Immunforsvar??? Hjælp. {{forumTopicSubject}}
Min Border Collie på 9 mdr. er syg. Hun har hele livet ikke spist godt og kommer fra en "hundehandler", hvor de ikke er passet med noget som helst.
Nu ca. en måned efter 1. løbetid begynder det at flyde fra hendes skede. Vi får hende i behandling med anibiotika. Hun bliver dog mere og mere syg. Min dyrlæge, som jeg er ganske tilfreds med, sender blodprøver ind. De giver ikke noget entydigt billede. Hun får taget røntgen for at se om der sidder noget i tarmene, intet. Vi vælger at sterilisere hende, da dyrlægen mener det er livmoderbetændelse. Der var dog ingen betændelse, men den var en halv gang større end normalt. Idag var jeg afsted med hende, 6 dage efter sterilisationen, fordi hun er meget dårlig. Hun har over 40 i feber på trods af at hun har fået penicillin i snart 14 dage. Nu får hun ny penicillin, binyrbarkhormon. Dyrlægen mener det er imunforsvaret som ikke fungerer.
Nogen der har erfaring???
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.708
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Jeg får helt tårer i øjnene.
Kan fuldt ud sætte mig ind i den desperation du må føle nu (min bror har lige været indlagt med alvorlige symptomer, men de kan ikke finde årsagen )
Jeg har ingen erfaring at give af, men vil gerne have lov at give et trøstekram med ønsket om god bedring til din dejlige hund
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
og husk at binyrebarkhomon nedsænker imunet
jun 2006
Det var ihvertfald hvad lægerne sagde om min bror, og derfor der gik nogle dage med undersøgelser før de gik igang med behandling.
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Det fatter jeg ikke et suk af - prednison bliver jo ofte brugt i forbindelse med betændelsestilsatnde, og jeg har en hund der netop har fået den behandling i forbindelse med betændelse, og derfor har jeg lige Googlet "binyrebarkhormon" og fandt bl.a.:
<i>Binyrebarkhormon virker kraftigt undertrykkende på betændelsesagtige reaktioner i kroppen og bruges blandt andet ved visse gigtlidelser, især bindevævssygdomme, ved allergiske lidelser, visse blodsygdomme, nyrelidelser og mave-tarmsygdomme samt ved forskellige ondartede sygdomme og ved for højt tryk i hjernen.
Den vigtigste bivirkning er undertrykkelse af binyrebarkens egen funktion ved længere tids brug af binyrebarkhormon, fx prednison eller prednisolon. Der kan desuden komme afkalkning af knoglerne (osteoporose), med fx brud på ryghvirvler..... </i>
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det er ikke infektioner med bakterier, prednisolon bliver brugt imod - det er betændelsesAGTIGE tilstande - det man kalder antiinflammatoriske tilstande.
Det er en irration, der ligner betændelse, men ikke er det og kommer fordi kroppen reagerer uhensigtsmæssigt på egne celler - altså ofte en autoimmun reaktion.
Prednisolon virker ved at dunke immunsystemet i hovedet - og gør man det, hvis man har en infektion i kroppen, så kan man meget hurtigt have et alvorligt problem.
jun 2006
Inflamation og infektion er ikke det samme... Selv om man bruger udtrykket betændelse ved inflamation ( seneskedehinde betændelse) har feks. intet med bakterier at gøre.. Men er en overbelastningsskade.
Min bror har føleforstyrrelser i underkroppen pga. en hævelse i rygmarven.. Hvis det var pga. bakterier ville det være rigtig farligt at give binyrebark hormon
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 8
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.708
Føler med dig - det er forfærdeligt, at gå i uvisheden.
Årsagen til, at jeg spurgte til Addison og Sukkersyge var grundet min gamle tæve, som også blev dårlig efter en løbetid - da hun var omkring 2 år.
Addison er svær, at diagnosticere og sukkersygen er sjælden i så ung en alder.
Rigtig god bedring med hende, håber det bedste for dig og hende
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Jeg nåede dog aldrig til at prøve det, men måske er det noget for jer?
http://www.google.com/search?q=kolloid+s%C3%B8lv&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7HPEB
Immunforsvar??? Hjælp.