HJÆLP! Allergifoder til 7mdr. hvalp {{forumTopicSubject}}
Hej HundeGalleri!
Jeg søger råd omkring allergifoder til hvalpe!!
Skriver lige hvordan vi er havnet her:
I maj begynder han at klø sig helt vildt, og slikke poter, og få udslæt i ''armhulerne'' og på lårene + bumse-lignende ting på lårene.
Vi fiser til dyrlægen med mistanke om hårsækmider, men dyrlægen afkræfter den bekymring, og siger at hun ikke kan tage en skrabetest da hans immunforsvar ikke ville være stærkt nok til at klare det. Vi får en klorhexidin shampoo + en klorhexidin spray med hjem. Efter ét bad med shampooen, og sprøjt med sprayen i 3 dage, ser det dobbelt så slemt ud på hans mave...
Afsted til dyrlægen igen. Denne gang siger dyrlægen at det muligvis er allergi, men han er for ung til at tage en test (som man ville kunne regne med) på... Så vi køber RC Hypoallergenic foder til ham...
Efter en uges opkast på det foder, og begyndende slikken på poterne, opgiver vi, og kontakter ny dyrlæge.
Vi får tid hos den nye dyrlæge dagen efter, og tager derop for at få af vide at de heller ikke kan regne ud hvad det skulle være han fejler.. Der får vi noget kløestillende (som holdt ham fra kløe i en uges tid) noget Zoolac til at få styr på hans opkast, og så synes hun at vi skulle gå tilbage til det gamle foder igen ... Det gør vi så!
Nu har jeg udskiftet hans stål-madskåle til keramik-madskåle, og vasker alt tøj, håndklæder, tæpper, legetøj, osv. i Neutral allergivenligt vaskemiddel.
SÅ! Nu søger jeg råd om hvilken allergifoder jeg kan prøve at tage ham hen på inden han kradser sin hage til blods, og kradser sine brystvorter helt af ...... Han er glad og energisk, og har god appetit, så det er ikke fordi han virker syg.. Men jeg vil simpelthen have det her kløe-helvede til at stoppe for hans skyld! :( Det gør så ondt i mit hjerte, at se ham klø sig hvert 3. minut....
Han bider sig også i lårene, og slikker poter, men han er tjekket for pelsdyr - 2 gange - og der er intet...
Please hjælp mig!
Kærlig hilsen, en meget opgivende buller-mor
jul 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 14
jul 2015
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.263
Du gør din hund en stor tjeneste og du sparer mange penge på at gå til en der ved hvad han/hun snakker om.
jul 2015
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Kontakt avler med det samme, og gør opmærksom på problemet...
jul 2015
Avler er opdateret (y)
dec 2008
Det kan være mange ting, men det nytter ikke noget at gøre 100 ting på en gang.
Hvis det er hårsækkemider, så er Binyrebarkhormon et kæmpe NO GO.
Allergi kommer sjældent så tidligt, men det kan det godt.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 868
Jeg kan også anbefale, at tage kontakt til Vetcur Biotec i Haderslev. De har deres egen dyrlæge ansat. Og de vil helt sikkert kunne råde og vejlede dig i, hvordan du skal gribe sagen an.
jul 2015
Tak for gode svar
dec 2008
Hvis hunden får en diagnose, som er arveligt, så bør avler give halv pris retur..
Jeg ville også besøge Lene, og ikke famle i blinde med en masse forsøg mht medicin og foder.
Håber han er sygeforsikret.. Det kan blive en dyr omgang
jul 2015
Og ja, selvfølgelig er han sygeforsikret!
Har hørt om RC Anallergenic, mange taler godt om det Måske skulle jeg høre nærmere om det foder, hos dyrlægen
Mht. barf, så vil jeg vælge det som en af de sidste muligheder, da jeg ikke er helt med på den vogn ;D Men selvfølgelig... Hvis intet andet virker, så må vi igang med at barfe
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.780
Min amerikaner havde ikke knopper, men hun blev pink i huden når hun kom i kontakt med noget hun ikke kunne tåle. Hun testede positiv på korn, husstøv mider, en anden slags mider og lopper. Jeg ville have svar på hvad hun kunne tåle og ikke kunne tåle.
mar 2010
Et super godt alternativ til BARF er pølserne fra Vom og Hundemat. Man skal dog lige huske, at give rå ben ind imellem også.
jul 2015
jul 2015
Synes det hele er meget mærkeligt, hvis din har fået for få dage siden hvorfor fanden kunne min så ikke :(
jul 2015
Jeg har fået Advocate, og det har ikke hjulpet det mindste...
Jeg er næsten 100% på at det er allergi, men er bange for at kaste mig ud i alt muligt med at skifte foder, hvis nu det ikke hjælper... Men det er måske bare det jeg skal gøre? Og hvis der ingen bedring er efter en måned, så kontakter jeg dyrlægen og tvinger dem til at hjælpe!
dec 2008
Kontakt Lene Boysen.
Hvad virker for andre folks allergihunde har intet med din hund at gøre, så du famler I blinde.
Hvis din hund klør og har hudbetændelse så kræver det behandling, og ikke foderskift.
dec 2008
jul 2015
Og ja, dyrlægen mistænker det selv for at være foderallergi, men kan ikke give mig et konkret svar da hun jo ikke kan teste det
Så inden jeg tager til dyrlæge (igen igen igen) så synes jeg da det er værd, lige at give noget andet foder, en chance? Hvis det ikke hjælper på hans kløe, så tager jeg jo selvfølgelig afsted med ham!
dec 2008
Hvis han klør, så skal dette jo behandles uanset.
Z/D ultra er en mulighed ligesom de andre mærker der nævnes, MEN så er det KUN det hunden må få... og INTET andet... ingen godbidder/krummer osv da det ødelægger alt.
dec 2008
99,9 % af selskaberne dækker ikke allergi hos de franske.
mar 2010
Tænker at der måske er for meget protein i fodret.
mar 2010
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
Mht. til sygeforsikring, så skal du være obs på, at langt de fleste selskaber ikke dækker allergi hos franske.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Så det med at finde ud af hvad hunden er allergisk overfor er et kæmpe projekt og måske giver det ikke altid mening.
Skal man selv finde et foder, som hunden kan leve fint på skal man starte med en meget meget skrap og ensidig kost i en måneds tid indtil hunden er symptomfri for derefter at tilsætte en proteinkilde ad gangen og teste om hunden slår ud på det.
Også det er et stort projekt. Men kan være vejen frem.
Jeg er meget enig med Louise i, at det, der først bør ske er, at du opsøger Lene Boysen eller tilsvarende veterinær hudlæge så du kan få undersøgt hunden til bunds.
Og så derefter få både medicinsk vejledning og vejledning til at finde det foder, som hunden kan leve på uden symptomer.
Håber det bedste for din lille vaps
HJÆLP! Allergifoder til 7mdr. hvalp