Jeg får helt tårer i øjnene.
    Kan fuldt ud sætte mig ind i den desperation du må føle nu (min bror har lige været indlagt med alvorlige symptomer, men de kan ikke finde årsagen )

Jeg har ingen erfaring at give af, men vil gerne have lov at give et trøstekram med ønsket om god bedring til din dejlige hund

• #3   5. mar 2009 du kan finde en booster til imunforsvaret inde på www.kiplers.dk det er en grønsagsblandning du selv kan lave.

og husk at binyrebarkhomon nedsænker imunet

• #4   5. mar 2009 Binyrebark må kun bruges hvis der ikke er en infektion (bakterier).. Binyrebark booster bakterierne, så det bliver meget værre..
    Det var ihvertfald hvad lægerne sagde om min bror, og derfor der gik nogle dage med undersøgelser før de gik igang med behandling.

• #5   5. mar 2009 Tina & Alex - <i>Binyrebark må kun bruges hvis der ikke er en infektion (bakterier).. Binyrebark booster bakterierne, så det bliver meget værre...</i>

Det fatter jeg ikke et suk af - prednison bliver jo ofte brugt i forbindelse med betændelsestilsatnde, og jeg har en hund der netop har fået den behandling i forbindelse med betændelse, og derfor har jeg lige Googlet "binyrebarkhormon" og fandt bl.a.:

<i>Binyrebarkhormon virker kraftigt undertrykkende på betændelsesagtige reaktioner i kroppen og bruges blandt andet ved visse gigtlidelser, især bindevævssygdomme, ved allergiske lidelser, visse blodsygdomme, nyrelidelser og mave-tarmsygdomme samt ved forskellige ondartede sygdomme og ved for højt tryk i hjernen.

Den vigtigste bivirkning er undertrykkelse af binyrebarkens egen funktion ved længere tids brug af binyrebarkhormon, fx prednison eller prednisolon. Der kan desuden komme afkalkning af knoglerne (osteoporose), med fx brud på ryghvirvler..... </i>

• #6   5. mar 2009 Hov - jeg glemte at oplyse min kilde http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/binyrebarkhormon.asp

• #7   5. mar 2009 Smydi, du har misfortået noget:o)

Det er ikke infektioner med bakterier, prednisolon bliver brugt imod - det er betændelsesAGTIGE tilstande - det man kalder antiinflammatoriske tilstande.
    Det er en irration, der ligner betændelse, men ikke er det og kommer fordi kroppen reagerer uhensigtsmæssigt på egne celler - altså ofte en autoimmun reaktion.

Prednisolon virker ved at dunke immunsystemet i hovedet - og gør man det, hvis man har en infektion i kroppen, så kan man meget hurtigt have et alvorligt problem.

• #8   5. mar 2009 Nemlig CH ....
    Inflamation og infektion er ikke det samme... Selv om man bruger udtrykket betændelse ved inflamation ( seneskedehinde betændelse) har feks. intet med bakterier at gøre.. Men er en overbelastningsskade.

Min bror har føleforstyrrelser i underkroppen pga. en hævelse i rygmarven.. Hvis det var pga. bakterier ville det være rigtig farligt at give binyrebark hormon

• #9   5. mar 2009 Til Karina hun skulle være tjekket for sukkersyge og hun er tjekket for bugspytkirtlen. Håber bare den her omgang med binyrbarkhormon kan hjælpe hende over en pukkel og så er hun frisk igen. Det er træls træls er det.

• #10   5. mar 2009 Øff det er jeg ked af at høre. Hun er da kommet i løbetid meget tidlig. God bedring med hende.

• #11   5. mar 2009 Mette

Føler med dig - det er forfærdeligt, at gå i uvisheden.

Årsagen til, at jeg spurgte til Addison og Sukkersyge var grundet min gamle tæve, som også blev dårlig efter en løbetid - da hun var omkring 2 år.

Addison er svær, at diagnosticere og sukkersygen er sjælden i så ung en alder.

Rigtig god bedring med hende, håber det bedste for dig og hende

• #12   5. mar 2009 Da min vaps var meget syg, og tydeligvis havde et svækket immunforsvar, blev jeg rådet til at forsøge med noget kolloidt sølv.

Jeg nåede dog aldrig til at prøve det, men måske er det noget for jer?

http://www.google.com/search?q=kolloid+s%C3%B8lv&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7HPEB

Kommentér på:
Immunforsvar??? Hjælp.

Annonce